Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Min mann har ikke vært med på noen av mine tre kontroller, men har vært med på alle ul selvfølgelig. Tenker han skal få bli med i uke 36 når det nærmer seg fødsel, så kan han snakke litt med jordmor om akkurat det.

Helt ærlig skjer det absolutt ingenting spennende på første kontroll, du tar bare masse blodprøver, sjekker urin, blodtrykk, vekt osv som fylles inn på helsekortet og that's it. Min lege hørte ikke etter hjertelyden engang fordi han mente det var for tidlig og ikke ville skremme meg hvis han ikke fant den. På andre og tredje kontroll har det forsåvidt bare vært hjertelyden som hadde vært interessant for mannen å høre, resten handler jo bare om fysiske ting ved min helse. Men hvis han vil være med er det jo hyggelig å ha han med da! :)

Jeg hadde første hos lege, andre hos jordmor og tredje hos lege fordi jordmor hadde ferie. Foretrekker jordmor, hun er litt mer spesialisert og har litt bedre tid enn legen. Men er nok stor forskjell fra lege til lege og jordmor til jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann har ikke vært med på noen av mine tre kontroller, men har vært med på alle ul selvfølgelig. Tenker han skal få bli med i uke 36 når det nærmer seg fødsel, så kan han snakke litt med jordmor om akkurat det.

Helt ærlig skjer det absolutt ingenting spennende på første kontroll, du tar bare masse blodprøver, sjekker urin, blodtrykk, vekt osv som fylles inn på helsekortet og that's it. Min lege hørte ikke etter hjertelyden engang fordi han mente det var for tidlig og ikke ville skremme meg hvis han ikke fant den. På andre og tredje kontroll har det forsåvidt bare vært hjertelyden som hadde vært interessant for mannen å høre, resten handler jo bare om fysiske ting ved min helse. Men hvis han vil være med er det jo hyggelig å ha han med da! :)

Jeg hadde første hos lege, andre hos jordmor og tredje hos lege fordi jordmor hadde ferie. Foretrekker jordmor, hun er litt mer spesialisert og har litt bedre tid enn legen. Men er nok stor forskjell fra lege til lege og jordmor til jordmor. :)

 

Tenker nok jeg også at det ikke er noe særlig spennende som skjer på første kontroll, så jeg hadde forstått godt hvis han ikke ble med. Men han er veldig opptatt av å være med på alt, spør hele tiden hvordan det går med den lille i magen  :rodmer: Når jeg da er morgengretten og litt uggen så svarer jeg bare litt irritert at det vet nå vel ikke jeg vel :fnise: og så får jeg dårlig samvittighet :P Er jo bare veldig koselig at han bryr seg sånn :)

 

Jeg føler også at jordmor er litt mer spesialisert, og kanskje tar seg bedre tid. Så jeg vil dit neste gang :) Takk for at du deler dine erfaringer :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er med på alle undersøkelser. Syntes det er til stor hjelp fordi jeg glemmer ting jeg skal spørre om og han får luftet det han har på hjertet også.

Hurra for foster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :nigo: Mannen her hadde selv lyst å være med, så da tenker jeg det er er greit :) Han trenger nok ikke, men det er veldig kjekt at han har lyst å være med. Så får vi se hvordan det passer med de andre kontrollene :)

 

Gikk du til jormor eller lege, eller begge deler? Hvis begge, hva likte du best? :)

Ja, hvis mannen vil er det jo bare kos at han er med tenker jeg! :Nikke:

 

Jeg har tatt annenhver kontroll hos JM / lege. Synes det har fungert veldig fint egentlig, det er litt forskjellig fokus på de to plassene. Tror kanskje at hvis jeg skulle valgt å gå ett av stedene så ville det vært til lege (ser andre har svart annerledes enn meg på det), men det er fordi legen min er ekstremt oppegående og hun er utrolig god å snakke med / tar seg god tid til meg. JM er den litt mer vimsete typen som "jabber" ganske mye uten spesiell substans.. Men dette varierer nok veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for foster :hoppe: Høres ut som om du har en herlig mann :hjerte:

Hvordan finner man en jordmor egentlig? Høres kanskje ut som et veldig dumt spørsmål, men hvem ringer man liksom? Er det vanlig å ta første kontroll hos lege og der får man kontaktinformasjon til jordmor? :klo: Eller finner man en jordmor selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er med på alle undersøkelser. Syntes det er til stor hjelp fordi jeg glemmer ting jeg skal spørre om og han får luftet det han har på hjertet også.

Hurra for foster!!!

 

Det er det jeg tenker også :) 

 

Ja, hvis mannen vil er det jo bare kos at han er med tenker jeg! :Nikke:

 

Jeg har tatt annenhver kontroll hos JM / lege. Synes det har fungert veldig fint egentlig, det er litt forskjellig fokus på de to plassene. Tror kanskje at hvis jeg skulle valgt å gå ett av stedene så ville det vært til lege (ser andre har svart annerledes enn meg på det), men det er fordi legen min er ekstremt oppegående og hun er utrolig god å snakke med / tar seg god tid til meg. JM er den litt mer vimsete typen som "jabber" ganske mye uten spesiell substans.. Men dette varierer nok veldig!

 

Setter pris på deres erfaringer! :) Skjønner at det med jordmord/lege sikkert aller mest kommer an på hvem man har best kjemi med, så jeg få vel bare vente å se :) Jeg skal dessverre ikke til min fastlegen, men vikar for min lege er visst på ferie. 

 

Hurra for foster :hoppe: Høres ut som om du har en herlig mann :hjerte:

Hvordan finner man en jordmor egentlig? Høres kanskje ut som et veldig dumt spørsmål, men hvem ringer man liksom? Er det vanlig å ta første kontroll hos lege og der får man kontaktinformasjon til jordmor? :klo: Eller finner man en jordmor selv?

 

Ja, han er veldig herlig :rodmer: Og utrolig tålmodig :) Han jobber mye på macen sin, og i går fortalte han at han hadde puttet bilde av en bamse som bakgrunnsbilde, for han måtte jo ha noe som viste livssituasjonen hans nå :hjerte:

 

Jeg er ikke helt sikker på det med jordmor selv  :sjenert:  men jeg lurer på om det ikke står informasjon på kommunens nettsider.

 

 

 

************************

 

I dag har vi vært hos svigerfar og konen hans. Hun har allerde begynt å hekle jakke og lue, i tillegg har hun fra før av strikket ett sett som lille skal få :rodmer: Så utrolig koselig! Ja, og i tillegg hekler hun teppe :) Det er så koselig med hjemmelaget, og jeg er ikke spesielt flink selv. Så det setter jeg utrolig pris på :nigo: Det er nesten helt uvirkelig å se for seg en liten baby, som er vår baby skal ha på seg de små søte klærne :rodmer:

 

Spent på i morgen. Noen som vet om man må veie seg der, eller om det holder at jeg veier meg hjemme? Jeg har faktisk gått ned 1,5 kg på ferie, og siden jeg har en del å gå på så er jo det helt supert :nigo: Har selvfølgelig ikke noe mål om å gå ned, men om å legge på meg så lite som mulig. Har allerede lagt på meg ca 1,5 kg, så totalt har jeg jo ikke gått ned :)

 

Vi skal på UL i uke 12 også, og hvis alt er bra der også så har jeg litt lyst å offentliggjøre det på Facebook. Da har vi jo vært på to UL, så da regner jeg med det er ganske trygt. Hva tenker dere, synes dere det er for tidlig? Mannen vil egentlig ikke legge det ut. Vet det sikkert høres fryktelig teit ut, men det er liksom en av tingene jeg har sett for meg å gjøre de årene vi har ventet. Så jeg tror jeg kommer til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at veldig mange venter til etter OUL med å publisere på facebook. Vi synes det var koselig å overraske familie og venner selv, og fant på koselige måter å fortelle. Det ble bare ikke publisering på oss, men skulle jeg gjort det - hadde det blitt etter OUL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for foster og 10 uker! :hoppe:

 

Godt at mannen din er så engasjert og lykkelig :) 

 

Mannen offentliggjorde det her i uke 16? etter en ultralyd, men jeg ville egentlig ikke ha det på facebook. 

