Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klokka er 05.40 og jeg sitter med en skimpansehylende Bøll på knærne mens jeg febrilsk klamrer meg til håpet om at hvis jeg bare vugger liiiiiiitt til så sovner hun igjen. Hun våkna rett over 5, spiste og isteden for å sovne igjen satte hun altså i gang tidenes hylekonsert. Jeg er sliten, trøtt og sur, Trollet var våken en halvtimes tid i 3 tiden og mannen sover igjennom det hele.:glare:
Jeg har vært inne på tanken om å vekke ham men han er ikke mye til hjelp da Trollet mest sannsynlig våkner igjen innen en halvtime og bare vil ha mammaen sin nå for tiden uansett... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Her er vi også ferdig med å sove tydeligvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla har de siste par dagene begynt å smile mye mer og i dag har hun til og med ledd et par ganger.
Det er fortsatt ikke en sånn voldsom gladlatter som Trollet hadde/har, men litt mer 'ehehhehe', meeen jeg tar det jeg får jeg altså! 
Hun har også begynt å lage sånne små kjørebillyder med munnen i tillegg til sjimpansehylene sine. Jeg håper vi kanskje etterhvert kan gå over til bare kjørebillyder og slutte helt med hylingen. Det må være lov å håpe! :P 

Ellers er det kanskje også verdt å nevne at jeg i takt med at Bølla blir litt mer menneske og gjør mer ut av seg som nettopp det å smile og le så merker jeg at jeg synes hun er mer og mer likandes. 
Jeg har jo vært ganske åpen om at jeg brukte lang lang tid på å bli glad i Trollet. Noe som tildels skyldes at jeg var ganske deprimert i store deler av tiden jeg gikk hjemme i perm med ham, men også fordi jeg ikke knytter meg så lett til andre mennesker generelt. :sjenert:
Mens jeg gikk gravid med Bølla så var jeg veldig bekymret for hvordan det skulle bli med følelsene mine oppi det hele. Tenkte mye på om jeg skulle greie å bli like glad i begge barna eller om det er sånn at man kanskje foretrekker den ene foran den andre. Jeg merket ganske umiddelbart etter fødselen at følelsene mine for Trollet har blitt mye sterkere. Jeg kjenner nå plutselig på disse ''forelsket-følelsene'' som alle har gått å pratet om tidligere og jeg får rett og slett ikke nok av den lille gutten min. Det er kjempe deilig at jeg endelig føler at jeg er der og for første gang siden han ble født så kan jeg faktisk si (og mene det) at jeg ikke kan se for meg et liv uten ham! :hjerte:
Bølla derimot er jeg ikke blitt så veldig glad i enda. Hun er liksom bare her sammen med oss hver dag og sånn er det..:sjenert: 
Forskjellen denne gangen er jo at jeg nå vet at de sterke følelsene mest sannsynlig vil komme etterhvert og jeg kjenner det som sagt allerede mer og mer nå at jeg liker henne bedre jo mer menneske hun blir. 
Jeg stresser ikke og prøver heller å glede meg til det neste året, hun skal igjennom så mye nå og det blir bare gøyere og gøyere å følge med. :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at hun har begynt å le litt mer, og så koselig at du syns hun er litt mer likandes. :P Jeg ble jo glad i S med en gang, men jammenmeg merker jeg også at den kjærligheten bare blir større og større. Det er jo ikke noe rart at man blir mer glad i noen etter hvert som man blir bedre kjent. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så bra at du er så åpen om hvordan du har det. Skikkelig respekt altså! Det tror jeg kan være god hjelp for mange som har det likt, og som kanskje er redde for at de aldri blir glad i baby. Men som du skriver så blir man jo mer og mer glad i de etterhvert, selv om forelskelsen ikke kommer for alle med en gang. 

:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å begynne å stresse enda.. 
Meeen så er det jo bare å innse at jeg er en liten (stor) ball av stress så jeg har selvfølgelig begynt allikevel. :bond:
Og hva stresser jeg med? 
Jobb, barnehage og generelt hvordan vi skal få hverdagen til å gå opp til vinteren og neste år selvfølgelig! 
Med Trollet gikk det jo fint for han hadde jo rett på barnehageplass når han fylte ett og vi hadde 59 ukers permisjon. 
Men Bølla har jo langt fra rett og nå har vi valgt bare 49 så det vil si at jeg skal begynne å jobbe igjen 1.Oktober mens mannen er i perm til 6.Desember. 
Da er hun jo bare 11 måneder og det suger skikkelig merker jeg! :(
Har søkt henne inn i barnehage fra November men vi holder ikke pusten der akkurat, det er jo ikke sånn at det renner over med ledige barnehageplasser her...
I tillegg så ønsker jeg meg så fryktelig en ny jobb. 
Jeg kommer ikke til å si opp den jobben jeg har før jeg har funnet en ny, men kommer til å se på det som et enormt nederlag om jeg må dra tilbake dit i Oktober. 
Jeg vil ha en 8-16 jobb, det er stort sett det eneste kravet jeg har. Burde ikke være så vanskelig vel? :vetikke:
Det som er vanskelig er at da må jeg søke på jobber, skrive cv, søknad, sende, håpe på intervju, forhåpentligvis også gå på intervju og ikke være helt tapt bak mål underveis. Og med tanke på at jeg har greid å bruke 2 timer på å skrive det her innlegget nå fordi hjernen min rett og slett bare kobler seg ut innimellom (hæsjtægg-mammatåka) så er det faktisk en kjempe utfordring! :daane:
Kan ikke noen bare gi meg en ny jobb da?! 
Ny jobb og barnehageplass fra 1. Desember det er alt jeg ber om. Blah! 
Nå skal jeg gå å kutte frukt isteden. 
Har meldt meg frivillig til å ordne fruktsalat til sommerfesten i barnehagen til Trollet i morgen og det frister mye mer å stå å kutte frukt i en time enn å sitte her å ikke greie å skrive søknader. Æsj, ok, ferdig! Syt over og ut! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe at du finner en nye jobb, før du må tilbake til den gamle. Skjønner at 8-4 jobb er og foretrekke. Krysser fingrene for at hjernen blir mer samarbeidsvillig om en stund, slik at det ikke føles så uoverkommelig å søke på jobber. Angående barnehageplass til Bølla er det vel ikke så mye å si, annet en at jeg selvfølgelig krysser fingrene for at det også ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Trollet mitt altså, han bliiiir så sinna innimellom! 
Hjelpes meg jeg blir helt svett jeg! 
Også er det så små ting også som får han til å klikke i alle mulige slags vinkler. :bond:
Kom for å hente han i barnehagen i dag og da satt han og lekte med plastelina, hadde god tid så jeg satt meg ned sammen med ham og laget et lite troll (for troll er forstatt kjempe stas!), veldig gøy helt til vi skulle gå og plastelina-trollet måtte bli igjen i barnehagen. Ikke snakk om at det var greit! Prøvde å forklare at det kunne ligge å sove i hylla hans til neste dag og at det bodde i barnehagen og derfor måtte bli igjen der osv men han var hjerteknust stakkar og gråt så tårene trillet når vi gikk derifra. 
Helt til vi rundet hjørnet og fikk øye på en hund. Hunder er kjempe gøy!! Ler og løper bort for å hilse på men blir selvfølgelig møtt av et gjerde som hindrer ham å komme inn til hunden. Ny klikk fordi han ikke fikk klappe. :klaske:
Vi kommer hjem og stemningen er god til han skal spise kvelds. Får en yoghurt og spiser halve før han bestemmer seg for at det var feil type, han ville ha den andre isteden. Når jeg da sier nei, han må spise den han har fått så blir han rasende igjen og setter seg demonstrativt under kjøleskapet og skriker. 
Jeg er helt for at barn skal bli sett og hørt og alt det der, men synes også det at grensesetting er veldig viktig så et nei er og blir et nei her i huset. Jeg vil det lille Trollet mitt alt godt i hele verden og det er så frustrerende å se på at han blir så sint og lei seg men han kan jo faktisk ikke få alt alltid og jeg vet det er viktig at vi er konsekvente og ikke gir oss når vi først har bestemt en ting. Kanskje jeg bare skal nyte det nå mens det bare er en liten sinnatagg flyvende rundt her..? Etterhvert blir jo Bølla også stor nok til å skrike ''min'', ''nei'' og ''få'' - oh double the fun! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på at Trollet og S er ferdige med den verste trassingen innen de minste kommer i samme alder! :fnise: Om ikke annet har de bedre språk og kan snakke og "furte" litt mer istedenfor å bare hyle og skrike. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt ca 3.15 våkent jeg av at Bølla lå å skravlet inne på rommet sitt. Vanligvis går jeg da inn til henne og gir henne mat men i natt var jeg ærligtalt så trøtt at jeg orket ikke med en gang. :natti:
Så jeg ble liggende å høre på henne isteden og bestemte meg for å la henne ligge så lenge det ikke eskalerte til gråting eller fretruende høyt volum og det gjorde det jammen ikke heller! 
Hun sovnet igjen og det gjorde jeg også, helt uten mat! 
Jeg viste det var mulig, hun sov jo 20-06 før også uten å spise så det er jo absolutt all grunn for at hun skal greie det nå også. 
Så får vi se da, hva som skjer i natt.. Ingen dag er lik :P 

