Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Åkkah botte mamma! :hjerte: Så herlig han er! Burde jo egentlig skrive opp alle sånne rare diller de har, selv om det hadde blitt en tjukk bok etterhvert. Tenk så utrolig koselig å mimre tilbake når de har blitt store og ikke lenger har tid til å passe på at mamma har på sokker. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bølla har knekt koden for rulling fra rygg til mage og har nå brukt den siste halvtimen på å gjøre nettopp det. 
Rulle over på magen, klikke fordi det faktisk ikke er så kult å ligge på magen, fått hjelp til å rulle over på ryggen igjen, ligget på ryggen i ca 10 sekunder før hun ruller over igjen. Om att og om att og om att... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å nyte at Bølla er inne i en god soveperiode nå! 
Hun sover tre semifaste lurer på dagtid og et langt strekk på natten. 
Hun får siste flaske for kvelden fra 20-21 (ja hun bruker laaaang tid på å spise) og sovner da for natta. Den siste tiden har hun da sovet fra 21-ish til 05-ish uten å våkne og det er jo egentlig veldig deilig. 
JEG våkner derimot en del både på grunn av Trollet som fortsatt er ganske urolig, og fordi Bølla bråker når hun sover så nå skal jeg i gang med å ordne rommet hennes slik at hun kan flytte inn der, forhåpentligvis allerede i natt. :jepp: 
Så får vi se da om jeg angrer veldig om en uke eller to når vi mest sannsynlig møter på 4-month sleep regression.. 
Den tid den sorg eller hva? :P  

Den største utfordringen for tiden er matingen. Hjelpes meg så hun styrer. :bond:
Her må jeg stå, gå og bysse om hverandre for å få henne til å spise, hun hyler og skriker og lager et leven uten like nesten hver gang hun skal spise.  
Men selv om jeg er nære på å klikke fullstendig når det står på så prøver jeg å minne meg selv på hvor grusomt det var med Trollet når jeg stod der med puppen og at det tross alt er mye enklere nå! :opplyser:
Også går det over, alt går over, etterhvert.. 
Snart er hun jo 4 måneder også og da kan vi begynne med smaksprøver. 
Vet at mange venter, men der er jeg veldig ivrig og gleder meg masse! 
Tenker vi starter med avokado og banan, og etterhvert også hirsegrøt. :nordvesta:

Nei nå må jeg svinge meg om jeg skal få gjort noe på rommet hennes mens hun fortsatt sover. 
Snakkes! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten ble en stor suksess! 
Bølla sov i ett strekk fra 20.45 til 06.15 uten mat eller noen ting. 
Hadde det ikke vært for at jeg var inne hos Trollet som skrek 4 ganger i løpet av natten så hadde det vært helt perfekt! 
:nordvesta:

I dag avlyste barselgruppen så jeg dro til byen og handlet litt isteden. 
Jeg blir like overasket hver gang over hvor mye penger jeg greier å bruke når jeg er innom barneavdelingen på H&M. 
''Åh den var fin'', ''åh Trollet hadde digget den'', ''sjekk den søte der da'', ''så gøy med sånn, den må jeg ha'', ''rosa sier du, vi må ha rosa, masse rosa!'' ''må ha hatt i sola'', ''må ha lue når det blåser'', korte ermer til det blir varmt'', ''collegejakke hvis det blir kaldt'', ''shorts må vi ha'', ''oi se de skoene der da'', ''ny pysj kanskje''
Jeg burde egentlig ikke slippes løs på H&M alene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Beccy87 skrev:

Natten ble en stor suksess! 
Bølla sov i ett strekk fra 20.45 til 06.15 uten mat eller noen ting. 
Hadde det ikke vært for at jeg var inne hos Trollet som skrek 4 ganger i løpet av natten så hadde det vært helt perfekt! 
:nordvesta:

I dag avlyste barselgruppen så jeg dro til byen og handlet litt isteden. 
Jeg blir like overasket hver gang over hvor mye penger jeg greier å bruke når jeg er innom barneavdelingen på H&M. 
''Åh den var fin'', ''åh Trollet hadde digget den'', ''sjekk den søte der da'', ''så gøy med sånn, den må jeg ha'', ''rosa sier du, vi må ha rosa, masse rosa!'' ''må ha hatt i sola'', ''må ha lue når det blåser'', korte ermer til det blir varmt'', ''collegejakke hvis det blir kaldt'', ''shorts må vi ha'', ''oi se de skoene der da'', ''ny pysj kanskje''
Jeg burde egentlig ikke slippes løs på H&M alene... :sjenert:

20.45 til 06.15! :hakeslepp: Oh my, det hørtes helt fantastisk ut. Her har vi foreløpig rekord på 4 timer i strekk uten mat :P 

Og haha, sånn er jeg også når jeg er ute og handler. Til barna, vel og merke. Tror jeg har mistet shoppinggenet helt når det kommer til meg selv! Har prøvd å kjøpe litt klær til meg selv i flere måneder nå, men hver gang ender det med at jeg går så og si tomhendt hjem. Feil snitt, sitter rart, feil farge, rart stoff, altfor kjedelig.. så da tusler jeg rundt i ammesingletene mine da, dag ut og dag inn :fnise::rolleyes:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sitronkake skrev:

20.45 til 06.15! :hakeslepp: Oh my, det hørtes helt fantastisk ut. Her har vi foreløpig rekord på 4 timer i strekk uten mat :P 

Og haha, sånn er jeg også når jeg er ute og handler. Til barna, vel og merke. Tror jeg har mistet shoppinggenet helt når det kommer til meg selv! Har prøvd å kjøpe litt klær til meg selv i flere måneder nå, men hver gang ender det med at jeg går så og si tomhendt hjem. Feil snitt, sitter rart, feil farge, rart stoff, altfor kjedelig.. så da tusler jeg rundt i ammesingletene mine da, dag ut og dag inn :fnise::rolleyes:  

Ja jeg er egentlig over meg av begeistring.:yvonne:
Kan det være at vi har fått en såkalt sovebaby denne gangen? Har hun arvet min store forkjærlighet for nettopp søvn? 
Neppe, det er nok bare en fase dette også, men den skal nytes!

Og ja, det er barna som får klær, og sko, og leker og alt mulig. Jeg kjøpte meg et par nye sko her om dagen og brukte en hel time på å bestemme meg. Hadde aldri det problemet før! :fnise:
Og klær har jeg lagt ned forbud på inntil jeg er kvitt alle de ekstra kiloene mine, det siste klesskapet mitt trenger er enda flere klær som ikke passer. :P   

____________________________________________________________________________
Bølla slo til igjen og sov fra 20.30 til 06.00 i dag også! 
DEILIG! :nori:

I dag blir en spennende dag; ikke bare er det skikkelig sommervær ute med opptil 20 meldte varmegrader og strålende sol, men jeg skal ta med meg Trollet ned til byen og møte den gamle trillegruppen vår! 
Har ikke sett dem på ca ett år nå så det gleder jeg meg veldig til. Skal bli kjekt å se hvor mye alle de andre ungene har vokst siden sist (jeg har jo fulgt med på dem på både face og snap men det er jo ikke det samme).
Trollet er inne i en fase der det er uaktuelt å vise mer hud enn nødvendig og bare jeg prøver å brette opp ermene hans utenom når vi vasker hendene eller spiser så klikker han i høylytt vinkel, så det skal bli spennende å se om jeg får lov til å gjøre noe når vi er ute og det blir kjempe varmt. :fnise:
Høy isføring blir det i alle fall uansett i dag! 

Ønsker alle en like fin helg som vi har tenkt å ha! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at Bølla er inne i en god søvnfase :jepp:

20 varmegrader hørtes helt fantastisk ut! Her er det 8 grader, overskyet og sur vind:P

Fortsatt god helg, håper den blir flott:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag :)

Høres ut som en drøm med den sovingen til Bølla. Må bare Trollet lære det samme ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Sovebaby må være drømmen! Og det er det hun er inntil det motsatte er bevist! Håper dere har kost dere masse i det fine været! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla sover fortsatt godt. 
Fra ca 20.30 til ca 06.30. Veldig, veldig, VELDIG deilig! :nordvesta:
Trollet derimot gjør ikke det, så nå prøver vi enda en gang å legge om litt her. 
Vi har nå begynt å legge ham tidligere, så nå skal han være i seng kl 19.00 og ikke 19.30 så får vi se om det hjelper. 
Har også tenkt å kanskje kjøpe en sånn lampe, er det noen som har erfaringer med dem? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vurdert den! Problemet er at mens snuppis definitivt ville forstått den, tror vi på ingen måte at hun hadde brydd seg når hun våkner ti på fem og synes det er morgen :plystre: Vi har foreløpig funnet ut at vi utsetter til hun er litt større, og (evig optimist) lydigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jinx, Jinx, Jinx! 

Gjett hvilken Bøll som våknet 04.05 og satte i gang med "hei, ser du at jeg ligger her og er sulten eller"-ropene sine! 

Jeg trodde først jeg drømte... :fnise:

Klokka viser 04.40, hun har fått en flaske son hun slukte og nå ligger hun der inne og romsterer i senga mens jeg står utenfor og krysser alt jeg har for at hun skal falle til ro og at Trollet ikke skal merke noen ting så jeg kanskje, kanskje, kanskje kan få en time til på øyet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nattens ammemåltid på gang. Krysser fingrene for at vi begge får oss en time til (minst) på øyet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mye mer søvn her nei. 
Bølla sovnet igjen men så våknet Trollet rett etter kl. 5 og var fast bestemt på at vi skulle stå opp. 
Uaktuelt sa jeg, vi må vente til klokka blir 6 (minst), så da holdt vi det gående i gode tre kvarter før han endelig gav opp og sovnet. En liten halvtimes fred før det var påan igjen og da var jo klokka blitt over 6 så da orket jeg ikke mer og vi stod opp. 
Bølla sov gjennom det hele og våknet rett før vi skulle avgårde til barnehagen så hun var våken hele turen opp og ned der isteden. 

Været her er dårlig nå så både i går og i dag har vi bare vært hjemme med unntak av turene til og fra barnehagen. Vasket litt klær, trent og slappet av. Det er fint med sånne dager innimellom også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsom tur til bhg i dag, eller? :P Håper dere fikk litt bedre søvn i natt. Hvor mye sover Trollet på dagen, siden han er en sånn morgenfugl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Morsom tur til bhg i dag, eller? :P Håper dere fikk litt bedre søvn i natt. Hvor mye sover Trollet på dagen, siden han er en sånn morgenfugl?

Det var like før jeg gikk i streik i dag tidlig når jeg så ut vinduet! Trollet var altså helt alene om å være kjempe glad over å se så ''masse nø''. :bond:
Heldigvis hadde begge barna mine sovet til klokken 06.30 og Trollet var bare våken to ganger i natt så jeg følte meg opplagt og klar for utfordringen. :P 
Trollet sover rundt halvannen time på dagtid. Vi har vært inne på tanken om vi kanskje skulle kuttet litt på den men jeg tror ikke det kommer til å hjelpe på natten. Tror heller det vil gjøre ham mer trøtt på dagtid. Han har aldri vært en sånn en som sover lenge på morgenen så kanskje han bare er et a-menneske? :vetikke:

______________________________________________________________________________
I dag skulle mamma komme også skulle vi hente Trollet tidlig i barnehagen og ha litt etterlengtet kvalitets tid med Besta. Men så er hun blitt dårlig så da må vi utsette det til helgen isteden. 
Kommer nok til å hentet Trollet litt tidligere uansett i dag og får dårlig samvittighet av å tenke på at jeg lovet ham at Besta skulle hente... Håper han ikke blir altfor skuffet. :sjenert:

Ellers er det lite å melde om dagene. Jeg har vært flink og trent 3 av 4 dager så langt og selv om jeg ikke merker forskjell på vekten så merker jeg i alle fall at kroppen tåler mer og det er motiverende. 
Bølla er fortsatt et enmannsorkester uten like. Jeg blir helt svimmel av hvor mye lyd hun greier å trykke ut av den lille kroppen. Hun ligger under babygymmen og kjefter og hyler og skriker og jeg er sikker på at de i blokka ved siden av her kan høre henne! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så ekstremt imponert over treningen din altså. Synes du det er vanskelig å finne motivasjon eller går det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nori skrev:

Blir så ekstremt imponert over treningen din altså. Synes du det er vanskelig å finne motivasjon eller går det greit? 

Tja.. Hva kan man si om den motivasjonen da... 
Den kommer og går.. :sjenert:
Selve treningen synes jeg ikke er så vanskelig egentlig. Det er så lett når jeg kan gjøre det her hjemme og det er over og unnagjort på max 40 minutter. Da rekker jeg å trene, dusje OG drikke en kopp kaffe mens Bølla lurer i vogna, eller bare ligger og er kul og ser på. DET hjelper mye. Hadde nok vært veldig annerledes om jeg måtte gått til et treningsenter eller noe hver gang. 

Motivasjonen for det hele er jo blant annet at hele klesskapet mitt er stappfullt av klær som ikke passer og at jeg er kjempe lei av å føle meg fremmed i egen kropp.. Lengter tilbake til meg selv på en måte.. Men jeg synes det er VELDIG vanskelig å stå i mot søtsuget og det hemmer fremgangen irriterende mye.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...