Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

I dag var vi på besøk hos barnas oldemor. (den ene, de er så heldige at de har hele tre stykker! :jepp:
Vi satt ute på terrassen og spiste og koste oss i sola og hadde det veldig fint helt til naboen slipper ut hundene sine og de kommer løpende. 
Det er en voksen mellomstor hund og en valp på størrelse med Bølla og terrassen var inn-gjerdet, men på ett eller annet vis så klarte valpen å sno seg inn og løp rett på Trollet som satt på gulvet og lekte. Hunden ville jo bare snuse og hilse på og Trollet synes egentlig det er veldig stas med hund men det at han kom så brått på, opp i ansiktet hans så Trollet veltet og den andre hunden sto utenfor og bjeffet kjempe mye gjorde at Trollet ble livredd. Han skalv og gråt og ble skikkelig satt ut. Vi fikk tatt bort hundene veldig fort og han klappet såvidt på valpen over gjerdet etterpå men ville ikke være nær de og det var så vondt å se på. :( 
Når vi skulle gå hjem senere så var det to hunder ute i en hage som begynte å bjeffe når vi gikk forbi og da også ble han kjempe redd og begynte å gråte masse da også. 

Er det noen av dere her som har god erfaring med barn og hunder, hva gjør jeg egentlig nå?
Vi omgås jo vanligvis ikke hunder men jeg vil uansett ikke at han skal ende opp med å være redd hver gang det kommer en forbi.. Stakkars lille gutten min. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen gode tips :( Her er snuppis livredd alt av fjærkre (inkludert bittesmå spurver) etter å ha blitt bitt av en høne (!) på besøksgår for et halvt års tid siden :dry: Alle andre dyr elsker hun, men til fugler roper hun bare "ikke bit meg, fugl! Gå bort!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund, så vår eldste har fått et veldig naturlig forhold til dette med hund. Hun elsker alle dyr og er ikke redd. Det eneste jeg kan anbefale er å finne noen med en rolig og snill hund som dere introduserer han for. Fortell også igjen og igjen at hunder er snille, men at de noen ganger kan gjøre sånn og sånn fordi de ble så glad eller ville så gjerne ha kos. Fortell at hunder bjeffer fordi det er slik de snakker. 

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 20.05, miore skrev:

Jeg har dessverre ingen gode tips :( Her er snuppis livredd alt av fjærkre (inkludert bittesmå spurver) etter å ha blitt bitt av en høne (!) på besøksgår for et halvt års tid siden :dry: Alle andre dyr elsker hun, men til fugler roper hun bare "ikke bit meg, fugl! Gå bort!".

Så utrolig dumt at hun er redd for fugler på grunn av en dum høne da! 
Håper det går over etterhvert som hun blir større. Har dere vært tilbake på gården og sett mer på høna da? 
 

På 12.8.2017 den 20.40, Askmeagain89 skrev:

Vi har hund, så vår eldste har fått et veldig naturlig forhold til dette med hund. Hun elsker alle dyr og er ikke redd. Det eneste jeg kan anbefale er å finne noen med en rolig og snill hund som dere introduserer han for. Fortell også igjen og igjen at hunder er snille, men at de noen ganger kan gjøre sånn og sånn fordi de ble så glad eller ville så gjerne ha kos. Fortell at hunder bjeffer fordi det er slik de snakker. 

Takk for tips! Jeg tenker egentlig å ikke presse noe på det. 
Vi gikk forbi en gammel dame med en hund som må ha vært nesten like gammel og da spurte han selv om han kunne få klappe den. Han turte ikke selv om hunden bare satt der og glodde i en annen retning men det var helt greit at jeg klappet og som han sa selv ''hunden søt'' så håper det går seg til. Er vel kanskje de mest verbale hundene som er skumlest sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke på ny avdeling i ny barnehage er i gang og det har gått kjempebra hittil. :mynona:

Det er så tydelig at han trives mye bedre der og prater allerede om at han har lekt med xx og yy. 
Jeg var sammen med ham i nesten en time på mandagen og i dag gikk jeg etter et kvarter. 
Han har sovet og spist fint begge dagene. Litt gråting i dag midt på dagen da han plutselig innså at mamma var på jobb men det gikk over med en gang de fikk aktivisert ham. 
Jeg er kjempe fornøyd med informasjonen vi får og de som jobber der virker som de har hodet på riktig plass. :) 
Vi har gått opp der rundt kl 9 alle dagene hittil og kommer til å gjøre det i morgen også, men på Torsdag tenker vi at mannen blir med opp før han drar på jobb litt over 7 så han får sett avdelingen og Trollet kan bli kjent med morgenrutinene der. 
Han kommer til å være et ''frokost barn'' når vi er ferdige med permisjonene og vi lærte fort fra den forrige barnehagen at han foretrakk å heller spise frokost der enn å drøye tiden hjemme på morgenen så vi tenker at det er like greit å starte det nå. ;)  

