AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #141 Skrevet 13. november 2015 (endret) Det er dette de syriske flyktingene flykter fra. Håper det får satt ting litt i perspektiv for enkelte.Anonymkode: 910a9...2f0Men problemet er at det ikke er bare syriske flyktninger. De fleste russere, kinesere og andre var ikke onde, men alikevel ble mange millioner drept de siste 100 årene. Anonymkode: 785c7...03b Endret 14. november 2015 av Nordvesta 1
Gjest Evans Skrevet 13. november 2015 #142 Skrevet 13. november 2015 hvorfor skyter de på kunstmuseer på på natta? er det noen mennesker der da? prøver de å skade kunsten? Anonymkode: 7e059...349ISIL er jo glad i å ødelegge kunst og historie, så om det er dem er det ikke overraksende. Andre kan også være av samme opfatning. Grusomt. Men selvsagt verre at de dreper folk.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #143 Skrevet 13. november 2015 Noen ble henrettet på det mest bestialske vis i konsertlokalet, ble det sagt på TV2. De terroristene kan brenne i helvete. Anonymkode: 45c2b...784 1
Fionnuala Skrevet 13. november 2015 #144 Skrevet 13. november 2015 Fra det jeg har fått med meg, så har det egentlig ikke vært noe forhandlinger, ei har terroristene indikert at de vil forhandle med noe. Fra det jeg har sett fra livestream, så er det mer en massakre, der folk inne på en trang konserthall, der et eller annet metal band spilte, kort og godt blir drept en etter en. Fra et øyevitne så sa ikke disse drapsmennene noe, eller han kunne ikke høre noe i alt skriket. Rett og slett kaldt og "profesjonelt". De bare drepte folk i kaldt blod, byttet magasin, for å så fortsette. Det handler altså bare om å drepe flest mulig. Nå hører jeg akkurat at 5-6 eksplosjoner har nå skjedd i det politiet angriper konserthallen. Ja nettopp. De har sikkert prøvd å få kontakt med terroristene, men ut i fra det som kommer frem så virker det ikke som terroristene har vært noe interessert i å forhandle - kun drepe og skape frykt. Helt grusomt. Så dermed hadde jo ikke politiet annet valg enn å storme bygget. 2
debattanten Skrevet 13. november 2015 #145 Skrevet 13. november 2015 Gisseldramaet er over. IS gutta er drept. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 13. november 2015 #146 Skrevet 13. november 2015 En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?
Gjest 123Sol Skrevet 13. november 2015 #147 Skrevet 13. november 2015 De har fått kontroll på konserthallen nå
Sitronmelis Skrevet 13. november 2015 #148 Skrevet 13. november 2015 Ser det står på tv2, at terroristene prøvde å ta seg inn på stadion hvor fotballkampen var. Bra de ikke kom seg inn! tenk hvilket utfall det kunne blitt! 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #149 Skrevet 14. november 2015 Rapporteres om at de har skutt vilt inne i lokalet i 10-15 minutter. De skal ha være to-tre stykker, svært unge og ropt noen kjente fraser på arabisk.Man skal være forsiktig med å konkludere noe som helst på forhånd, men det er vel mye som tyder på at dette er nok et angrep utført av muslimer.Tror du virkelig det kan være muslimer som står bak? Det nekter jeg å tro. Anonymkode: 77342...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #150 Skrevet 14. november 2015 Virker som det er over i konsertlokalet. Da får vi håpe dette var det siste angrepet for denne gang, men det kan man jo ikke være sikker på, særlig så lenge ingen har påtatt seg ansvaret for angrepet.All verdens medfølelse til alle ofre og pårørende spesielt og det franske folk generelt. Anonymkode: 2b655...17b 3
dillyduzit Skrevet 14. november 2015 #151 Skrevet 14. november 2015 En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?det jeg personlig tror, som er en tanke, noe å merke seg, er at det er nok enkelt for terroristene å "gjemme" seg blant de som faktisk er på flukt og oppføre seg som en flyktning- helt til de får gå løs på gaten i det landet de har planlagt noe faenskap. Skjønner du tegninga? For dem er det nok enklere å gjemme seg og si at de er flyktninger fra deg grusomme is regimet, når de i bunn og grunn, er terrorister fra is selv. Skulle de ha kommet med fly ville nok noen snudd litt på hodet og spurt hvor disse flyktningene ville ha fått pengene sine i fra, når is har tatt fra dem omtrent alt. 3
Gjest 123Sol Skrevet 14. november 2015 #152 Skrevet 14. november 2015 Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.
