Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Hahaha!! Kjenner meg så utrolig godt igjen! 

Her har jeg ikke utrettet noe annet enn å stå opp og spise hele dagen. Tuller ikke. Så du leder i antall gjøremål foran meg ivertfall :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg også igjen:sjenert: Og jeg har bare en unge innabords, og en halv på utsiden:fnise: Det er liksom ikke store unnskyldningen for å sose bort dagene. Målet mitt er som regel å gjøre en oppgave husarbeid, og gå tur med hunden, i løpet av dagen. Topp stemning hvis jeg får klemt inn trening, og middagslaging oppi alle de viktige gjøremålene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen jeg også. Har alltid så store ambisjoner for helgene og stort sett må jeg si meg fornøyd bare jeg kommer meg i dusjen.. Du har jo omtrent nettopp født, så jeg synes du har alle gode unnskyldninger i verden for å ta livet med ro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det ''fryktelig travelt'' om dagen og at det er helt greit å gjøre veldig lite. ;) 

I dag derimot føler jeg at jeg har vært super effektiv. :mynona:
Ikke bare var jeg alene med begge barna om morgenen fordi mannen startet tidlig, jeg leverte Trollet i barnehagen med Bølla på slep for første gang og jammen fikk jeg han ikke klar til karneval også! :nigo:
Jeg vet ikke hvem som var mest fornøyd jeg; han eller meg.. Mest sannsynlig meg for jeg tror ikke han egentlig forstod så altfor mye men det gjør ikke noe. Jeg var storfornøyd og angrer på at jeg ikke tok flere bilder før vi gikk, men det ble litt hektisk med Bølla og regn og vinterdresser og regnjakker som plutselig ikke er der de skal være. 
Og hva var han kledd ut som lurer du kanskje på nå? 
Ja det kunne jo ikke være noe annet enn en liten trollunge. Komplett med lappete putevar, skittent ansikt, bustehår og hale. :strix:

Nå ligger jeg på sofaen med Bølla sovende i fanget og jeg bruker det som en unnskyldning til å ikke gjøre noen ting annet enn å rote rundt på internetten og se på netflix selv om jeg egentlig er både kald på tærne og sulten. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på 6-ukers legekontroll med Bølla og jeg håper alt er bra. :)  
Skal bli spennende å se hvor mye hun har lagt på seg. Nei vet du, det skal det ikke... Jeg tror jeg er den eneste mammaen som ikke synes det er særlig interessant å drive å veie og se hvor mye de har gått opp... Jeg ser jo på henne at hun ikke er tynn, og jeg vet jo at hun spiser greit så om hun har gått opp 100g eller 1kg er meg faktisk revnende likegyldig... :vetikke:

Det eneste jeg har å ta opp er at hun knekker en del i armer og bein (men det tror jeg er normalt) og at hun hoster en del og om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det. I dag tidlig hostet hun så mye at hun sluttet og puste og ble helt blå før jeg fikk banket opp litt slim.. Ikke morro.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dommen fra legen var at vi har en super baby og skal være fornøyd med det! :nori:
Knekking er helt ok og den hosten kom mest sannsynlig av et virus og det var ikke så mye jeg kunne gjøre med det annet enn å fortsette å helle saltvann i nesen hennes og gi henne drikke når hun hoster som verst. 
Det var i alle fall ikke noe som satt fast nederst i lungene hennes men heller bare øverst i brystet så hun mente det kom til å gå over av seg selv men at det kunne ta litt tid. 

En kjapp telefon etter timen og jeg fikk roet ned mannen også som satt på jobb nesten klar til å dra rett på sykehuset for han var nemlig overbevist over at Bølla hadde både RS-viruset og krupp! De hønene han jobber sammen med er fæle til å krisemaksimere noe helt forferdelig og han trykker alltid på en hel masse panikkknapper etter at han har ''fått råd'' av dem. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for super Bølle! :hoppe: Ikke så bra at hun er forkjølet da, aldri gøy når de er syke når de er så bittesmå. Håper hun snart blir bedre! Og bra mannen roet seg ned, man skal ikke høre på sånne krisemaksimerende kaklehøner. Kan jo bli livredd av mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke var noe alvorlig. Dårlig gjort å av de på jobb å skremme opp mannen på den måten!

Hurra for super-baby:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp for perfekt Bølle! 

Skjønner at krisemaksimering er irriterende, men det er jo søtt også da. Bekymret pappa. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg på vekta igjen og jeg har gått ned alle de 14 kiloene jeg la på meg under graviditeten med Bølla. 
Hurra for meg!! :nori:
Nå er det bare 5kg igjen til der jeg var når Trollet flyttet inn også ytterligere 4kg til så er jeg der jeg var sommeren 2014; før jeg sluttet å røyke og spise p-piller. 
Jeg venter noen uker til før jeg begynner å trene igjen og fokuserer heller videre på kostholdet og kaloriunderskudd, men i helgen skal jeg unne meg både sjokolade og vin. :nigo:

Nå skal jeg prøve å legge fra meg snorkedyret som ligger i fanget mitt så jeg får stått opp. Mamma kommer om et par timer for å hente henne så jeg får dratt til frisøren. Åh så deilig det skal bli å få vekk den grusomme etterveksten min! :)  

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok jo null tid å gå ned babyvekten! Synes det er imponerende at du klarer å være flink med kostholdet. Jeg har aldri hatt så søtsug som i barseltiden. Det var helt vanvittig. Kos deg hos frisøren. Vel fortjent med litt egenpleie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med Bølla, Beccy! Herregud så mye som har skjedd når jeg egentlig føler at jeg bare har vært borte fra kg i et blunk og et pust. Godt å lese den fine fødselshistorien din var det også :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er ikke bare-bare å gå med kaloriunderskudd. Kos deg med vin og sjokolade, vel fortjent :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.3.2017 den 9.28, Nori skrev:

Det tok jo null tid å gå ned babyvekten! Synes det er imponerende at du klarer å være flink med kostholdet. Jeg har aldri hatt så søtsug som i barseltiden. Det var helt vanvittig. Kos deg hos frisøren. Vel fortjent med litt egenpleie. 

Jeg tror faktisk det er fordi jeg ikke amme denne gangen. Jeg merket forrige gang også at jeg gikk ned mye lettere med en gang jeg sluttet å amme, søtsuget er faktisk nesten ikke-eksisterende. :jepp:

På 3.3.2017 den 20.17, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye med Bølla, Beccy! Herregud så mye som har skjedd når jeg egentlig føler at jeg bare har vært borte fra kg i et blunk og et pust. Godt å lese den fine fødselshistorien din var det også :hjerte: 

Takk! Så hyggelig å se deg her igjen! Ser du har oppdatert din egen bok så nå må jeg inn der og lese hvordan du har hatt det i det siste. :) 

På 3.3.2017 den 20.44, Askmeagain89 skrev:

Så flink du er :) Deilig følelse når babyvekten er borte :)

Takk, jeg føler meg kjempe flink faktisk. :P 

På 3.3.2017 den 22.13, Mumsy skrev:

Så flink du er! Det er ikke bare-bare å gå med kaloriunderskudd. Kos deg med vin og sjokolade, vel fortjent :Nikke:

Takk, har kost med mye i helgen. :) 

På 4.3.2017 den 10.21, Weebs skrev:

Gått ned alle 14 kg? Maskin! :pls: Du fødte jo i går? Skjønner ingenting jeg :fnise:

Ja det har gått over all forventning det her! 
Fortsatt mye igjen til jeg er helt i mål men hittil er jeg kjempe fornøyd med fremgangen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig Søndag og vi har hatt svigermor og svigersøster på besøk siden Fredagskveld. De dro nettopp og nå nyyyyter jeg stillheten da begge barna faktisk sover samtidig. :nigo:
Jeg skal ikke legge ut for mye, det har gått greit i helgen men det er veldig deilig at de nå er dratt igjen også. 
Svigers er bare ikke min type mennesker, synd men sant.. 

Jeg ble fornøyd hos frisøren på Fredag da, bortsett fra at det tok 4 timer og da rakk hun ikke klippe det en gang. I tillegg til at det var en lærling jeg gikk til og jeg trodde det da skulle bli nogenlunde rimelig pris og ble derfor rimelig sjokkert når jeg måtte ut med hele 2300kr.... ''fordi hun brukte så mye farge''... Siste gang jeg går til Nikita i alle fall.. :dry:

Apropos hår så er søstra til mannen frisør så hun fikk klippet Trollet for første gang når hun først var her. Og han ble jo en helt annen liten gutt jo, så rart hvor mye litt hår kan gjøre med utseende! :P  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dauer litt av tanken på å ha gjester en hel helg. Respekt! 

Og for en pris! Storbyer altså. Da jeg var hos frisøren og ble Blondie betalte jeg 980 kroner og da hadde hun lagt på en hundrelapp siden hun brukte så lang tid :ohmy:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...