Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Natt til i går så slo Bølla til med ny rekord og sov 3 timer i strekk, våknet for en flaske, sovnet igjen med en gang og sov i 2 timer til. Så deilig! :nori:
Etter det har vi vært tilbake på halvannen til to timers søvn og en hel masse våkentid og kaving men det gir håp for lengre strekk i fremtiden. I tillegg har jeg havnet på Greys-kjøret igjen, er bare på sesong 11 så ligger litt bak de som går på tv men det er helt greit for da kan jeg gå rundt i stua med baby på skulderen i timesvis mens jeg ser episode etter episode. :P  

I går fikk vi brevet vi har ventet på også. Trollet legges inn for operasjon av tommelen sin om bare tre uker! Shit just got real!
Det skal bli godt å få det overstått før sommeren og før han husker så mye, men tanken på at den lille gutten min skal legges i narkose uten at jeg får vært med (det er vist bare en foreldre som kan følge og jeg blir da hjemme med Bølla) gjør meg litt trist. 
Litt usikker på hvordan vi skal forberede ham på det hele også. Ikke bare selve sykehusopplevelsen med det at han må ha på gips på hele hånda i minst 5 uker..
Hvor lenge må han være hjemme fra barnehagen da?
Kommer han til å ha mye vondt og ubehag? :( 
Fine lille Trollet mitt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at Bølla sov litt sammenhengende :)

Veldig greit at operasjonen og tiden med gips blir før sommeren. Skjønner at det stikker bra i mammahjertet:hjerte: Har ingen erfaring med barn og gips, så håper noen andre kan komme med noen gode råd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner du gruer deg. Det er jo fint å få det gjort, men man ønsker jo å beskytte barna sine mot alt vondt. Jeg tenker at legene på sykehuset må kunne gi gode svar på spørsmålene dine. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på at legene er kjempeflinke og at gipsen gjør sånn at han ikke får spesielt vondt. Og han kan helt sikkert gå i bhg med gips etter noen dager! Han er kanskje ikke gammel nok til at det er stas å få oppmerksomhet pga gipsen da. ;) Men skjønner at det er vanskelig for en mamma, særlig når du selv ikke kan være med på sykehuset. Heldigvis har han jo verdens beste pappa! (Sånn bortsett fra på akebrett ;) ) 

Hvor ser du Greys? Jeg falt av for mange sesonger siden, men kunne tenke meg å begynne å se igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gode svar, men tenker at små unger er såpass tilpasningsdyktige at han sikkert venner seg til gipsen ganske raskt! Men jeg skjønner ekstremt godt at du gruer deg, det er lett å være tøff i trynet når det ikke gjelder sitt eget barn...

Mitt beste tips når det gjelder å forberede de små på noe de kommer til å mislike er å nevne det -hver- bidige dag. De forstår jo veldig mye mer enn de klarer å artikulere, og vi merker at det faktisk fungerer på snuppis. Det vi forberedte henne på nå sist var riktignok mye mindre ille: hun er livredd onkelen sin, av en eller annen grunn :ler: Han er veldig høy, tror kanskje det er derfor! Når vi snakket -HVER- eneste dag om at han skulle komme den siste uken før besøket, ble det for første gang ikke hylskriking da hun så ham.

Det er sikkert vanskeligere når det gjelder smerte, det blir jo ganske abstrakt å forklare at han snart får auau i hånda som ikke kan blåses bort. Men dere kan jo f.eks snakke om at han snart får en hard vott på hånda som det ikke går an å ta av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, juliane skrev:

Jeg har stor tro på at legene er kjempeflinke og at gipsen gjør sånn at han ikke får spesielt vondt. Og han kan helt sikkert gå i bhg med gips etter noen dager! Han er kanskje ikke gammel nok til at det er stas å få oppmerksomhet pga gipsen da. ;) Men skjønner at det er vanskelig for en mamma, særlig når du selv ikke kan være med på sykehuset. Heldigvis har han jo verdens beste pappa! (Sånn bortsett fra på akebrett ;) ) 

Hvor ser du Greys? Jeg falt av for mange sesonger siden, men kunne tenke meg å begynne å se igjen...

 

:fnise:

Ser Greys på Viaplay, der ligger alle sesongene ;)  

23 timer siden, miore skrev:

Jeg har ingen gode svar, men tenker at små unger er såpass tilpasningsdyktige at han sikkert venner seg til gipsen ganske raskt! Men jeg skjønner ekstremt godt at du gruer deg, det er lett å være tøff i trynet når det ikke gjelder sitt eget barn...

Mitt beste tips når det gjelder å forberede de små på noe de kommer til å mislike er å nevne det -hver- bidige dag. De forstår jo veldig mye mer enn de klarer å artikulere, og vi merker at det faktisk fungerer på snuppis. Det vi forberedte henne på nå sist var riktignok mye mindre ille: hun er livredd onkelen sin, av en eller annen grunn :ler: Han er veldig høy, tror kanskje det er derfor! Når vi snakket -HVER- eneste dag om at han skulle komme den siste uken før besøket, ble det for første gang ikke hylskriking da hun så ham.