Mannen skal jobbe hele dagen i dag for så å dra på firmafest på kvelden. Så da blir jeg å spille rollen som alenemor i hele dag og et godt stykke ut på dagen i morgen. Med Trollets humørsvingninger og det faktum at det regner som en foss ute så skal dette bli veldig spennende! Enn så lenge sover Bølla sin første lur og Trollet sitter på gulvet og legger puslespill. Jeg har fått streng beskjed om å ''ikke hjelpe mamma!!!'' så da får jeg sitte her isteden enn så lenge. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått kjempe fint, både Troll og Bøll har vært i kjempehumør! :nordvesta:

Nå er klokka bikket 20.30 og begge sover så her sitter jeg på stua med Cola, chips og sjokolade og føler meg faktisk skikkelig hjemme alene og det er så godt! Det jeg savner mest fra tiden før barn er at jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville når jeg ville, og veldig ofte var det å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting en hel kveld. :fnise:
Kanskje jeg burde sende mannen på fest oftere? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Dagen i dag har gått kjempe fint, både Troll og Bøll har vært i kjempehumør! :nordvesta:

Nå er klokka bikket 20.30 og begge sover så her sitter jeg på stua med Cola, chips og sjokolade og føler meg faktisk skikkelig hjemme alene og det er så godt! Det jeg savner mest fra tiden før barn er at jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville når jeg ville, og veldig ofte var det å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting en hel kveld. :fnise:
Kanskje jeg burde sende mannen på fest oftere? :P 

Så utrolig deilig! Håper resten av kvelden ble like fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla blir bare mer og mer selvgående og det er så deilig! :mynona:
Nå er det plutselig blitt helt greit å ligge lengre perioder på magen og nå kan hun ligge i babygymmen i opptil en time uten å bli lei! Det betyr at jeg ikke må time treningen min til lurene hennes lengre, noe som er veldig fint siden de blir kortere og vanskeligere med mindre vi er ute og triller. :opplyser:
Hun spiser grøt laget av 60ml nan til lunch og denne uken tenker jeg å øke det til en full porsjon. 
Banan og mango er kjempe godt, avokado er helt meh.. 
Sviskemos er også godt men det gulper hun veldig av så det har jeg satt på vent en stund. 
Tenker også å prøve oss på egg denne uka, håper det går fint så vi kan begynne å blande det i grøten. :) 

Er ferdig med ukas første treningsøkt og det ER klisje å si det men det føles veldig, veldig godt! 
Jeg er faktisk veldig glad i å trene, jeg bare har en tendens til å glemme det bort. :P 
Var innom treningssenteret som ligger rett rundt hjørnet her og lurer på om jeg skal melde meg inn for å få løpt litt men så hadde de så utrolig dårlige åpningstider helt til slutten av august (bare 8 - 20/21 i ukedagene og 9-14 i helgene) så jeg er usikker på om det egentlig lønner seg nå.. :vetikke:
Må tenke litt på den, og uansett se hvordan det blir med skatten i år, hvis jeg får baksmell i år også så kan jeg jo bare glemme alt sånt! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det treningsprogrammet du holder på med nå (for du var ferdig med 30 days shred?), hvor har du det fra? Er det DVD, youtube eller bare selvmekket, og hva går det ut på? Jeg burde prøve å komme meg i gang med noe sånt jeg også, men er litt lei 30DSen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Marimba skrev:

Det treningsprogrammet du holder på med nå (for du var ferdig med 30 days shred?), hvor har du det fra? Er det DVD, youtube eller bare selvmekket, og hva går det ut på? Jeg burde prøve å komme meg i gang med noe sånt jeg også, men er litt lei 30DSen. 

Jeg trener Kayla Itsines sitt 12 ukers BBG-program Link her, den som heter ''bikini body guide 1.0 workouts''. 
Koster penger å laste den ned derfra, men om man gidder så er det sikkert mulig å finne den gratis via google også. :vetikke:
Det er sirkeltrening man kan gjøre hjemme på stua med hjelp av møbler og enkle vekter. 
4 x 7 minutter = 28 minutter + oppvarming og tøying så du bruker max 40 minutter pr treningsøkt. 
3 treningsøkter i uka:
1 for ben og cardio
1 for abs og armer
1 for hele kroppen
I tillegg så har man en eller to dager hvor man går/jogger/løper 
VELDIG effektivt og øvelsene og oppsettet er ulikt for hver uke så man blir ikke lei sånn som man blir etter 5 dager på 30-day! ;) 

Legger ved et bilder av de to første øktene:  

Spoiler

GetAttachmentThumbnail?id=AQMkADAwATYwMAItYTdiOS0yNWJmLTAwAi0wMAoARgAAA6phmTNyXV5Phl5GZ%2FNGajoHAM9Nr1CNlM1GnvEElqchZT4AAAIBDAAAAM9Nr1CNlM1GnvEElqchZT4AAAD0NzrjAAAAARIAEACdouwzbHJiRIiug%2FZ9vMGN&thumbnailType=2&X-OWA-CANARY=kPz4wGplCketXEGYW0ipdFCfnH2QsdQYHRBx158XdfF4qw_ot2wem8554RwODsruYsQNtSRKVqg.&token=fe0c5bab-bf35-45f8-ab43-7fdf21aa9c62&owa=outlook.live.com&isc=1

GetAttachmentThumbnail?id=AQMkADAwATYwMAItYTdiOS0yNWJmLTAwAi0wMAoARgAAA6phmTNyXV5Phl5GZ%2FNGajoHAM9Nr1CNlM1GnvEElqchZT4AAAIBDAAAAM9Nr1CNlM1GnvEElqchZT4AAAD0NzrjAAAAARIAEADoADec55oES5i3WyxpZg5w&thumbnailType=2&X-OWA-CANARY=RwwlZMR2Xk6Um0GhpT_il1D--32QsdQY51iADSnib_dVJBl844G7oB9sdIT_Ver1-nC7lUlfq1o.&token=fe0c5bab-bf35-45f8-ab43-7fdf21aa9c62&owa=outlook.live.com&isc=1

Så man fullfører alle øvelsene i circuit one så mange ganger man greier i løpet av 7 minutter - 1 minutt pause - alle øvelsene i circuit two så mange ganger man greier i løpet av 7 minutter - 1 minutts pause - circuit one igjen - pause - circuit two - ferdig! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna mine er og blir morgenfugler. En sovemorgen her i huset = ingen har våknet før kl 06.30! :natti:
Det er helt greit det altså (har i alle fall blitt det, rart hva man kan bli vant med om man bare må..) men jeg godtar faktisk ikke at dagen starter før kl 06.00. 
(regelen gjelder forøvrig ikke for Bølla enda da hun er så liten, vi stod opp sammen 05.30 i dag) 
Så i håp om at Trollet mitt skal godta at det er natt nå han våkner kl 05.00 og ikke insistere på ''deddi såve'' så gikk vi til innkjøp av en sånn saueklokke som skal lære barn forskjellen på natt og dag. 
Den kom i posten og vi fikk iinstallert den på soverommet hans i går, han synes det var kjempe stas med Bæ som skulle sove sammen og jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at ''når Bæ sover må Trollet sove, når Bæ er våken er Trollet ferdig å sove.'' Han sovnet fin (det skal han ha da, han sovner veldig fint på egenhånd nå *bank i bordet) og jeg var veldig spent på hvordan det her skulle gå. :rolleyes:
Våknet som bestilt 06.03 og siden jeg hadde stilt inn sauen til å starte dagen kl 06.00 kunne jeg på pedagogisk vis forklare at jada lille Troll, nå er Bæ våken så da er vi ferdig med å sove, vi kan gå å skifte bleia. 
Og i ca 10 sekunder var det bare lykke og god stemning helt til Trollet ville ha med Bæ på badet for å skifte bleia.. :bond:
Det går jo ikke an for den er jo plugget i strøm i veggen osv...
Så da ble det grining, sinne og dårlig stemning i dag også. Blah! 
Jaja.. Vi prøver igjen i morgen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Umulig å vite hva som kan velte hele lasset og legge verden i grus for disse små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bedre lykke neste gang! Du får ta en ny runde med forklaring av Bæ sine funksjoner i kveld, og legge til et punkt om at Bæ bor på rommet og bare på rommet. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...