Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst på ny jobb så nå har jeg søkt på alt mulig rart og i dag fikk jeg mail om jeg ville komme på intervju på fredag. 
Det vil jeg jo, men med Trollets innkjøring i barnehage denne uka så tar mannen seg allerede halv dag i dag og fri fra jobb tirsdag og onsdag. I tillegg til at jeg skal ut en tur på fredagen så da kan han ikke jobbe sent den dagen heller. 
Jeg kan jo ikke ta med meg Bølla og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå... :sjenert:
Jeg kan spørre søsteren min om hun kan trille henne rundt i to timer og håpe at det går bra. Men søsteren min har møtt Bølla to ganger og har overhode ikke noe erfaring med barn under 7 år og ikke vet jeg om hun har tid heller for hun jobber jo også.. 
Kanskje jeg kan dra på litt og si jeg er på ferie til neste uke og foreslå en dag da isteden? Da er det litt lettere å parkere Bølla på mannens jobb et par timer... 

What to do?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør søsteren din og mannen din. Prøv å ordne det. Hvis jeg var veldig Interessert i jobben ville jeg strukket meg langt for å få det til å gå. Eventuelt være ærlig å forklare situasjonen og spørre om intervjuet kan tas neste uke. Det er så dumt hvis det kommer frem at du faktisk ikke var på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Askmeagain89 her, altså! Prøv så godt du kan å fikse en ordning, og om ikke det går ville jeg heller vært ærlig bare for å være på den sikre siden. Det høres veldig kleint ut å få en eventuell løgn i fleisen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill @Askmeagain89 og @miore :)  
Jeg sa bare at det ikke passet denne uken, uten å spesifisere hvorfor men at jeg gjerne ville komme på intervju om det lot seg gjøre neste uke. Og det gjorde det, så da får vi se da. 
Det er bare en jobb, ikke drømmejobben på noe som helst vis men uansett gøy å bli bedt på intervju da. :)  

Trollet hadde hatt en fin første dag i den nye barnehagen i dag. Første inntrykket er veldig bra. :yvonne:
Mannen var med ham i dag og skal være med i morgen også, da skal han prøve å sove der, i seng (!). Det blir spennende å se hvordan det går. Han sover jo i sengen sin på dagtid når han er hjemme så jeg satser på det går bra. 
På onsdag skal jeg være med og da skal vi være der sammen hele dagen før han skal være der alene på torsdag og fredag. 
Bare det gir jo et bedre inntrykk enn den forrige, at de har så stort fokus på innkjøringen mener jeg.
Blir bra det her. :jepp:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokka er snart halv to og jeg sitter på sofaen og venter på at den skal nærme seg to så jeg kan gå opp igjen i barnehagen til Trollet. Var der sammen med ham frem til han skulle sove og det gikk kjempe fint, litt ekkelt å gå fra ham men jeg vet jo at det går bra og at skepsisen bare sitter i mitt eget hode fordi dette er nye mennesker jeg bare har møtt en gang. :)  

Ellers er jeg søpplesliten og føler hele hodet mitt ''svømmer''. 
Kan det være fordi jeg har vært sammen med andre voksne mennesker og brukt hodet mitt i hele dag og ikke bare daffet hjemme med Bølla? 
Eller er det fordi jeg skal på jobbintervju i kveld og helt ærlig er litt stressa og nervøs selv om det ikke er drømmejobben? 
Eller er som mannen sier, at det er fordi jeg endelig bikket 30år i går og det er sånn det føles å være gammel? 
Slitsomt er det i alle fall, hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg seriøst gått og lagt meg nå og ikke stått opp igjen før til helgen. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var :)

Håper intervjuet går bra! Lykke til ;)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg har ikke fått med meg at du har hatt bursdag! Gratulerer på etterskudd! :biggrin:

Jobbintervju er sånn vi skal være nervøs for uansett tror jeg. Hater de ekle spørsmålene de stiller. Jeg fikk "hvorfor skal vi velge deg over alle de andre?" Øhrrr :daane: Det var drømmejobben, så jeg holdt på å tisse på meg av nervøsitet :ler:

Men det går greit når du kommer i gang. Plutselig er det helt naturlig å snakke om hvor jækla perfekt man er ;) Lykke til! Dette er barnemat for deg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var :nordvesta:

Og lykke til på jobbintervju! Trikset er bare å skryte seg selv opp i skyene, og så ta konsekvensen av det når man får jobben 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! :skya:
Hadde altså bursdag i går, hele 30 år ble jeg og og det ble ikke feiret på noen som helst måte.
Fikk kake av mannen da (som han hadde kjøpt og det er helt greit for han er ikke noe flink til å bake), og kort som Trollet hadde plukket ut, med katt og musikk i. :P  
Jeg har ikke nok mennesker jeg bryr meg om i livet mitt til at jeg gidder å lage noen fest så jeg tar heller med meg mannen på mangeretters middag på fancy restaurant og hotellovernatting uten barn en helg i september og kaller det fest og gave i en. :nigo:

Jobbintervjuet i dag gikk faktisk veldig greit. Jeg gikk inn med lave forventninger og visste egentlig ikke helt hva det var jeg hadde søkt på (selv om jeg selvfølgelig skrev i søknaden at ''denne jobben passer perfekt for meg''), fikk en god tone med mennesket jeg traff der og nå sitter jeg her og kjenner at jeg faktisk har ganske lyst på den jobben. :sjenert:
Skulle bli kontaktet allerede i kveld dersom det ble aktuelt med andre gangs intervju så jeg har selvfølgelig trykket på max panikknapp og satt dnd på mobilen fordi jeg blir så stressa. Noen ganger får jeg lyst til å kaste meg selv i en brønn altså! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fancy restaurant og hotell høres ut som min type feiring :biggrin: Nå fikk jeg skikkelig lyst til å feire noe selv! 

Herregud, telefon allerede i kveld. Krysser fingrene! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, sånn vil jeg og feire 30-årsdagen minnom noen måneder, det hørtes mye bedre ut enn fest i mine ører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk! :)  

Ble bedt på nytt intervju allerede i dag tidlig, men med så kort varsel, liten Bøll, travel mann og Trollets innkjøring i barnehagen så gikk det rett og slett ikke opp tidsmessing. 
Så jeg var rett frem og sa at jeg kunne komme etter kl 16 eller en hvilken som helst dag neste uke.. 
Det skulle hun tenke litt på og komme tilbake til meg igjen i løpet av dagen.. Klokka nærmer seg 12 så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke, men det er uansett ikke livsviktig så det går bra. ;) 

Trollet er alene i ny barnehage for første dag i dag. Jeg var der sammen med ham i 3 kvarter (med Bølla i bæresele) før jeg fikk gått rett og slett fordi ingen av de som var der tok seg av ham. 
Jeg er litt skuffet der altså, ingen av de ansatte har vist noen som helst interesse for å aktivisere ham og lede oppmerksomheten hans over på dem og de andre barna disse tre dagene vi har vært der. Det er et annet barn på tilvenning også og jeg ser at de har samme holdning ovenfor henne. Både jeg og den andre mammaen har prøvd å holde oss i bakgrunnen og gjøre oss litt usynlige men de søker jo aktivt oss fordi vi er de eneste de kjenner der så jeg følte meg ikke trygg når jeg gikk fra ham. Han gråt når jeg sa jeg skulle gå, men så satte jeg ham i gang til å rydde leker med en annen gutt og da gikk det greit. Men jeg tenker litt at der burde en av de ansatte tatt grep.. :sjenert:

I tillegg så ser jeg at det er stor forskjell på Trollet og de andre barna på avdelingen.
I den gamle barnehagen gikk han på blandet avdeling med barn fra 1 til 6 år. Nå er det bare 1 og 2 åringer og han er langt foran alle de andre barna med tanke på både språk og interesser. De er i alt 5 toåringer og ingen av de andre prater som ham, han prater jo i hele setninger og som en foss hele dagen. Han måtte være med inn på den store avdelingen for å finne puslespill som ikke var for kjedelig og han lyste opp med en gang han så de eldre barna som lekte. Det virker som han kjeder seg sammen med de små og det er jo ikke noe bra. :icon_frown:
Har pratet litt med mannen om det og blitt enige om at vi skal se det an et par uker nå frem mot første foreldremøte også heller ta det opp da dersom vi ser at han ikke får den stimuli han trenger. De vil jo legge merke til det der også og vi har fått mange kommentarer disse dagen på at han er så flink til å prate, rydde, ordne ''stor gutt'' osv... 
Nå høres det ut som om jeg er veldig negativ til ny barnehage, men det er jeg ikke altså. Jeg synes de har mye bedre rutiner og opplegg enn den gamle så vi angrer absolutt ikke på byttet. :)  

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort i svingene her nå for da jeg kom for å hente Trollet i barnehagen i går så fikk jeg beskjed om at de hadde pratet sammen i ledelsen og han vil begynne på ny avdeling neste uke.
De ser at han er på et helt annet stadie enn de andre små barna og vil ha mye større utbytte av å være på avdeling med eldre barn.
Den nye avdelingen er en ''turavdeling'' med barn fra 2 til 5 år og de er visst ute på tur hele tre dager i uken. 
Det er jo kjempe bra!  :nigo:
Litt usikker på hva vi skal gjøre med tilvenning siden mannen brukte opp alle sine fridager denne uka. Får kanskje bare ta med meg Bølla i bæreselen selv om det ikke er helt optimalt heller.. 

Noen andre som begynner å bli store her er Bølla, som lå på stuegulvet å lekte fint helt til hun plutselig var på vei ut verandadøren! Der er et trinn opp men det var ingen voldsom hindring, hun gravlet seg opp og kom seg helt ut! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra av barnehagen at Trollet får være på avdeling med de større barna! Og turbarnehage høres jo fantastisk ut :) 

Hjelpes, det var litt tidlig av Bølla å snike seg ut, jammen må man passe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så bra! Veldig bra av barnehagen. Godt for Trollet blir det også. Så deilig med masse utetid også. 

Det er så skummelt når de plutselig lærer noe nytt og man er totalt uforberedt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...