Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Vi bestiller matvarer en gang i uka fra kolonial.no og er egentlig veldig fornøyd med det. 
Men nå fikk jeg følgende melding fra dem: 
''Viktig! Beccy, du har kjøpt et kyllingprodukt av oss som er trukket tilbake av Rema1000 og Norsk Kylling pga. fare for E.Coli. Varene må kastes. Les mer her: link.no Pengene er refundert. Vi beklager ulempen!'' 

Ja vel... Vi spiste den kyllingen til middag i går vi... 
Må jeg trykke på alle panikkknappene jeg finner nå eller hva skjer? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi bestiller matvarer en gang i uka fra kolonial.no og er egentlig veldig fornøyd med det. 
Men nå fikk jeg følgende melding fra dem: 
''Viktig! Beccy, du har kjøpt et kyllingprodukt av oss som er trukket tilbake av Rema1000 og Norsk Kylling pga. fare for E.Coli. Varene må kastes. Les mer her: link.no Pengene er refundert. Vi beklager ulempen!'' 

Ja vel... Vi spiste den kyllingen til middag i går vi... 
Må jeg trykke på alle panikkknappene jeg finner nå eller hva skjer? :bond:

Ikke noe problem så sant den var ordentlig gjennomvarmet :) Mvh, hun som akkurat fikk samme meldingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miore skrev:

Ikke noe problem så sant den var ordentlig gjennomvarmet :) Mvh, hun som akkurat fikk samme meldingen! 

Phu! 
Takk! 
Siden det var jeg som laget middagen i går og kyllingen derfor var god og tørr så kan jeg slå fast at ordentlig gjennomvarmet DET var den! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Phu! 
Takk! 
Siden det var jeg som laget middagen i går og kyllingen derfor var god og tørr så kan jeg slå fast at ordentlig gjennomvarmet DET var den! :fnise:

Da er det bare å puste lettet ut! ;) Det var forresten samme som Rema sin kylling som det står om i avisen i dag (Kolonial bruker jo Rema sine leverandører), og her i dagbladet-saken står det også at det skal være bra når den er varmebehandlet. Så da får vi satse på at vi unngår pest begge to :ler: 

http://www.dagbladet.no/nyheter/har-funnet-ecoli-i-kyllingprodukter-solgt-i-rema-1000-butikker/67592063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner ute så bortsett fra en liten tur ut med Trollet tidligere så han fikk løpt litt fra seg (og mor fikk handlet ob på Narvesen, nå har jeg blødd i 10dager i strekk. Hæsjtegg drittlei, hæsjtægg tim) så har vi holdt oss inne i hele dag. Det er egentlig fint, men stakkars Bølla sover jo så mye dårligere da. Vanligvis sover hun flere timer i strekk i vogna når vi triller tur. Men nå står jeg og triller i gangen og det er vistnok langt fra godt nok.  :dry:

Jeg kan jo ikke stå her og trille hele tiden og Trollet er jo seg selv lik, full av lyd og lek. Akkurat nå ligger han i sofaen og synger bjørnen sover. Eller "bøna våle" da om du vil. :fnise: Han prater og synger i ett sett om dagen og jeg tar meg i å nesten bli litt lei meg når han dropper de særegne ordene sine. Han har jo for eksempel konsekvent kalt katt for nan helt til han nå en dag byttet over til pusekatti. Han er jo så søt med de små feilene! Lillegutten min er i ferd med å bli stor! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke orket å gå ut i hele dag vi. :sjenert: Men D og S spilte fotball til den store gullmedaljen på stua i sta, så forhåpentligvis har lillemann fått brukt opp nok energi. 

Enig i at det er med blandede følelser man ser de små vokse opp og utvikle seg. Utviklingen går jo i en rasende fart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagen deres hørtes mistenkelig lik ut som vår, til og med den derre tmi-en er den samme (hersens spiral!) :ler: Mini synger riktignok mest egenkomponerte sanger om dagen (som han avslutter med "det var en fin sang, ikke sant mamma? Den kan ikke du, baaare jeg!" hver gang :fnise:), og i dag har det stort sett gått i "bæbu bæbu" på repeat i minst en million minutter. 

Jeg kjenner meg igjen i det med at det føles litt vemodig at de særegne ordene forsvinnner! Det har skjedd vanvittig mye med språket til Mini nå det siste året, og jeg lar meg stadig vekk fascinere om dagen over hvor flink han har blitt til å snakke (sånn sammenlignet med seg selv ;)). Veldig gøy å se utviklingen, men det er jaggu skummelt hvor fort det går! Hva skjedde med babyen min liksom? :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nori skrev:

Vi har ikke orket å gå ut i hele dag vi. :sjenert: Men D og S spilte fotball til den store gullmedaljen på stua i sta, så forhåpentligvis har lillemann fått brukt opp nok energi. 

Enig i at det er med blandede følelser man ser de små vokse opp og utvikle seg. Utviklingen går jo i en rasende fart! 

Fotball inne?! :ohmy:
Du er tøff da! Her blir jeg stressa bare Trollet kaster bittelitenball rundt, ikke fordi jeg har så voldsomt mye av verdi her men mer fordi jeg er redd for å få ballen i ansiktet eller på Bølla! :fnise:
Her går det veldig mye i ''nå kommer jeg og tar deg'' mens vi løper etter hverandre på sånne grå dager. 

7 timer siden, sitronkake skrev:

Søndagen deres hørtes mistenkelig lik ut som vår, til og med den derre tmi-en er den samme (hersens spiral!) :ler: Mini synger riktignok mest egenkomponerte sanger om dagen (som han avslutter med "det var en fin sang, ikke sant mamma? Den kan ikke du, baaare jeg!" hver gang :fnise:), og i dag har det stort sett gått i "bæbu bæbu" på repeat i minst en million minutter. 

Jeg kjenner meg igjen i det med at det føles litt vemodig at de særegne ordene forsvinnner! Det har skjedd vanvittig mye med språket til Mini nå det siste året, og jeg lar meg stadig vekk fascinere om dagen over hvor flink han har blitt til å snakke (sånn sammenlignet med seg selv ;)). Veldig gøy å se utviklingen, men det er jaggu skummelt hvor fort det går! Hva skjedde med babyen min liksom? :tongue: 

''Den kan ikke du, baaaare jeg!'' - såå søt! :fnise:
 

______________________________________________________________________________________

I natt har vært ''en sånn natt'' igjen. 
Trollet har det ikke så lett om natten og jeg tror det kan være drømmer som gjør at han våkner mye, skriker og bare vil klemme en hel haug med ganger mellom 01 og 04... :(  
Bølla har jo egentlig skjemt oss rent bort med sovingen sin i det siste så jeg regner med det er den 4-måneders kneika vi må overkomme nå for hun har våknet med hyl og roping kl 04 både i natt og den før. Det hjelper egentlig ikke med noen ting, hun spiser litt og kaver mer og det er jo egentlig ikke noe problem i seg selv, det er bare det at all ropingen hennes vekker Trollet som da blir stresset og lei seg og så har vi det gående... Endte med at jeg måtte legge henne i vogna og trille i gangen til slutt, da sovnet hun endelig etter 10 minutter og hadde vært våken i nesten en time til sammen. 
Fikk sove en liten time til før Trollet plutselig sto i gangen og konstaterte gjentatte ganger, høyt og tydelig både ''baby vonna'' og ''bæss i balla''... :rolleyes:

