Gå til innhold

Ny massakre i Paris


Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/skyting-i-paris/3423159579.html

En BBC-journalist på stedet opplyser at han ser 10 personer liggende på gata, enten døde eller skadd. I følge ubekreftede meldinger skal president Franciose Hollande ha vært tilstede under fotballkampen, og er evakuert.

Skal ha vært masse skyting inne på en restaurant og det meldes om en eskoplosjon i nærheten av Stade de France, hvor Frankrike i kveld spiller mot Tyskland en vennskapskamp i fotball.

Får litt flashback fra Charlie Hebdo når jeg leser dette. Får håpe ikke det er like ille denne gangen, men det kan vel nesten virke sånn.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Later til å være organiserte angrep med tilfeldige ofre. Får helt vondt :( 

Skrevet (endret)

Minst 18 drept og gisseltakning. 

Endret av NaomiC
Skrevet

18 drept, er vel verre enn Charlie Hebdo det?

Anonymkode: 231a2...86a

Skrevet

Gi det noen år, så er dette hverdags i Norge også.

Anonymkode: 231a2...86a

  • Liker 16
Skrevet

M-men islam er fredens religion.

  • Liker 13
Skrevet

Må bare understreke at det ikke var en trussel, men en risikovurdering av utviklingen. Før en eller annen tulling melder kommentaren til pst

Anonymkode: 231a2...86a

  • Liker 3
Skrevet

Huff, dette har potensialet til å være skikkelig ille. Spesielt om de har slått til utenfor stadionområdet, noe det virker som de har gjort..

  • Liker 1
Skrevet

Gi det noen år, så er dette hverdags i Norge også.

Anonymkode: 231a2...86a

Huff, jeg frykter det når politiet ikke kan bære våpen lengre ja. :/ Jeg er veldig for at vi privatpersoner ikke skal ha så lett tilgang på våpen som de i USA har det, men det er et feilskritt å ikke la politiet få bære det.

Anonymkode: 69a8f...9c2

  • Liker 6
Skrevet

M-men islam er fredens religion.

Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. 

Anonymkode: 69a8f...9c2

  • Liker 14
Skrevet

Kampen på Stade de France er akkurat ferdig..

80 000 nye mennesker ut i gatene.

Skrevet

Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. 

Anonymkode: 69a8f...9c2

Ingen religion på jorda fostrer flere terrorister i forhold til antallet troende enn Islam. 

  • Liker 23
Skrevet

Ingen religion på jorda fostrer flere terrorister i forhold til antallet troende enn Islam. 

Det varierer vel litt om man skal se dette i et langtidsperspektiv. Men ja, det er mange ekstremister innen islam i dag, mon tro om akkurat denne ideologien tåler globalisering og utfordring langt dårligere enn andre trosretninger. 

Anonymkode: ea4be...671

  • Liker 5
Skrevet

Jeg hørte tallet kan være så høyt som 30. Dette er en absolutt tragedie, og på en fredagskveld hvor folk gjerne har gått ut for å kose seg etter en hard uke. Jeg får håper jeg ikke våkner til enda verre prognoser på morgenen.

Anonymkode: c5530...802

  • Liker 2
Skrevet

Står det noen plass at dette var/er ett terrorangrep?

Anonymkode: e44d2...fff

Skrevet

Jeg hørte tallet kan være så høyt som 30. Dette er en absolutt tragedie, og på en fredagskveld hvor folk gjerne har gått ut for å kose seg etter en hard uke. Jeg får håper jeg ikke våkner til enda verre prognoser på morgenen.

Anonymkode: c5530...802


Allerede økt til "minst 26", på så kort tid, og med det som trolig er titalls gisler i tillegg kan det dessverre fort bli verre. Men vi får håpe i det lengste. Grusomt er det uansett.

Anonymkode: 2b655...17b

  • Liker 1
Skrevet

Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. 

Anonymkode: 69a8f...9c2

Joda, men ekstremister innen Islam er antatt å være mellom 15 og 25 % av alle verdens muslimer. Det tilsvarer en del millioner radikale muslimer i verden ;) 

Anonymkode: feff0...f39

  • Liker 3
Skrevet

Grusomt. Er det snakk om to skyteepisoder og en gisseltaking, samt en eksplosjon ved fotballkampen? Syns det var litt vanskelig å få oversikten. 

Så mange hendelser på en gang tenker jeg må være planlagt. Kan vel neppe være tilfeldig. Av hvem blir foreløpig spekulasjoner. 

Skrevet

Allerede økt til "minst 26", på så kort tid, og med det som trolig er titalls gisler i tillegg kan det dessverre fort bli verre. Men vi får håpe i det lengste. Grusomt er det uansett.

Anonymkode: 2b655...17b

Det er 60 gisler.. 

Skrevet

Står det noen plass at dette var/er ett terrorangrep?

Anonymkode: e44d2...fff

Det er eksplosjoner, etter alt å dømme selvmordsaksjoner, mer enn ett sted. Det er tatt gisler og det er drept over et kvart hundre mennesker så langt. Det virker ikke å være spesielt symbolsk betydningsfulle steder som er rammet heller, det er sivile.

Da er åpenbart målet å spre frykt, og det er nødt til å være basert på en eller annen ideologi. Ergo er det et terrorangrep. Om det er islamister eller noe annet kan man selvsagt ikke si med absolutt 100 % sikkerhet ennå, selv om det vel er mildt sagt overraskende om det er noe annet. Men et terrorangrep er det jo.

Anonymkode: 2b655...17b

  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...