AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #221 Skrevet 14. november 2015 Ja, dette bare på den norske siden. Soldatene er plassert på observasjonstårn og rykker ut hvis noen skulle forsøke å forsere i terrenget. I tillegg er de assistert av sensorer som er gode nok til å oppdage mennesker, og skille de fra f.eks en bjørn slik at man slipper falsk alarm. Da er dette mer enn nok mannskap. Og jo, nettopp er det viljen i stortinget det går på. Hvis det gis beskjed om at grensa skal stenges er den praktisk talt umulig å forsere.Hva mener du med at grensa skal stenges? At ingen nordmenn har rett til å dra til Russland? Og ingen russere til Norge?Selvom ingen nordmenn har rett til å dra til Russland ved stenging av grensa, så har man jo fremdeles et lovverk som sier at alle som møter opp på en grense har rett til å søke asyl. Det er jo Stortinget som har innført asylretten. Dersom man mener at det er umulig å oppheve asylretten, så må man gi de mulighet for å søke asyl, og samtidig internere de innestengte leire i Finnmark uten mulighet for verken permanent opphold eller familiegjenforening. Kun da kan man få redusert tilstrømmingen dersom Russland fortsetter å sende folk til grensa. Anonymkode: 7316d...4bc
Gjest incognita Skrevet 14. november 2015 #222 Skrevet 14. november 2015 Jeg skjønner ikke POENGET med terror. Mange uskyldige mennesker blir drept, og det oppnåes aldri noe med det. Det er helt forferdelig. Anonymkode: 75937...d23Terroristene får det de ønsker ved at dette spres i internasjonale medier som ild i tørt gress. Skape frykt = makt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #223 Skrevet 14. november 2015 Jeg kan ikke si at Irak eller Libya har angrepet USA eller Vesten på noen som helst måte. Grunnene for at vi gikk til angrep på disse landene er helt bak mål. Så jeg er nok ikke enig med deg der.Du må spørre deg selv hvorfor de flykter i utgangspunktet. Det var stort sett USA og Europa som sørget for det. Ja, det var nordmenn sin skyld ved å stemme for partier som innførte en veldig liberal asylpolitikk som lokker millioner til nord-Europa. Om du tror det hadde vært så fantastisk med Saddam, Taliban og det muslimske brorskap ved makten så tror jeg du er naiv. Anonymkode: 7316d...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #224 Skrevet 14. november 2015 Hva mener du med at grensa skal stenges? At ingen nordmenn har rett til å dra til Russland? Og ingen russere til Norge?Selvom ingen nordmenn har rett til å dra til Russland ved stenging av grensa, så har man jo fremdeles et lovverk som sier at alle som møter opp på en grense har rett til å søke asyl. Det er jo Stortinget som har innført asylretten. Dersom man mener at det er umulig å oppheve asylretten, så må man gi de mulighet for å søke asyl, og samtidig internere de innestengte leire i Finnmark uten mulighet for verken permanent opphold eller familiegjenforening. Kun da kan man få redusert tilstrømmingen dersom Russland fortsetter å sende folk til grensa.Anonymkode: 7316d...4bcDette kan veldig lett endres. Krever kun et flertall av fornuftige politikere på Stortinget. Noe Norge ikke har dessverre. Anonymkode: 501d8...394 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #225 Skrevet 14. november 2015 Jeg kan ikke si at Irak eller Libya har angrepet USA eller Vesten på noen som helst måte. Grunnene for at vi gikk til angrep på disse landene er helt bak mål. Så jeg er nok ikke enig med deg der.Du må spørre deg selv hvorfor de flykter i utgangspunktet. Det var stort sett USA og Europa som sørget for det. Det foregår en kald krig mellom shia og sunnimuslimer hvor Iran og Syria kjemper mot gulfstatene og andre sunnistater. Ikke legge skylda på nordmenn. Det er nettopp det IS ønsker. Anonymkode: 7316d...4bc 2
debattanten Skrevet 14. november 2015 #226 Skrevet 14. november 2015 Ja, det var nordmenn sin skyld ved å stemme for partier som innførte en veldig liberal asylpolitikk som lokker millioner til nord-Europa. Om du tror det hadde vært så fantastisk med Saddam, Taliban og det muslimske brorskap ved makten så tror jeg du er naiv.Anonymkode: 7316d...4bcDet hadde ikke vært nødvendig med så veldig mye strengere innvandringspolitikk om vi ikke hadde gått i bresjen for å bombe Irak, Libya og Syria til ruiner. Ingen av de landene har gått til angrep på vesten. Det er vanskelig å se på seg selv å innrømme feil noen ganger. Men foreslår at du gir det et forsøk. 3
