Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg på tur.  :tog:
Til hytta til besteforeldrene mine og hjelpe til å klargjøre den for høsten/vinteren. 
Male, bære litt ved og kanskje plukke litt blåbær (om jeg klarer å unngå samme klikkings som sist jeg var i skogen). 

Uten mann og barn. 
De skal være hjemme. 
Uten meg. 

Det her blir den første natta jeg har uten barn etter at de kom til verden. :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hytteturen gikk kjempefint, det ble en mye blåbær og litt maling og jeg savnet barna (helt ærlig nå folkens så var det egentlig bare Trollet jeg savnet..) bare et par ganger.. :sjenert:
Mannen hadde også klart jeg ypperlig hjemme alene, ikke at jeg egentlig var i tvil altså, han er veldig flink med barna. Så nå står jeg vist fritt til å reise hvor jeg vil fremover. :P 

Ikke like gøy å gå fra Trollet i barnehagen i dag tidlig, han gråt og jeg kjente veldig på at vi ikke har vært sammen i det hele tatt i helgen siden jeg kom hjem etter at han hadde lagt seg i går kveld. 
I tillegg skal jeg ut på nok et jobbintervju i ettermiddag så da er jeg ikke her for å leke etter barnehagen heller. :( 
Håper han ikke blir alt for fornærmet så tar vi det igjen i morgen isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok godt med et avbrekk. Du har heldigvis mange år å ta igjen den tiden på. De glemmer fort ;} 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på jobbintervju for en stilling jeg har veldig lyst på. 
Jeg stresset mye for å komme meg ut døren om morgenen og fikk avlevert Bølla hos mamma før jeg reiste videre inn til byen. 
Der presterte jeg å sette meg på feil trikk (!) og når jeg endelig kom fram og skulle til å gå inn døren så oppdaget jeg at jeg hadde tatt på meg toppen min bakfrem (!) :bond:
Er heldigvis en av de som alltid beregner litt (veldig) god tid så jeg rakk å løpe inn på nærmeste do og få snudd den uten at noen merket det. 
Intervjuet gikk sånn passelig ok. Jeg sitter dessverre ikke igjen med noen kjempe god følelse så jeg tørr ikke håpe på noe tilbud denne gangen.
Men, men.. Jeg kan se på det som trening og er i alle fall ikke arbeidsledig, så om jeg ikke får den jobben må jeg bare møte opp på den gamle jobben min etter perm og det finnes langt verre skjebner enn det her i landet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju er fæle greier så det er godt med litt trening ;) Husker mitt første... Jeg dør litt av å tenke på noen av svarene mine :fnise:

Tekst og alt er forandret! Jeg dauer :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg innom og besøkte jobb og innså igjen hvor lite jeg gleder meg til å komme tilbake. :sjenert:
Derfor er det ekstra surt at klokka nå er 15.00 og ingen har ringt å tilbudt meg den ene jobben jeg ville ha. 
De skulle ringe i dag eller i morgen,  og jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at det betyr at de ringer kandidat en i dag med tilbud og ser om han/hun aksepterer det eller ikke før de ringer oss to andre.
Skuffet der altså... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig møte trillegruppa for en liten tur i marka men siden det var meldt regn og et par av dem var litt pjusk så ble hele greia utsatt. 
Like greit egentlig, jeg føler jeg har hatt det så utrolig travelt hele denne uka og nesten ikke vært hjemme i det hele tatt. 
Har derfor sykt mye klesvask som må gjøres, det bare flyter over av rot over alt, må vaske, rydde og handle oooooog i morgen får vi besøk og skal feire at Trollet blir to år neste uke så da må jeg svinge meg rundt og bake en liten kake også. :bond:
 

Krysser alle fingrene for at Bølla er samarbeidsvillig og gidder å leke litt alene i dag, det har ikke vært kjempe populært i det siste og hun hyyyler om jeg bare runder hjørnet. Nå sover hun sin første (av tydeligvis 4 :sprettoy:) lur og jeg burde gjøre noe helt annet enn å sitte på KG, men jeg har i alle fall satt på dagens første maskin med klær og har som unnskyldning at jeg må betale et par regninger også. Skal bare, skal bare.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla har vært (og er fortsatt) helt umulig de siste dagene. Vi turte jo å håpe på at hun kanskje hadde lagt av seg den forferdelige hylingen men nei, den er tilbake for fullt. Hele dagen! 
I tillegg er det ingenting som er bra nok i mer enn toppen to minutter av gangen og aller helst vil hun være oppå meg konstant. 
Trollet har bursdag neste uke og det tenkte vi var en god ide å feire i dag så vi har invitert bla. mamma og søsteren min så i går bakte jeg kake med Bølla hoppende frem og tilbake mellom babybjørn og tripptrappen. Stappet ungen full av maispinner og druer i et desperat forsøk på å slippe den j**vla hylingen. (Det er altså ikke skriking/gråting det er snakk om, men høyt og skingrende hyl sånn som de vanligvis gjør en liten periode når de tester stemmene, til å bli fullstendig sprø av!) 

Mannen jobbet overtid i går og dagen før så jeg har vært alene med begge barna hele kvelden, legging er et slit, og i dag måtte han selvfølgelig på jobb igjen. Gikk kl 08 og trodde han var ferdig til 12.. Den er kvart over nå og jeg har ikke hørt noe, blir overasket om han er hjemme til gjestene kommer kl 14. 

Jeg har stress ryddet unna det verste rotet, vasket kjapt over badet med våtservieter, moppet gulvet på stue og kjøkken og hengt opp noen ballonger og det får holde. 
Fikk heldigvis en liten hyggelig stund med Trollet når Bølla sov første luren sin, sånn at han kunne få pyntet kaka selv. 
Nå våknet Bølla igjen og jeg må prøve å legge av meg denne sure tankegangen, jeg er bare så sliten og lei av sutrete unger og mann som jobber mye... 
Måtte bare få det ut et sted.. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din. Håper feiringen blir fin :) og godt dere fikk pyntet kaken. 

Sånn hyling er fryktelig slitsomt. Hvordan gjør du leggingen? Sliter også veldig her når jeg er alene, så all medfølelse for deg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2017 den 12.39, Askmeagain89 skrev:

Skjønner frustrasjonen din. Håper feiringen blir fin :) og godt dere fikk pyntet kaken. 

Sånn hyling er fryktelig slitsomt. Hvordan gjør du leggingen? Sliter også veldig her når jeg er alene, så all medfølelse for deg der. 

Jeg er veldig heldig som har Trollet som stort sett er veldig tålmodig. 
Vi har den siste uka begynt å legge Bølla først så da steller jeg henne for kvelden og gir henne kveldsflasken mens Trollet spiser kveldsen sin (dessverre da med selskap av tv, men er man alene så er man alene. Han koser seg i alle fall). 
Er også maks heldig siden Bølla er et sånt barn som jeg bare kan legge i senga med kosen og gå fra også sovner hun av seg selv. Så da kan jeg gå rett ut igjen til Trollet og ta kveldsstellet med ham. 
Han vil både synge og kose når han skal legge seg så sånn sett funker det mye bedre nå når vi får Bølla ''ut av verden'' først. 
Tidligere har jeg enten tatt henne med når Trollet skal legge seg eller så har jeg stappet henne full av maispinner eller leker på stua. :P 
De gangene hun ikke samarbeider så er Trollet også veldig storebror og gir da klar beskjed om at ''mamma gå hjelpe Bølla'', da er det ikke snakk om noe mer kos eller sang, Bølla er viktigst og han kan legge seg alene. Det skjærer i hjertet når det skjer for jeg synes ikke det er rettferdig at han skal måtte ofre seg sånn, samtidig så er det jo veldig søtt at han gjør det. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg er veldig heldig som har Trollet som stort sett er veldig tålmodig. 
Vi har den siste uka begynt å legge Bølla først så da steller jeg henne for kvelden og gir henne kveldsflasken mens Trollet spiser kveldsen sin (dessverre da med selskap av tv, men er man alene så er man alene. Han koser seg i alle fall). 
Er også maks heldig siden Bølla er et sånt barn som jeg bare kan legge i senga med kosen og gå fra også sovner hun av seg selv. Så da kan jeg gå rett ut igjen til Trollet og ta kveldsstellet med ham. 
Han vil både synge og kose når han skal legge seg så sånn sett funker det mye bedre nå når vi får Bølla ''ut av verden'' først. 
Tidligere har jeg enten tatt henne med når Trollet skal legge seg eller så har jeg stappet henne full av maispinner eller leker på stua. :P 
De gangene hun ikke samarbeider så er Trollet også veldig storebror og gir da klar beskjed om at ''mamma gå hjelpe Bølla'', da er det ikke snakk om noe mer kos eller sang, Bølla er viktigst og han kan legge seg alene. Det skjærer i hjertet når det skjer for jeg synes ikke det er rettferdig at han skal måtte ofre seg sånn, samtidig så er det jo veldig søtt at han gjør det. :hjerte:

Det hørtes jo veldig deilig ut, og så god storebror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slitsomt å ha to små barn altså! 
Når noen spør hvordan det er å ha to små så tette så sier jeg ''det er enklere enn jeg trodde'', og jeg mener jo egentlig det. 
Stort sett går det helt greit, men noen ganger er det skikkelig slitsomt!!
Og jeg tar meg selv i å tenke hvor ufattelig enkelt det ville vært om vi bare hadde hatt en. Tenk så mye tid og overskudd vi hadde hatt til overs da! :bond:

Jeg slet en del i helgen, mannen har jobbet mye, ungene har vært travle og jeg har vært syk. Så på søndag gråt jeg en hel masse i dusjen, sov en time også stakk jeg av et par timer mens mannen hadde begge ungene. Jeg hadde faktisk ikke lyst til å dra hjem igjen en gang. :P 
Var veldig deilig med et par timer helt fri og helt nødvendig for at jeg ikke skulle gå på en kraftig smell. 
Må bli flinkere til det altså! 

Ellers er oppdateringen at jeg ikke fikk jobben jeg ville ha og jeg innser at det bare er 5 uker igjen av permisjonen min.
Blah... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er veldig slitsomt :P men går også lekende lett innimellom. Godt du fikk dratt avgårde litt og luftet hodet. Det trenger man virkelig. 

Dumt du ikke fikk jobben. Er så kjedelig å føle på at man skal tilbake i en jobb man ikke liker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flink storebror det Trollet ditt altså! :hjerte: 

Jeg liker å tro at det er ekstra slitsomt med to tette de første par årene, men at det etter hvert kanskje blir mindre stress siden de kan underholde hverandre, være med på de samme aktivitetene osv. Og som helsesøster her sa: Tenk så mange år man har der begge to legger seg kl 19 og man har masse voksentid! :jepp: 

Men ja... Jeg gruer meg til fredag, da er det planleggingsdag og jeg skal være alene med begge barna for første gang. OG vi skal ha vaskehjelp samtidig. :bond: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er skikkelig tøff! Det er garantert slitsomt de første årene. 

Vi har jo to ekstremt tette (:briller2:), og det er mange fordeler med det, som juliane skriver. De har alltid hverandre, de er kjempetrygge i alle slags situasjoner. De er veldig forskjellige, så hvis han en sliter med noe så er han andre der med en gang og hjelper. For eksempel en periode der han ene ikke klarte å uttale en bokstav i navnet sitt så fortalte alltid han andre hva han het når noen spurte :fnise:

Ferier er lett, vi trenger ikke å reise med andre familier for at de ikke skal kjede seg. Hmmm. Sikkert flere ting, men det var alt jeg kom på akkurat nå :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mynona: I dag har Trollet bursdag! :mynona:

Tenk at det har gått to år allerede da! Hjelpes meg det har bare flydd avsted! På denne tiden for to år siden så lå vi på sykehuset, fortsatt spent og ved semigodt mot og trodde at nååååå må han vel for f*** komme snart! Føler jeg bare har blunket fire ganger og nå er det en stor liten gutt som løper rundt her! 

Han er så fin og vi får så mye skryt av at han er så flink både språklig og motorisk. Selv om han er en ganske stor klodrian og snubler rundt i det meste så er han i alle fall veldig flink med tegning, maling og puslespill. Han fikk et puslespill i bursdagsgave i dag med 25 brikker og trengte ikke hjelp i det hele tatt! Jeg blir så stolt jeg tror jeg sprekker! 
Han snakker og snakker og snakker dagen lang. Skal fortelle om alt og alle hele tiden. Han tester flere og flere grenser og jeg tror kanskje han er i ferd med å bli en liten rampegutt. :sjokkert:

Han er så snill og god og stort sett veldig tålmodig, spesielt når det kommer til Bølla som han synes er litt slitsom og teit som alltid skal låne lekene hans men også som han selv sier er; ''liten og søt''. Jeg gleder meg til hun blir enda litt større og de kan leke ordentlig sammen. 

For ett år siden var jeg redd jeg ikke skulle greie å bli ordentlig glad i det lille vesnet der, det tok sin tid men jammen meg nå renner det over her! Jeg klarer faktisk ikke å leve uten, skremmende og godt å tenke på på samme tid. :rodmer:

Han fikk kinderegg til frokost i dag, pølser, boller og rosa(!) krone med dinosaurer på i barnehagen, is etter middag og flere fine gaver. Har hatt en flott dag og det var en veldig glad og sliten gutt som gikk til sengs. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...