Du må bare kjenne på når du selv er klar for det for det er ingen fasit på det så hvis du vil i uke 12 så gjør du det :) Hvis det er ok for mannen din da ;)

 

Moro at det allerede har blitt strikket masse tøy til den lille da :) Det er stas med hjemmelaget :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenanonym: vet at mange venter til OUL så jeg tenkte først at jeg "måtte" ve te til da. Men ofte så er jo OUL første ultralyden, så det er på en måte først da de får bekreftelse på at alt er bra, mens når vi har vært på UL i uker 12 så har vi sett at alt er bra to ganger. Men jeg får bare se hva jeg/vi føler for når vi kommer så langt :)

Askmeagain89: koselig med hurra :hjerte::nigo: setter pris på dere alle som titter innom og jubler med meg :)

Så hos dere var det omvent ja :P Tagget han deg også, sånn at dine venner kunne se det også?

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du du er gravid når du sitter i senga å spiser gele rett fra skåla før du en gang har stått opp, bare fordi du er kvalm og det var det eneste som fristet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

For meg føltes det bare ikke helt rett å si noe på Facebook før noen uker etter oul. Først ville jeg være sikker på at jeg hadde fått sagt det til alle de "viktige", så fant jeg ikke ut en morsom måte å fortelle det på, og så føltes det bare ikke helt rett... Postet det da jeg begynte å bli så stor at det ble flaut å møte på bekjente, følte jeg måtte buse ut med det umiddelbart og det ble bare kleint. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliane: skjønner det også godt altså! :fnise: Kan jeg spørre hvordan du postet det?

Saltsild: Veldig godt :nigo: Mange sier det jo aldri, så det er nok like vanlig det :)

***************

I dag har formen vært dårlig. Er kvalm og uggen sånn som i begynnelsen, og helt tom for energi. Så dagen har egentlig blitt tilbrakt i senga. Men det er jo lov når man har feire :P Og når jeg ser hvordan andre har det så er jo dette ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tusen ideer som bare ble dårligere og dårligere. :fnise: Endte med at jeg la ut et bilde av vogna den dagen vi hadde hentet den, tagget A og skrev noe ala: "Shit just got real! Tas i bruk i begynnelsen av oktober." Enkelt og greit, og lite klissete (som var et viktig krav fra oss begge...). Tok meg selv i å bli skikkelig klikkhore den dagen da, sjekket Facebook hvert femte minutt for å se hvem som likte og kommenterte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, klikkehore!! Nå ler jeg.

Jeg sendte samboer på butikken, han kjøpte gele :) nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tusen ideer som bare ble dårligere og dårligere. :fnise: Endte med at jeg la ut et bilde av vogna den dagen vi hadde hentet den, tagget A og skrev noe ala: "Shit just got real! Tas i bruk i begynnelsen av oktober." Enkelt og greit, og lite klissete (som var et viktig krav fra oss begge...). Tok meg selv i å bli skikkelig klikkhore den dagen da, sjekket Facebook hvert femte minutt for å se hvem som likte og kommenterte. :sjenert:

 

Haha, dritbra! :fnise: Ble det mange likes på klikkhoren? :P (følte jeg kalte deg noe stygt nå, det er ikke ment sånn, men måtte bare :laugh: )

 

Haha, klikkehore!! Nå ler jeg.

Jeg sendte samboer på butikken, han kjøpte gele :) nam!