tnh Skrevet 14. november 2015 #227 Skrevet 14. november 2015 (endret) Hva mener du med at grensa skal stenges? At ingen nordmenn har rett til å dra til Russland? Og ingen russere til Norge?Selvom ingen nordmenn har rett til å dra til Russland ved stenging av grensa, så har man jo fremdeles et lovverk som sier at alle som møter opp på en grense har rett til å søke asyl. Det er jo Stortinget som har innført asylretten. Dersom man mener at det er umulig å oppheve asylretten, så må man gi de mulighet for å søke asyl, og samtidig internere de innestengte leire i Finnmark uten mulighet for verken permanent opphold eller familiegjenforening. Kun da kan man få redusert tilstrømmingen dersom Russland fortsetter å sende folk til grensa.Anonymkode: 7316d...4bcNorge har "loven om adgang til visse områder" som gjør at Norge har anledning til å nekte alle utlendinger adgang til Finnmark. Man kan også nekte alle uten visum adgang. Endret 14. november 2015 av tnh 3
debattanten Skrevet 14. november 2015 #228 Skrevet 14. november 2015 Det foregår en kald krig mellom shia og sunnimuslimer hvor Iran og Syria kjemper mot gulfstatene og andre sunnistater. Ikke legge skylda på nordmenn. Det er nettopp det IS ønsker.Anonymkode: 7316d...4bcJeg legger mye skyld på USA, Europa og forsåvidt Norge ja. Vi har vært med på å skape denne elendigheten vi også. Særlig bombingen av Libya var vi flinke til å bidra med. Det er ikke den kalde krigen du refererer til som har skapt alle problemene vi nå opplever med flyktningstrømmer og terroraksjoner i Europa. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #229 Skrevet 14. november 2015 Dette kan veldig lett endres. Krever kun et flertall av fornuftige politikere på Stortinget. Noe Norge ikke har dessverre.Anonymkode: 501d8...394Vet du hvilke land i Europa som har gjort dette? Heller ikke Danmark har gjort dette. Alle har rett til å søke asyl på grensa der. Så dersom man ikke kan gjøre noe med denne rettigheten, så må man bare innføre en streng asylpolitikk, så stopper man folk fra å bli lokket. Altså; søk asyl på grensa, og bli internert i innestengte leire i Finnmark, kun mat, tak over hodet og midlertidig beskyttelse. Det er faktisk ikke mer som man er forpliktet til. Anonymkode: 7316d...4bc 2
tnh Skrevet 14. november 2015 #230 Skrevet 14. november 2015 (endret) Det hadde ikke vært nødvendig med så veldig mye strengere innvandringspolitikk om vi ikke hadde gått i bresjen for å bombe Irak, Libya og Syria til ruiner. Ingen av de landene har gått til angrep på vesten. Det er vanskelig å se på seg selv å innrømme feil noen ganger. Men foreslår at du gir det et forsøk. Irakere under Saddam, syrere under Assad og libyere under Gaddafi hadde alle hatt mulighet til å få innvilget asyl i Europa uten vestlig innblanding. Du vet at Saddam f.eks har drept over en million og brukt masseødeleggelsesvåpen mot sivile? Tror du flyktningsituasjonen hadde vært bedre med han lignende diktatorer ved makta?http://www.dailymotion.com/video/xcibrb_how-saddam-hussein-used-to-torture_news Endret 14. november 2015 av tnh 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #231 Skrevet 14. november 2015 Det hadde ikke vært nødvendig med så veldig mye strengere innvandringspolitikk om vi ikke hadde gått i bresjen for å bombe Irak, Libya og Syria til ruiner. Ingen av de landene har gått til angrep på vesten. Det er vanskelig å se på seg selv å innrømme feil noen ganger. Men foreslår at du gir det et forsøk. Norge har da ikke bombet Saddam og Assad?? Du snakker om Ghaddaffi. Anonymkode: 7316d...4bc
debattanten Skrevet 14. november 2015 #232 Skrevet 14. november 2015 Irakere under Saddam, syrere under Assad og libyere under Gaddafi hadde alle hatt mulighet til å få innvilget asyl i Europa uten vestlig innblanding. Du vet at Saddam f.eks har drept over en million og brukt masseødeleggelsesvåpen mot sivile? Tror du flyktningsituasjonen hadde vært bedre med han ved makta?http://www.dailymotion.com/video/xcibrb_how-saddam-hussein-used-to-torture_newsJeg sier ikke at ting var rosenrødt under Saddam eller Gadaffi, det var til dels forferdelig. Det har dog blitt mye verre med vesten sitt inntog for å "løse" problemene. Vi hadde ikke de store utfordringene før vi kom inn å skulle redde verden. Tror jeg avslutter her. Gidder ikke kverulere over historiske fakta og spore av tråden. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #233 Skrevet 14. november 2015 Norge har "loven om adgang til visse områder" som gjør at Norge har anledning til å stenge alle utlendinger adgang til Finnmark. Man kan også nekte alle uten visum adgang.Man nekter allerede i dag alle uten visum adgang. Men man har rett til å søke asyl. Jeg tror det er mye lettere å innføre en stengt interneringsleir i Finnmark for alle som søker asyl, slik at folk blir forstått hva de har i vente. Det funket fint for Australia. Anonymkode: 7316d...4bc 2
debattanten Skrevet 14. november 2015 #234 Skrevet 14. november 2015 Norge har da ikke bombet Saddam og Assad?? Du snakker om Ghaddaffi. Anonymkode: 7316d...4bcOm du ser spesielt på Norge så har du helt rett. Jeg snakket generelt om Norge, Europa og USA. Vi har dog bidratt med litt av hvert, Afghanistan også blant annet. Poenget er bare at vi har skapt en del problemer for oss selv og de som lever der nede. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #235 Skrevet 14. november 2015 Om du ser spesielt på Norge så har du helt rett. Jeg snakket generelt om Norge, Europa og USA. Vi har dog bidratt med litt av hvert, Afghanistan også blant annet. Poenget er bare at vi har skapt en del problemer for oss selv og de som lever der nede. Jeg vil si at man fint klarer å stelle i stand problemer selv i denne regionen. Det er jo borgerkrigen mellom shia og sunni som er hovedkilden til konfliktene der. Anonymkode: 7316d...4bc 1
debattanten Skrevet 14. november 2015 #236 Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg vil si at man fint klarer å stelle i stand problemer selv i denne regionen. Det er jo borgerkrigen mellom shia og sunni som er hovedkilden til konfliktene der. Anonymkode: 7316d...4bc At de klarer å stelle i stand problemer selv, er jeg selvfølgelig helt enig i. Men de store krisene i disse landene som alle verdens medier skriver om hver dag nå er hovedsaklig vestlige land sitt skaperverk. Innlegg ryddet for persondebattNordvesta, mod. Endret 14. november 2015 av Nordvesta 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #237 Skrevet 14. november 2015 Vet du hvilke land i Europa som har gjort dette? Heller ikke Danmark har gjort dette. Alle har rett til å søke asyl på grensa der. Så dersom man ikke kan gjøre noe med denne rettigheten, så må man bare innføre en streng asylpolitikk, så stopper man folk fra å bli lokket. Altså; søk asyl på grensa, og bli internert i innestengte leire i Finnmark, kun mat, tak over hodet og midlertidig beskyttelse. Det er faktisk ikke mer som man er forpliktet til. Anonymkode: 7316d...4bcSå langt har ingen ønsket å gjøre dette, men jeg blir ikke overrasket hvis flere og flere land innser at asyl ikke kan søkes fra grensa når man har reist halve verden rundt. Innenfor samme verdensdel, ja, men å krysse verden for å søke asyl i et bestemt land langt unna er på ingen måte fornuftig eller logisk. Så alle slike søknader bør avslås umiddelbart. Anonymkode: 501d8...394 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #238 Skrevet 14. november 2015 (endret) At de klarer å stelle i stand problemer selv, er jeg selvfølgelig helt enig i. Men de store krisene i disse landene som alle verdens medier skriver om hver dag nå er hovedsaklig vestlige land sitt skaperverk. Tull og tøys. Syria-konflikten er en følge av "den arabiske våren". Er den arabiske våren også Norges sin skyld? Krigen mellom Iran og Saudi Arabia pågår over hele Midt-Østen med massevis av konflikter. Tyrkia har bombet massevis av kurdiske stillinger i Syria og finansierer opprørsgrupper. Saudi og Iran og Tyrkia kniver om hvem som skal ha makta i Midt-Østen. Innlegg ryddet for persondebattNordvesta, mod. Anonymkode: 7316d...4bc Endret 14. november 2015 av Nordvesta 2
King in the North Skrevet 14. november 2015 #239 Skrevet 14. november 2015 Sitter oppe og tårene nærmest triller. Dette er grusomheter forbi min fatteevne.Hva er det for en verden vi lever i.. 1
debattanten Skrevet 14. november 2015 #240 Skrevet 14. november 2015 (endret) Tull og tøys. Syria-konflikten er en følge av "den arabiske våren". Er den arabiske våren også Norges sin skyld? Krigen mellom Iran og Saudi Arabia pågår over hele Midt-Østen med massevis av konflikter. Tyrkia har bombet massevis av kurdiske stillinger i Syria og finansierer opprørsgrupper. Saudi og Iran og Tyrkia kniver om hvem som skal ha makta i Midt-Østen. Anonymkode: 7316d...4bcSyria-konflikten er bare et utspring av USA sin satsning i Irak. Uten USA ville det ikke vært et kaos slik det er i Syria i dag. Innlegg ryddet for persondebatt i sitatNordvesta, mod. Endret 14. november 2015 av Nordvesta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå