Example Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/skyting-i-paris/3423159579.htmlEn BBC-journalist på stedet opplyser at han ser 10 personer liggende på gata, enten døde eller skadd. I følge ubekreftede meldinger skal president Franciose Hollande ha vært tilstede under fotballkampen, og er evakuert.Skal ha vært masse skyting inne på en restaurant og det meldes om en eskoplosjon i nærheten av Stade de France, hvor Frankrike i kveld spiller mot Tyskland en vennskapskamp i fotball.Får litt flashback fra Charlie Hebdo når jeg leser dette. Får håpe ikke det er like ille denne gangen, men det kan vel nesten virke sånn. 1
Gjest Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Later til å være organiserte angrep med tilfeldige ofre. Får helt vondt
Gjest Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 (endret) Minst 18 drept og gisseltakning. Endret 13. november 2015 av NaomiC
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 18 drept, er vel verre enn Charlie Hebdo det? Anonymkode: 231a2...86a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Gi det noen år, så er dette hverdags i Norge også. Anonymkode: 231a2...86a 16
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Må bare understreke at det ikke var en trussel, men en risikovurdering av utviklingen. Før en eller annen tulling melder kommentaren til pst Anonymkode: 231a2...86a 3
Example Skrevet 13. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2015 Huff, dette har potensialet til å være skikkelig ille. Spesielt om de har slått til utenfor stadionområdet, noe det virker som de har gjort.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Gi det noen år, så er dette hverdags i Norge også.Anonymkode: 231a2...86aHuff, jeg frykter det når politiet ikke kan bære våpen lengre ja. :/ Jeg er veldig for at vi privatpersoner ikke skal ha så lett tilgang på våpen som de i USA har det, men det er et feilskritt å ikke la politiet få bære det. Anonymkode: 69a8f...9c2 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 M-men islam er fredens religion.Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. Anonymkode: 69a8f...9c2 14
Example Skrevet 13. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2015 Kampen på Stade de France er akkurat ferdig..80 000 nye mennesker ut i gatene.
tnh Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. Anonymkode: 69a8f...9c2Ingen religion på jorda fostrer flere terrorister i forhold til antallet troende enn Islam. 23
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Ingen religion på jorda fostrer flere terrorister i forhold til antallet troende enn Islam. Det varierer vel litt om man skal se dette i et langtidsperspektiv. Men ja, det er mange ekstremister innen islam i dag, mon tro om akkurat denne ideologien tåler globalisering og utfordring langt dårligere enn andre trosretninger. Anonymkode: ea4be...671 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 Jeg hørte tallet kan være så høyt som 30. Dette er en absolutt tragedie, og på en fredagskveld hvor folk gjerne har gått ut for å kose seg etter en hard uke. Jeg får håper jeg ikke våkner til enda verre prognoser på morgenen. Anonymkode: c5530...802 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Står det noen plass at dette var/er ett terrorangrep? Anonymkode: e44d2...fff
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 Jeg hørte tallet kan være så høyt som 30. Dette er en absolutt tragedie, og på en fredagskveld hvor folk gjerne har gått ut for å kose seg etter en hard uke. Jeg får håper jeg ikke våkner til enda verre prognoser på morgenen.Anonymkode: c5530...802Allerede økt til "minst 26", på så kort tid, og med det som trolig er titalls gisler i tillegg kan det dessverre fort bli verre. Men vi får håpe i det lengste. Grusomt er det uansett. Anonymkode: 2b655...17b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #17 Skrevet 13. november 2015 Du må se forskjellen på islam generelt, og på ekstremisme innen islam. Anonymkode: 69a8f...9c2Joda, men ekstremister innen Islam er antatt å være mellom 15 og 25 % av alle verdens muslimer. Det tilsvarer en del millioner radikale muslimer i verden Anonymkode: feff0...f39 3
Gjest Evans Skrevet 13. november 2015 #18 Skrevet 13. november 2015 Grusomt. Er det snakk om to skyteepisoder og en gisseltaking, samt en eksplosjon ved fotballkampen? Syns det var litt vanskelig å få oversikten. Så mange hendelser på en gang tenker jeg må være planlagt. Kan vel neppe være tilfeldig. Av hvem blir foreløpig spekulasjoner.
Gjest Skrevet 13. november 2015 #19 Skrevet 13. november 2015 Allerede økt til "minst 26", på så kort tid, og med det som trolig er titalls gisler i tillegg kan det dessverre fort bli verre. Men vi får håpe i det lengste. Grusomt er det uansett.Anonymkode: 2b655...17bDet er 60 gisler..
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #20 Skrevet 13. november 2015 Står det noen plass at dette var/er ett terrorangrep?Anonymkode: e44d2...fffDet er eksplosjoner, etter alt å dømme selvmordsaksjoner, mer enn ett sted. Det er tatt gisler og det er drept over et kvart hundre mennesker så langt. Det virker ikke å være spesielt symbolsk betydningsfulle steder som er rammet heller, det er sivile.Da er åpenbart målet å spre frykt, og det er nødt til å være basert på en eller annen ideologi. Ergo er det et terrorangrep. Om det er islamister eller noe annet kan man selvsagt ikke si med absolutt 100 % sikkerhet ennå, selv om det vel er mildt sagt overraskende om det er noe annet. Men et terrorangrep er det jo. Anonymkode: 2b655...17b 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå