Gå til innhold

Ny massakre i Paris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker på de som har dødd (RIP) og de som har mistet sine på en grusom og meningsløst måte. Det gjør vondt å tenke på og det gjør meg forbanna. Syk syk syk verden vi lever i på grunn av .... !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så de gikk altså etter death metal konsertgåere fordi de er hedninger og avgudsdyrkere ja.

Anonymkode: 7316d...4bc

• Liker 1
Skrevet

Så de gikk altså etter death metal konsertgåere fordi de er hedninger og avgudsdyrkere ja.

Bandet spiller ikke death metal. Google dem.

Skrevet

Disse terrorangrepene skremmer meg. Det er helt sikkert ikke tilfeldig hvor de slo til, men virker likevel tilfeldig og som et aggressivt angrep på sivile. En random konsert med et mellomstort band og "kun" 1500 tilskuere (som jo ikke er så mange i forhold til hva de største konsertene med mange tusen mennesker drar inn), en restaurant, en bar. Det eneste jeg synes er et "naturlig" terrormål (hvis det finnes) er den fotballstadion som de (takk og lov) ikke kom seg inn på. Dette gir meg frykt for å gå på store kjøpesentre i Oslo, reise på konserter osv. Terroristene angriper tydeligvis ikke bare kjente landemerker og offentlig transport lenger, de kan slå til hvor som helst.

Anonymkode: f8052...375

• Liker 2
Skrevet

Disse terrorangrepene skremmer meg. Det er helt sikkert ikke tilfeldig hvor de slo til, men virker likevel tilfeldig og som et aggressivt angrep på sivile. En random konsert med et mellomstort band og "kun" 1500 tilskuere (som jo ikke er så mange i forhold til hva de største konsertene med mange tusen mennesker drar inn), en restaurant, en bar. Det eneste jeg synes er et "naturlig" terrormål (hvis det finnes) er den fotballstadion som de (takk og lov) ikke kom seg inn på. Dette gir meg frykt for å gå på store kjøpesentre i Oslo, reise på konserter osv. Terroristene angriper tydeligvis ikke bare kjente landemerker og offentlig transport lenger, de kan slå til hvor som helst.

http://www.dagbladet.no/2015/11/14/kultur/meninger/debatt/terror/paris/41956353/
Angriperne vet at det er gjennom konflikt, fordommer og aggresjon de vinner. Den største trusselen mot deres agenda er de — spesielt unge — mennesker som gjennom eksempel viser at alarmistene tar feil og at vi klarer å leve sammen på tvers av kulturelle og religiøse skiller. Klarer terroristene og alarmistene på hver sin side å holde folk fra å snakke sammen på tvers av skiller kan de lykkes (som de har gjort i så mange land fra Nord-Irland til Burundi) i å holde konflikter levende i årtier etter årtier. Når folk begynner å gå fra å snakke om å snakke sammen til rett og slett å leve sammen svekkes skillelinjene.

Anonymkode: a9487...962

Skrevet

Skal man snakke sammen, så er det en forutsetning at man også kan snakke om at religiøse følelser ikke er viktigere enn folks fysiske ve og vel. Ser man på situasjonen i Norge, så er jo skillelinjene knallsterke, og selv ikke mennesker på ytterste venstreside ønsker å bo i områder som domineres av mennesker med bakgrunn fra Midt-Østen og Afrika. 

• Liker 1
Skrevet

Dette gir meg frykt for å gå på store kjøpesentre i Oslo, reise på konserter osv. Terroristene angriper tydeligvis ikke bare kjente landemerker og offentlig transport lenger, de kan slå til hvor som helst.

Jaja, men livet går sin vante gang. Hva skal folk ha til middag idag?

Anonymkode: 4acd0...edf

Skrevet

De gikk etter unge mennesker ser jeg i VG...

Anonymkode: 45c2b...784

Skrevet

Og hva nøyaktig skal man gjøre etter man har "våknet opp"?

Anonymkode: e94bc...c1c

koker alltid meg en kopp kaffe jeg:)

Anonymkode: 4acd0...edf

• Liker 1
Skrevet

"- GJERNINGSMENNENE MELLOM 15 OG 18: En av terroristene som angrep konsertlokalet Bataclan er identifisert, melder flere franske medier, blant annet Le Parisien. 

Det skal være en fransk statsborger, som var kjent for fransk etterretningstjeneste.

Han er identifisert via fingeravtrykk. Likene av de sju andre terroristene undersøkes nå av rettsmedisinere.

Flere franske medier refererer til et intervju gjort av radiokanalen Europe 1, hvor en representant for rettsmedisinerne ved Medico-Legal Institute of Paris anslår at gjerningsmennene var svært unge. Representanten anslår at de var mellom 15 og 18 år." Fra dagbladet

Anonymkode: 36fd1...b10

Skrevet

Rundt 14 i dag så meldte både NRK og VG om at en bil med fire bevæpnede menn brøt seg gjennom en av grensestasjonene inn til Paris. Plutselig har nyheten forsvunnet og det er ikke kommentert eller skrevet mer om dette så vidt jeg finner. 

Flere som synes dette er merkelig? Eventuelt vet hvorfor nyheten plutselig har forsvunnet?

Anonymkode: 73d0c...1e2

Skrevet

Den er fremdelsen øverst på nettavisen.no

Anonymkode: abd2f...ba8

• Liker 1
Skrevet

Siste nytt fra Italiensk avis:

Etter Italiensk avis hvor jeg leste var det 2 franske statsborgere som er fransk terrorist med fransk bakgrunn. Og at det var franske menn som ikke har i familien noen utenlandsk slekt osv.

Det er det google translate som har oversatt. 

Skrevet

Siste nytt fra Italiensk avis:

Etter Italiensk avis hvor jeg leste var det 2 franske statsborgere som er fransk terrorist med fransk bakgrunn. Og at det var franske menn som ikke har i familien noen utenlandsk slekt osv.

Det er det google translate som har oversatt. 

Som viser nettopp at islam ikke har noenting med rase å gjøre. Det er selvsagt at denne ideologien fortjener et massivt kritisk søkelys når så mye hatefulle handlinger oppstår i dets navn. Noe annet er jo helt uansvarlig. Å beskytte sarte religiøse følelser er ikke viktigere enn folks ve og vel!

• Liker 1
Skrevet

Uff... ISIS skrev jo at 14 november skal huskes i historien som 9 september, når bilene kommer et eller annet. Det som skjedde i går var jo 13 september, håper ikke det skjer noe mer i dag :/ forhåpentlgivis driver de bare å prøver å skape redsel ved p skrive slike ting.

Anonymkode: aefd0...ea2

• Liker 1
Skrevet

Muslimske terrorister dreper en hel haug med andre muslimer også da, både andre ekstremister og sivile. Bare fordi de er uenige om hvilken retning av islam som burde følges. I tillegg til det helt forskrudde verdensbildet deres som kanskje også spiller inn....

Men dette argumentet "Vesten bombet dem først, så de må forvente (eller "fortjener") angrep rettet mot våre sivile" er jo bare piss preik, når man ser hvor mye vold og terror som blir rettet i alle mulige retninger fra alle disse forskjellige ekstremist-gruppene. (og deres sympatisører)

Når IS - og andre lignende grupperinger - slakter hverandre rett ned, bare fordi de ikke er fullstendig enige med hverandre. Så har i alle fall jeg ganske vanskelig for å kjøpe at deres eneste argument for vold og terror-angrep mot vestlige land bare er på bakgrunn av tidligere handlinger og feil som Vesten har gjort. Deres begrunnelse for å begå vold og terror, er fordi vestlige land ikke har lyst til å underkaste seg dette "kalifatet" deres, eller innføre de samme ordningene som alle disse grupperingene krever....

Anonymkode: 4f21c...609

• Liker 3
Skrevet

Vesten vil bli et helvete på jord. Vi er jødene på 30-tallet i Tyskland. Noen ser fremtiden, andre benekter realitetene.

Gidder ikke bli noe slave, eller "jøde på 30 tallet" lignende for sånne stygge og misslykkede individer. Enten får de ta livet sitt der de dør alene, eller inse at de ikke er verdt noe, og holde seg der de hører hjemme. Alvorlig talt, ingen gidder å ta seriøst noen som er så hjernevaskede og stygge. 

Anonymkode: c4758...ab6

• Liker 1
Skrevet

Mannen min og jeg så på denne videoen som ble tatt i løpet av skytingen som pågikk i konsertlokalet i Paris. Det er video'en: Video. Gewonde bezoekers ontvluchten Bataclan. Grusomt! :(

http://www.geenstijl.nl/

Fy faen. Jeg har gåsehud og gråter.

Anonymkode: 8bb02...434

Skrevet

Kjenner jeg blir forbanna. Rundt september da alle nordmenn gikk mann av huse for å redde flyktninger sa jeg at det ville være IS-soldater forkledd som flyktninger, og ble hudflettet og kalt rasist av flere bedritne bekjente som var der. Nå leste jeg at han ene gjerningsmannen kom inn som "flyktning" i oktober. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...