Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Det blir blå kjole på julaften! :jepp:

Vi skal feire hjemme hos oss fordi det er enklest med tanke på barna. 
Siden de aller fleste vi er i familie med bor andre steder så blir vi bare oss fire, pluss min mamma og lillesøster. 
Det er forsåvidt HELT greit, jeg er ikke vant til å ha storfamilie på julaften (eller andre dager), 6 stk rundt bordet er akkurat nok til at vi ikke trenger å drasse inn ekstra stoler. :P 

I dag har jeg vært ute og handlet de aller siste julegavene, så nå er alt i boks, bortsett fra den ene som ikke har kommet med posten.. Men den kan vi klare oss uten. ;) 

Nå må vi bare hive oss rundt og støvsuge og vaske litt ekstra før Trollet skal hentes i barnehagen. I morgen skal jeg ha siste dag på jobb så da tror jeg ikke det blir så mye vasking verken mens jeg er der eller etter på.. :P 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er siste dag på jobb overstått og jeg har offisielt gått inn i juleferiemodus. :tree:

Dro på med en spontan pepperkakebaking sammen med Trollet etter jobb i dag som overraskende nok ikke endte med tårer. 
#goals :yvonne:
Prøvde også så hardt jeg kunne å overbevise Trollet om at julenissen godt kan komme om natten mens vi sover og ikke nødvendigvis kommer og banker på døra i morgen.. Vi skal nemmlig ikke ha nisse på besøk i år så vi har lagt ut alle gaven under treet nå etter at han la seg og julestrømpa hans er hengt opp på TrippTrappen. 
Gleder meg til å se ansiktet hans når han finner den i morgen. :)  

Ellers kan jeg melde om at jeg sitter og irriterer meg over at mannen irriterer seg over at jeg hoster og hoster og hoster. 
Det er MEG det er synd på, ikke han. :dry:

Men bortsett fra det er vi i alle fall klare for julefeiringen i morgen, snakkes på andre siden dere. 
:hjerte: GOD JUL! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julen over for i år, ungene sover, besøket har gått hjem, kjøkkenet ser passe bombet ut men det kan vente til i morgen for nå skal jeg ha meg et glass rødvin i sofaen før jeg finner senga. 

Det har vært god stemning stort sett hele dagen. Trollet ble så glad når han våknet til pakker under treet og julestrømpe som hang på stolen at han bare satt å ristet! 
Ertepinner og kinderegg til frokost var kjempe stas og når det i tillegg ble toppet av pepperkaker og nissegrøt til lunch og en tur ut i snøen med pappaen så ble han så sliten at han selv ba om å få legge seg litt når klokka ble 12.30! :fnise:

Fikk på oss finstasen og startet tidlig med middag kl 16.30. 
Prøvde å få et par fine familiebilder sammen men det er jo vanskeligere enn å handle på ikea uten å kjøpe servietter så det ble ca 1000 blurrede, skjeve eller rett og slett stygge bilder.. Prøver å ikke la det irritere meg like mye som det egentlig gjør.. :sjenert:
På menyen i dag var det pinnekjøtt og julepølse til middag og riskrem og kaker til dessert. 
Så mange fine gaver vi fikk også! Vi er så heldige som kan gi de så (altfor) mye fint og begge ungene storkoste seg med alle de nye lekene. Leggingen gikk også som en lek og begge sovnet innen 10 minutter. 

Kunne ikke fått en bedre kveld tror jeg. Skryt, skryt, skryt!
Krysser fingrene for en like koselig dag i morgen, da er planen å gjøre ingenting og DET gleder jeg meg veldig til! :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi invitert noen familiemedlemmer til julelunch og det gikk sånn helt ok...
Jeg føler vi ordner og styrer en hel masse med mat og det hele og de som kommer egentlig ikke setter noen særlig pris på det. 
Stemningen er litt dårlig og klein hele veien fordi enkelte av de som kommer ikke går så godt overens osv osv.. Det er vel ganske vanlig nå i denne tiden at man tråkker hverandre på tærne og at de fleste har familier som ikke alltid går så godt overens.. Men jeg tenker allikevel at man kan være litt høflig og svelge et par kameler og bare drite i å være så negativ i et par timer av gangen. Blah.. :dry:
Det var dagens utblåsning og nå er vi ferdig med sånt på en stund, vi er uansett nesten de eneste i familien som gidder å invitere til sånne samlinger uansett så nå blir det lenge til neste gang kjenner jeg. :roll:

Nå er det slutt på permisjon også. Bølla begynner i barnehage om EN UKE!!! 
Og i morgen skal mannen på jobb. Hele dagen. Alle dagene. Bortsett fra Søndag og Mandag. 
Så det blir nok lange dager med begge ungene fremover. 
Heldigvis fikk jeg ordnet det sånn at jeg ikke starter i ny jobb før 15. januar så jeg kan bruke to uker på tilvenning.
Det tror jeg dessverre trengs, Bølla er ikke særlig fan av noen andre enn mannen, Trollet og meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meh, sånn er det i vår familie også. Vi hadde julaften her i år og 99% av de som kom evnet jo ikke å vise at de satte pris på at vi inviterer og styrer med middag og dessert og drikke og hele pakka. Det er da ikke SÅ vanskelig å si at det er hyggelig at vi inviterer eller at maten er god? Jug litt, om ikke annet.:bond: Jeg tror de koste seg altså, de bare sier det liksom ikke. Den delen av familien som var her i år går heldigvis godt sammen da, så vi slapp sånn klein stemning. 

Og holy, barnehage! De har blitt så store :hakeslepp: J er også inne i en sånn "skeptisk til alle som han ikke har sett på en time"-fase, så jeg føler med deg der. Men det går seg sikkert til når hun får møte de samme hver dag sammen med deg. Farfar ble iallefall akseptert til slutt her, han var her i tre dager i strekk nå i jula :Nikke: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært. Kommer nok fra en veldig høflig familie, men det hørtes ikke særlig motiverende ut å styre så mye for utakknemlige folk. 

Oioioi, bhg om en uke! Greit med lang tid til tilvenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke som inviterer! Og voksne folk altså :rolleyes: Jeg skjerpet meg veldig på den ene middagen vi var på i jula. Måtte fysisk holde meg fast i stolen for å ikke buse ut med ting jeg kom til å angre på senere :ler: Og når jeg klarer det, så bør alle klare det :P 

Barnehage! Tror M og Bølla begynner på likt. Onsdag, sant? Sykt spennende! Har hun vært i åpen barnehage? Det ble aldri til at vi gikk :sjenert: M trenger også litt tid med nye folk. Farfar er nettopp blitt grei, liksom. Å da må han først leke litt titt-tei på avstand :fnise: Vi har også to uker. Eller mannen da. Og jeg jobber litt ettermiddager osv, så da kan jeg også vi med :) Veldig glad for det! Tror det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sitronkake skrev:

Meh, sånn er det i vår familie også. Vi hadde julaften her i år og 99% av de som kom evnet jo ikke å vise at de satte pris på at vi inviterer og styrer med middag og dessert og drikke og hele pakka. Det er da ikke SÅ vanskelig å si at det er hyggelig at vi inviterer eller at maten er god? Jug litt, om ikke annet.:bond: Jeg tror de koste seg altså, de bare sier det liksom ikke. Den delen av familien som var her i år går heldigvis godt sammen da, så vi slapp sånn klein stemning. 

Og holy, barnehage! De har blitt så store :hakeslepp: J er også inne i en sånn "skeptisk til alle som han ikke har sett på en time"-fase, så jeg føler med deg der. Men det går seg sikkert til når hun får møte de samme hver dag sammen med deg. Farfar ble iallefall akseptert til slutt her, han var her i tre dager i strekk nå i jula :Nikke: 

Ja det er akkurat det! 
Får følelsen av at det føler seg tvunget til å komme og ikke enser at vi faktisk bruker tid og penger på å ordne istand alt. 
Er det så alt for mye å be om et lite takk? Eller å underholde eeeeen av barna i alle fall mens vi står der og rydder etterpå? Det er jo ikke sånn at de sitter der å koser seg med hyggeprat i sofaen uansett.. :bond:

Ja nå har jo Bølla vært med på henting eller levering i barnehagen med Trollet nesten hver dag i hele høst så hun kjenner jo faktisk til et par av de som jobber der, og noen av barna selv om hun skal starte på en annen avdeling, så jeg håper det hjelper. :)  

4 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Sært. Kommer nok fra en veldig høflig familie, men det hørtes ikke særlig motiverende ut å styre så mye for utakknemlige folk. 

Oioioi, bhg om en uke! Greit med lang tid til tilvenning :)

Ja , familien vår er sær! Og det blir bra med god tid! :) 

52 minutter siden, Weebs skrev:

Dere er flinke som inviterer! Og voksne folk altså :rolleyes: Jeg skjerpet meg veldig på den ene middagen vi var på i jula. Måtte fysisk holde meg fast i stolen for å ikke buse ut med ting jeg kom til å angre på senere :ler: Og når jeg klarer det, så bør alle klare det :P 

Barnehage! Tror M og Bølla begynner på likt. Onsdag, sant? Sykt spennende! Har hun vært i åpen barnehage? Det ble aldri til at vi gikk :sjenert: M trenger også litt tid med nye folk. Farfar er nettopp blitt grei, liksom. Å da må han først leke litt titt-tei på avstand :fnise: Vi har også to uker. Eller mannen da. Og jeg jobber litt ettermiddager osv, så da kan jeg også vi med :) Veldig glad for det! Tror det trengs. 

Ja det er helt vilt hvordan enkelte ikke greier å styre seg. Av og til lurer jeg på om jeg har overnaturlige evner eller noe som greier å være høffelig og hyggelig i stort sett alle sammenhenger selv om jeg hater det på innsiden. :P  

Jeg hadde egentlig tenkt at Bølla skulle begynne på Tirsdagen jeg. Altså den 2. men så venter jeg fortsatt på det brevet fra barnehagen om hvordan de tenker å legge opp tilvenningen. Plassen vi takket ja til var i alle fall fra 02.01, men det kan jo være de drar i gang en planleggingsdag på Tirsdagen.. Det må jeg få sjekket ut.. :vetikke:

Hun har vært skuffende lite i åpen barnehage! Jeg er jo kjempe fan, mens mannen synes det er litt tiltak så det har blitt minimalt med det mens han har vært i perm. Men hun har vært mye med i barnehagen ved henting og levering av Trollet da, så sånn sett er hun litt vant til andre barn allikevel. :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått veldig fint hittil. 
Vi var ute en kald times tid så fort det ble lyst men det var ikke kjempe suksess. 
Speil-is + to barn og vogn var ikke en innertier, Bølla ville ut av vogna og Trollet ville alt annet enn å vente på oss. Så stemningen var sånn så som så helt til vi gikk på butikken og kjøpte epler isteden. :P 

Fikk timet lurene så Bølla sovnet 11.30 og Trollet 12.20, så nå har jeg fått sitte på sofaen i over en halv time alene! 
Titusen mamma-proff-poeng til meg der! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 19.30 og begge barna sover, mannen er på vei hjem og jeg lurer på om jeg skal ordne meg noe mat eller en dusj, eller om jeg bare skal droppe alt og bli liggende på sofaen. :P 

Dagen i dag har egentlig gått bedre enn forventet, men Trollet trosser en god del for tiden og siden begge to er ekstremt klengete på meg så merker jeg tendenser til sjalusi innimellom. 
Han vil aller helst være sammen med mamma hele tiden så når jeg da er alene med begge to så er det vanskelig å dele meg riktig for det vil jo strengt tatt Bølla også. 
Tidligere i dag begynte han å rope ''Neeeei Bølla ikke le av meg!!! Det er ikke lov!'' .. sånn helt uten at Bølla lo av noen ting som helst. :vetikke:
Bølla tryna og slo leppa si, begynte å grine og blø og da begynte selvfølgelig Trollet også å grine og ville også ha papir i munnen fordi han også hadde vondt. 
Den andre dagen dunket Bølla hodet i bordet og begynte å grine, i det han ser jeg plukker henne opp for å trøste henne så løper han bort, denger sitt eget hode i bordet og begynner å grine han også for å få oppmerksomhet. 
Blir helt svett jeg altså! 
Også får jeg vondt av ham, det siste jeg vil er at han skal bli sjalu på Bølla. :( 

Også må jeg bare få skrevet ned at Bølla reiste seg opp alene midt på gulvet uten støtte for første gang i dag. Stas! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to alene med begge barna og den har vært ekstra lang siden det enten snødde eller regnet hele dagen så vi holdt oss inne. I morgen skal vi ut på tur før vi går på veggen alle sammen! :bond:

Jeg har noen utfordringer med å få Trollet til å forstå at julenissen ikke kommer hver dag, at han ikke får flere pakker og at vi ikke kan spise godteri og pepperkaker hver dag lengre. 
Har også noen utfordringer med å slutte å spise sjokolade selv men velger å ta en kamp av gangen her nå. :P 

Trollet har forelsket seg i Karius og Baktus så nå har vi sett den filmen snart 10 ganger i løpet av de to siste dagene. 
Når vi ikke ser på Karius og Baktus så snikspiser han plasterlina, lekesloss med dinosaurfigurene sine, seiler i båten aka senga vår, bygger duplo og ellers absolutt alt Bølla leker med, helst samtidig som hun leker. 
''Nei Bølla, den var miiiiiiin!'' ''Nå var det Trollet sin tur Bølla, ikke duuuuuu!'' :bond:
Samtidig har han blitt litt bekymret i det siste. Han snakker mye om Troll, spøkelser og ''skeletons'' og vil aller helst lukke dørene og at det er skummelt. Mulig vi må bli litt mer kritisk til hva han får se på tv. 
Vet han hadde mareritt etter at de hadde sett Albert Åberg Barnevakt i barnehagen, han var ikke det eneste barnet der heller som hadde reagert så det måtte de bare slutte med så det er jo tydelig at enkelte ting fester seg mer enn andre. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Det er så koselig å oppdatere meg litt på hvordan det går med dere!! Føles helt vilt at du har to unger i oppreist stilling allerede :ler: Høres slitsomt ut å balansere begge sine behov altså, man vil jo så gjerne strekke til for begge hele tiden, hundre prosent. Men jeg tenker at nettopp det å måtte dele er en fin ting ved å ha søsken og ... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Trollet, gi meg gaver og sjokolade hver dag :Knegg:

Tror det er vanlig at barn spiser plasterlina? Mulig det er godt da, vet ikke. Kan ikke komme på at jeg noen gang har smakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mumsy skrev:

Enig med Trollet, gi meg gaver og sjokolade hver dag :Knegg:

Tror det er vanlig at barn spiser plasterlina? Mulig det er godt da, vet ikke. Kan ikke komme på at jeg noen gang har smakt.

Det virker veldig vanlig for han prøver seg hver gang vi tar den frem i alle fall! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planen i dag var egentlig å besøke mannen på jobb men det innebærer reisetid på 30 minutter tbane hver vei og jeg har vinglet i hele dag om jeg egentlig gidder det med begge to alene. 
Nå har Trollet egentlig gledet seg til å mate endene (fordi vi bruker å gjøre det på veien) men de er neppe der i dag så sånn sett blir han litt skuffet uansett. 
I tillegg så sov Bølla bare en time og mannen har plutselig mye å gjøre. 
Ahhh! Vingle, vingle, vingle. 
Jeg får vente til Trollet våkner fra luren og la ham bestemme.. #livingontheedge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet trenger nye tøfler til barnehagen og de jeg hadde bestilt fra internetten var for store selv om de var riktig størrelse etter mål, så vi hev oss ut sammen med resten av Norge på nærmeste senter i dag i håp om å finne noen. 
Viser seg at Eurosko bare har ett par tøfler som ikke har 1000 graderspels på innsiden eller egentlig er crocs (sorry ass, men det er faktisk helt uaktuelt) og det paret skulle han så absolutt ikke prøve! :opplyser:
Såååå da ble det vafler og maleutstyr isteden... :vetikke:
Bedre lykke neste gang Beccy, får se om jeg kommer meg avgårde en gang neste uke. 
....Eller skal vi si neste år (mehehehe, dad humor)... :sprettoy:
For tenk at det faktisk er nyttårsaften i morgen, jeg kan ikke fatte og begripe hvor fort 2017 har rast avgårde. :bond:
Her har jeg gått og gledet meg over at tiden går fort fordi Bølla blir mindre og mindre baby for hver dag som går, helt til jeg innså at det betyr at jeg aldeles straks har en guttunge på 2,5 år! 
2,5 føkkings år dere! Det er jo nesten 3 det! 
En 3åring, er det mulig?! 
Han ble jo nettopp født jo! :grine:

2018 - hva gir du meg?
- Jeg aner ikke, men håper det blir bra, jeg er klar (litt i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 11.11, lille_frosk skrev:

Vi har disse i ørten utgaver - elsker de!! https://www.epleskrinet.no/categories/skinntfler-barn

 

Godt nyttår Beccy! Det er helt vilt hvordan tiden flyr ...

Jeg har kjøpt de samme til Bølla (må bare få hentet de på posten) men til Trollet vil jeg ha noen med harde såler så da må jeg finne noe annet lurt. Hadde sandaler som jeg var veldig fornøyde med men de er det selvfølgelig ikke mulig å finne igjen i en størrelse større... :vetikke:

Godt nyttår til deg også! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...