Det er sikkert vanskeligere når det gjelder smerte, det blir jo ganske abstrakt å forklare at han snart får auau i hånda som ikke kan blåses bort. Men dere kan jo f.eks snakke om at han snart får en hard vott på hånda som det ikke går an å ta av.  

Det var et kjempe flott tips! 
Han har jo full kontroll på at både lue, jakke og votter må på før vi må ut hver dag så å kalle gipsen en vott var kjempe lurt. 
Har også funnet en bok om en liten gutt som skal på sykehuset så jeg tenkte vi skulle prøve å lese den innimellom all Bukkene bruse kosen. :P 

___________________________________________________________________________________

For Trollet eeeeeeeeeeeeelsker eventyret om De Tre Bukkene Bruse for tiden og alt som kan linkes til det. :jepp:
Det går i ''bottaa'' (bukken), ''booaa'' (brua), ''Lålle'' (Trollet) stort sett hele dagen, både hjemme og i barnehagen. 
Det skal leses enten i boka om det tradisjonelle eventyret, eller boka der de drar til badeland, eller synges, eller se sangen på pudding-tv på youtube eller leke med figurer på gulvet, om og om og om og om igjen. 
''Banga, banga, lålleee!!'' Skriker han mens han tripper og rister av entusiasme. Sååå søt han er! :strix:
Vi har kjøpt to Troll, et ganske stort klassisk lykketroll og et lite et fra filmen Trolls. 
Og i går fant jeg endelig to geiter, vi hadde en til men den er borte.. Det virker ikke som om det er så altfor viktig for ham mens jeg irriterer meg grønn! Det er de TRE bukkene bruse, ikke to.. men etter å ha vært på jakt i hele går så må jeg vel bare innse at det er ikke alle som synes det er like kult med geiter som han for det er det fryktelig vanskelig å finne!! :vetikke:
Hadde egentlig ønsket å finne en trollbamse eller geitebamse som han kunne få og kanskje ha med seg når han skal på sykehuset.. men nei.. Det ble veldig vanskelig. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs om jeg får skaffe meg et abonnement på viaplay en periode da! :jepp: 

Herregud så søt det lille Trollet er! Du må bare ikke finne på å fortelle ham at du kaller han Trollet her inne, for vi vil jo ikke ha noe "banga banga" av det "lållet" der. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han er :) Finnes fullt sett med eventyrfigurene, bro og alt på sprell :) ellers har de jo fine geiter i denne dyreserien på sch?-noe på toys 'r us. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Askmeagain89 skrev:

Så søt han er :) Finnes fullt sett med eventyrfigurene, bro og alt på sprell :) ellers har de jo fine geiter i denne dyreserien på sch?-noe på toys 'r us. 

Schleich! Hilsen eks-lekebutikk-medarbeider. (Har fremdeles et intenst elsk-hat-forhold til de figurene der - noen av de er helt umulige å sette pent på rekke siden de velter hele tiden. Og så blir det helt sykt mye støv i hyllene :fnise:)

Så søt Trollet er, @Beccy87! Det er så gøy når de viser så enormt mye entusiasme for sånne "småting". Vi prøve å lese Bukkene Bruse på badeland-boka for Mini, men han synes trollet var så skummelt. Ikke noe suksess der altså :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har en turbo på halvannet år så må ting planlegges. 
Når man har en baby i tillegg så må ting i alle fall planlegges. 
Og når mannen har vært oppe med barn stort sett hele natten og derfor ligger å sover nå så må ting planlegges om mulig enda mer. 
Så derfor er klokken såvidt bikket halv ni på morgenen og jeg er godt i gang med å bake fastelavensboller. 
Vi skal nemlig kose oss denne helgen! :opplyser:

Liten strek i regningen at jeg ikke hadde så mye hvetemel som jeg trodde... 
Blir det kjempe kjipe boller av å spe ut litt med grovt sammalt mel mon tro..? 
Å gå på butikken er i alle fall uaktuelt nå... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Beccy87 skrev:

Når man har en turbo på halvannet år så må ting planlegges. 
Når man har en baby i tillegg så må ting i alle fall planlegges. 
Og når mannen har vært oppe med barn stort sett hele natten og derfor ligger å sover nå så må ting planlegges om mulig enda mer. 
Så derfor er klokken såvidt bikket halv ni på morgenen og jeg er godt i gang med å bake fastelavensboller. 
Vi skal nemlig kose oss denne helgen! :opplyser:

Liten strek i regningen at jeg ikke hadde så mye hvetemel som jeg trodde... 
Blir det kjempe kjipe boller av å spe ut litt med grovt sammalt mel mon tro..? 
Å gå på butikken er i alle fall uaktuelt nå... :dry:

Grovt mel går alltid bra. Det blir søtt nok uansett :)

Hørtes koselig ut å bake boller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Grovt mel går alltid bra. Det blir søtt nok uansett :)

Hørtes koselig ut å bake boller :)

Ja jeg satser på det går greit, vet ikke om det blir like koselig som jeg har sett for meg. 
Men nå har i alle fall mannen våknet (det hjelper at Trollet står uoppfordret utenfor soveromsdøren og roper pappa som en papegøye på speed..) og Bølla sovnet igjen etter en kjapp flaske så da venter vi bare på at melken skal temperere seg så vi kan fortsette. 
Prøver ut en ny oppskrift hvor man skal ta melk, smør og melis og gi det et oppkok før man kjøler det ned igjen og tilsetter resten. Skal vist gi veldig luftige boller.. Spennende! 

