Gå til innhold

Ny massakre i Paris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Minst 118 døde i konsertlokalet, samt minst 40 andre steder. Tallet vil ganske sikkert stige. I togbombingene i Madrid i 2004 døde det til sammenligning 191 mennesker, mens London-bombingene i 2005 krevde 52 menneskeliv.

Anonymkode: 2b655...17b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske disse selvmordsbomberne kunne holde hobbyen sin for seg selv, ikke plage andre. Ro ut til en øde holme, for eksempel..

• Liker 6
Skrevet

Grusomt. Er det snakk om to skyteepisoder og en gisseltaking, samt en eksplosjon ved fotballkampen? Syns det var litt vanskelig å få oversikten. 

Så mange hendelser på en gang tenker jeg må være planlagt. Kan vel neppe være tilfeldig. Av hvem blir foreløpig spekulasjoner. 

Allu akbar gir kanskje en liten pekepinn? 140 drept melder vg nå. Faen i helvete!

• Liker 3
Skrevet

Er det fortsatt folk som mener at den norsk-russiske grensa skal være vidåpen?

• Liker 13
Skrevet

Skulle ønske disse selvmordsbomberne kunne holde hobbyen sin for seg selv, ikke plage andre. Ro ut til en øde holme, for eksempel..

Da kommer de jo ikke til paradis...

Anonymkode: 5a2dc...8fb

• Liker 1
Skrevet

Angrepene startet jo 13. så de snakker nok om noe mer som skal skje. Dette kan enten være reellt, eller en måte å utnytte situasjonen til å skape mest mulig frykt. Kvalme jævler. 

Standardfraser. Uansett hva som skjer, ulykke eller terror - så ta de på seg ansvaret eller advarer om mer i fremtiden.

Skrevet

Er det fortsatt folk som mener at den norsk-russiske grensa skal være vidåpen?

Grensa er 20 mil lang og det er ikke planlagt bygging av mur der. 

Anonymkode: 7316d...4bc

Skrevet

Minst 118 døde i konsertlokalet, samt minst 40 andre steder. Tallet vil ganske sikkert stige. I togbombingene i Madrid i 2004 døde det til sammenligning 191 mennesker, mens London-bombingene i 2005 krevde 52 menneskeliv.

Over 200 russiske turister ble jo drept for et par uker siden av IS.

• Liker 1
Skrevet

"Paris Dep Mayor tells CNN 118 dead in Bataclan concert hall, City Hall offical tells Reut 40 dead in other locs. Total 158 dead."

Skrevet

Allu akbar gir kanskje en liten pekepinn? 140 drept melder vg nå. Faen i helvete!

jeg skrev det helt i starten. Da fremstod det ikke like stort og voldsomt for min del som det det gjør nå. Nå er det jo ubegripelig antall døde. 

Skrevet

Stakkars stakkars mennesker. Jeg klarer ikke sette meg inn i hvordan det må være å havne i en slik situasjon. Fy flate å mennesker kan være grusomme! :( 

Skrevet (endret)

Grensa er 20 mil lang og det er ikke planlagt bygging av mur der. 

Grensa er overvåket av hundrevis av soldater, politifolk, grensetårn og sensorer (som kan skille mann fra bjørn) og består stort sett av terreng som er vanskelig å forsere. Det er viljen det står på.

Endret av tnh
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Litt grusomt å si dette da, men fra terroristene sitt ståsted så er jo dette en veldig vellykket operasjon. Som nå tydeligvis feires i sosiale medier blant annet. Jeg frykter nok at dette bare gir vann på mølla, blir svært overrasket om tiden fremover ikke vil vise at vi får flere slike hendelser. Det har jo ikke blitt noe bedre med åra, så trenden er nok svært negativ. 

Aldri skjønt hvorfor vi skal bombe disse landene og blande oss inn i ting vi ikke har noe med. Nå får vi jo smake fruktene av arbeidet vårt. Flyktningkrise og terror.

Er jo verdt å merke seg at Frankrike har bombet en del i Syria den siste tiden. Samme som Russland, og vi ser jo hva IS gjorde med det flyet som styrtet over Egypt som var russisk.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Skrevet

Grensa er overvåket av hundrevis av soldater, politifolk, grensetårn og sensorer (som kan skille mann fra bjørn). Det er viljen det står på.

Hundrevis av soldater og politifolk på en 20 mil lang grense? 

Det er ikke viljen som er problemet. Det er allerede visumplikt ved bommen. Og Stortinget har bestemt at de som ønsker å søke asyl har rett til det. At de andre partiene nå plutselig ser hvilket latterlig regelverk de har stemt for og nå er villige til å "gå i dialog" med FrP for å endre det, er positivt, men dette burde de ha visst når de vedtok regelverket.

Dersom vi ikke skal behandle søknader fra folk som kommer fra Russland, hvorfor skal vi behandle søknader fra folk fra Sverige?

• Liker 2
Skrevet

Over 200 russiske turister ble jo drept for et par uker siden av IS.

Ja, ikke minst. Jeg bare valgte å sammenligne med de to hovedstadsangrepene i Europa som folk sannsynligvis husker best, og som kanskje ligner mest på dette angrepet. Det var derfor jeg nevnte de to og ikke det russiske flyet. Men der var dødstallene enda verre, det har du helt rett i.

Skrevet

Aldri skjønt hvorfor vi skal bombe disse landene og blande oss inn i ting vi ikke har noe med. Nå får vi jo smake fruktene av arbeidet vårt. Flyktningkrise og terror.

Du snur det hele på hodet, vesten har blandet seg inn grunnet islamistisk aggresjon. Ikke omvendt.

• Liker 5
Skrevet

Litt grusomt å si dette da, men fra terroristene sitt ståsted så er jo dette en veldig vellykket operasjon. Som nå tydeligvis feires i sosiale medier blant annet. Jeg frykter nok at dette bare gir vann på mølla, blir svært overrasket om tiden fremover ikke vil vise at vi får flere slike hendelser. Det har jo ikke blitt noe bedre med åra, så trenden er nok svært negativ. 

Er jo verdt å merke seg at Frankrike har bombet en del i Syria den siste tiden. Samme som Russland, og vi ser jo hva IS gjorde med det flyet som styrtet over Egypt som var russisk.

Tvertimot er det velstandsutviklingen som har skapt massemigrasjonen. De som drar har bodd årevis i Tyrkia, Libanon, Russland og andre land, hvor man kan tjene bra med penger og betale for reisen til nord. 

At man ikke skal angripe IS og andre ekstremister og la de herje på og begå folkemord mot kristne og andre minoriteter er skummelt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hundrevis av soldater og politifolk på en 20 mil lang grense? 

Det er ikke viljen som er problemet. Det er allerede visumplikt ved bommen. Og Stortinget har bestemt at de som ønsker å søke asyl har rett til det. At de andre partiene nå plutselig ser hvilket latterlig regelverk de har stemt for og nå er villige til å "gå i dialog" med FrP for å endre det, er positivt, men dette burde de ha visst når de vedtok regelverket.

Dersom vi ikke skal behandle søknader fra folk som kommer fra Russland, hvorfor skal vi behandle søknader fra folk fra Sverige?

Ja, dette bare på den norske siden. Soldatene er plassert på observasjonstårn og rykker ut hvis noen skulle forsøke å forsere i terrenget. I tillegg er de assistert av sensorer som er gode nok til å oppdage mennesker, og skille de fra f.eks en bjørn slik at man slipper falsk alarm. Da er dette mer enn nok mannskap, grunnen til at det i det hele tatt er så mange er på grunn av at grensevakta har andre oppgaver i tillegg i krigstid. Og jo, nettopp er det viljen i stortinget det går på. Hvis det gis beskjed om at grensa skal stenges er den praktisk talt umulig å forsere.

Endret av tnh
Skrevet

158 drepte melder CNN nå.  Det er ufattelig tragisk.  IS sprer frykt og lager helvete for uskyldige mennesker.  Små celler flere steder i verden kan stelle istand krigstilstander på svært kort tid.....

• Liker 1
Skrevet

Du snur det hele på hodet, vesten har blandet seg inn grunnet islamistisk aggresjon. Ikke omvendt.

Jeg kan ikke si at Irak eller Libya har angrepet USA eller Vesten på noen som helst måte. Grunnene for at vi gikk til angrep på disse landene er helt bak mål. Så jeg er nok ikke enig med deg der.

Tvertimot er det velstandsutviklingen som har skapt massemigrasjonen. De som drar har bodd årevis i Tyrkia, Libanon, Russland og andre land, hvor man kan tjene bra med penger og betale for reisen til nord. 

At man ikke skal angripe IS og andre ekstremister og la de herje på og begå folkemord mot kristne og andre minoriteter er skummelt.

Du må spørre deg selv hvorfor de flykter i utgangspunktet. Det var stort sett USA og Europa som sørget for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...