Mannen leverte i barnehagen sånn at jeg skulle kunne sove litt mens Bølla sov første luren sin men hun har våknet 4 ganger allerede så nå har jeg gitt opp og kastet meg over kaffekoppen isteden.. 
Mannen har også en lei tendens til å åpne døren her når det ringer på (ja jeg vet at det er vanlig, men for en som ikke liker besøk og i alle fall ikke uten å ha avtalt det på forhånd så er akkurat den egenskapen ikke den jeg setter høyest hos ham) og ikke bare åpner han, han inviterer dem gjerne også inn fordi han ''er nysgjerrig på hva de har å tilby''.. :bond:
Så vi er altså alle dørselgeres drøm, så lenge han er hjemme og nettopp derfor kommer det en luring for å installere boligalarm her i dag.. 
Jeg vet ikke egentlig hvor mye vi har bruk for det, men vi fikk vist en god deal og det er han som skal betale så da er det kanskje like greit at det er grått og trist ute så jeg har en unnskyldning til å holde meg inne i dag også.. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du hvilt noe etter i installasjon av alarm da? Han mannen din burde gå på kurs for hvordan unngå å åpne døra :nigo: Her har vi kikkehull, og jeg er en av dem som tar meg en kikk og rett og slett lar være å åpne hvis det ikke er et kjent fjes der ute.. 

Hvordan tenker dere å feire 17 mai i år, skal dere ut på noe? :) 

Har blitt ganske inspirert av treningen din. I dag klarte jeg å ta motet til meg og tok den første joggeturen siden jeg var ca 15 uker på vei med frøkna. Tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kverka han mannen din! :hoho: Her screener jeg heftig både telefoner og de som ringer på døra. :jepp:  Og her ute i suburbia er det faktisk overraskende mange dørselgere, alt fra fiskebilen og Adams Matkasse til Get og noen som jobba for en verna bedrift og gjerne ville hente glass og metall for 149 kr i mnd. Eeeh, nei, den dunken står 300 meter unna... :sjenert: 

Hvordan går det egentlig med Donkeyen din? Har dere blitt litt bedre venner, eller bruker du mest den gamle vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, j86 skrev:

Fikk du hvilt noe etter i installasjon av alarm da? Han mannen din burde gå på kurs for hvordan unngå å åpne døra :nigo: Her har vi kikkehull, og jeg er en av dem som tar meg en kikk og rett og slett lar være å åpne hvis det ikke er et kjent fjes der ute.. 

Hvordan tenker dere å feire 17 mai i år, skal dere ut på noe? :) 

Har blitt ganske inspirert av treningen din. I dag klarte jeg å ta motet til meg og tok den første joggeturen siden jeg var ca 15 uker på vei med frøkna. Tungt!

Vi har også kikkehull i døra men det er det ingen som bruker.:hoho:

Både mannen og mamma skal jobbe i morgen så jeg har planer om å ha en veldig rolig morgen hjemme med begge barna. Mamma er ferdig i 13 tiden så tror hun kommer for å møte oss sånn at vi kan gå ut å kjøpe pølse og is på en av skolene i nærheten her. Orker ikke reise helt ned til byen alene med alle barna mine i alle fall! 
Ellers blir det pølser, is og kaker her hjemme på kvelden når mannen kommer hjem. ;)  
Hva er dine planer? :) 

Så gøy at jeg kan inspirere da! 
Det beste med jogging er jo at man merker forbedring i formen veldig raskt. 
Jeg har planer om å ta opp igjen joggingen jeg også snart, må bare bestemme meg for hvilket treningssenter jeg skal velge nå når vi har flyttet, for jeg er en sånn særing som ikke liker å jogge ute. :P  

11 timer siden, juliane skrev:

Jeg hadde kverka han mannen din! :hoho: Her screener jeg heftig både telefoner og de som ringer på døra. :jepp:  Og her ute i suburbia er det faktisk overraskende mange dørselgere, alt fra fiskebilen og Adams Matkasse til Get og noen som jobba for en verna bedrift og gjerne ville hente glass og metall for 149 kr i mnd. Eeeh, nei, den dunken står 300 meter unna... :sjenert: 

Hvordan går det egentlig med Donkeyen din? Har dere blitt litt bedre venner, eller bruker du mest den gamle vogna?

Ja det er faktisk overraskende mange som kommer på døra, vet ikke om det kommer flere av at mannen alltid åpner.. Kanskje ryktet går? Her om dagen kom det to jenter og spurte om de kunne få panteflaskene våres også.. Jeg HATER å pante flasker så da ble jeg egentlig bare glad. :P  

Jeg er faktisk blitt ganske gode venner med Donkeyen min. Jeg er et vanedyr av dimensjoner og ikke glad i forandring i det hele tatt så vi har hatt våre kamper men nå er jeg egentlig ganske så fornøyd. Den er lett å hanskes med og jeg bruker den hver dag til og fra barnehagen og hver gang jeg skal ut med Bølla. Den gamle vogna har flyttet inn i barnehagen og fått tittelen sovevogn der isteden. ;) 
Det eneste som egentlig er feil med Donkeyen min er jo det at den ikke kommer inn døra til leiligheten så hver gang jeg skal ut med begge barna så må jeg legge den ut og inn i gangen uttenfor og DET er litt (veldig) pes. Men det er jo strengt tatt gangen min sin feil og ikke vogna... :vetikke:
Kommer dog til å bytte den ut når Bølla blir stor nok til å sitte i sportsvogn. Da tenker jeg vi kjøper en billigere sportsvogn til henne også kan Trollet stå på brett om det skulle være noe. Så får jeg forhåpentligvis solgt den videre til noen på finn for ca like mange tusenlapper jeg ga for den. :)  

_________________________________________________________________________________

I dag har jeg dratt på med en hel haug med ekstra mammapoeng. :yvonne:
Barnehagen skulle gå i 17.mai tog og de trengte flere voksne til å være med så da meldte jeg meg like greit semi frivillig. 
Så nå har jeg vært ute å gått i regnet i gode 3 timer sammen med en hel gjeng barn og voksne som rett og slett ga litt katta i hva vi drev med. Litt slapt tog, jeg synes å huske at vi hadde mye mer rop, sanger og liv men så er det tross alt langt over 20 år siden sist jeg gikk i et sånt tog og det er muuuulig jeg har pyntet litt på minnene siden da. :P  
Trollet synes det ble veldig kjedelig på slutten og når vi kom ned i barnehagen igjen og han forstod at han skulle inn og spise med de andre barna mens jeg og Bølla skulle gå hjem uten han så klikket han fullstendig. Stakkars liten, jeg blir nok å hente han tidligere i dag ja. Han er så mammadalt for tiden at det gjør helt vondt. :hjerte:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun som droppet å se på barnehagens 17. mai-tog i dag fordi jeg VET at snuppis hadde klikka i vinkel av at jeg dro igjen etter at toget var slutt :sjenert: Så jeg har IKKE fått mange mammapoeng i dag, for å si det sånn :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en som ikke åpner døra, med mindre jeg venter besøk. Er helt uinteressert i å diskutere med dørselgere og religiøse fanatikere som er de eneste som kommer uanmeldt. Av og til kommer mamma og pappa, men da ringer de hvis vi ikke åpner. :P 

Her har det ikke vært noe barnehagetog i dag, men vi skal gå i morgen da. Barnehagetoget føyer seg på barnetoget mot slutten. Sprekt å være ute i så dårlig vær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det en fin dag i går? Hørtes helt topp ut å ta en litt roligere dag. Vi MÅ jo ikke stresse oss tidlig opp og i tog enda mener jeg. De dagene kommer tidsnok der vi skal være en hel gjeng i finstasen, ferdig spist og ute av dørene for å rekke å møte opp 15 min før toget skal gå :bond:

Her ble det litt vel mye planer for min del. Og så er jeg alltid så idiot, tilbyr meg å lage kake eller annet til å ta med... Og egentlig orker jeg ikke helt det nå, når formen er som den er. Jeg er jo faktisk sykemeldt enda etter alt puppestyret. Men alt i alt ble det en veldig koselig dag, og lillegutt storsjarmerte hele slekta!

Det er vel nok av treningssenterutvalg i nærheten, eller hvordan er det der dere bor nå? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin og rolig 17.mai feiring her i år. :jepp:
Fikk pyntet meg selv og begge barna og dro ut for å møte mamma når hun var ferdig på jobb. Spiste et halvt kakestykke og så på lokaltoget (som besto av hele 8 korpsmedlemmer, hvorav en var en luring på tamtamtromme!) og en gjeng lokale entusiaster, før vi ruslet opp i en av barnehagene her så Trollet fikk brukt opp litt energi. 
Så gikk vi hjem og ordnet pølser og kake når mannen kom hjem på ettermiddagen. :) 

Jeg er en sånn en som synes det er veldig koselig med bilder og synes det er synd at vi har så få bilder av alle sammen samlet så jeg benyttet meg av sjansen når mamma var her og beordret hele gjengen ut på verandaen for en liten photoshoot. Mannen er alt annet en kameraglad så 99% av alle bildene han er med på har han en eller annen tøysete grimase på. Jeg kan ikke si jeg gleder meg til Trollet og Bølla blir gamle nok til å forstå hvor artig det er å tøyse sånn. Jeg blir gal! :bond:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en fantastisk 17. mai feiring :)

Må si jeg skjønner mannen din. Hater å bli tatt bilde av og det blir rare ansiktsuttrykk her enten jeg vil eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dere hadde en veldig fin 17. mai-feiring. Jeg hater å bli tatt bilde av selv, så jeg forstår også mannen din. Er liksom litt lettere når jeg ser dust ut med vilje, enn når jeg faktisk bare ser dust ut. :P Må prøve å skjerpe meg, for jeg ønsker jo å kunne se tilbake på bilder av meg sammen med resten av familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Det hørtes ut som en fantastisk 17. mai feiring :)

Må si jeg skjønner mannen din. Hater å bli tatt bilde av og det blir rare ansiktsuttrykk her enten jeg vil eller ikke. 

 

2 timer siden, Nori skrev:

Høres ut som dere hadde en veldig fin 17. mai-feiring. Jeg hater å bli tatt bilde av selv, så jeg forstår også mannen din. Er liksom litt lettere når jeg ser dust ut med vilje, enn når jeg faktisk bare ser dust ut. :P Må prøve å skjerpe meg, for jeg ønsker jo å kunne se tilbake på bilder av meg sammen med resten av familien. 

Ja jeg forstår jo det at han heller vil se dust ut på bildene med vilje enn ikke, men når han faktisk ikke prøver å være teit så ser han som regel veldig bra ut. Han er mye mer fotogen enn meg og det gjør meg enda mer frustrert at han da ikke bare kan slappe av og ''late som ingenting'' i 10 sekunder så jeg kan får to fine bilder. :P 
Flaks at vi med dagens teknologi kan ta 50 bilder på rappen for så å slette de 49 som ikke ble noe bra. Hadde vært mye verre om vi skulle fylt opp en hel rull og måtte fremkalt slik som vi gjorde tidligere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært nok en fin helg. 
Fint vær og god stemning. Det liker vi! 
Trollet fikk sitt første møte med en marihøne og det var så stas at jeg tror nesten han tisset på seg av glede! 
Toppen av lykke for en liten gutt der han satt i grøftekanten med en marihøne krypende på armen. Åh så søt han er! :strix:

Bølla har også bikket 4 måneder denne uken og fått smake på banan både i går og i dag. 
Det var sånn passe ''meh'', i morgen skal hun få avokado og jeg tørr egentlig ikke håpe på noen mer imponerende reaksjon da. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...