Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mens jeg fikk locoid til snuppis som får utslett stort sett over hele seg, spesielt om vinteren. Det funket også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Weebs skrev:

Her hjalp Canoderm når M hadde utslett i pannen som kom igjen og igjen og igjen :Nikke:

Da skal jeg løpe ut og kjøpe den i morgen!
Brukte du den lenge før du så resultater?  :)  

19 minutter siden, miore skrev:

Mens jeg fikk locoid til snuppis som får utslett stort sett over hele seg, spesielt om vinteren. Det funket også veldig bra.

Den er reseptbelagt? 
Bruker du det ofte? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Beccy87 skrev:

Da skal jeg løpe ut og kjøpe den i morgen!
Brukte du den lenge før du så resultater?  :)  

Den er reseptbelagt? 
Bruker du det ofte? :)  

Reseptbelagt ja! Prøver å bruke så lite som mulig, og nå om sommeren bruker jeg det stort sett ikke i det hele tatt. Men om vinteren blir det en del. Bedre enn at hele ungen er rød og sår, spør du meg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Beccy87 skrev:

Da skal jeg løpe ut og kjøpe den i morgen!
Brukte du den lenge før du så resultater?  :)  

Det husker jeg dessverre ikke! Fikk tipset på helsestasjonen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-derma eller Locobase fungerer bra her. Canoderm var helt katastrofe 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Alle kidnappers drøm" :fnise: Jeg prøvde å ta en sånn "ikke ta i mot godteri fra fremmede mennesker"-samtale med Mini her om dagen. Tror ikke essensen sank inn, han var mer interessert i den delen som handlet om godteri :rolleyes: 

Og shit pomfrit, babyene våre er (snart?) så store at de kan begynne å spise brød! Inni hodet mitt er J fremdeles bare et bittelite krek.. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Askmeagain89 skrev:

A-derma eller Locobase fungerer bra her. Canoderm var helt katastrofe 

 

A-derma har vi prøvd uten resultater. 
Kanskje kjøpe Locobase i samme slengen da. :jepp:
Det kan virke som om Bølla har arvet mannens hudtype, vet at han var mye plaget av barneeksem osv. 
Jeg har ca null erfaring med det selv og det verste jeg har vært borti bortsett fra myggstikk sånn sett var det ekle utslettet jeg fikk etter første ks og det fant vi jo egentlig aldri helt ut av hva var så nå føler jeg at jeg bare famler rundt i blinde her. :bond:

10 timer siden, sitronkake skrev:

"Alle kidnappers drøm" :fnise: Jeg prøvde å ta en sånn "ikke ta i mot godteri fra fremmede mennesker"-samtale med Mini her om dagen. Tror ikke essensen sank inn, han var mer interessert i den delen som handlet om godteri :rolleyes: 

Og shit pomfrit, babyene våre er (snart?) så store at de kan begynne å spise brød! Inni hodet mitt er J fremdeles bare et bittelite krek.. :daane: 

Ja babytiden med Bølla har definitivt gått myyye fortere enn det den gjorde med Trollet. Det er som om noen har trykket skikkelig hardt på spoleknappen og bare glemt å slippe. 
Kommer tiden alltid til å gå så fort fremover nå eller? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til å ha sovemorgen og jeg sov helt til klokka 09.00! 
Hadde jeg sagt det til Beccy anno 2014 så hadde hun snøftet høyt. Tenk å kalle 09 for å sove lenge! :P  
Men da våknet jeg, semiuthvilt i alle fall og klar for å stå opp. 
Ungene hadde vært i perlehumør hele morgenen og det har egentlig vært jevnt over veldig god stemning her i dag så kanskje jeg skal bruke det som forhandlingskort på flere sovemorgener fremover? :fnise:

Sært å si det, men det aller beste med å få sove så lenge er ikke egentlig søvnen, men heller det at jeg blir så mye mindre sulten! Det er helt sykt. Når jeg står opp mellom 05-06 så er jeg søpplesulten stort sett hele dagen og spiser gjerne to ganger før klokka er 11.00. :sprettoy:
Nå er klokka 10.30 og jeg har drukket to kopper med kaffe og det er det, jeg kjenner ikke på sulten en gang. 
Nøkkelen til å få gamlekroppen tilbake er tydeligvis å sove lengre. :opplyser:
For her er det dessverre ikke noen gammel kropp i sikte enda.
Jeg er fortsatt kjempe flink til å trene, men spiser og spiser og spesielt sjokolade og is så all treningen blir jo nullet ut og kroppen er fortsatt 6-8kg for tung. Blah! 
Klokka nærmer seg 11 og jeg har fortsatt ikke spist sjokolade da så kanskje i dag blir dagen hvor jeg greier å motstå fristelser? 
Tenker det hver søndag; at NÅ skal jeg være flink neste uke og ikke spise noe søppel. 
Selvfølgelig kjempe lett å tenke etter at jeg har trykt i meg både det ene og det andre hele helga! :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er i ferd med å bikke 04.00 og Bølla har vært selskapssyk siden ca 02.30.... :natti:

Jeg trodde først jeg skulle greie å lure henne tilbake i søvn med kosen i senga, men etter en halvtime der og et kvarter byssing var hun like forbanna våken så da ble det vogna i natt også gitt. Hovedgrunnen til at jeg ikke bytter ut den med sportsdel nåh! :opplyser:

For å holde meg våken har jeg begynt å lese ny bok da. "La mamma bæsje i fred", bare lest de første tre kapitlene men allerede knist høyt flere ganger. Anbefaler den altså! :jepp:

Nå krysser jeg fingrene for soving til 06.00 i alle fall. Typisk at det er mannens tur å sove lenge i morgen. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk sove! :troest: Halv tre er jo ikke lov, Bølla :opplyser:

Siden vi likte Mammasjokket omtrent like mye så bestilte jeg nettopp La mamma bæsje i fred ;) Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner kommer faktisk med diktsamling om barseltida nå i august, gleder meg til å lese den. :jepp: Skrevet mens kolikkungen skrek. ;)  Spørs om jeg må bestille La mamma bæsje i fred i samme slengen!

Håper du fikk sove litt til? :klem: Morgen kl 2.30 er ikke greit, Bølla! :kjefte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Ei jeg kjenner kommer faktisk med diktsamling om barseltida nå i august, gleder meg til å lese den. :jepp: Skrevet mens kolikkungen skrek. ;)  Spørs om jeg må bestille La mamma bæsje i fred i samme slengen!

Håper du fikk sove litt til? :klem: Morgen kl 2.30 er ikke greit, Bølla! :kjefte: 

:ler: Hadde jeg skrevet dikt i kolikktida hadde de blitt korte. Type "kan du ikke bare SLUTTE Å GRÅTE" og "men hva ER det for noe, da?" og "nå ORKER jeg ikke mer" og "plis plis plis hold kjeft!" :plystre: Kudos til alle som har hjernekapasitet til å være kreativ under kolikkskrikingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Weebs skrev:

Håper du fikk sove! :troest: Halv tre er jo ikke lov, Bølla :opplyser:

Siden vi likte Mammasjokket omtrent like mye så bestilte jeg nettopp La mamma bæsje i fred ;) Takk for tips! 

Ja jeg tenkte faktisk på om jeg skulle skrive om den i dagboka di også siden du tipset meg om Mammasjokket! 
Har lest litt til nå og liker den godt altså!
Du får komme med din dom når du har lest den. :) 

9 timer siden, juliane skrev:

Ei jeg kjenner kommer faktisk med diktsamling om barseltida nå i august, gleder meg til å lese den. :jepp: Skrevet mens kolikkungen skrek. ;)  Spørs om jeg må bestille La mamma bæsje i fred i samme slengen!

Håper du fikk sove litt til? :klem: Morgen kl 2.30 er ikke greit, Bølla! :kjefte: 

Oi, det er spenstig! 
Diktsamlinger er ikke akkurat det jeg leter etter når jeg går i bokhandelen men det hørtes jo ut som en kul ide da. :jepp:
Fikk sove til 06.01 faktisk! :P  

7 timer siden, miore skrev:

:ler: Hadde jeg skrevet dikt i kolikktida hadde de blitt korte. Type "kan du ikke bare SLUTTE Å GRÅTE" og "men hva ER det for noe, da?" og "nå ORKER jeg ikke mer" og "plis plis plis hold kjeft!" :plystre: Kudos til alle som har hjernekapasitet til å være kreativ under kolikkskrikingen!

Jeg har ikke personlig erfaring med kolikk og er fy så takknemlig for det. Men jeg sier nesten kudos til alle som har hjernekapasitet til å være såpass kreativ i det hele tatt i nyfødttiden jeg. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Bølla drev med i natt jeg, kanskje hun rett og slett ville feire litt? 
Hun har jo tross alt bikket 6 måneder i dag! :fnise:

Tenk det da! 
Hun har vært på utsiden av kroppen min i et helt halvt år allerede og jeg aaaaaner ikke hvor tiden har blitt av! 
De siste par ukene har hun blitt mye artigere, nå smiler hun mye mer og glimter tilogmed til med en liten latter innimellom. Selv om den sitter laaangt inne, og det er så rart i forhold til Trollet som er en ''gledesfontene'' uten like. Skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg fremover. 
Fremover kommer hun seg ikke ennå, ikke bakover heller, men rundt i ring når hun ligger på magen går fint. Også ruller hun fra rygg til mage men ikke tilbake. Hun har gjort det to ganger uten helt å mene det så det teller ikke ordentlig, men jeg tenker det er rett rundt hjørnet. 

Også har hun fått den ene lille tanna si nede da. Trollet fikk jo to i slengen så jeg går å venter på at den andre også skal komme, men det ser ikke ut som den har det like travelt. Jeg prøver å ikke sammenlikne henne for mye med Trollet, men det blir jo automatisk til at tankene går dit uansett. Blir sikkert enklere når hun vokser til og viser litt mer av sin egen personlighet. :jepp:

Uansett; Hipp, hurra for en 6 måneder gammel Bølla, jeg gleder meg kjempe mye til de neste 6 måneden! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Bølla som plutselig har blitt så stor! :hjerte: Fødte ikke du i forgårs? :klo: 

Skjønner veldig godt at det er lett å sammenligne de to. Når jeg ser for meg lillesøster i magen er det jo S som baby jeg ser for meg. ;) Tipper også det går litt mer over jo mer de små viser av hvem de er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er Bølla skikkelig lei av å ligge i baggen i vogna og jeg kjenner godt på at behovet for søskenvogn er så og si borte. 
Nå har jo Trollet sluttet i barnehagen langt borte og jeg kan ikke huske sist vi dro et sted alle sammen hvor han også måtte ha vogn å sove jeg tenker det er like greit å gå over til ståbrett om vi skal ut sammen. :jepp:

Så jeg brukte hele dagen i går på å vaske Donkeyen og ta bilder sånn at jeg kan legge den ut på finn etterhvert.
Jeg kjøpte den jo for 9000kr og den er litt mer brukt nå enn da, blant annet har håndtaket sprukket litt opp på kanten (men det går sikkert an å skifte for den som bryr seg om sånt), så jeg håper jeg tror jeg skal leke lur selger og legge den ut for 9000 også være fornøyd om jeg får solgt den for 8000. :lur:

Neste steg blir å finne ut om Trollet trenger sovevogn i den nye barnehagen, hvis ikke kan jo Bølla bare overta den. Hvis han må ha den (hvor lenge sover de egentlig på dagtid??), så tror jeg jeg kommer til å prøve å finne en brukt emmaljunga på finn. 
Hvis ikke noen andre her har et hett tips til sporstvogn? 
Kravene er fire hjul, vendbar og full liggestilling. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...