Gjest Evans Skrevet 14. november 2015 #161 Skrevet 14. november 2015 Men jeg tenker i samme land.Mange styrker og oppmerksomhet går nå mot ett punkt, så det kan hende det vil kunne bli sårbare områder. Samtidig tror jeg de tar høyde for at akkurat det kan skje, innad i landet like etter, og derfor setter alle styrker utover også i beredskap.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #162 Skrevet 14. november 2015 Fantastisk gjort. Finnes jo mange tyske fotballsupportere som har problemer å komme seg tilbake til hotel, så mange inviterer dem: #PorteOuverte Anonymkode: 2e49e...be4
Gjest Evans Skrevet 14. november 2015 #163 Skrevet 14. november 2015 Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse.Anonymkode: 2e49e...be4Det jeg hørte av beretninger innenfra konserthuset minte meg om hva ofrene fra Utøya fortalte. Jeg forstår ikke hvordan de klarer skyte folk på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #164 Skrevet 14. november 2015 Fra Reddit: Was at the Bataclan like an hour ago during the shooting. The guy entered through the front door, probably firing like 60 rounds by clips of 30 I would say. The crowd collapsed and we were all laying on the ground.The guy just fucking spread on the pit, I just prayed not to get hit. People managed to get out by crawling on the stairs of the nearest exit. I just did the same, crawling over other people on the stairs like a fucking cockroach fighting for his life.Don't know about the performers. Anonymkode: 75937...d23 2
Example Skrevet 14. november 2015 Forfatter #165 Skrevet 14. november 2015 En annen ting er at Frankrike ikke kan ha vært forberedt på et angrep?@Example: hvorfor kaller du ikke dem heller islamister? Jeg lurer på noe, dere som sier dette er utfallet av folkevandringen, mener dere at terroristene er mennesker som har kommet hit med folkevandringen? Har ikke terrorister som er del av et større nettverk andre muligheter til å komme til Europa enn gjennom innvandringen? Er det større sjanse for at dette er de som har kommet som asylsøkere, enn at de har kommet utenom dette? Jeg prøver å forstå dere som sier dette er utfallet av folkevandringen?Det er jo ikke godt å si, men det er da rimelig klart at jo flere innvandrere Europa tar inn fra muslimske land, jo flere slike får man med seg. Det må man forvente, og må medregnes i regnskapet.Islamister/muslimer. Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer. Islam er fortsatt idelogi som fører med seg mye sånt, det er det bare å askeptere. Så lenge man naivt lar være å se på disse sammenhengene vil slike ting som dette bare fortsette.Tar selvfølgelig et stort forbehold mot at dette er utført av en annen gruppe. Men det er i grunn ingenting som tyder på det akkurat nå, både med tanke på rapporter som kommer og måten flere av angrepen har blitt utført på. 7
Gjest Skrevet 14. november 2015 #166 Skrevet 14. november 2015 Hørt i fransk media at spesialstyrkene har fortalt at det var ufattelig grusomme drap i Bataclan, type henrettelse.Anonymkode: 2e49e...be4Forundrer meg ikke, det hatet terroristene har inni seg mot vestlige er ikke noe du og jeg kan sette oss inn i. Og her i Norge sitter det likesinnede som hater oss like mye.
