Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Duste-vannkoker! Hørtes forferdelig snedig ut med en sånn temperaturmåler på den:jepp: Men det hjelper jo fint lite når den ikke gidder å virke.

:hoho: Manuellkoking av vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Mumsy skrev:

Duste-vannkoker! Hørtes forferdelig snedig ut med en sånn temperaturmåler på den:jepp: Men det hjelper jo fint lite når den ikke gidder å virke.

:hoho: Manuellkoking av vann

Haha! Jeg må jo bare le av meg selv og mitt lille utbrudd her i går. Verden går jammen videre uten vannkoker og jeg overlever ''manuellkoking'' av vann et par dager. Jeg skylder på mammatåka og hormonene der jeg altså! :hoho:

Var tenkt meg ut hele dagen i dag siden de skal kutte strømmen, men så avlyste mamma og jeg orker ikke gå lang tur fordi jeg egentlig er i ferd med å bli ganske forkjøla igjen og det er muligheter for regn.. Så da sitter jeg her og lurer på om jeg kanskje skal prøve å rydde litt i babyklær isteden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla er virkelig langt inne i et sånt utviklingstrinn nå. Hjelpes jeg blir gal! :bond:
Hun har alltid laget mye lyd men nå er hun nesten ikke stille et sekund. 
Enten det bare er knirking og litt sjarmerende prating eller så er det full on skriking, hyling og gråt om hverandre. 
Ikke skal hun ligge alene i mer enn 3 sekunder av gangen heller, jeg blir helt svett jeg. 

Endte opp med å krangle med mannen i dag tidlig pga noe som egentlig skulle være en koselig påskefrokost i barnehagen til Trollet men som endte opp med å bare bli stress ut av en annen dimensjon. 
Nå sitter jeg her og har planlagt middag til bare meg og Trollet i kveld fordi jeg ikke orker å spørre mannen når han kommer hjem. Såååå lei av å være den eneste som planlegger her. :angry:

Må snart ut å hente Trollet i barnehagen igjen, det sprutregner og jeg kan ikke si jeg gleder meg nevneverdig til å drasse med meg humørsyk baby ut og ned dit, prøve å overtale Trollet til å sitte i vogna hele veien hjem uten å være 'ferdig' og ville gå når vi kommer halvveis så ikke alle blir heeeelt gjennomvåte. 
Nevnte jeg at ca alle foreldrene i barnehagen har sagt fra minst en gang hver at ''det ligger en baby ute og gråter'' fordi det er trapper og smal inngang til Trollets avdeling så Bølla må ligge ute hver gang jeg skal inn med ham og hun tydeligvis er en sånn baby som synes vogna er best når den er i konstant bevegelse.... 

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som livet er litt hektisk for tiden stakkars. Håper det roer seg snart :) Hurra for første turen på do :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes slitsomt ut:icon_frown:

Men så kult at Trollet tisset på do!:nori: Tror jeg må slenge på en: Du vet du er førstegangs gravid, når du faktisk sitter å smiler og blir glad av at en annens unge på internett har tisset på do..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke Trollet! Har dere pottetrent lenge? Her har jeg ikke giddet å begynne, hun bryr seg ikke om at hun har bleia full av bæsj enda, så da tenker jeg det er litt for tidlig. Jeg spør henne hver eneste gang jeg ser at hun bæsjer da, om hun har bæsja, men da ser hun bare dumt på meg. :fnise:

Ble dere våte på vei hjem? Det ble vi! Regntrekket på vogna lå selvfølgelig hjemme, og S dytter bare kalesjen på vogna bakover hver gang jeg prøver å lure den frem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, juliane skrev:

Flinke Trollet! Har dere pottetrent lenge? Her har jeg ikke giddet å begynne, hun bryr seg ikke om at hun har bleia full av bæsj enda, så da tenker jeg det er litt for tidlig. Jeg spør henne hver eneste gang jeg ser at hun bæsjer da, om hun har bæsja, men da ser hun bare dumt på meg. :fnise:

Ble dere våte på vei hjem? Det ble vi! Regntrekket på vogna lå selvfølgelig hjemme, og S dytter bare kalesjen på vogna bakover hver gang jeg prøver å lure den frem. ;)

Nei vi har ikke holdt på lenge. 
Det var ei i termingruppa som for en stund siden kom og spurte om andre hadde begynt med pottetrening og jeg bare ''huh?skal man begynne med det allerede nå?!'' :fnise:
Så da dro jeg og kjøpte inn krakk og sånn ring til å sitte på på doen, viste fornøyd frem til Trollet som viste seg fra sin minst interesserte side. 
Det er vel en måned siden eller noe (kanskje to) og siden da har vi egentlig ikke presset eller stresset. Han er ofte med oss inn når vi går på do fordi han ikke liker å være alene, så da er det jo om og gjøre og fortelle høyt og tydelig at ''nå skal mamma tisse'' :P Også er han blitt mer og mer bevist nå de siste par ukene egentlig. Tror det har mye med den nye barnehagen å gjøre også, at han ser de store barna der.
Nå svarer han stort sett ja når vi spør om han har bæsja med en gang han har gjort det eller forteller selv at han har det og blir gladelig med på badet hver gang enten han eller Bølla skal ''bytte balla''. 
Så var det faktisk bare en tilfeldighet at vi var på badet her i forrige uke og jeg hadde kledd av ham alt for å vaske ham, så står han på badegulvet og sier ''tisse'' før han tisser på gulvet! :ohmy:
Så når han da kom inn i går når jeg stod og brettet klær og sa ''tisse'' og ''ditte do'' så var det bare en ting å gjøre; kle av ham og sette han på og jammen meg etter bare et værs av bæ bæ lille lam så tisset han i do. 
Så stolt at jeg holdt på å sprekke! 
Så da ble det kjeks og rosiner til kvelds for å feire! :nori:

Men jeg synes det er tidlig og kommer på ingen måte til å stresse eller presse ham videre. Vi har ikke dårlig tid. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute skinner sola og det er topp Søndagsstemning mens jeg ligger som et slakt på sofaen med baby i fanget og gardinene tett trukket for. Det var duket for fest i går hos en venninne av meg og jeg og mannen var ute sammen uten barn for første gang siden vi var i bryllup i fjor sommer.
Mamma satt her hjemme og passet sovende barn og vi storkoste oss.
Det ble ikke allverden med drikking siden vi tross alt måtte hjem til alle barna våre men litt vin ble det og vi var ikke hjemme før nærmere 3 og med barn som da skulle spise kl 4 og stå opp 6.30 så er jeg søppletrøtt nå!
Men det var verdt det og gikk veldig bra så det skal vi absolutt gjøre igjen og vi burde bli mye flinkere til å bare være kjærester innimellom også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knall kveld! Jeg er ikke utetypen, så jeg har null issues med å tilbringe hele solskinnsdager inne med persiennene for, selv om jeg ikke var ute hele natta. ;) Veldig imponert over at du holdt ut så lenge, jeg tror jeg hadde sovnet stående hvis jeg skulle prøvd meg på noe tilsvarende. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går fort og Bølla vokser i rekordfart, rekker nesten ikke henge med i svingene her! Merker hun har fått en god del mer rutiner på hvordan dagene går nå med tanke på når den starter (ca 06.30), hvor ofte hun spiser (omtrent hver 3. time), når hun sovner for natta (rundt 21-22-ish) og at hun da sover 4-6 timer i ett strekk. Bortsett fra at hun fortsatt bruker tre kvarter på å få i seg en flaske til nesten hvert måltid (hjelpes jeg begynner å bli utålmodig) så er jeg veldig fornøyd med utviklingen så langt.  :nigo:

Til nå så har vi bare lagt henne i nesten på sofaen når hun slokner for natten og latt henne ligge der til vi legger oss. Men nå vil jeg prøve å få lagt henne på rommet med en gang for å gjøre henne mer bevist på natt og dag osv. Første dag i dag; fikk på pysj og siste flasken kl 20.00, nå er klokka 21.15 og hun sover godt i kurven sin. Fornøyd med den! 

Ellers lurer jeg på om vi skal flytte henne over på eget rom veldig snart. Jeg våkner nemlig hver natt mellom 3 og 5 av at hun ligger og kaver fryktelig mye, hun viser tegn til sult men når jeg tar henne opp og gir henne flaske så vil hun bare ga et par slurker før hun sovner igjen. Derfor tenker jeg at dersom jeg ikke hadde våknet så hadde hun kanskje bare sovnet igjen?  :klo:Hun skriker jo ikke, det er bare kaving og smatting. 

Trollet får ny seng til helgen så da får vi vurdere om hun skal ta over sprinkelsengen og flytte ut da eller vi skal vente litt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Bølla få helt eget rom eller skal hun dele med Trollet? 

Spennende med ny seng på eldstemann da, det var en stor suksess her i huset. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nori skrev:

Skal Bølla få helt eget rom eller skal hun dele med Trollet? 

Spennende med ny seng på eldstemann da, det var en stor suksess her i huset. :) 

Bølla får eget rom, med rååååsa vegger! :nigo:
Vi tenkte på om de skulle dele, men nå har vi jo skaffet oss leilighet med tre soverom og siden Trollet fortsatt sover rimelig dårlig om natten så tenker vi at det er greiest for begge to at de får sove alene. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må jeg bare få lov til å skryte litt av meg selv her: 

Jeg har tenkt lenge at jeg skal prøve å komme meg litt ut og møte fremmede med barn siden vi ikke har noen i vårt nettverk allerede. Og der er en gruppe som arrangerer trilleturer med ulike ruter hver Onsdag for både mødre og fedre som går hjemme i perm som jeg har snust veldig på om jeg skulle være med. 
Unnskyldningene for å droppe det har vært mange: 
- Det er dårlig vær
- Bølla må spise når vi burde gå
- Det er for langt å reise
- Bølla har sovet så lenge allerede så hun kommer til å våkne og skrike
- Jeg har ikke lyst
- Jeg er redd for å være den eneste nye
- Turen de skal gå er for lang/vanskelig/bratt

Jah, i det hele tatt... 
MEN I DAG KOM JEG MEG UT! :nigo:
Jeg er kjempe fornøyd med egen innsats! Jeg var mest redd for at det skulle være veldig klikkete, og det var veldig tydelig at et par der var der for å gå sammen og ikke for å snakke med noen nye, men jeg fikk god kontakt med 4-5 stykker og det var veldig hyggelig. 
Terskelen er absolutt lavere for å gjøre dette en annen uke også. 
Var ute i nesten 5 timer og nå føler jeg meg ordentlig sliten og god. Deilig! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt gjort av deg! Er så fort å trekke seg unna slikt som er litt fremmed. Skjønner deg godt, men fantastisk at du ble med. Er nok både sunt og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dødsflink! Jeg burde gjort det samme, bare synd at M må trilles presis når hun skal sove :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...