Gjest Evans Skrevet 14. november 2015 #153 Skrevet 14. november 2015 Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.Jeg tenker at det ville vært mer logisk da å ta alt sammen, alle stedene på en gang. Nå som det først har skjedd blir alle land i veldig alarmberedskap og det blir vanskeligere å gjennomføre ett nytt angrep andre steder de påfølgende dagene.
debattanten Skrevet 14. november 2015 #154 Skrevet 14. november 2015 (endret) det jeg personlig tror, som er en tanke, noe å merke seg, er at det er nok enkelt for terroristene å "gjemme" seg blant de som faktisk er på flukt og oppføre seg som en flyktning- helt til de får gå løs på gaten i det landet de har planlagt noe faenskap. Skjønner du tegninga? For dem er det nok enklere å gjemme seg og si at de er flyktninger fra deg grusomme is regimet, når de i bunn og grunn, er terrorister fra is selv. Skulle de ha kommet med fly ville nok noen snudd litt på hodet og spurt hvor disse flyktningene ville ha fått pengene sine i fra, når is har tatt fra dem omtrent alt. For ikke å snakke om alle de tusenvis av folkene i Frankrike som har reist på "actionferie" til Syria for å sloss med IS. De har jo fransk pass og kan helt lovlig ta flyet hjem til Frankrike, noe de også gjør. Etter Charlie Hebdo sa jo franske myndigheter at de ikke har mulighet til å overvåke disse menneskene. Faktisk så var jo minst 1 av Charlie Hebdo terroristene under overvåking inntil nylig, rett før angrepet.IS har vel også forhåndsvarslet at de skal utnytte flyktningkrisen til å smugle seg selv inn i Europa. Endret 14. november 2015 av debattanten 3
Gjest supernova_87 Skrevet 14. november 2015 #155 Skrevet 14. november 2015 At frykt er målet forstår jeg, men det er så jævla meningsløst og ikke "verdt" det. Terror, for meg, er bare helt uforståelig. Det blir bare kaos, frykt og død. Anonymkode: 75937...d23Det er fordi du ikke er terrorist, det er nok meningsløst for alle andre enn terroristene. Du spurte om poenget, her er et godt eksempel på det:Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #156 Skrevet 14. november 2015 Terroristene burde blitt satt på en Guantanamoliknende base resten av livet. Å dø er ingen straff, bare en bonus å bli martyr - om de ikke havner i helvete da. Krysser fingrene for at de gjør det. Anonymkode: 45c2b...784 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #157 Skrevet 14. november 2015 Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse. Anonymkode: 2e49e...be4 1
Gjest 123Sol Skrevet 14. november 2015 #158 Skrevet 14. november 2015 Jeg tenker at det ville vært mer logisk da å ta alt sammen, alle stedene på en gang. Nå som det først har skjedd blir alle land i veldig alarmberedskap og det blir vanskeligere å gjennomføre ett nytt angrep andre steder de påfølgende dagene. Men jeg tenker i samme land.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #159 Skrevet 14. november 2015 Gisseldramaet er over. IS gutta er drept.Ferdig? var det ikke 6 terrorister ute? 2 er drept Anonymkode: 36fd1...b10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #160 Skrevet 14. november 2015 Uff, er fysisk dårlig. Stakkars folk :-( :-( Anonymkode: 3bc04...567 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå