Gå til innhold

Ny massakre i Paris


Fremhevede innlegg

Skrevet

Men jeg tenker i samme land.

Mange styrker og oppmerksomhet går nå mot ett punkt, så det kan hende det vil kunne bli sårbare områder. Samtidig tror jeg de tar høyde for at akkurat det kan skje, innad i landet like etter, og derfor setter alle styrker utover også i beredskap. 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk gjort. Finnes jo mange tyske fotballsupportere som har problemer å komme seg tilbake til hotel, så mange inviterer dem: #PorteOuverte

Anonymkode: 2e49e...be4

Skrevet

Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse.

Anonymkode: 2e49e...be4

Det jeg hørte av beretninger innenfra konserthuset minte meg om hva ofrene fra Utøya fortalte. Jeg forstår ikke hvordan de klarer skyte folk på denne måten. 

Skrevet

Fra Reddit: 

Was at the Bataclan like an hour ago during the shooting. The guy entered through the front door, probably firing like 60 rounds by clips of 30 I would say. The crowd collapsed and we were all laying on the ground.

The guy just fucking spread on the pit, I just prayed not to get hit. People managed to get out by crawling on the stairs of the nearest exit. I just did the same, crawling over other people on the stairs like a fucking cockroach fighting for his life.

Don't know about the performers.

Anonymkode: 75937...d23

  • Liker 2
Skrevet

En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?

@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? 

Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?

Det er jo ikke godt å si, men det er da rimelig klart at jo flere innvandrere Europa tar inn fra muslimske land, jo flere slike får man med seg. Det må man forvente, og må medregnes i regnskapet.

Islamister/muslimer. Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer. Islam er fortsatt idelogi som fører med seg mye sånt, det er det bare å askeptere. Så lenge man naivt lar være å se på disse sammenhengene vil slike ting som dette bare fortsette.

Tar selvfølgelig et stort forbehold mot at dette er utført av en annen gruppe. Men det er i grunn ingenting som tyder på det akkurat nå, både med tanke på rapporter som kommer og måten flere av angrepen har blitt utført på.

  • Liker 7
Skrevet

Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse.

Anonymkode: 2e49e...be4

Forundrer meg ikke, det hatet terroristene har inni seg mot vestlige er ikke noe du og jeg kan sette oss inn i. Og her i Norge sitter det likesinnede som hater oss like mye. 

Skrevet (endret)

Håper de får mange av gjerningspersonene levende. Så kan de bli stilt for retten, og kanskje de få mer informasjon om hvilket nettverk de tilhører enn uten gjerningspersonene, hvordan selve planleggingen ble utført osv. 

Også håper jeg inderlig at det ikke blir drept flere mennesker i Paris i natt. 

Endret av Evans
Gjest supernova_87
Skrevet

Mange styrker og oppmerksomhet går nå mot ett punkt, så det kan hende det vil kunne bli sårbare områder. Samtidig tror jeg de tar høyde for at akkurat det kan skje, innad i landet like etter, og derfor setter alle styrker utover også i beredskap. 

 

Det virker på talen til presidenten (i Frankrike) at de er redde for at det faktisk skal skje mer. 

Fy flate så kvalmt. Kastet bomber på ofrene i konserthuset? Vanskelig å finne antall døde. Blir altfor, altfor mange. 

Det er jo ikke godt å si, men det er da rimelig klart at jo flere innvandrere Europa tar inn fra muslimske land, jo flere slike får man med seg. Det må man forvente, og må medregnes i regnskapet.

Islamister/muslimer. Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer. Islam er fortsatt idelogi som fører med seg mye sånt, det er det bare å askeptere. Så lenge man naivt lar være å se på disse sammenhengene vil slike ting som dette bare fortsette.

Tar selvfølgelig et stort forbehold mot at dette er utført av en annen gruppe. Men det er i grunn ingenting som tyder på det akkurat nå, både med tanke på rapporter som kommer og måten flere av angrepen har blitt utført på.

Ja, okei. Så det er sannsynlig at disse terroristene har kommet med folkevandringen vs andre måter?

"Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer." Nettopp så hvorfor ikke kalle dem islamister i stedet for muslimer? 

Skrevet

Håper de får mange av gjerningspersonene levende. Så kan de bli stilt for retten, og kanskje kan de få mer informasjon om hvilket nettverk de tilhører, hvordan selve planleggingen ble utført osv. 

Også håper jeg inderlig at det ikke blir drept flere mennesker i Paris i natt. 

ja, da tar man fra dem martyrsttusen også. Så kan de råtne i fengsel resten av livet.

Anonymkode: 45c2b...784

  • Liker 2
Skrevet

Meldes om rundt 100 døde i konsertlokalet enkelte steder.

Skrevet

Nyhetsbyrå AFP: over 100 drepte på Bataclan. Mangler ord.

Anonymkode: 2e49e...be4

Skrevet

100 døde i konserthallen..,

Anonymkode: 45c2b...784

Skrevet

Meldes om rundt 100 døde i konsertlokalet enkelte steder.

Hører de sier dette på TV2 Nyhetskanalen akkurat nå.

Skrevet (endret)

100 DREPTE

Anonymkode: 36fd1...b10

Endret av Nordvesta
Skrevet

Vi nærmer oss tredje verdenskrig :icon_frown:

  • Liker 7
Skrevet

FY FAEN DE KASTET GRANATER INN I FOLKEMENGDENE!!!!

Anonymkode: 9ad80...11e

  • Liker 1
Skrevet

Ja, okei. Så det er sannsynlig at disse terroristene har kommet med folkevandringen vs andre måter?

"Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer." Nettopp så hvorfor ikke kalle dem islamister i stedet for muslimer? 

Charlie Hebdo-massakren ble begått av "homegrown"-terrorister, samme med angrepet i London, og forsåvidt 22. juli her hjemme. Som regel begår terrorister angrep i et land de enten er vokst opp eller bor.

Jeg tar det som en selvfølge at Norge vil oppleve noe liknende igjen etter all den innvandringen vi har hatt og har.

Svært lite sannsynlig at de som står bak dette angrepet har valgt seg ut Frankrike tilfeldig og reist dit for å gjøre dette.

  • Liker 4
Skrevet (endret)

100 DREPTE

Anonymkode: 36fd1...b10

+ 60

Anonymkode: 45c2b...784

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg er hos familie i Paris nå. Det er sjokk. Vi ser på TV, og holder oss inne. Blir en våkenatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...