Og takk forresten for geite tips til deg og @miore og @sitronkake.
De duplo geitene greier jeg ikke finne. 
De fra Scleich er de vi har og jeg har lurt litt på om vi kanskje skal gå for det fulle tresettet fra Sprell som en ekstra gave når han skal inn for operasjonen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg søkt barnehageplass for Bølla. :lur:
Eeeeegentlig vil jeg jo bytte barnehage for Trollet.. Vi var jo så fornøyd med den forrige han gikk i så det er mulig vi la lista litt høyt... Men det er altså et par ting der som vi synes skurrer litt uten at jeg skal gå nærmere inn på det. For HAN trives, gleder seg til å dra om morgenen og vil som oftest ikke være med hjem når vi henter så sånn sett er det vel heller vi foreldrene som er litt pirkete.. Også er det jo det at den ligger i bunnen av en monsterbakke som det hadde vært greit å slippe å takle 10 ganger i uka.. :sjenert:
Så nå har vi en løpende søknad inne for Trollet på fire andre barnehager her i området og en søknad for Bølla hvor vi søker henne inn med søskenprioritet der Trollet går nå i tillegg til de fire samme som vi har søkt på for ham

Problemet er jo bare at alle de barnehagene (med unntak av den vi har på første plass for begge to) er for barn fra 1 år og oppover og Bølla blir jo ikke 1 år før Januar 2018 og ikke til høsten (men jeg søkte fra November av allikevel jeg..)
Også det faktumet at samtlige barnehager bare hadde 7 forventet ledige plasser fra August.. Sjansen for at vi får TO av de syv plassene når vi egentlig ikke har krav på noen av de i en av de barnehagene som er nærmest her er jo egentlig like sannsynlig som om vi skulle vunnet i lotto.. :( 
Men spiller man ikke - vinner man ikke! Så nå har i alle fall jeg gjort mitt så får vi heller bare la være å holde pusten i spenning når vi venter på svar. :P 

Ellers er det helg og god stemning i heimen. 
Mannen er i gang med å legge Trollet, Bølla sover og vi skal straks kose oss med hjemmelaget pizza og et lite glass rødvin for første gang siden 17. mai i fjor! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kos dere masse :) God helg :)

Håper det løser seg til det beste med bhg plass. Vi vurderer selv å bytte bhg. Jeg syns det virker så skummelt å bytte :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du i alle fall gjort det du kan med tanke på BHG. Og som  du sier, så taper man jo ingenting på å prøve:biggrin:

God helg, kos dere med både rødvin og pizza:blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg jeg har den der permisjonshetta tredd så langt nedover hodet nå at den nesten når meg til navlen!! :bond:

Planer for dagen var følgende: 
- Rydde ut av et par esker som ikke lengre kan stå på Bøllas rom siden vi får gjester der til helgen.
- Bestille time hos frisøren.
- Vaske en maskin med håndklær.
- Brette og legge på plass de klærne som ligger i tørketrommelen slik at det er plass til håndklærne når de er vasket.
- Handle mat for uka og gå en liten tur.

Jeg stod opp og drakk dagens første kopp med kaffe sammen med Trollet allerede kl. 06.15 og allikevel sitter jeg fortsatt her i joggebukse (riktignok dagens andre da Bølla gulpet ut den første for et par timer siden), uten BH, sminke eller sokker og det eneste jeg har gjort er å bestille time hos frisøren og klokka viser jammen meg 12.30! :plystre:

HVOR BLIR TIDEN AV?!?!?!:raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hjelpes meg jeg har den der permisjonshetta tredd så langt nedover hodet nå at den nesten når meg til navlen!! :bond:

Planer for dagen var følgende: 
- Rydde ut av et par esker som ikke lengre kan stå på Bøllas rom siden vi får gjester der til helgen.
- Bestille time hos frisøren.
- Vaske en maskin med håndklær.
- Brette og legge på plass de klærne som ligger i tørketrommelen slik at det er plass til håndklærne når de er vasket.
- Handle mat for uka og gå en liten tur.

Jeg stod opp og drakk dagens første kopp med kaffe sammen med Trollet allerede kl. 06.15 og allikevel sitter jeg fortsatt her i joggebukse (riktignok dagens andre da Bølla gulpet ut den første for et par timer siden), uten BH, sminke eller sokker og det eneste jeg har gjort er å bestille time hos frisøren og klokka viser jammen meg 12.30! :plystre:

HVOR BLIR TIDEN AV?!?!?!:raven:

Det hørtes helt topp ut :fnise:

Hadde selv store planer for dagen, men ligger i sengen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...