Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere! :nordvesta:

Det føles så uvirkelig!
Kanskje fordi jeg fortsatt ikke har fått tak i sjefen min så jeg må vente til mandag før jeg får sagt opp? 

Tenker å prøve å holde en litt mer anonym profil her fremover (lykke til med den) så kommer ikke til å si noe mer om den nye jobben enn det jeg allerede har sagt. Men det blir forhåpentligvis mer interessante oppgaver, jeg kan lære litt og bygge videre på cven min, også er det et steg bort fra den bransjen jeg nå har gått å tråkket i de siste 10 årene nå og bare det er veldig deilig å tenke på. :) 

Nå sitter jeg og teller ned til jeg skal dra på jobb.
Her snakker vi senvakt i dag og i morgen og bortsett fra at jeg oppriktig er litt usikker på hvordan jeg skal greie å
a) holde meg våken på jobb frem til kl. 23.00 og
b) hvordan jeg skal klare å holde meg våken til jeg kommer hjem igjen,
så tror jeg dette er en bedre løsning enn å jobbe tidlig når det er helg.
Nå har jeg i alle fall fått vært sammen med barna i hele dag frem til nå, isteden for at jeg skulle kommet hjem kl. 16.00 for så å ha 2,5 time sammen før de legger seg igjen. 
Vi får se hvordan jeg føler meg på mandags morgen, men nå er det jo uansett ikke snakk om så mange sånne helger igjen før januar er her og da er det problemet ute av verden! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late to the party som vanlig, men woho! Gratulerer med ny jobb! :nordvesta:

Har du noen sikre jobbsøknads-tips? :klo: Jeg må få røven i gir og søke jobber snart jeg også, men enn så lenge har det blitt med tanken. Neste uke kanskje :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sitronkake skrev:

Late to the party som vanlig, men woho! Gratulerer med ny jobb! :nordvesta:

Har du noen sikre jobbsøknads-tips? :klo: Jeg må få røven i gir og søke jobber snart jeg også, men enn så lenge har det blitt med tanken. Neste uke kanskje :nigo: 

Takk! :nigo:

Sikreste jobbsøknads-tipset må vel være å faktisk søke! :P 
Det er så aaaaaltfor lett å bare utsette det til i morgen og i morgen og i morgen. 
Så jeg tok meg selv i nakken og skrev CV-en min ordentlig (styrte rundt på nettet for å finne de beste tipsene) også skrev jeg en god basesøknad sånn at med en gang det kom en jobb som passet kriteriene kunne jeg bare trikse og mikse litt med den også vips, sende avgårde. 
Da var det plutselig ikke så mye ork å søke allikevel. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg endelig fått snakket med sjefen og heldigvis var de enige i at jeg ikke trengte å gå ut oppsigelsestiden min. 
Jeg har jo tre måneder og har sagt til ny jobb at jeg kunne starte i Januar.. 
Var ganske nervøs der en liten stund men heldigvis så ordnet det seg fint, jeg skulle jo uansett ha tatt ut to uker ferie i januar så det gikk greit. :) 

Jeg overlevde jobbhelgen med kveldsskift også, og jeg vet ikke om det er fordi jeg nå vet at jeg ikke skal jobbe sånn lengre men jeg synes faktisk det var veldig fint. Midt opp i alle barna jeg har skaffet meg som insisterer på å starte dagen kl 5 så har jeg visst glemt at jeg trives veldig godt som menneske på kveld og nattestid. :laugh:

I dag har jeg fri og har brukt dagen på å lage julegaver. Vi gjør det enkelt i år og får trykket opp en hel haug med fotokalendere spesialtilpasset alle besteforeldre, tanter og oldemødre. Litt klisje kanskje men jeg tror faktisk de fleste vil sette pris på den. ;) 
Bestillingen er sendt og nå blir neste prosjekt julekort! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare klippe håret til Trollet litt i endene fordi det var blitt så langt. 
Begynte med frihånd-skamklipp, gikk over til lang maskinklipp som ble kreftpasient og endte med krigsfangelooken da mannen måtte ta over med maskinen.... 
Stakkars liten, han ser plutselig ut som han gjorde når han var 6 måneder før han begynte å få ordentlig hår og vil aller helst ''tørke vekk'' den nye sveisen. 
Vet ikke hva jeg synes er verst; at det lille Trollet mitt nå ser ut som en pøbel eller at mannen dro maskinen over alt det halvlange håret sitt i sympati så nå har jeg to stykker her uten hår.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg synes det var fint av mannen å lage lik sveis når Trollet ble lei seg, jeg :rodmer: Det vokser ut igjen! På begge! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg:
- Levert inn oppsigelsen min. 
- Gitt bort en hel liten haug med små små babyklær 
- Blitt forkjøla 
- Spist middag med noen venninner
- Vært oppe alt for lenge 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skrev jeg under på kontrakt for ny jobb. :nigo:
Det er en liten bedrift i forhold til der jeg jobber nå og det blir nok rart i starten å ha så få mennesker å forholde seg til i løpet av en arbeidsdag. De jeg har møtt (og det er nesten alle) hittil virker i alle fall som fine mennesker så det lover godt. 
Det er fortsatt litt ullent hva arbeidsoppgavene mine egentlig skal være og jeg har vel per dags dato status som potet. Det er egentlig helt greit for meg, da kan jeg kanskje endelig få lov til å lære litt. 
Blir kjempe skummelt å gå fra en jobbhverdag hvor jeg er 99% sikker på alt jeg gjør hele tiden, til noe helt nytt på alle mulig måter. Hater å være ''den nye'', men men.. Det går seg vel til. :jepp:
Ble invitert til årets julebord i Desember også, tror jeg skal takke ja til det. Kan kanskje være en fordel å bli litt kjent med gjengen utenfor kontoret før man begynner? 

I morgen er det planleggingsdag i barnehagen igjen og jeg har ordnet meg fri. Planen er å ikke gjøre nesten noen ting, bare kose meg hjemme med barna. Gleder meg til å stå opp sammen med dem i morgen selv om Bølla (nå etter at vi stilte klokka) starter dagen kl 04.30.....
Skal sove snart, men vi har begynt å se Stranger Things igjen så jeg må sitte oppe og surre litt på internett før jeg tørr å legge meg alene. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ny jobb. Synes du skal gå på julebord ja, men sikkert lurt å lese stemningen på julebordet godt, og stikke før folk blir drøye, sånn at du ikke får dårlig førsteinntrykk på julebordgrunnlag :ler:

Kos deg med fri i morgen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg stemmer for julebord, det er fint å møte de nye kollegaene i en annen setting :) 

Stille klokka altså, nå skjønner jeg hvorfor alle småbarnsforeldre syns det er noe herk. Her og starter dagen før 5, og å snu døgnet på babyen virker umulig... 😴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov begge barna til klokka var 06.01!! :nordvesta:
Bølla var riktignok våken en hel haug av ganger i løpet av natten men det var det mannen som tok seg av så det tells ikke for meg. :P  

Trollet har vært litt pjusk i dag, slapp, varm og sliten. Ville bare sitte på fanget og kose og det er jo ikke så ofte det skjer lengre så selv om det er synd på ham som ikke føler seg helt god så synes jeg egentlig det var litt fint allikevel. :rodmer:

I morgen skal jeg på jobb igjen, sa ja til en ekstravakt så den er kortere enn vanlig men må forsatt opp 05.30 da... :dry:
Etter jobb skal vi ut med alle ungene og møte broren min som er i byen sammen med den nye kjæresten sin. Trollet gleder seg veldig til å ta med seg ''onkel og dama'' for å klappe kuene så jeg håper han er i bedre form når han våkner i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har bursdag om et par uker og ønsker seg som vanlig ''vet ikke''. Hvorfor må menn være så vanskelige å ha med å gjøre?! :dry:

Bølla har endelig fått ut to tenner til så nå har hun fire tenner oppe og fire tenner nede og gliser bare mer og mer for hver dag som går. Hun er så aktiv den lille jenta at jeg blir her ør. Mye mer mark i rompa enn det storebroren hadde når han var på samme alder.
Det sies at det finnes to typer babyer/barn; de som er gode med språk og de som er tidlig ute motorisk. Vi har tydeligvis fått en av hver. Trollet var jo over året når han begynte å gå, Bølla går ikke alene enda men freser rundt så lenge hun har en kant å holde seg i og slipper seg oftere og oftere nå. Når Trollet var nesten 10mnd så sa han blant annet Bæ til lekesauen sin mens Bølla ikke sier annet en lyder og hyling og i følge mannen; 
Dada = pappa
Nanna = mamma 
Nene = Trollet 
.. men jeg er ikke helt sikker på hvor bevist det faktisk er. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ønsker seg også vetikke, men siden jeg ofte ønsker meg vetikke selv så føler jeg at jeg ikke helt har rom for å klage :ler: 

Jeg har sett eksempler på de om er raske med både gåing og prating, altså - og de som er trege med begge deler ;) 

Jeg må bare innrømme at det ikke gjør noe om nestemann blir mobil bittelitt senere en datteren; det blir sykt mye knall og fall når de begynner å gå når de er bare litt over 9 måneder gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, miore skrev:

Mannen min ønsker seg også vetikke, men siden jeg ofte ønsker meg vetikke selv så føler jeg at jeg ikke helt har rom for å klage :ler: 

Jeg har sett eksempler på de om er raske med både gåing og prating, altså - og de som er trege med begge deler ;) 

Jeg må bare innrømme at det ikke gjør noe om nestemann blir mobil bittelitt senere en datteren; det blir sykt mye knall og fall når de begynner å gå når de er bare litt over 9 måneder gamle!

Jeg ønsker meg alltid veldig mye også er han så grei at han gir meg veldig mye hver gang jeg har bursdag så da er det ekstra vanskelig når jeg aldri føler jeg greier å finne nok å gi tilbake. :dry:
The struggle lizzm. :fnise:

Og ja, Bølla er i den fasen nå hvor hun kjører ''hodet får lede''-taktikken bokstavelig talt. Så det blir en god del tryning da det naturlig nok er nesen hun velger å ta for seg med når hun lander. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt klikket det fullstendig for Trollet og jeg fatter fortsatt ikke hva som skjedde. 

Det begynte vel egentlig med at han brukte nesten en time på å falle til ro og sovne.
Jeg hadde heldigvis lagt meg kl 22.00 så jeg våknet av han han satt og skrek i senga si rett før midnatt. Akkurat det er jo ikke akkurat skjeldent at det skjer, men vanligvis er det da bare å gå inn og forklare at det er natt og kanskje synge en sang eller to også sovner han. Men nei da! 
I natt var han FERDIG SOVEEEEEEE!!! :raven:
Og skulle absolutt ut på stua koste hva det koste vil. Han var helt hysterisk, gråt og hikstet, ropte og skrek og var langt i fra enig med seg selv om hva han egentlig ville. Kose, ligge, sitte, stå, synge, prate, ut å gå, skifte bleia, absolutt alt annet enn å sove videre. :bond:
Så vi kranglet og kranglet og jeg prøvde å være kosete, synge, bære, holde, stryke.
Jeg prøvde å være streng og bestemt og si at nå MÅ du sove, det er natt, alle andre sover og det skal mamma også.
Jeg prøvde å skifte bleie. Jeg prøvde å smøre med dentinox siden jeg tror han holder på å få de siste to jekslene.
Jeg prøvde å gi ham en paracet.
Jeg prøvde til og med å ta ham med inn i vår seng men etter å ha sitti på fanget mitt der og hikstet i 10 minutter så ble han rasende når han innså at puta og dyne hans og Tiger lå der fordi de skulle LIGGE INNE I SENGA!!!! :dany:
Så da var det ny runde med inn på rom, passe på at Bæ sov, legge, synge, stryke og så etter en total på halvannen time med fullstendig kaos klarte jeg endelig å ninjaluske meg ut derifra og han fortsatte å sove til kl 06.00. 
Da var jeg gått på jobb så da klikket han i ny vinkel og skrek i over 20 minutter sammenhengende at han ville til mamma... 

Ikke noe gøy i det hele tatt og jeg håper denne natta blir bedre...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla har feber og i tillegg til å ikke gidde å sove mer enn to halvtimer i dag så orket hun ikke sove lengre enn til 13.30 på andre luren (det er jo strengt tatt da den burde starte...) og kjempet dermed en iherdig kamp på nesten en time nå før hun falt til ro for kvelden. *bank i bordet*, jeg tror iallefall hun sovnet nå.... :jepp:

Trollet er så trassig om dagene at jeg vet nesten ikke hva vi kan gjøre noen ganger. 
Under middagen i dag endte han opp med å bare spise mais og klikket fullstendig når han mistet en på gulvet og vi var raske til å plukke den opp med en gang så han ikke fikk gjøre det selv. :snurt:
Merker også at det er en kunst å skulle ordlegge seg for å unngå klikkings og føler jeg stort sett mestrer det bedre enn mannen. :P 
Eksempel (igjen fra dagens middag): 
Trollet nektet å komme til bordet uten lekedinosauren sin så den fikk stå på kanten. 
Etter ca en halv boks med mais ville han leke med den igjen. 
Jeg sier ''nei, den skal stå der på kanten til vi har spist ferdig. Vi kan leke mer etter maten.'' 
Det er sånn halvveis greit mottatt... 
Han prøver igjen og mannen svarer ''Nei, du får ikke leke med dino nå, den skal stå der til vi er ferdig. Vi leker ikke når vi spiser.'' 
Og da klikker det i tusen vinkler for guttungen og jeg troooor det kan være noe så enkelt som mannens bruk av ''ikke'' og mangel på alternativer og løsninger. 
Et annet eksempel kan være tvn. Han godtar ''nå skal vi legge oss. Vi kan se mer tv i morgen'', mens ''nå er vi ferdig med tv for i kveld'' fører til hyling... 
Dette skal bli noen spennende år fremover. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg alt for godt igjen angående trassen! :daane:Vi må være ekstremt nøye med valg av ord til E. Mannen har det også med å snakke vanskelig, så jeg må stadig gripe inn og oppklare. Det er så slitsomt når ungen klikker av ingenting. Det er normalt, heldigvis, og betyr ikke at vi som foreldre gjør noe galt (det sa jeg mest for min egen del :sjenert:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...