Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altfor ærlig! Nei du, jeg tror de fleste har kjent på den. Selv om hjertet mitt omtrent sprekker av tanken på M så er det fysisk vondt å stå opp om nettene/drittidlig på morgenen. Heldigvis finnes (is)kaffe :) 

Nå har jeg nettopp kjøpt ullstrømpebukse med antiskli på Sparkjøp. De ble kalt krabbebukse. Så jeg regner med det er noe greier på knærne i tillegg? Vet ikke, sjekket ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nautika skrev:

Safa har noen fine ullstrømpebukser med antiskli. Finnes på sparkjøp og muligens Coop obs! :) Jeg mener å huske at de er litt store i størrelsen

Edit: Du er absolutt ikke alene! Jeg gleder meg til hver gang (begge) ungene skal sove, og blir så frustrert når de tuller mer enn vanlig. Jeg vil ikke si at jeg er en dårlig mor av den grunn ;)

 

4 timer siden, Mumsy skrev:

Ullsokker med antiskli har de på cubus og G-sport her i byen :)

Jeg må bare si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver om oppvåkning. Jeg er så trøtt noen ganger at jeg greier ikke å tenke, jeg bare sleper meg rundt med baby på armen. Klarer liksom ikke å tenke at det egentlig er synd på han. Det samme er det når han skriker lenge, da er det nesten så jeg bare kobler ut. Jeg greier ikke å trøste han uansett, så jeg blir bare sittende å se ut i lufta til jeg får samlet meg litt. Det er fælt, men heldigvis har vi mange gode øyeblikk også, der hjertet bare bobler over av stolthet og kjærlighet:hjerte:

 

3 timer siden, Porcelain skrev:

Jeg bestilte sjukt billige ullsokker med antiskli fra millema.no. Har ikke fått de enda, men har trua :)

 

46 minutter siden, Weebs skrev:

Altfor ærlig! Nei du, jeg tror de fleste har kjent på den. Selv om hjertet mitt omtrent sprekker av tanken på M så er det fysisk vondt å stå opp om nettene/drittidlig på morgenen. Heldigvis finnes (is)kaffe :) 

Nå har jeg nettopp kjøpt ullstrømpebukse med antiskli på Sparkjøp. De ble kalt krabbebukse. Så jeg regner med det er noe greier på knærne i tillegg? Vet ikke, sjekket ikke :P 

Takk for støtte, fint å vite at jeg ikke er alene med følelsene mine. :hjerte:

Og takk for tips til antiskli! 
Jeg var jo faktisk innom sparkjøp før helgen og handlet ullstrømpebukser, men da hadde jo ikke Bølla reist seg enda så tanken på å sjekke om de hadde antiskli slo meg ikke i det hele tatt. 
Enda værre er det at de fortsatt ligger i posen sin i stelleveska og den er for langt borte akkurat nå til at jeg gidder å sjekke om det er det jeg har kjøpt. Hvis ikke så regner jeg med de kan byttes. Fint! :Nikke:



Ellers i dag har jeg trent og lovet meg selv at jeg ikke skal spise godteri. Det at jeg spiste nesten en hel stor sjokoladeplate i går kveld får holde for resten av uka! Nå er det tre uker igjen til jobb og jeg MÅ bli litt tynnere før den tid. HVORFOR må sjokolade være så godt og usunt på en gang?! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, skal man liksom tenke "stakkars deg som ikke får sove"?! Oi, da har jeg feila. Med begge barna! Her går det mer i retning "sov nå, ditt lille utyske, før jeg pælmer deg ut vinduet". :fnise: 

Man får forresten kjøpt noe sånne anti-skli-greier på tube på panduro og ebay, sånn som man smører på under foten. Har aldri testet det selv, så jeg kan ikke gå god for det tipset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nori skrev:

Jeg er ikke glad i noen av ungene mine på natta jeg. :filer:

 

7 timer siden, sitronkake skrev:

Eh, skal man liksom tenke "stakkars deg som ikke får sove"?! Oi, da har jeg feila. Med begge barna! Her går det mer i retning "sov nå, ditt lille utyske, før jeg pælmer deg ut vinduet". :fnise: 

Man får forresten kjøpt noe sånne anti-skli-greier på tube på panduro og ebay, sånn som man smører på under foten. Har aldri testet det selv, så jeg kan ikke gå god for det tipset :P 

Haha! Dere er flotte! Kanskje jeg bare har blitt blendet av alle de supre mammaene jeg leser om i en av de trillion termingruppene jeg er med i på face. :vetikke: 
Blant annet de samme som mener Bølla kommer til å dø fordi hun får yoghurt fra Nestle. Det viser seg nemmlig at selv om den er merket fra 6mnd så er den livsfarlig for norske babyer fordi norske babyer har andre forutsetninger enn alle andre og det driter Nestle i, hæsjtægg-dritt-nestle. :opplyser:
Forøvrig de samme som mener alle babyer som får dentinox vil dø og at man ikke under noen omstendigheter må gi grøt merket x-antall måneder FØR babyen er så gammel. Blir babyen din 8 måneder på fredag sier du? Ja da må du ikke finne på å gi 8måneders grøt på torsdag, altfor tidlig!! 
...Kanskje jeg burde bruke litt mindre tid på face? :P 

Jeg har ikke lov til å gå inn på Panduro alene for det blir fort veldig dyrt og jeg har ikke tid til å være kreativ nå... Og jeg tilbringer allerede altfor mye tid på wish så ebay også utgår. Men takk for tips, kanskje jeg kan sende avgårde mannen! :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Ler av yoghurt, 8-mnd-grøt og dentinox. Hva med sånne glass? I mine øyne er det egentlig på grensen til barnemishandling om du skulle slumpe til å gi barnet ditt et glass med barnemat som er merket med en høyere alder enn det barnet ditt er :Nikke: Det er ditt valg altså, men jeg ville aldri gjort det siden jeg er en sykt god og påpasselig mamma som aldri kommer til å bryte de prinsippene jeg satte meg før jeg fikk barn :opplyser: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Glassmat til babyen? Nei, alt skal være hjemmelaget med økologiske varer. Alltid dampkokt og pent og pyntelig i små søte porsjoner med merkelapper. Husk dato! Smoothie er sååå dyrt og usunt å kjøpe ferdiglaget. For ikke å snakke om at smaken er grusom så du må kjøpe egne smoothieposer som du selv fyller og vasker.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sitronkake skrev:

:fnise: Ler av yoghurt, 8-mnd-grøt og dentinox. Hva med sånne glass? I mine øyne er det egentlig på grensen til barnemishandling om du skulle slumpe til å gi barnet ditt et glass med barnemat som er merket med en høyere alder enn det barnet ditt er :Nikke: Det er ditt valg altså, men jeg ville aldri gjort det siden jeg er en sykt god og påpasselig mamma som aldri kommer til å bryte de prinsippene jeg satte meg før jeg fikk barn :opplyser: 

 

10 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Hva? Glassmat til babyen? Nei, alt skal være hjemmelaget med økologiske varer. Alltid dampkokt og pent og pyntelig i små søte porsjoner med merkelapper. Husk dato! Smoothie er sååå dyrt og usunt å kjøpe ferdiglaget. For ikke å snakke om at smaken er grusom så du må kjøpe egne smoothieposer som du selv fyller og vasker.. 

Og TVn skrues aldri på før etter at alle barna har sovnet. 
Vil jo helst unngå at de skal utvikle epilepsi og ADHD! :Nikke:

Endret av Beccy87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tre avtaler, med tre forskjellige mennesker, på tre forskjellige steder. :bond:
Heldigvis også på tre forskjellige tidspunkter relativt godt fordelt utover dagen, men for et menneske som aller helst tilbringer dagen alene og nå er goooodt lullet inn i mammapermlivet så kjenner jeg at jeg er ganske varm i nakken allerede!  

Først skal jeg avgårde for å snakke med sjefen om tiden fremover mot jul. Jeg initierte til kaffe i går siden det er under 3 uker igjen av permen min, hvor hun da responderer med å innrømme at hun ikke har tatt kontakt fordi hun trodde jeg hadde fri til november... :sprettoy: Jeg blir gjerne hjemme en måned til jeg altså! Bare har ikke økonomi til det siden jeg blir ufrivillig permittert uten lønn i hele januar også grunnet ombygginger. (Om noen har en ledig jobb å tilby så skrik ut, jeg tar det meste! :P) Satser på at det mest sannsynlig betyr at jeg kan får de vaktene jeg selv ønsker og slippe å jobbe så alt for mye kveld i alle fall. 

Men, så fort det er unnagjort så kan jeg løpe videre og hilse på en ny baby, og på kvelden skal jeg ut å spise med venninnegjengen. Det blir veldig koselig i alle fall! :) 



Ja også går det vannkopper og brennkopper i barnehagen til Trollet nå. Er Bølla stor nok til å få det eller burde jeg stresse litt over at vi kanskje kan bli smittet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hun fort få, men er nok ikke noe farlig. Min minste fikk det da hun var ca 3 uker gammel fordi storesøster ble syk...så mye for den at de er immune når man fullammer og har hatt det selv. Gikk veldig fint. 

Lykke til med avtalene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde daua av tre avtaler. Tror vi er ganske like når det gjelder hvordan vi liker å tilbringe dagene våre :ler:

Håper du koste deg i går da! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi hatt ''mamma og Trollet dag'' og det har vært så koselig. :rodmer:
Litt over 08.00 pakket vi en liten sekk og stakk ut. Gikk på butikken og handlet snacks og lunch før vi tok banen til byen og gikk litt rundt før vi stakk til en park og traff den trillegjengen jeg hang med når jeg var i perm med ham. 
Koselig å se alle de små igjen, så rart å se at de er akkurat de samme små menneskene bare i en litt større versjon. :P  
Siden det var maraton på gang i Oslo i dag så droppet vi vogn, så når klokka bikket 12.00 satte vi snuten hjemover igjen så han kunne sove hjemme. 
Kjøpte et nytt puslespill på veien som vi koste oss med utover ettermiddagen og jeg blir altså så stolt jeg. Han er så flink! 
Sitter der og prøver og feiler på egenhånd og når han endelig har lagt hele puslespillet så strekker han hendene i været og skriker ''jeg greide det!!'' :nordvesta:
Det aller beste med i dag var det at det var så lett å se hvor mye han satte pris på at det bare var oss to og som han sa selv ''Bølla hjemme, passe pappa''. Godt for ham å få fullt fokus, det burde vi gjøre oftere. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verken jeg eller mannen har grønne fingre så vi har aldri eid en plante sammen før, vi har pratet veldig lenge om at vi burde ordnet oss noen fordi det er jo veldig fint, men som med så mye annet her i hverdagen har det blitt med praten...
Helt til i dag!
Vi skaffet oss tre fine store grønne planter som kan stå i et par kroker på stua og se fine ut. Var litt bekymret for at Bølla kanskje kunne finne på å tygge på et par av dem men det viste seg at det heller var Trollet som skulle bruke 20 minutter på å glefse i seg en av blomstene på fredsliljen. :bond:
En kjapp telefon til giftsentralen for å bekrefte at den ikke er kjempe giftig også ble vi enige om at det ikke er lov å spise blomster. Trollet altså, overrasker stadig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare sittet på sofaen og gjort ingenting i en halvtime mens Bølla har rotet rundt på gulvet på egenhånd. 
Såååå deilig! :yvonne:
Hun har vært så utrolig klengete og suttrete den siste tiden. Er nok et sånt utviklingstrinn kombinert med en liten forkjølelse og muligens en tann eller to. Kjempe slitsomt når det holder på, men kanskje det går mot slutten nå da? *jinx* 

Planen i dag var egentlig å stikke innom jobb. Jeg prøvde uniformen min i går, eller den jeg fant her i alle fall... Men det viser seg at det er den jeg hadde når jeg ble gravid med Trollet og så tynn er det nok en god stund til jeg blir igjen. Så da må jeg inn og sjekke om jeg bare har glemt igjen den andre i garderoben min på jobb og om den passer nå... :vetikke:
Men så regner det, jeg fryser og er blitt forkjølet og det frister helt ærlig mye mer å bare sitte her inne i hele dag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet og mammadag hørtes så koselig ut:rodmer: Han virker så flink! Var det ikke slik at han lå litt foran jevnaldrende i bhg? Har han alltid vært tidlig ute, eller er det noe som bare har kommet i det siste?:)

Godt dere har blitt enig om at dere ikke skal spise blomster :fnise:

Det virker så deilig når ungene kan leke litt alene! Jeg må si jeg gleder meg pittelitt til det, men samtidig så er det vel også mye mer styr å passe på når de begynner å komme seg rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...