Ellers er jeg forkjølet og ungene er litt pjuske de også. Bølla holder på å presse frem to fortenner oppe og våknet derfor 10000000 ganger i løpet av natten som var. Nå ha hun fått paracet og jeg burde egentlig løpe å legge meg for å få sove for jeg er søppletrøtt. Meeeeeen her sitter jeg på sofaen og gumler sjokolade fordi det er synd på meg. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så utrolig dumt at hun er redd for fugler på grunn av en dum høne da! 
Håper det går over etterhvert som hun blir større. Har dere vært tilbake på gården og sett mer på høna da? 
 

Takk for tips! Jeg tenker egentlig å ikke presse noe på det. 
Vi gikk forbi en gammel dame med en hund som må ha vært nesten like gammel og da spurte han selv om han kunne få klappe den. Han turte ikke selv om hunden bare satt der og glodde i en annen retning men det var helt greit at jeg klappet og som han sa selv ''hunden søt'' så håper det går seg til. Er vel kanskje de mest verbale hundene som er skumlest sånn sett. 

Vi har vært tilbake på gård ja, og hun løper fremdeles euforisk etter alle de andre dyrene, men sier at høna er sint og skummel. Påstår hun trenger plaster hver gang hun ser en :fnise: Obsessed av plaster. Satser på at det går seg til etter hvert ja! 

Godt å høre at det går så fint i den nye barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, miore skrev:

Vi har vært tilbake på gård ja, og hun løper fremdeles euforisk etter alle de andre dyrene, men sier at høna er sint og skummel. Påstår hun trenger plaster hver gang hun ser en :fnise: Obsessed av plaster. Satser på at det går seg til etter hvert ja! 

Godt å høre at det går så fint i den nye barnehagen :)

Åh ja, plaster er fantastisk her også, trenger minst ett om dagen! 
Vi prøver å forklare han at han ikke trenger plaster når det ikke er noe blod, men så er det også litt vanskelig for jeg tror ikke han vet hva blod er. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger! Spiser sjokolade for det er synd på meg her også :fnise:

Så deilig at barnehage går bra! Flinke og trygge Trollet :Nikke: Og flinke barnehageansatte! Håper vi får samme opplevelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Weebs skrev:

Tvillinger! Spiser sjokolade for det er synd på meg her også :fnise:

Så deilig at barnehage går bra! Flinke og trygge Trollet :Nikke: Og flinke barnehageansatte! Håper vi får samme opplevelse :) 

:5:

Har M fått bhgplass? Når begynner hun? :) 

13 timer siden, Nori skrev:

Åh, sjokkis. Jeg som var fornuftig å droppet og kjøpe inn da jeg var på butikken tidligere i dag. :snurt: 

Og fornuftigheten straffer seg igjen! :opplyser::P  

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Trillinger! Både After Eight og Mamm! :nigo:

Så fint at bhg går bra! 

:5: After Eight bli på handlelista til helgen her jah! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg til kl 3, etter det var det så mange barn her som ikke gadd å sove mer at jeg løp bare frem og tilbake mellom soverommene uten å få lagt meg igjen. 
Når klokka bikket 5 så kastet mannen inn håndkleet også og stod opp med Bølla mens jeg ble sittende på gulvet hos Trollet og venta på at den hersens saueklokka skulle våkne (ref. klokka bli 6 og det skulle bli ok å stå opp) her står vi prinsippfast! :opplyser:
Han sov ikke noe mer av den grunn.. 
Bølla gror tenner og humøret er deretter.
Trollet gråt når jeg gikk fra ham i dag tidlig ''neeei mamma være litt til!!!!'' og med Bøllas humør så fikk jeg ikke fullført treningen min heller. 

Just one of those days. 
Blir nok sjokolade i kveld også jah... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velfortjent sjokolade altså! :jepp: Håper det blir bedre søvn på dere natta som kommer!

Så utrolig bra at Trollet fikk bytte avdeling! Slik du beskriver han her inne høres han jo ut som om han ligger langt foran sine jevnaldrende i utvikling, særlig språklig, og jeg skjønner godt at en avdeling med bare småttiser ikke gir han den stimulansen han trenger. Tenker det lover utrolig godt at barnehagen klarte å se det behovet og få til å flytte han! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, snakk om velfortjent sjokolade :dry:

M har fått barnehageplass, ja. Samme som guttene gikk i. De trivdes godt, håper M gjør det også :) Hun begynner i januar, da er hun litt over 13 måneder. Iiik :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, juliane skrev:

Velfortjent sjokolade altså! :jepp: Håper det blir bedre søvn på dere natta som kommer!

Så utrolig bra at Trollet fikk bytte avdeling! Slik du beskriver han her inne høres han jo ut som om han ligger langt foran sine jevnaldrende i utvikling, særlig språklig, og jeg skjønner godt at en avdeling med bare småttiser ikke gir han den stimulansen han trenger. Tenker det lover utrolig godt at barnehagen klarte å se det behovet og få til å flytte han! :jepp: 

Ja vi er kjempe fornøyde med den nye barnehagen og føler virkelig at de ser ham for den han er og ikke bare ''en toåring'' og ikke minst det at de er så raske på beslutninger og fikk byttet med en gang. Topp! :) 
 

12 timer siden, Weebs skrev:

Åh, snakk om velfortjent sjokolade :dry:

M har fått barnehageplass, ja. Samme som guttene gikk i. De trivdes godt, håper M gjør det også :) Hun begynner i januar, da er hun litt over 13 måneder. Iiik :ohmy:

Så kjekt med kjent barnehage da! Kjenner dere allerede noen av de som jobber der også da kanskje? I alle fall lokalene og sånn, det må jo være en fordel. :) 
Siden du er en sånn en som kjenner alle naboene dine så kjenner du kanskje alle barna som går der og skal starte sammen med M også? :P 

16 timer siden, Marimba skrev:

Godt det ikke er bare meg som tyr til sjokolade :P 

 

 

16 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Samme her. Ventet ikke til kvelden med å innta sjokolade :P

 

18 timer siden, Nori skrev:

Slike dager.. :bond:

Absolut fortjent sjokolade! 

Takk for støtte til sjokoladespising! :) 
Jeg fortsatte like greit i dag jeg. 
Jepp, jeg sitter her jeg, klokka er ikke 9 på morgenen en gang og jeg drikker kaffe og spiser sjokolade. 
Det er så typisk meg. :dry:
Jeg har to (2!!) økter igjen av treningsprogrammet jeg har jobbet med i 12 uker og jeg har mistet absolutt all lyst. 
Jeg skal bort i helgen og må derfor egentlig få trent i går, i dag og i morgen men jeg ORKER IKKE! 
Får se om lysten er der i morgen, hvis ikke får jeg bare utsette hele greia til neste uke. #nederlag

Morgenlevering i barnehagen gikk greit i dag da. Litt grin når vi gikk men det virker greit å få på plass frokostrutiner og ikke minst så hadde han lyst til å gå i barnehagen når han våknet og det er jo kjempe bra! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mannen kjenner noen, det vet jeg faktisk ikke. Og alle naboene våre er enten trollgamle eller har unger som er ungdommer :P Vi snakket nettopp om det, da jeg var i begravelse til en nabodame (hun ble 99 år!). Det kommer til å bli heftig utskifting av naboer snart fordi, ja, halvparten er veldig gamle :tongue: Kanskje litt frekt å snakke om sånt, men det kom liksom opp da vi lurte på hvem som skulle kjøpe huset hennes :vetikke:

Et annet nabopar skal også flytte, men det er helt okidoki. Hun dama skal alltid ha ropesamtaler med meg når M sover :fnise: Så jeg går alltid dritfort forbi huset hennes! 

Vi kjenner sånn halvveis tre andre babyer som er født på likt med M, men har ikke kommet på å spør i hvilken barnehage de skal begynne. Hmm! Det må jeg kanskje gjøre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet rundt på panikknappen inne på H&M tidligere i dag da det viste seg at vi hadde mista kosen til Bølla! 
Fant den bak en hylle etter 5 minutter med hodeløs leting og hylene liten Bøll. Peeehhw! :bond:
Nå har jeg blitt en sånn mamma også.. Jaja... 
Har tenkt så mange ganger at jeg egentlig burde kjøpe en ekstra, men så trooor jeg så et innlegg om at de skulle tilbakekalles fordi de var livsfarlige siden den ene armen hadde løsnet eller noe?
Hun har en annen type i sengen så kanskje jeg heller skal prøve meg på en helt annen i steden. 
Den største utfordringen er å huske det når jeg er ute på tur. Grunnen til at jeg i det hele tatt var på H&M var for å kjøpe sokker til mannen og det kom jeg på når jeg satt på banen igjen med en pose full av klær til Trollet. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...