Gå til innhold

Ny massakre i Paris


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er dette de syriske flyktingene flykter fra. Håper det får satt ting litt i perspektiv for enkelte.

Anonymkode: 910a9...2f0

Men problemet er at det ikke er bare syriske flyktninger. De fleste russere, kinesere og andre var ikke onde, men alikevel ble mange millioner drept de siste 100 årene.

Anonymkode: 785c7...03b

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor skyter de på kunstmuseer på på natta? er det noen mennesker der da? prøver de å skade kunsten? 

Anonymkode: 7e059...349

ISIL er jo glad i å ødelegge kunst og historie, så om det er dem er det ikke overraksende. Andre kan også være av samme opfatning. Grusomt. Men selvsagt verre at de dreper folk. 

Skrevet

Noen ble henrettet på det mest bestialske vis i konsertlokalet, ble det sagt på TV2.

 

De terroristene kan brenne i helvete.

Anonymkode: 45c2b...784

  • Liker 1
Skrevet

Fra det jeg har fått med meg, så har det egentlig ikke vært noe forhandlinger, ei har terroristene indikert at de vil forhandle med noe. Fra det jeg har sett fra livestream, så er det mer en massakre, der folk inne på en trang konserthall, der et eller annet metal band spilte, kort og godt blir drept en etter en. Fra et øyevitne så sa ikke disse drapsmennene noe, eller han kunne ikke høre noe i alt skriket. Rett og slett kaldt og "profesjonelt". De bare drepte folk i kaldt blod, byttet magasin, for å så fortsette. Det handler altså bare om å drepe flest mulig.

 

Nå hører jeg akkurat at 5-6 eksplosjoner har nå skjedd i det politiet angriper konserthallen. 

Ja nettopp. De har sikkert prøvd å få kontakt med terroristene, men ut i fra det som kommer frem så virker det ikke som terroristene har vært noe interessert i å forhandle - kun drepe og skape frykt. Helt grusomt. Så dermed hadde jo ikke politiet annet valg enn å storme bygget. 

  • Liker 2
Skrevet

Gisseldramaet er over. IS gutta er drept.

  • Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?

@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? 

Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?

Skrevet

Ser det står på tv2, at terroristene prøvde å ta seg inn på stadion hvor fotballkampen var. Bra de ikke kom seg inn! tenk hvilket utfall det kunne blitt!

  • Liker 2
Skrevet

Rapporteres om at de har skutt vilt inne i lokalet i 10-15 minutter. De skal ha være to-tre stykker, svært unge og ropt noen kjente fraser på arabisk.

Man skal være forsiktig med å konkludere noe som helst på forhånd, men det er vel mye som tyder på at dette er nok et angrep utført av muslimer.

Tror du virkelig det kan være muslimer som står bak? Det nekter jeg å tro. 

Anonymkode: 77342...f8b

  • Liker 3
Skrevet

Virker som det er over i konsertlokalet. Da får vi håpe dette var det siste angrepet for denne gang, men det kan man jo ikke være sikker på, særlig så lenge ingen har påtatt seg ansvaret for angrepet.

All verdens medfølelse til alle ofre og pårørende spesielt og det franske folk generelt.

Anonymkode: 2b655...17b

  • Liker 3
Skrevet

En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?

@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? 

Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?

det jeg personlig tror, som er en tanke, noe å merke seg, er at det er nok enkelt for terroristene å "gjemme" seg blant de som faktisk er på flukt og oppføre seg som en flyktning- helt til de får gå løs på gaten i det landet de har planlagt noe faenskap. Skjønner du tegninga? For dem er det nok enklere å gjemme seg og si at de er flyktninger fra deg grusomme is regimet, når de i bunn og grunn, er terrorister fra is selv. Skulle de ha kommet med fly ville nok noen snudd litt på hodet og spurt hvor disse flyktningene ville ha fått pengene sine i fra, når is har tatt fra dem omtrent alt. 

  • Liker 3
Skrevet

Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.

Skrevet

Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.

Jeg tenker at det ville vært mer logisk da å ta alt sammen, alle stedene på en gang. Nå som det først har skjedd blir alle land i veldig alarmberedskap og det blir vanskeligere å gjennomføre ett nytt angrep andre steder de påfølgende dagene. 

Skrevet (endret)

det jeg personlig tror, som er en tanke, noe å merke seg, er at det er nok enkelt for terroristene å "gjemme" seg blant de som faktisk er på flukt og oppføre seg som en flyktning- helt til de får gå løs på gaten i det landet de har planlagt noe faenskap. Skjønner du tegninga? For dem er det nok enklere å gjemme seg og si at de er flyktninger fra deg grusomme is regimet, når de i bunn og grunn, er terrorister fra is selv. Skulle de ha kommet med fly ville nok noen snudd litt på hodet og spurt hvor disse flyktningene ville ha fått pengene sine i fra, når is har tatt fra dem omtrent alt. 

For ikke å snakke om alle de tusenvis av folkene i Frankrike som har reist på "actionferie" til Syria for å sloss med IS. De har jo fransk pass og kan helt lovlig ta flyet hjem til Frankrike, noe de også gjør. 

Etter Charlie Hebdo sa jo franske myndigheter at de ikke har mulighet til å overvåke disse menneskene. Faktisk så var jo minst 1 av Charlie Hebdo terroristene under overvåking inntil nylig, rett før angrepet.


IS har vel også forhåndsvarslet at de skal utnytte flyktningkrisen til å smugle seg selv inn i Europa.

Endret av debattanten
  • Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

At frykt er målet forstår jeg, men det er så jævla meningsløst og ikke "verdt" det. Terror, for meg, er bare helt uforståelig. Det blir bare kaos, frykt og død. 

Anonymkode: 75937...d23

Det er fordi du ikke er terrorist, det er nok meningsløst for alle andre enn terroristene. Du spurte om poenget, her er et godt eksempel på det:

Tenk om dette bare er et forangrep og at noe større kommer noen timer/dager senere... grøss.

Skrevet

Terroristene burde blitt satt på en Guantanamoliknende base resten av livet. Å dø er ingen straff, bare en bonus å bli martyr - om de ikke havner i helvete da. Krysser fingrene for at de gjør det.

Anonymkode: 45c2b...784

  • Liker 1
Skrevet

Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse.

Anonymkode: 2e49e...be4

  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det ville vært mer logisk da å ta alt sammen, alle stedene på en gang. Nå som det først har skjedd blir alle land i veldig alarmberedskap og det blir vanskeligere å gjennomføre ett nytt angrep andre steder de påfølgende dagene. 

Men jeg tenker i samme land.

Skrevet

Gisseldramaet er over. IS gutta er drept.

Ferdig? var det ikke 6 terrorister ute? 2 er drept

Anonymkode: 36fd1...b10

Skrevet

Uff, er fysisk dårlig. Stakkars folk :-( :-(

Anonymkode: 3bc04...567

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...