Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Tror du har blingsa på alderen til dattera di altså, for hun ble jo nettopp født. :fnise:

Det er så fantastisk med disse små og den enorme gleden de finner i små ting. Kjente jeg fikk lyst til å gå på marihønejakt for å finne en til S med en gang. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter å tenker på å kjøpe ny vogn jeg altså.. :sjenert:
Bølla er vel snart stor nok til å gå over til sportsvogn.. Det virker sånn på termingruppa, der er det flere som maser om at de har byttet allerede, men så ser jeg jo tilbake på Trollet som var hele 8 måneder før jeg bytta med ham.. Riktignok var han veeeldig moden for bytte da og hadde lenge sittet oppreist i baggen men det får meg jo til å tenke at 4-5 måneder kanskje er litt tidlig? :klo:
Vi bruker jo egentlig bare Donkeyen som dobbelvogn til og fra barnehagen og jeg troooor (håper) at Trollet ville godtatt å stå på sånt brett isteden for å sitte nå. 
I tillegg skal han jo bytte barnehage til en som er 200m unna her vi bor, meeen det er ikke før i August og før den tid så skal han jo ha ferie fra barnehagen i 4 uker.. 
Såå.. 
Burde jeg egentlig ha litt ro i meg og vente til etter Juli da kanskje? 
Det høres nesten sånn ut nå.. 
Men jeg vil jo ha ny vogn jo.. eller vil jeg det?
Æsj, det var vanskelig det her altså! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Veldig tidlig å bytte til sportsdel? Vi byttet ikke før mellom 7-8 måneder hvis jeg husker riktig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virker tidlig. Jeg har jo ikke hatt baby før, men da M var på sitt verste med å hate vogn så googlet jeg en hel del. Håpet det å bytte til sportsdel kunne gjøre trilling litt lettere. De fleste var enige om at seks måneder var den magiske grensa, så jeg hadde nedtelling :fnise: Men nå er jo M blitt seks måneder og synes plutselig at vogna er helt okidoki så da venter vi litt til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville ventet til slutten av juli med å bytte vogn, altså. Fire måneder er vel altfor lite til å skulle sitte i en vogn uansett, og det er bedre for den lille å ligge i en bagvogn enn å ligge i en sportsvogn. Vi byttet da S var ca seks mnd, for da var det bare hyling med en gang hun var våken i bagen.  I juli kan dere vel uansett bruke den andre vogna med søskenbrett, når den ikke står i barnehagen?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger virker alt som det skal, andre ganger ikke så mye....
Jordmoren jeg var hos når jeg fikk satt inn spiral ringte meg i forrige uke og ville gjerne at jeg skulle komme inn på en kontroll så hun fikk sjekket at alt var fint siden det var såpass trøblete å få lagt den inn.
Så jeg troppet opp der i går og etter en kjapp undersøkelse så kunne hun meddele at hun var sånn 90% sikker på at alt var som det skulle så hun ville egentlig at jeg skulle få sjekket det på ultralyd også bare for å være sikker på at den ikke har perforert (altså trengt gjennom livmorveggen og forsvunnet ut i bekkenet). Såååå da ringte hun fastlegen min og fikk satt opp time der, i samme slengen kunne jeg jo ordne den celleprøven jeg har utsatt for det hadde nemlig ikke jordmoren lov til å gjøre, verken ta celleprøve eller skrive henvisninger. Hæsjtægg-idioti-regler. :sarkasme:

Så da troppet jeg opp hos fastlegen min i dag (pluss poeng for rask time i alle fall), som jeg ikke har vært hos før fordi jeg har flyttet til ny bydel. Der fikk jeg beskjed om at det var like greit å ta celleprøven hos gynekolog når jeg først skulle dit så hun fikk sendt avgårde henvisning, ventetid på innkallelse skulle være ca 2 uker... :dry:
Så fordi jeg ikke har bedt om journaloverførsel fra den gamle legen min kunne hun ikke gjøre så alt for mye (HVORFOR I ALL VERDEN GÅR IKKE DET AUTOMATISK!!!!!!) og når jeg sa jeg ikke hadde vært på vanlig 6 ukers kontroll etter fødselen så mente hun på at det burde jeg absolutt gjøre, og da måtte jeg sette opp ny time for det. :klaske:
Ærlig talt sa jeg da, om det er snakk om et par blodprøver og måling av blodtrykk så kan du enten gjøre det nå når jeg ER HER eller så kan vi bare drite i det. Jeg har tatt glukosebelastningstest (som hun heller ikke kunne se resultatet av siden hun ikke hadde tilgang til journalen min) og jeg føler meg fiiiiin så det får holde! :opplyser:
Gikk derifra med en henvisning som jeg da måtte betale 200 kroner for og nå etter å ha sittet i over et kvarter på telefonen har jeg endelig fått tak i den gamle legen min som skulle sende over journalen ''så fort hun fikk tid''. :bond:

Jeg prøver å ikke klikke men det frustrerer meg noe enormt når ting må være så sykt kronglete! 
Nå må jeg gå her å vente hvem vet hvor lenge på time hos gynekolog da og i mens får jeg bare håpe at alt er greit der inne og fortsette å bruke kondom i fall det ikke er det. En unge til nå har jeg i alle fall ikke tålmodighet til! :dry:

Oooooog som om ikke det var nok så viser det seg at utbetalingen av foreldrepenger fra NAV er forsinket denne måneden også og kommer tidligst til å være på konto på fredag og ikke i dag. Så da var det bare å utsette autotrekkene igjen da gitt! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All sympati herfra, så mye som jeg har styret med å få tak i journal og blodprøver fra det gamle legekontoret. :roll: Er fremdeles ikke sikker på om jeg har fått alt jeg skal ha, og jeg begynte prosessen i mars... Men helsestasjonen klarte uten problemer å sende over både min og S' journal elektronisk. :tommel: 

Og i går fikk jeg en telefon fra Ullevål som hadde fått tilsendt prøvesvar fra blodprøven i uke 24 dit, men der har jeg jo ikke fødeplass. :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, tungvint ja. Og slike ting er så irriterende å styre med. Og NAV virker jo helt krise. Hvor vanskelig kan det være å få ut faste utbetalinger på riktig tidspunkt liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg sliten! :sprettoy:
Det har vært rød dag i dag hvilket betyr at barnehagen er stengt og mannen jobber så jeg har vært alene med begge barna i nesten hele dag. 
Trollet starter dagene med å enten komme tuslende inn på rommet vårt med følgende replikker:
''bytte balla'' (bytte bleia), ''derdi såve'' (ferdig med å sove) og ''ditte offa mamma'' (sitte i sofaen med mamma) ELLER sette i gang et hylekor mens han sitter i senga si, begge deler klokka rett-over-fem! 
Det er jo for tidlig!!! 
Jeg vil ikke at dagen skal starte før klokka 6 så da er det en kjempe kamp om å få han til å sove litt til. Han er jo kjempe trøtt og blir enda trøttere utover dagen så litt til må han bare sove! 
Jeg har bestilt sånn sau-som-sover-lampe som skal taes i bruk med en gang den kommer. 

Et trøtt Troll er også et grinete Troll og i dag har han grenet myyyye. 
Han er så sta, og tester og tester grenser hele tiden. Vet jeg sier nei men prøver allikevel. Jeg blir gal! 
I dag skrek han i nesten et kvarter, og da mener jeg hyyyylte og skrek så sinna var han, fordi jeg sa han måtte spise skive istedenfor å se på tv. :daane:
Han er en berg og dalbane for tiden og er i tillegg blitt fryktelig mammadalt som også er både veldig koselig men veldig slitsomt. 
Bølla er også et eneste stort leven, hun hyler og roper så mye at jeg blir helt sår i ørene. Sånne høye, høye hyl som Trollet bare kjørte på med en uke eller sånn når han fant stemmen sin holder hun på med hver dag, store deler av dagen og har gjort det i flere uker allerede. Det må slutte snart vel?! 

