Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Kranglet med mannen i går kveld... 
Kranglet om hvem som gjør mest her hjemme... 
Han ble sur fordi jeg ikke hadde ryddet kjøkkenet etter middagen dagen før, jeg mente at han kunne like gjerne gjort det selv siden han hadde fri den dagen og ikke gjorde en dritt etter at Trollet hadde sovnet og jeg er den som gjør det meste med Bølla. 
Så utrolig usaklig, han blir så barnslig også blir jeg barnslig og for en gang skyld greide jeg å skjelle ham ut og si min mening FØR jeg begynte å grine. 
Da ble han selvfølgelig bare enda mer barnslig og usaklig og det endte med at jeg satt på sofaen med Bølla og grein mens han sto og skrubbet badet, mest sannsynlig fordi jeg påpekte at jeg gjør veldig mye mer enn ham her som han ikke ser, som for eksempel at han ikke har vasket badet en eneste gang siden vi flyttet inn her i November i fjor...  :rolleyes:

Jeg vil ikke krangle men samtidig så vil ikke jeg være den som gir inn (kjempe barnslig igjen der ja) så i dag tidlig snakket vi ikke til hverandre i det hele tatt før han gikk på jobb. Gruer meg til han kommer hjem, det er så slitsomt å gå rundt å være sur. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dumt med krangling, men skjønner deg godt. Det er hos mange, tror jeg, at kvinnen gjør veldig mye som mannen aldri ser og derfor ender opp med å gjøre store deler av husarbeid og det som skal gjøres med barna. Spesielt når man har små babyer i hus har mor allerede en jobb 24/7 og det tror jeg mange menn glemmer eller ikke ser. Tro meg, vi har hatt noen slike diskusjoner vi også. Det er ganske provoserende å se på at mannfolka bare setter seg ned uten å rydde, vaske eller i det minste ta babyen. Hvis de da klager i tillegg, arg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling er helt forferdelig. Jeg klarer ikke å få frem ord når jeg griner, så det er skikkelig hardt arbeid :P 

Det er et velkjent fenomen at menn bare tror at bad o.s.v. blir rent av seg selv :Nikke: Etter at vi fikk M har jeg sluttet å vaske det ene badet. Det er det kun mannen og ungene som bruker. Takk gud! Noen ganger tør jeg ikke å åpne døra for å se hvordan de har det :daane: Tipper han savner den magiske feen som kom og vasket en gang i uken :P 

Dette svaret handler visst bare om meg selv, sorry. Jeg sitter nemlig her og er sur myself :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble venner igjen i løpet av kvelden i går uten å diskutere mer, veldig greit. :jepp:
Trollet har som han selv sier ''vondt i munnen'' og både hoster å snørrer, så jeg misstenker at vi har en fin kombinasjon av forkjølelse og nye jeksler på gang her nå. 
Bølla våknet og holdt konsert ca hver andre time hele natten igjennom av uvisse årsaker så det har ikke vært mye søvn på mor i natt nei! :natti:

I dag skal vi ut en tur for å spise lunch med mamma og søsteren min også skal jeg gå litt inn i det kreative hjørnet og handle inn kort og fremkalle bilder av Trollet. Han har bare 3 uker igjen i barnehagen før det er ferie også skal han begynne i ny i August så da må vi få ordnet et lite ''takk for nå''-kort til de ansatte og ''vil du fortsatt være venn med meg''-kort til de to han leker mest med der nede. Jeg er jo en ekte ball av følelser så jeg sitter jo her og blir helt blank i øynene bare av å TENKE PÅ hva jeg skal skrive i kortene. Haha, blir sliten av meg selv innimellom! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at dere ble venner igjen:laugh: Det pleier vel stort sett å ordne seg. 

Nå har jeg fått skikkelig sympati for våkennetter forresten, her har en fugl holdt det gående så og si hele natten:PSå hver gang jeg har våknet for å snu slagskipet i rundt, har jeg blitt liggende å høre på skrålet utenfor vinduet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag
Klokka er 07.55
Mannen har tatt med seg Trollet og gått til barnehagen
Bølla har akkurat sovnet i vogna i gangen for dagens første lur
Jeg burde benytte anledningen til å trene 
Isteden sitter jeg på sofaen og spiser sjokolade og drikker kaffe
Kan ikke være like flink hver dag 
God helg da dere! :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det er fredag
Klokka er 07.55
Mannen har tatt med seg Trollet og gått til barnehagen
Bølla har akkurat sovnet i vogna i gangen for dagens første lur
Jeg burde benytte anledningen til å trene 
Isteden sitter jeg på sofaen og spiser sjokolade og drikker kaffe
Kan ikke være like flink hver dag 
God helg da dere! :yvonne:

Najs! God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Beccy87 skrev:

Det er fredag
Klokka er 07.55
Mannen har tatt med seg Trollet og gått til barnehagen
Bølla har akkurat sovnet i vogna i gangen for dagens første lur
Jeg burde benytte anledningen til å trene 
Isteden sitter jeg på sofaen og spiser sjokolade og drikker kaffe
Kan ikke være like flink hver dag 
God helg da dere! :yvonne:

Det høres digg ut! Nyt pausen! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten godt å de at du ikke er superflink og selvdisiplinert hele tiden. ;) 

Håper dere har hatt en fin helg i finværet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en veldig fin helg. 
Har hatt besøk av svigermor som kom sent fredag og dro tidlig søndag og det kombinert med strålende sol har resultert i veldig god stemning. :) 

Bølla har rukket å bli 5 måneder nå og i morgen skal vi på ny kontroll på hesestasjonen. Tenker å ta opp med helsesøster at hun har fått litt utslett i kinnene som jeg trooor kommer av mye sikling og sensitiv hud. Og prate litt om opptrapping av fast føde. 
Hun har også begynt å endre det aldeles perfekte søvnmønsteret sitt og jeg vet at jeg egentlig ikke skal klage så jeg kommer nok ikke til å ta det opp der, men jeg må få det ut et sted og tenker det er greit å dokumentere i fall jeg vil bla tilbake og lese senere. Dette er jo en dagbok tross alt! ;) 
Etter alt styret vi hadde (og til tider har) med Trollet er jeg smertelig klar over at jeg nå er veldig heldig som har en baby som egentlig sover alene fra kl 20.30 til 05/06 uten mat eller noen ting! Det er jo egentlig for godt til å være sant! 
Så nå de siste 3-4 dagene har hun plutselig begynt å våkne klokka 04!!
Problemet er at hun er ikke sulten eller noe, bare kjempe, kjempe, kjempe våken. Ligger og spreller og skravler og kan holde på i over en time hvis jeg ikke tar henne opp. Gjør jeg det så kan hun kanskje sovne igjen hvis jeg bysser henne eller triller i vogna uten stans,  men hun sover uansett bare en liten halvtime før hun våkner igjen og da er det tid for å stå opp. :bond:
I tillegg sover hun 3,5 lurer på dagtid. 
ca 07.30 - 09.00
ca 11.00 - 13.00 
ca 15.00 - 16.00 
også en liten 15 minutters i 18/19 tiden
Så til sammen sover hun ca 14 timer. I følge internetten så skal små små barn som henne sove rundt 15 timer så det burde jo egentlig være innafor så den oppvåkningen kl 04 kan hun bare droppe igjen med en gang! :opplyser:
Jeg vet jeg egentlig er heldig men det er så utrolig frustrerende. Når hun våkner kl 04 og holder det gående til Trollet våkner en gang mellom 05.30 og 06.30 og da starter jo dagen. Hun sover mye dårligere hvis hun legges i vogna  gangen så vil jeg at hun skal sove lenge må jeg ut å trille og da får jeg jo ikke sovet på dagtid heller. 
Det går seg vel til igjen, men det er ekstra frustrerende å følge med på wonder weeks og se at hun er midt i et sånt sol-parti nå så jeg kan ikke skylde på utviklingstrinn heller. :P 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor frustrerende det er når ungen velger å starte morgenen klokken fire, altså! :raven: Dessverre har jeg ingen gode tips - for vår del måtte det bare gå seg til. Hvis det er noen trøst har vi alltid hatt veldig mye mindre søvn enn de (utrolig irriterende) retningslinjene har påstått. Men hos oss har det gjerne ligget på ca 12 når de har anbefalt 15 :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den ene søvnboken jeg leser nå sier de at retningslinjene om søvn er tull og tøys. Det var visstnok noen gamle professorer for tusen år siden som skrev ned hvor mye de mente babyer skulle sove. Men en undersøkelse på 10 000 babyer i Australia viste at mengden søvn varierte ekstremt. Nå skal jeg ikke si det hundre prosent sikkert, men lurer på om snittet egentlig var under de såkalte anbefalingene :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen råd angående søvnproblemer. Her har jo storebror hatt issues siden fødsel uten at vi har klart å finne en løsning så.. :sprettoy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bølla våknet 04.15 i dag og jeg ble stående i gangen og trille vogn nesten kontinuerlig for å holde henne sovende til jeg ga opp hele greia 05.30. 
Da stod vi opp, Trollet våknet også rett før 05.30 men fikk drøyet han inne på rommet til 06.00 takket være den saueklokka jeg nevnte for en ukes tid siden. Han forstår konseptet, når sauen sover så er det natt og er veldig opptatt av at sauen skal sove når han legger seg om kvelden. Men så er det en eller annen innstilling som gjør at det kommer på et LYS på klokka en halvtime før du har stilt den på ''stå opp'' og det våkner han jo selvfølgelig av og blir liggende å mase om ''derdi såve''... :bond:
Må få sett en gang til på den bruksanvisningen og se om det går an å slå av, ellers er den jo ikke mye til hjelp! 
Og det er jo akkurat det som er så ironisk oppi det hele, her går jeg og er frustrert fordi Bølla velger å bare sove i ett strekk fra 20.30 til 04.00. Hun er 5 føkkings måneder og jeg har fortsatt ikke fått orden på Trollets søvn og han er jo snart 2år! 
Skjerpings Beccy, det er drit irriterende, men det er også ganske digg at hun sover så godt! :opplyser:

Apropos sove så er jeg veldig spent på hvordan natten blir. Vi var på 5 måneders kontroll i dag med vaksine og det hele. Den tok hun veldig greit og har vært litt slapp, varm og sutrete siden men ikke noe krise enda. Den siste flasken på 180ml slet vi veldig med å få i henne og da vi endelig nesten hadde nådd bunnen og jeg tok henne opp for å rape så svarer hun med å kaste opp igjen ALT SAMMEN ut over hele meg. :icon_frown:
Så da var det påan igjen, men da var hun jo så trøtt å sliten at hun bare sovnet og jeg fikk så vidt i henne 30ml. Så om hun våkner i natt så er hun nok sulten og må spise også... Jaja... 
På den positive siden så er helsesøsteren vår gått ut i fødselsperm og vi har fått vikar. En veldig ung jente (nå følte jeg meg kjempegammel her jeg sitter med mine snart 30år :P) som var veldig opptatt av at hun ville gjøre ting riktig og heller dobbeltsjekke med kollegene sine enn å gi feil råd og det er jo en grei innstilling. Uansett, når vi kom så sa hun at hun hadde lest seg opp på notatene fra den forrige hs og hun hadde notert at jeg var en veldig trygg og flink mamma.
Hurra for meg! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å få vite sånt noe på en dag med litt frustrasjon! Jeg syns helsesøstre kunne vært flinkere til å dele sånne tanker med mammaene som sitter der med våkenetter og kveldsuro. Gi dem en ekstra boost og si at de gjør en god jobb :5:

Sender litt sovestøv i deres retning :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nautika skrev:

Så hyggelig å få vite sånt noe på en dag med litt frustrasjon! Jeg syns helsesøstre kunne vært flinkere til å dele sånne tanker med mammaene som sitter der med våkenetter og kveldsuro. Gi dem en ekstra boost og si at de gjør en god jobb :5:

Sender litt sovestøv i deres retning :klemmer: 

Helt enig i det! 
Det er så mange mødre der ute som er usikre på om de gjør ting rett, synes absolutt helsesøstrene burde skryte litt mer. 
Hadde det ikke vært for at jeg nå fikk vikar som leste igjennom notatene så hadde jeg ikke fått vite hva den forrige synes om meg, hun har bare sagt ting som ''det ser jo ut som det går veldig greit med dere''.. Og det er jo ikke helt det samme. 
Jeg ble i alle fall veldig glad. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten gikk bra den. 
Bølla våknet som forventet litt over 02.00 og slukte en hel flaske før hun ramlet tilbake i koma og sov helt til 06.15! 
Fint! 
Trollet sov også fint helt til rett før 06.00 og godtok derfor å ligge alene og synge til seg selv frem til Bæ våknet, på tross av lys. 
Note to self: fiks den klokka i dag! 

Nå ligger Bølla på gulvet og ''flyr'', snart er det på tide med dagens første lur og da skal jeg være kjempe flink og få unna ukas andre treningsøkt selv om det frister mer å sitte på verandaen. :P 
Må også ut å ordne bursdagsgave til mamma i løpet av dagen og mannen skal jobbe overtid så i dag blir det nok å henge fingrene i. 
Satser på at Bølla fortsetter å være i godt humør, enn så lenge virker det i alle fall som hun ikke har fått noe særlige bivirkninger fra vaksinene i går. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...