Gjest Evans Skrevet 14. november 2015 #167 Skrevet 14. november 2015 (endret) Håper de får mange av gjerningspersonene levende. Så kan de bli stilt for retten, og kanskje de få mer informasjon om hvilket nettverk de tilhører enn uten gjerningspersonene, hvordan selve planleggingen ble utført osv. Også håper jeg inderlig at det ikke blir drept flere mennesker i Paris i natt. Endret 14. november 2015 av Evans
Gjest supernova_87 Skrevet 14. november 2015 #168 Skrevet 14. november 2015 Mange styrker og oppmerksomhet går nå mot ett punkt, så det kan hende det vil kunne bli sårbare områder. Samtidig tror jeg de tar høyde for at akkurat det kan skje, innad i landet like etter, og derfor setter alle styrker utover også i beredskap. Det virker på talen til presidenten (i Frankrike) at de er redde for at det faktisk skal skje mer. Fy flate så kvalmt. Kastet bomber på ofrene i konserthuset? Vanskelig å finne antall døde. Blir altfor, altfor mange. Det er jo ikke godt å si, men det er da rimelig klart at jo flere innvandrere Europa tar inn fra muslimske land, jo flere slike får man med seg. Det må man forvente, og må medregnes i regnskapet.Islamister/muslimer. Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer. Islam er fortsatt idelogi som fører med seg mye sånt, det er det bare å askeptere. Så lenge man naivt lar være å se på disse sammenhengene vil slike ting som dette bare fortsette.Tar selvfølgelig et stort forbehold mot at dette er utført av en annen gruppe. Men det er i grunn ingenting som tyder på det akkurat nå, både med tanke på rapporter som kommer og måten flere av angrepen har blitt utført på.Ja, okei. Så det er sannsynlig at disse terroristene har kommet med folkevandringen vs andre måter?"Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer." Nettopp så hvorfor ikke kalle dem islamister i stedet for muslimer?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #169 Skrevet 14. november 2015 Håper de får mange av gjerningspersonene levende. Så kan de bli stilt for retten, og kanskje kan de få mer informasjon om hvilket nettverk de tilhører, hvordan selve planleggingen ble utført osv. Også håper jeg inderlig at det ikke blir drept flere mennesker i Paris i natt. ja, da tar man fra dem martyrsttusen også. Så kan de råtne i fengsel resten av livet. Anonymkode: 45c2b...784 2
debattanten Skrevet 14. november 2015 #170 Skrevet 14. november 2015 Meldes om rundt 100 døde i konsertlokalet enkelte steder.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #172 Skrevet 14. november 2015 Nyhetsbyrå AFP: over 100 drepte på Bataclan. Mangler ord. Anonymkode: 2e49e...be4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #173 Skrevet 14. november 2015 100 døde i konserthallen.., Anonymkode: 45c2b...784
Skywalker Skrevet 14. november 2015 #174 Skrevet 14. november 2015 Meldes om rundt 100 døde i konsertlokalet enkelte steder.Hører de sier dette på TV2 Nyhetskanalen akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #175 Skrevet 14. november 2015 (endret) 100 DREPTEAnonymkode: 36fd1...b10 Endret 14. november 2015 av Nordvesta
FrittgåendeBurugle Skrevet 14. november 2015 #176 Skrevet 14. november 2015 Vi nærmer oss tredje verdenskrig 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #177 Skrevet 14. november 2015 FY FAEN DE KASTET GRANATER INN I FOLKEMENGDENE!!!! Anonymkode: 9ad80...11e 1
Example Skrevet 14. november 2015 Forfatter #178 Skrevet 14. november 2015 Ja, okei. Så det er sannsynlig at disse terroristene har kommet med folkevandringen vs andre måter?"Ikke alle muslimer er islamister, men alle islamister er muslimer." Nettopp så hvorfor ikke kalle dem islamister i stedet for muslimer? Charlie Hebdo-massakren ble begått av "homegrown"-terrorister, samme med angrepet i London, og forsåvidt 22. juli her hjemme. Som regel begår terrorister angrep i et land de enten er vokst opp eller bor. Jeg tar det som en selvfølge at Norge vil oppleve noe liknende igjen etter all den innvandringen vi har hatt og har. Svært lite sannsynlig at de som står bak dette angrepet har valgt seg ut Frankrike tilfeldig og reist dit for å gjøre dette. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #179 Skrevet 14. november 2015 (endret) 100 DREPTEAnonymkode: 36fd1...b10+ 60Anonymkode: 45c2b...784 Endret 14. november 2015 av Nordvesta 1
Gjest Citronella Skrevet 14. november 2015 #180 Skrevet 14. november 2015 Jeg er hos familie i Paris nå. Det er sjokk. Vi ser på TV, og holder oss inne. Blir en våkenatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå