Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

I vår nye barnehage sover de på madrasser inne, sa de når vi var på besøk. Lykke til med å få S til å sovne på en madrass i et rom med 11 andre man kan leke med istedenfor, sier jeg! :fnise: Tror hun kommer til å slutte å sove på dagtid senest i løpet av vinteren, men det er jo vanskelig å vite da....

Hva med å kjøpe en billig sovevogn til Trollet da, og la Bølla bare overta hans vogn? Vi kjøpte sovevogn til 400 kr på Finn, et gammelt drog av en Emmaljunga som er et mareritt å trille, men den har jo bare stått i barnehagen uansett.

Syns for øvrig det høres betryggende ut at du føler du ikke trenger søskenvogn lenger. Jeg har jo ikke kjøpt, så jeg er veldig spent på hvordan det blir når lillesøster kommer. Krysser fingrene for at det går bra med søskenbrett og evt trille til S når vi er to voksne, og så får vi klikke bagdel og sportsdel litt av og på i helgene når S skal sove i vogna hjemme. :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio happy hvis du skal ha til sovevogn. Billig, ok å trille og stor lang sportsdel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, juliane skrev:

I vår nye barnehage sover de på madrasser inne, sa de når vi var på besøk. Lykke til med å få S til å sovne på en madrass i et rom med 11 andre man kan leke med istedenfor, sier jeg! :fnise: Tror hun kommer til å slutte å sove på dagtid senest i løpet av vinteren, men det er jo vanskelig å vite da....

Hva med å kjøpe en billig sovevogn til Trollet da, og la Bølla bare overta hans vogn? Vi kjøpte sovevogn til 400 kr på Finn, et gammelt drog av en Emmaljunga som er et mareritt å trille, men den har jo bare stått i barnehagen uansett.

Syns for øvrig det høres betryggende ut at du føler du ikke trenger søskenvogn lenger. Jeg har jo ikke kjøpt, så jeg er veldig spent på hvordan det blir når lillesøster kommer. Krysser fingrene for at det går bra med søskenbrett og evt trille til S når vi er to voksne, og så får vi klikke bagdel og sportsdel litt av og på i helgene når S skal sove i vogna hjemme. :sjenert: 

 

Haha ja! 
I den gamle barnehagen til Trollet så hadde de fått for seg at de skulle sove på madrasser igjennom vinteren, så de kjøpte inn masse madrasser osv men det prosjektet varte bare to uker før de skylte på brannforeskriftene men jeg er rimelig sikker på at det var en god del at det ikke var bare-bare å få alle de ungene til å sove sammen allikevel. :P 

Tingen er at emmaljungaen til Trollet er ganske sliten blitt så den egner seg egentlig best som barnehagevogn, det er jo det den har vært i ett år nå... :sjenert: 
Men tanken er å kjøpe en relativt billig brukt en på finn uansett. Har allerede funnet et par stykker til 2000,-. Siden det blir hovedbruksvognen så lenge Bølla trenger vogn så tenker jeg at det er greit at den er litt ok stand også, ikke bare til å sove i i barnehagen. Vi kan jo risikere å gå et helt år til før hun får plass så... :vetikke:

Og ja, hadde Bølla kommet nå så hadde jeg nok ikke giddet å kjøpt søskenvogn. ;)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Trollet mitt altså, jeg må bare skrive det ned så jeg husker det til senere. 

Han har begynt å få øynene opp for å leke gjemsel nå. :jepp:
Så han kommer tidt og ofte og roper ''Maaaaammmaaaaa!! Gjemme seg?!!??!'' mens han tripper og gliser fra øre til øre.
Men gjemme seg alene DET greier han ikke, så vi må gjøre det i par. Trollet og jeg gjemmer oss også skal pappaen og Bølla lete. Og det eneste stedet det er verdt å gjemme seg er under dyna i storsenga på vårt soverom. 
Så ligger vi der da, å gjemmer oss og hjertet hans banker så syyykt fort og han kniser og fniser og det er såååå spennende mens pappaen og Bølla kommer for å finne oss. 
Må lete høylytt selvfølgelig så mannen sier høyt og tydelig ''åh, lurer på hvor Trollet og mamma er, kan de ha gjemt seg på Bølla sitt rom kanskje?'' 
Og Trollet bare ''Neeeeei thihihihihi''
Så hopper han ut fra dyna og storskratter i fem sekunder før han roper ''gjemme seg?!?!'' og ruller inn i dyna igjen. :fnise:
Han eeeeer så dårlig på å gjemme seg og så ufattelig søt at jeg tisser nesten på meg hver gang vi leker. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puppene mine begynte seriøst maskineriet av å lese dette :rodmer: Så søt han er! Jeg tror vi må leke litt gjemsel med T nå i sommer, det har vi ikke gjort tidligere:nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 6 måneders kontroll med Bølla og det gikk som forventet veldig fint. :)
Hun er ca gjennomsnittlig på alt, litt tjukk i forhold til lengden (7960g - 67cm) men det har hun jo vært siden hun kom og hun følger kurven sin fint så det var ikke noe å si på det. JEG synes jo hun har blitt ganske mye tynnere i det siste siden hun har blitt så lang, men det stemte vist ikke allikevel. :P  

Legen var like entusiastisk som en kjøkkenstol så det var ikke mye prating bortsett fra de helt nødvendige ''har du introdusert fast føde?'' og ''ruller hun fra rygg til mage?'', men jeg fikk skutt inn et spørsmål om utslettet hun har i ansiktet (som selvfølgelig er veldig mildt i dag siden mannen har vært flink å smøre mildison på, hæsjtægg typisk) men hun anbefalte i alle fall a-derma så da løp jeg ut og kjøpte det. :jepp:
Fikk også spurt om leppa hennes. Vet ikke om jeg har skrevet om det før? 
Hun ser jo nesten konstant overrasket ut fordi munnen stort sett alltid er åpen og det virker som det båndet som er under overleppa er for stramt - hilsen hun som har lest en del i den gruppa på face.
Legen var enig i det men sa det ofte kunne bli litt løsere etterhvert og hun ville gjerne vente å se om det ble problemer med pussingen når hun får tenner oppe også. Ellers ta en ny vurdering på 1 års kontrollen. 
Hun noterte det i journalen sin så da får jeg vel si meg fornøyd med det. 

Ellers er det mye mer smiling og latter på frøkna om dagen. Også har hun begynt å bable så smått. Det går i jajajajaja og lalaalala. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Sverige igjen i dag jeg.. 
Handla masse.. 
Nå skal jeg være i Norge resten av året tror jeg, alle skapene våre er stappfulle av mat. :overrasket:

Barna er lagt begge to og nå skal jeg og mannen kose oss med alt for mye godteri og brus og GOT. :P  
Vi er sånne nerdy-perdy mennesker som hadde lest bok 4 når det begynte å gå på norsk tv og sverget egentlig helt til forrige uke på at vi IKKE skulle se serien noe mer før neste bok kom ut. 
Vel, nå har jeg gitt opp Mr. Martin og bestemt oss for at vi skal se alle sesongene isteden, come what may! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket med ei i den nye barnehagen til Trollet og han trenger ikke vogn stående der fordi de ''sover i senger'' (:overrasket:), så da tar Bølla over emmaljungaen og jeg slipper å tenke mer på å kjøpe ny vogn. Jeg var litt skuffa i ca 2,5 timer fordi jeg hadde allerede begynt å lete på finn etter en ny men dette er jo egentlig mye enklere. 
Nå må jeg bare få ordnet ett sånt ståbrett og vasket den ordentlig for det er tydelig at den har vært barnehagevogn i ett år. :sprettoy:

Vi var uansett en liten tur ute og prøvekjørte med Bølla og hun stoooor koste seg i sportsdelen. Gliste og lo og siden Trollet bare sutret bittelitt over at det var hans vogn og Bølla ikke skulle låne så tror jeg nesten at vi skal sette Donkeyen helt bort og bare bruke den fremover. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen til Mini sov alle barna på madrasser! Hvordan de fikk fjorten barn til å sove samtidig er for meg et mysterium, men det gikk forbausende fint :overrasket: 

Jeg er så lite nerdete på den fronten at det tok lang tid før jeg skjønte hva GOT sto for, trodde det var en slags tasteleif av noe slag :fnise: Den dagen jeg bestemmer meg for å se det har jeg iallefall innmari mange episoder å binge-watche :P 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke den GOT jeg heller, men kanskje jeg skal prøve meg på en episode eller to? :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2017 den 19.50, sitronkake skrev:

I barnehagen til Mini sov alle barna på madrasser! Hvordan de fikk fjorten barn til å sove samtidig er for meg et mysterium, men det gikk forbausende fint :overrasket: 

Jeg er så lite nerdete på den fronten at det tok lang tid før jeg skjønte hva GOT sto for, trodde det var en slags tasteleif av noe slag :fnise: Den dagen jeg bestemmer meg for å se det har jeg iallefall innmari mange episoder å binge-watche :P 

Ja jeg vet at mange barnehager har madrasser og jeg kan egentlig klare å forestille meg at ungene sovner. De gjør så mye rart i barnehagene som ikke alltid er like aktuelt hjemme. Som å spise makrell i tomat for eksempel :P  
Men jeg reagerte litt på at hun sa seng.. Er det sprinkelsenger eller reisesenger det er snakk om da? 
Blir spennende å finne ut av, nå har jeg i alle fall handlet ny dyne og sengetøy så det må jo bare gå bra! :fnise:

22 timer siden, Småkjekset skrev:

Skjønte ikke den GOT jeg heller, men kanskje jeg skal prøve meg på en episode eller to? :klo:

 

Er det kanskje ikke så vanlig å forkorte det til GOT som jeg trodde da? 
Ja ja, det er bra i alle fall. 
Til tider unødvendig mye fokus på grafiske vold og sex scener men eller veldig bra. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg fortsatt har bil på låns så tenkte jeg at det kunne være en god ide å kjøre innom IKEA og handle gardiner til barnerommene.
Det endte selvfølgelig med en stappfull handlevogn med ting jeg egentlig ikke skulle ha i tillegg til tre gardinhøyder som uansett må syes om og ingen stenger eller oppheng for jeg hadde glemt å måle vinduene ordentlig før jeg dro. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Beccy87 skrev:

Siden jeg fortsatt har bil på låns så tenkte jeg at det kunne være en god ide å kjøre innom IKEA og handle gardiner til barnerommene.
Det endte selvfølgelig med en stappfull handlevogn med ting jeg egentlig ikke skulle ha i tillegg til tre gardinhøyder som uansett må syes om og ingen stenger eller oppheng for jeg hadde glemt å måle vinduene ordentlig før jeg dro. :bond:

Bra jobba :ler: Blir enda en tur på Ikea da, hurra! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Er det kanskje ikke så vanlig å forkorte det til GOT som jeg trodde da? 
Ja ja, det er bra i alle fall. 
Til tider unødvendig mye fokus på grafiske vold og sex scener men eller veldig bra. ;) 

Det er nok sikkert vanlig, er bare ikke jeg som får med meg noe som helst av serier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte GOT altså! :jepp: 

Høres ut som en standard Ikea-tur spør du meg! :fnise: Vi har ikke gardiner på vårt eget soverom i det hele tatt, og hver gang vi er på en butikk der jeg kommer på at vi kunne kjøpt noen har jeg jo glemt målene jeg tok for et halvt år siden. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...