Klokka er straks 21.00 og begge barna sover endelig så nå skal jeg bare vaske litt flasker også jeg jeg klar for senga selv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med helg og at mannen har fri. Ekstra bonus at det er strålende fint vær og jeg fikk meg et par timer fri for å spise lunch med venninner. :jepp:

Bølla våkner på natten for å spise nå.. Det må hun selvfølgelig få lov til men jeg håper det bare er en kort fase og at hun går tilbake til å sove igjennom igjen snart. 
Det er slitsomt når Bølla våkner i 3-4 tiden og holder det gående i ca en times tid før hun sovner igjen og jeg får lagt meg, også våkner Trollet en gang mellom 05.30 og 06.30 så er jeg max uheldig så sover jeg ikke mer enn en halvtime sammenlagt fra klokka er 3 til jeg må stå opp. :sprettoy:

Trollet har lenge hengt seg opp i at det å vise hud ikke er noe ålreit. 
I dag brukte jeg en halvtime på morgenen på å overbevise ham om at joda, det er ok å ha på seg tskjorte og shorts nå når det er så varmt. Det er helt greit å vise litt armer og ben, både mamma, pappa og Bølla gjør det! :opplyser:
Han gikk med på antrekket til slutt, men bare hvis han fikk ha på seg sokker. De forbanna sokkene altså, vi får bare ta de av når han skal dusje og når vi skal skifte til eller fra pysj. Han har nemlig egne pysj sokker og ikke pokker om han skal gå uten! 
Jeg må jo bare le...
Han har lært seg å si ikke også nå, så nå er det ikke lengre bare ''neeeeiiiii'' når han ikke vil noe men velformulerte ''Trollet ikke sove'' eller ''Trollet ikke ditte do'' :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: sokketrollet 

Hvertfall enkelt å finne julegaver og bursdagsgaver til han :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo egentlig ikke sammenligne små barn med hverandre men vi kan kanskje innrømme alle sammen at vi gjør det litt likevel? :sjenert:
JEG gjør i alle fall det, selv om jeg ser klart og tydelig hver eneste dag at Trollet og Bølla er to vidt forskjellige mennesker så blir det jo naturlig at jeg sammenlikner Bølla med de opplevelsene vi hadde med Trollet når han var like gammel. 
Og de er faktisk så utrolig forskjellige. :blink:

Bølla er 4,5 måneder nå (straks 19 uker) og har sovet på eget rom i sprinkelseng i nesten en måned allerede. 
Trollet sov fortsatt inne hos oss i kurv når han var like gammel og flyttet ikke ut før han var 5 måneder.
Trollet var (og er) en ordentlig gladgutt, smilte og lo nesten hele dagen og lo fra han var rundt to måneder gammel. 
Bølla har kronisk sur-fjes, smiler litt innimellom og har hittil bare ledd et par små ganger og da ikke helt ordentlig en gang. 
Trollet rullet for første gang når han var 4 måneder
Bølla begynte rullingen når hun var 3,5 måneder
Trollet var stort sett en rolig og stille, glad gutt. 
Bølla har vært en ''bråkete baby'' fra dag en og er kjempe høylytt, hyler og roper både tidlig og sent. 
Ja og så (bank i bordet) sover jo Bølla hittil mye bedre enn Trollet, åh, måtte det vare! 

Spent på å se hvordan det utvikler seg. 
Bølla skal jo igjennom så mye de neste par månedene nå, hun har allerede begynt å rotere litt mens hun ligger på ryggen og selv om jeg vet at det blir tusen ganger så travelt så gleder jeg meg veldig til hun blir mer mobil og begynner å åle og krabbe rundt her! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg gjennomført første økt av Kayla Itsines sitt BBG treningsprogram. 
Fyyy så hardt det var, men så deilig å endelig være i gang på ordentlig! 
Nå gleder jeg meg til å se resultatene om 12 små uker, sommerkroppen 2017 kommer muligens litt sent i år, men den kommer og det er det viktigste. 
Heia meg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, trollet høres bare helt herlig ut. Vil ikke vise hud og MÅ ha sokker. :hoho: De er virkelig noen store personligheter i små kropper disse småtrolla. 

Virker ekstremt slitsomt med soving på utur, håper det går seg til fort. Håper jeg klarer å være like flink som deg med trening, men det klarer jeg aldri se for meg. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...