 

Lur idee! :nigo: Hvilken gele ble det da? Jeg lagde en pakke med appelsingele som jeg har hatt stående i aldri den tid. Så det var vel på tide å få brukt den :)

 

 

 

Jeg gleder meg skikkelig til jul i år allerede  :sjenert: Jeg er veldig glad i jul vanligvis også, men i år føler jeg det blir ekstra spesielt med stor mage, og kort tid igjen til vi får møte den lille  :rodmer: Men jeg skjønner det er litt sprøtt å glede seg til jul i juli  :rolleyes:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, dritbra! :fnise: Ble det mange likes på klikkhoren? :P (følte jeg kalte deg noe stygt nå, det er ikke ment sånn, men måtte bare :laugh: )

 

 

Jeg gleder meg skikkelig til jul i år allerede  :sjenert: Jeg er veldig glad i jul vanligvis også, men i år føler jeg det blir ekstra spesielt med stor mage, og kort tid igjen til vi får møte den lille  :rodmer: Men jeg skjønner det er litt sprøtt å glede seg til jul i juli  :rolleyes:

 

Haha, var jeg selv som lanserte kallenavnet, så det får jeg tåle! :) Sjekka nå og det endte på ca 160 likes og 50 kommentarer, så det var nok til å gjøre denne klikkhora fornøyd i alle fall! :hoho: Vi er begge sånne kjipinger som sletter venner fra Facebook regelmessig og kanskje har ca 200 venner der hver, så det var jo en ganske stor prosentandel faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, var jeg selv som lanserte kallenavnet, så det får jeg tåle! :) Sjekka nå og det endte på ca 160 likes og 50 kommentarer, så det var nok til å gjøre denne klikkhora fornøyd i alle fall! :hoho: Vi er begge sånne kjipinger som sletter venner fra Facebook regelmessig og kanskje har ca 200 venner der hver, så det var jo en ganske stor prosentandel faktisk. :)

 

Det var ikke værst! :nigo: Mannen sletter også regelmessig, jeg er litt for lat for det :fnise:

 

Hvordan går det med deg da Poppsilopp?? :) Hvordan er formen?

 

Det går fint med meg :) Har vært på en liten ferieture, derfor jeg ikke har fått oppdatert her .Formen er grei, men tok nattoget i natt så har bare sovet noen timer i natt, i tillegg ble jeg syk dagen vi reiste på ferie, så den er ikke helt på topp. Koselig at du titter innom :klem:

 

 

**********************

 

Litt for sen hopping for uke 11 :strix: Når er det egentlig man går over i 2. trimester?  :klo:

 

Vi har vært på Color  med mamma og pappa. Den dagen vi skulle ta nattoget til Oslo begynte jeg å få vondt i halsen og begynte å føle meg litt dårlig. Hadde sovekupè på toget, men det er jo begrenset hvor mye man får sove, i tillegg våknet på natten å følte meg helt elendig. Så første dagen på båten var bare fryktelig slitsom, lå å sov full i feber og vondt i halsen. Ble heldigvis litt bedre dagen etterpå så jeg fikk noe ut av turen. Men når vi skulle hjem igjen så tok vi nattoget da også, og for å si det sånn, det blir fryktelig lenge til jeg tar tog igjen, hvertfall om natta!  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll i dag :) Møtte opp forrige fredag, men det var visst ikke da jeg skulle :P Alt var fint med urinprøve og blodprøver og sånt. Begynner å føle at jeg er gravid på ordentlig nå, har jo til og med fått svangerskapskort :nigo:

Flere gode nyheter i dag, har kommet inn på skolen jeg har søkt på, så da blir jeg student igjen til høsten :nigo: I dag er det en bra dag; det er fredag, vi har tilbrakt dagen på et svaberg med grilling og soling, vi kost oss under dyna ;) i tillegg har jeg fått skoleplass og første svangerskapskontroll er unnagjort :strix:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...