Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Trollet har siste dag i barnehagen sin i dag. I den anledning er vi innkalt til vår første foreldresamtale i forbindelse med hentingen. Bedre sent enn aldri...? :daane:
Jeg vurderer frem og tilbake om hvor ærlig jeg skal være med tilbakemeldingene med tanke på at vi muligens må innom der med Bølla etterhvert dersom hun ikke får plass i samme barnehage som Trollet begynner i i August. 
Jeg tror jeg går for fokus på det positive med litt konstruktiv kritikk innimellom. :sjenert:

Bølla er sutrete og klengete om dagen og det har nok mye med utviklingstrinn å gjøre, men i dag fikk jeg jammen skimte en bitteliten glipe i tannkjøttet hennes i underkjeven så den aller første tannen kan finne på å bryte igjennom any day now! 
Stas det her altså! :hoppendeglad:

Tror det kvalifiserer til jordbær og is til dessert i dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste dag i barnehagen gikk veldig fint. Vi fikk sagt litt av det vi mente og fikk gode tilbakemeldinger på Trollet.
Han er der han skal være både med tanke på motorikk og språk og de ser den samme gutten i barnehagen som vi ser hjemme. Godt å få det bekreftet. :) 
Vi klarte å få med oss alt annet enn voksiposen hans som av en eller annen grunn ligger der nede enda (hvem har behov for voksipose i juli lissåm) så den må vi ned igjen å hente etterhvert. Minn meg på det da! :P 

Vi holder også sakte men sikkert på å trene litt på å gå på do og synes det går veldig bra! :jepp:
Trollet får spørsmål om han vil tisse på do hver morgen når vi står opp og før han går i dusjen om kvelden, og ellers om han finner på å nevne at han har lyst eller skal bæsje. 
Hittil han han bevist bæsjet to ganger på do og jeg føler meg sær (men er helt sikkert ganske normal) som er sprekkferdig av stolthet når han får det til! :fnise:

Bølla spiste brød for første gang i går. Eller spiste og spiste fru blom.. Hun sutta og gnagde litt på en skalk, men det falt i smak så nå må vi ut å kjøpe tripptrapp til henne også så hun kan sitte litt mer oppreist når hun skal spise. 
Til nå har hun fått mat servert sittende i bilstolen på gulvet. :P 

Og approps bilstol - er det noen som vet om det går an leie en bilstol for en snart to åring i bare et par uker av gangen? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan leie i flere barneutstyrsbutikker, bilutleie og muligens helsestasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2017 den 13.19, Askmeagain89 skrev:

Du kan leie i flere barneutstyrsbutikker, bilutleie og muligens helsestasjon

Takk for tips, skal sjekke ut! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov begge barna mine til 06.00! :nordvesta:
(Bølla var oppe og sang litt i 4 tiden og Trollet lå i senga si og skravlet fra kvart på 6 men det sier vi ikke til noen.)
I tillegg har mannen fri i dag så nå skal jeg snart gå å legge meg en liten time. Sånn sett gjør det ingenting at det er grått og trist ute. :) 

Nå er Bølla snart 6 måneder og i den anledning har vi endelig kjøpt tripp trapp til henne også så hun kan sitte sammen med oss når vi spiser og ikke i bilstolen. Tenk det da! Nå har vi et barn på hver side av bordet. De vokser fort altså! :mynona:
Humøret hennes er mye bedre i dag enn i går og det er nok fordi den lille tannen endelig har brutt igjennom. 
Det tror jeg vi skal feier med å starte med middagsglass fra og med i dag. :) 
Pr nå ser måltidene hennes slik ut: 
06.30 - 180 ml mme 
10.00 - full porsjon grøt (laget av 100ml mme) + vann i kopp
13.30 - 150 ml mme 
17.00 - litt grøt/fruktpure og 90ml mme 
19.30 - 180 ml mme 

... I tillegg viser hun tegn til å være ganske trøtt tidligere nå så jeg tror vi må justere måltidene litt sånn at hun får siste måltid 19.00 isteden og kan legge seg da og ikke nærmere 20.00 sånn som hun gjør nå. Tror jeg... 
Er litt redd for å rote det til også siden hun er så kjekk og sover ca hele natten så jeg er veldig vinglepetter der merker jeg.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi tiden går så fort! 6 måneder allerede. Det høres fantastisk ut at ting begynner å falle på plass og barn som følger samme rutine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg la barn og mann bli igjen hjemme og kjøre en tur til Sverige på harryhandel med min mamma og bror som er på besøk denne uken. 
Jeg er usikker på hvordan det skal gå, for å være helt ærlig så gruer jeg meg ganske mye siden jeg er 99% sikker på at det er jeg som må kjøre hele veien fordi ''det blir litt for mye'' for mamma og bror ikke har lappen. Noe som i utgangspunktet ikke er noe problem, men jeg har ikke kjørt noe særlig siden før Trollet ble født og vet med meg selv at jeg kommer til å bli rimelig sliten i hodet av det. 
Sliten Beccy = Sur Beccy :angry:
Når mamma i tillegg har blitt om mulig enda mer negativ og bitter i det siste og broren min er ca like pratsom som en melkekartong så skal det bli spennende å se hvor lenge jeg gidder å holde småpraten i gang på turen. Håper på god dekning og at radioen kan stå for underholdning, at jeg ikke bryter sammen og enten kjører av veien eller slår i hjel de to andre på veien. 
Hæsjtægg-syter-litt-jeg-da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre bil er det kjedeligste jeg vet, familiedrama er det nest kjedeligste jeg vet, så du får sympati fra meg i alle fall ;) Men hey, du får i det minste godteri og cola light (...eller hva voksne folk kjøper i Sverige, kremt) i premie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harryhandel! :mynona:

Eller, her på Vestlandet lønner det seg ikke i det hele tatt å kjøre til Sverige liksom, men jeg har likevel vært på "harryhandel" tre ganger :fnise: Tok det som en ferie med overnatting og sånt da :) 

Husker jeg badet i Powerking i månedsvis... Tror ikke det er særlig sunt å drikke fire liksom-Red Bull til dagen :vetikke:

Den ene gangen kjørte jeg hele veien fordi jeg var med to venninner som sjelden kjørte bil og var veldig usikre. Og jeg synes bilkjøring er ganske greit jeg da. Så du får tenke på meg som kjørte 10 timer i strekk hvis turen blir litt dritt. Lag en Spotify-spilleliste eller noe sånt? 

God tur!!! Jeg er sykt misunnelig :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på harryhandel! Selskapet hørtes litt kjipt ut, men håper det blir bedre enn forventet. 

Hvis dere bruker grøt har de 3 pakker for 99  på Nordby kjøpesenter. :) 

Jeg syntes du er tøff som kjører for jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i å kjøre bil... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, miore skrev:

Kjøre bil er det kjedeligste jeg vet, familiedrama er det nest kjedeligste jeg vet, så du får sympati fra meg i alle fall ;) Men hey, du får i det minste godteri og cola light (...eller hva voksne folk kjøper i Sverige, kremt) i premie!

Cola Light er for pyser! Her er det kun ekte sukker for alle penga! :nigo:

11 timer siden, Weebs skrev:

Harryhandel! :mynona:

Eller, her på Vestlandet lønner det seg ikke i det hele tatt å kjøre til Sverige liksom, men jeg har likevel vært på "harryhandel" tre ganger :fnise: Tok det som en ferie med overnatting og sånt da :) 

Husker jeg badet i Powerking i månedsvis... Tror ikke det er særlig sunt å drikke fire liksom-Red Bull til dagen :vetikke:

Den ene gangen kjørte jeg hele veien fordi jeg var med to venninner som sjelden kjørte bil og var veldig usikre. Og jeg synes bilkjøring er ganske greit jeg da. Så du får tenke på meg som kjørte 10 timer i strekk hvis turen blir litt dritt. Lag en Spotify-spilleliste eller noe sånt? 

God tur!!! Jeg er sykt misunnelig :tongue:

Husker når jeg bodde på Sunnmøre og var kjempe missunnelig på alle de i Oslo som kunne kjøre til Sverige og handle hele tiden. Nå har jeg vært det en gang på 3 år! :fnise:
Også er jeg en sånn en som hvis jeg må høre på musikk så setter jeg heller på radioen for å slippe å velge selv.. 
Spotifykonto har jeg i alle fall ikke! :rodme:

8 timer siden, Chandra skrev:

Kos dere på harryhandel! Selskapet hørtes litt kjipt ut, men håper det blir bedre enn forventet. 

Hvis dere bruker grøt har de 3 pakker for 99  på Nordby kjøpesenter. :) 

Jeg syntes du er tøff som kjører for jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i å kjøre bil... :sjenert:

Vi dro til Charlottenberg men der var masse billig barnemat der også. 
Jeg er egentlig veldig glad i å kjøre bil og når jeg var ung og hadde min egen så kunne jeg bruke hele dagen bare på å kjøre rundt aka råne! :fnise: Blir lite av det nå da, og det gikk veldig greit i dag. Det er vel som å sykle, du husker hvordan du skal gjøre det selvom det går lang tid mellom hver gang. ;)  

_________________________________________________________________________

Turen gikk helt greit den. Jeg er kjempe sliten nå og skal straks gå å legge meg, men  
jeg kjørte i alle fall ikke av veien eller bulket bilen, og kranglet ikke med de andre to en eneste gang selv om det ble litt biting i tunga underveis. 
Fikk handlet masse barnemat, smoothier og grøt. Hjelpes meg det er mye billigere der! :ohmy:
Kjøpte selvfølgelig en del cola, ramløsa, vin, kjøtt og godis også. Fryseren, kjøleskap og skap er fulle og jeg er fornøyd! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg ikke på! Charlottenberg er kanskje nærmere Oslo? Har vært der en gang og jeg digget det svære shoppingsenteret der. :) 

Vi bor nærme grensa og nå er jeg irritert over at jeg ikke har kjøpt anne barnemat enn grøt i Sverige. Må sjekkes ut neste gang! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Det tenkte jeg ikke på! Charlottenberg er kanskje nærmere Oslo? Har vært der en gang og jeg digget det svære shoppingsenteret der. :) 

Vi bor nærme grensa og nå er jeg irritert over at jeg ikke har kjøpt anne barnemat enn grøt i Sverige. Må sjekkes ut neste gang! :P 

Ja det tar vel kanskje 15 min ekstra å kjøre til Charlottenberg og nå er det riktignok 3 år siden sist jeg var på Norbysenteret men da måtte man i alle fall kjøre et stykke ekstra for å komme til systembolaget og i Charlottenberg ligger det i samme senteret så da vinner de! ;)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det! Det er helt håpløst tullete at polet ligger i Strømstad. Da blir det liksom ikke til at jeg gidder selv om jeg er glad i vin. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet mitt har masse blondt hår og vi har klippet det flere ganger allerede. 
Senest for to uker siden. 
Nå har han vist skjønt hva det er for noe for plutselig hopper han opp i sofaen med en lekeklype og skal begynne å ''klippe håret mamma''. 
Jeg har ikke for vane å la saksene ligge å flyte rundt om her men jeg kommer nok uansett til å passe litt ekstra på fra nå av. 
:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har vært i byen hele denne uka og vi har egentlig ikke noe nært forhold (dette er andre gang jeg snakker med ham på halvannet år), men det har vært veldig gøy å se hvor god kontakt han har fått med Trollet. 
Trollet mitt er jo egentlig alle kidnapperes drøm sånn sett så det er ikke egentlig så veldig overraskende
Fremmed menneske: Hei lille Troll
Trollet: Hei fremmed 
Fremmed menneske: Skal vi leke? 
Trollet: :mynona:

men gøy å se at broren min taklet barn så fint. :)  

I dag hadde vi hele dagen sammen og var blant annet i reptilparken. Kjempe stas for en liten pjokk og bare god stemning bortsett fra når han regelrett skjelte ut to andre små gutter som ville ta på glasset til buret hvor apene satt. 
''Neeeei!!!! Ikke lov å ta på!!!!!'' Jeg måtte faktisk bære ham derifra fordi han ble så sinna! :rodme: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hittil har den eneste gangen Trollet har godtatt å gå uten sokker vært i dusjen, men i dag har han løpt ute i tskjorte, shorts OG uten sokker og sko for første gang. Satser på ny trend!  :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny sokketrend :nigo: Krysser fingrene for at den varer.

Festlig når barna er regelryttere, det byr på mange artige situasjoner sammen med andre barn:fnise: Men seriøst, de andre barna burde jo ha hørt på han! Regner med det ikke var lov å ta på glasset, snakk om freidige unger altså:P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 17.10, Mumsy skrev:

Hurra for ny sokketrend :nigo: Krysser fingrene for at den varer.

Festlig når barna er regelryttere, det byr på mange artige situasjoner sammen med andre barn:fnise: Men seriøst, de andre barna burde jo ha hørt på han! Regner med det ikke var lov å ta på glasset, snakk om freidige unger altså:P

 

I dag gikk han hele formiddagen uten bukse (men med sokker) så her ser vi tydelige fremskritt! :P  
Og nei, det var jo ikke lov til å ta på glasset så Trollet hadde alt på det rette der, men så var det det med å irettesette andres barn osv da. :fnise:

På 15.7.2017 den 17.22, Askmeagain89 skrev:

Trollet høres så søt ut :)

Jeg synes (selvfølgelig helt objektivt sett) at han er veldig søt også! ;)  

____________________________________________________________________________
Bølla klør sånn i munnen i dag at det er helt krise! :bond:
Hun gråter ikke, bare klør, så jeg håper jeg kan unngå dentinoxen og heller spare den til i natt om det er krise da også. 
Det er kommet ut en bitteliten tann nede nå og på den frantiske tyggingen å bedømme vil jeg tro det er flere både oppe og nede rett rundt hjørnet. 
I den annledning ga jeg henne en skalk/skorpe å gnafse på under frokosten og jammen endte hun ikke opp med å spise deler av den. 
Kanskje det er på tide å begynne med litt brødmat også? 
Sånn sett er hun mye tidligere ute enn Trollet, han var nærmere 7mnd når han fikk brød (tror jeg)... :klo:

Har begynt å smøre utslettet hun har på kinnene med mildison igjen. 
Det skal jo ikke brukes i mer enn en uke av gangen, men med en gang vi slutter så blusser det opp igjen og ikke en gang en kilo med inotyol hjelper.. :(  
Skal på 6 måneders kontroll på fredag så da håper jeg vi kanskje kan få litt hjelp der.. 
Om noen her har tips til hva som kan lindre så skrik gjerne ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...