Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

I går så tok mannen Trollet med ut i skogen for å plukke blåbær og jeg ble så sur og fornærma over at de hadde dratt på hans første blåbærtur uten meg at jeg nesten begynte å grine. 
Hadde jo sett for meg den idyllen vettu! :opplyser:

Så i dag dro vi ut hele gjengen men så viser det seg at frøken Beccy her har utviklet ''skogs-skrekk''(!) av å være byrotte de siste 20 årene. For der sto jeg i lyngen og skulle kose meg med å plukke blåbær og alt jeg klarte å tenke på var alle de små ekle krypene som var rundt om kring. :daane:
Mygg, maur, edderkopper og annet dritt. Jeg følte alt på hele kroppen klødde og ble sååå skuffa over meg selv. :( 
Ikke lett å forklare Trollet at jeg ikke syntes det var kjempe spennende å se på alle Petter (edderkoppene) han fant rundt om heller. :sprettoy:
Flaks for meg så ble guttungen lei ganske fort og vi kunne sitte på en stein å spise smoothie isteden, men altså... 
Maks oppgitt over eget vett (eller mangel på) her nå altså! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha :ler: 

Jeg er livredd hoggorm jeg, så det ødelegger idyllen for meg. Men sånne små insekter går fint. Går det an å innføre en annen form for blåbærtur kanskje? Kjøpe en pose på butikken som gjemmes og lage skattekart for å finne den, også feirer man funnet med å lage pannekaker med blåbærsyltetøy :P Ikke helt det samme, insektsfritt hvertfall :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du skal ha for forsøket da! 

Jeg er også som Marimba, livredd huggorm. Sender alltid andre til å gå først, det er ikke snilt. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Hahaha :ler: 

Jeg er livredd hoggorm jeg, så det ødelegger idyllen for meg. Men sånne små insekter går fint. Går det an å innføre en annen form for blåbærtur kanskje? Kjøpe en pose på butikken som gjemmes og lage skattekart for å finne den, også feirer man funnet med å lage pannekaker med blåbærsyltetøy :P Ikke helt det samme, insektsfritt hvertfall :fnise: 

 

3 minutter siden, Mumsy skrev:

:fnise: Du skal ha for forsøket da! 

Jeg er også som Marimba, livredd huggorm. Sender alltid andre til å gå først, det er ikke snilt. :phaedra:

Jeg hadde faktisk foretrukket huggorm! :opplyser:

Neste gang så må jeg nok bare planlegge antrekket litt bedre så det ikke kjennes ut som om jeg blir invadert av smått! 
Regndress, finnlandshette og gaffateip kanskje? :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Beccy87 skrev:

 

Jeg hadde faktisk foretrukket huggorm! :opplyser:

Neste gang så må jeg nok bare planlegge antrekket litt bedre så det ikke kjennes ut som om jeg blir invadert av smått! 
Regndress, finnlandshette og gaffateip kanskje? :skya:

Gleder meg til du sender snap av det antrekket :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferien til mannen er offisielt over og han hadde første dag tilbake på jobb i dag. 
Jeg må innrømme at jeg grudde meg en del med tanke på hvordan jeg skal strekke til her hjemme alene siden Trollet fortsatt er hjemme fra barnehagen hver dag. Men det har gått over all forventning i dag altså! :jepp:

Vi var ute en times tid i halv 9 tiden med Bølla i vogna proppfull med maispinner var det god stemning og jeg og Trollet kunne leke oss på lekeplassen her borte uten sure miner. :)  
Nå har begge to sovet i halvannen time og jeg har til og med rukket å få trent og dusjet. :nori:
De våkner nok veldig snart begge to så får vi bare se an været om vi går ut eller finner på noe sprell inne. Det lukter regn så.. 
Tørr håpe på at det skal gå fint allikevel det her. 
Er jo bare snakk om i dag, i morgen og neste uke før vi begynner tilvenning i ny barnehage. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt om edderkopper. 
Jeg hater edderkopper. 
Da jeg var oppe i natt for å tisse så fant jeg plutselig en stor jævel av en kongle på badet.
Jeg hater edderkopper. 
Badet vårt er uten vinduer og midt i leiligheten, så den dritt edderkoppen der har ikke bare tilfeldigvis ramla innom, den var der med viten og vilje! 
Jeg samlet alt mot jeg hadde i hele kroppen og fikk knust den og spylt den ned i do, men ikke snakk om at jeg fikk slappet av etterpå. 
Jeg hater edderkopper. 
Jeg innser jo det at nå når jeg bor i første etasje så vil det komme en og annen innom i blant, i alle fall nå på sommeren når alt står åpent. Meeeen finnes det en måte å holde de ute på? 
Jeg hater tanken på at de ekle små dyrene skal kravle rundt på meg og barna når vi sover. 
Jeg HATER edderkopper!
#ilandsproblem 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en edderkopp til på badet i dag.... :raven:
Ellers hadde vi besøk av et vennepar i går og i dag har vi vært hos mamma og spist vafler, alt i alt en fin helg, ikke litt klar for ny uke med begge ungene hjemme alene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Barnashus på lørdag og kjøpte ståbrett til emmaljungaen men da vi pakket det opp i går og begynte å skru sammen så viste det seg at vi har fått feil type. :klaske:
Orker ikke drasse med meg begge ungene ned der for å bytte så da må jeg vente til mannen er ferdig på jobb så kan jeg heller ta med meg Bølla ned i kveld. Heldigvis er det åpent til 21.00. Bare ekstra surt siden vi fikk hjelp av to ansatte for å finne riktig type også viser det seg fortsatt å være feil.. :dry:

Mannen har dratt på jobb nå, og i typisk mannestil kunn han ikke fortelle når han kommer hjem igjen. Jeg klikker noen ganger av den mannen. Hvordan kan du ikke vite når du er ferdig på jobb? Greit, så vet du ikke hvor mye det er å gjøre, men du må da kunne si ''jeg blir i alle fall ikke senere enn xx''. :opplyser:
Bølla sover første lur i vogna på kjøkkenet, Trollet er plassert foran tven (hvordan enkelte foreldre greier å ikke introdusere tv for barna før de er 3-4 år det fatter jeg virkelig ikke, kudos til dere!) og det skinner kanskje litt for mye igjennom at jeg var våken minimum en gang i timen fordi begge ungene sov dårlig i natt?
Håper store mengder med kaffe hjelper og at begge sover samtidig etterpå så jeg får trent av meg litt frustrasjon. 

Ok, det var dagens syt, sorry, not sorry. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohmygod, jeg dauer når jeg får feil varer. Virkelig.

Du er så tøff som har de små tettisene dine. Selvfølgelig må du bruke TV! Jeg bruker det når det er negleklipping, og har mange ganger ønsket at M faktisk var interessert i å glo i mer enn 30 sekund :tongue:

Mangel på søvn er noe dritt. Drukn deg i kaffe og iskaffe og Red Bull :Nikke: Mmmm, Red Bull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt! Det er slitsomt med to tette, spesielt alene. Håper kaffe hjelper. Ta deg en lur hvis Trollet og Bølla sover samtidig. Begynner Trollet i.bhg på mandag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, jeg hater sånne vage tidsanslag! Mannen er helt ram på det der, planleggings-kontroll-friken i meg får helt spader. "Jeg kommer ikke hjem så sent". "De kommer på dagen på lørdag en gang". :raven:

Jeg hadde bøyd meg i støvet om du hadde taklet to unger en uke helt alene uten TV :fnise: Bøyer meg litt uansett egentlig, jeg er sjeleglad for at Mini begynner i barnehagen før mannen begynner på jobb igjen :sprettoy:  Håper dagen ble reddet av masse kaffe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding av mannen i løpet av dagen i går om at han ikke kom til å bli så sen også kom han hjem litt før 18.00.. 
Det kommer vel an på øyet som ser det da.. 
I dag har han sagt at han kanskje kommer til å jobbe lenge så da tror jeg jeg bare dropper å regne med at han kommer hjem i det hele tatt. :P  

Natten har vært den beste på lenge da! Jeg var oppe en gang i 2-tiden for å tisse og begge barna sov hele natten igjennom uten noe krøll og våknet henholdsvis 06.05 og 06.30! DET var godt det! Ja takk til flere sånne netter! :jepp:

Planen i dag er en liten tur nedom den gamle barnehagen til Trollet for å hente voksiposen som vi glemte igjen der, en tur på butikken for å handle middag fordi vi har glemt å bestille kolonial denne uken og ellers bare overleve frem til leggetid. 
Det går greit altså, men det er bare fordi Trollet er en veldig fin og tålmodig gutt. Han venter og venter og venter på at Bølla ditt og mamma datt og blir nesten ikke sur i det hele tatt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at jeg har noen målestokk, for jeg kjenner faktisk ingen andre barn enn mine egne, men jeg antar at Trollet er som toåringer flest - ikke veldig flink til å dele. :vetikke:
Det aller meste er ''Trollet sin'' og det litt problematisk når det også gjelder stort sett alt Bølla har mellom hendene.
Så vi prøver og prøver og prøver å terpe på at det er viktig å dele. Tar oss selv i å si ''nei det er mamma sin'' og heller prøve å fokusere på at mamma og pappa også deler og det gjør oss glad. 
Hæsjtægg-kjempepedagogisk-ikke-sant?! :fnise:

Så da er det jo ekstra typisk når jeg kommer ut på stua og ser at der sitter Trollet midt på gulvet og deler yoghurten sin med Bølla. ''Se da mamma, Bølla smake!'' 
..Jaja.. Bølla er barn nummer to.. Er ikke så farlig med dem.. Er det ikke det man sier? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling er vanskelig. Du kan prøve å si til Trollet at hver gang han tar noe fra Bølla må han gi henne noe annet å leke med. Hvem er pedagogisk med søvnmangel og nøyaktig et sekund reaksjonstid før krisen er et faktum for begge barna? Hilsen-hun-som-kommer-på-den-pedagogisk-riktige-måten-å-takle-situasjonen-på-ved-neste-pustepause.

:fnise: Tipper Bølla syns deling er tipp-topp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling går fortsatt sånn så som så.   
Prøver å si at de må bytte ja, @Askmeagain89, og ender som regel opp med at Trollet vil ha alt selv. :fnise:

I dag er det fredag, siste dag før helgen og barnehagestart på mandag. 
Missforstå meg rett her nå, det har vært kjempe koselig å ha Trollet hjemme med oss men denne siste uken har vært veldig travel. De har jo to veldig forskjellige behov og jeg har konstant dårlig samvittighet for den ene eller den andre som ikke får all oppmerksomheten de fortjener. 
I går hadde vi to episoder hvor begge satt på fanget mitt og hylgrein. Ikke noe gøy da den ene kaver opp den andre også har vi det gående. 
En lang dag igjen, det skal jeg greie. Det er meldt fint vær også i dag og da kan vi være mye ute, det hjelper. :) 

Bølla har begynt å forflytte seg for fullt rundt på gulvet på egenhånd også nå. 
De to siste dagene har den beste metoden vært å skyve seg bakover, mer eller mindre på måfå og håpe at man finner noe interessant på veien. 
I dag har hun kjørt på med målrettet komandostil fremover til nærmeste ting som kan virke fristende å putte i munnen. 
Hun har blitt så stooooooor! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin og rolig helg, godt å ha mannen hjemme så vi har kunnet delt på barna og begge har fått all den oppmerksomheten de fortjener. :hjerte:

Bølla raser rundt på gulvet her nå og er SÅ fornøyd, en helt annen baby enn den vi hadde i begynnelsen av uka. 

I morgen er det første dag i ny barnehage for Trollet sin del, vi har pratet en del om det i helgen og vi har vært der oppe å lekt flere ganger i løpet av ferien så han er kjent med uteområdet. I tillegg er det et par av nabobarna og en som tidligere gikk i den gamle barnehagen hans som også går der så noen kjente fjes vil der være. 
Vi er kjempe spente og håper virkelig den lever opp til forventningene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...