Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Hvordan er 26. januar så langt? :klem: 

Den der barseltida var ille nok uten arr og rifter den altså, så det er ikke rart du blir ekstra sliten etter et sånt stort inngrep - og i tillegg en 1,5-åring som krever sitt!

S virker også til å være venstrehendt (som pappaen), og hun skal jo også bli håndballspiller! :5: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag har vært mye bedre, jeg sitter fortsatt inne med mange flere følelser og mye mer vondt enn jeg føler meg komfortabel med, men merker i alle fall fremgang dag for dag og det er motiverende. 
Jeg kan for eksempel snu meg i sengen nå uten å føle at jeg skal dø og bare det er jo kjempe positivt. :) 

Ligger på sofaen og ser på film as we speak, mannen ligger i andre enden med en sovende Bøll på brystet og jeg prøver å ignorere tanken på at jeg egentlig burde benytte denne tiden til å sove isteden. Det er jo så koselig å ligge sånn og jeg savner å kunne bruke litt tid på å gjøre ingenting fornuftig så da får jeg heller bare leve med å være trøtt i morgen. Jeg har jo tross alt ingen andre planer for dagen enn å bade Bølla for første gang (ja vi er kjempe trege) så det burde gå greit. :P  

I tillegg kan jeg rapportere om at jeg begynner å får antydning til ankler igjen og magen blir mindre og mindre for hver dag som går, men den KLØR! Hjelpes meg! Jeg er livredd for at det skal bli som sist, da fikk jeg utslett over store deler av kroppen ca 2-3 uker etter fødselen som klødde som besatt i over en uke. Jeg bodde i kald dusj store deler av dagen for ikke å klø med selv fullstendig inn til benet og legen kunne ikke forstå hva som var årsaken, bare gav meg allergitabletter og et lykke til. :(  
Jeg ORKER ikke det igjen så hver gang magen klør nå så trykker jeg bittelitt på panikknappen og har allerede begynt å smøre meg med eurax i håp om at det skal holde hva det nå er i sjakk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltid er ikke for pyser. :klem:
Av og til er det så deilig å bare ikke gjøre noenting. Egentlig gjør jeg vel strengt tatt det litt for ofte, sånn egentlig.. :rodme:

Så kos med det første badet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk sovet litt etterhvert :)
Den kløen hørtes ikke god ut! Skjønner godt at panikken banker på når det blir slik, får virkelig håpe at ikke blir sånn som sist. Sikkert lurt at du smører med lindrende krem nå, for å være føre var. Om det blir som sist må man jo tro at legen har ett eller annet som kan lindre plagene? Om han ikke har det, så er han litt teit:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er her og det betyr hjemmekos for hele familien. :strix:
Trollet er i storform om dagen (med innslag av berg og dalbane humør innimellom) og det er så koselig. Han har virkelig tatt av på tegne fronten, det er alt han vil gjøre om dagen. Tegne, bygge ''to bi'' (stor bil) av duplo og synge og lese om bukkene bruse firehundretusen ganger etter hverandre. :P

Jeg merker stor fremgang i formen her nå, jeg klarer stort sett å legge meg ned og snu meg uten at det er noe annet en ganske ubehagelig, de verste smertene er borte så i dag har jeg kuttet ned fra 1400mg til 1000mg smertestillende hver 6 time og enn så lenge så er det levelig. :tommelopp:
Har fortsatt mer legg enn ankler og magen er fortsatt på størrelse med 5 mnd bilde jeg tok av meg selv, merker jeg er utålmodig og vil blir tynn igjen NÅ. Men så vet jeg jo at jeg startet dette svangerskapet med over 5kg mer enn jeg er komfortabel med så det kommer jo til å ta tid. Heldigvis har jeg ingen planer om å dra noen steder der jeg må se nogenlunde presentabel ut før helgen etter neste så jeg kan jo håpe på at i alle fall alt vannet og hevelsen er borte til da så jeg greier å presse på meg klær og sko som ikke er joggebukse og tøfler. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at formen er bedre! Håper dere får en koselig helg alle fire. Trollet høres herlig ut :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at smertene dine begynner å avta litt :) Joggebukse å tøfler er absolutt ok å vandre rundt i, både før og etter fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, er det noe galt i joggebukse og tøfler og nå da? :ler: Nei, jeg skjønner ønsket ditt om å kunne se litt presentabel ut igjen, man føler seg gjerne ikke på sitt aller fresheste rett etter fødsel. Iallefall ikke vi vanlig dødelige. Fikk en snap av en venninne typ en halvtime etter at ungen var ute, og hun så freshere ut enn jeg gjør når jeg prøver liksom :dry::fnise: 

Så deilig at formen har kommet seg iallefall! Kos deg med familien i helgen! :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å grine av å se håndballgutta synge '''ja vi elsker'' i finalen fordi 'det må være så fint for dem å være der i det øyeblikket', ja da er det bare å skylde på hormoner og sånt da... :pasha:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Beccy87 skrev:

Når man begynner å grine av å se håndballgutta synge '''ja vi elsker'' i finalen fordi 'det må være så fint for dem å være der i det øyeblikket', ja da er det bare å skylde på hormoner og sånt da... :pasha:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Beccy87 skrev:

Når man begynner å grine av å se håndballgutta synge '''ja vi elsker'' i finalen fordi 'det må være så fint for dem å være der i det øyeblikket', ja da er det bare å skylde på hormoner og sånt da... :pasha:

:fnise: Det er helt innafor. Hilsen hun som gråter av samme scenen i Karsten og Petra hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Når man begynner å grine av å se håndballgutta synge '''ja vi elsker'' i finalen fordi 'det må være så fint for dem å være der i det øyeblikket', ja da er det bare å skylde på hormoner og sånt da... :pasha:

:ler: 

2 timer siden, Askmeagain89 skrev:

:fnise: Det er helt innafor. Hilsen hun som gråter av samme scenen i Karsten og Petra hver dag..

Den var forbi :ler: og helt inne i :hoho: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Askmeagain89 skrev:

:fnise: Det er helt innafor. Hilsen hun som gråter av samme scenen i Karsten og Petra hver dag..

Karsten og Petra har jeg ikke sett men Sol seks år blir jeg helt dårlig av å se. Hjelpes meg det flyter over av følelser her, godt å vite at jeg ikke er alene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt besøk av helsesøster. :nigo:
Vi tilhørte jo Grunnerløkka helsestasjon når Trollet var fersk og jeg har vel skrevet nok om det stedet tidligere til å få fram hva jeg mener, men kort fortalt fikk vi i alle fall IKKE hjembesøk med han, til tross for keisersnitt og førstegangsfødende... :raven:
Men nå var det andre boller gitt, selvfølgelig skulle de komme på hjembesøk!
Og så hyggelig det var da! :) 

Jeg har jo truffet helsesøsteren en gang tidligere på Trollets 15mnd kontroll og er veldig fornøyd med å endelig ha et menneske som virker trygg i jobben og har peiling på det hun driver med OG hvordan man skal hanskes med barn og andre mennesker. 
Hun kunne tilogmed tilby meg å komme til helsestasjonen og en jordmor når jeg ville sette inn spiralen istedenfor å dra til fastlegen dersom jeg følte meg mer komfortabel med det. Pluss poeng der altså! :tommelopp:

Bølla fikk skryt for å være en ''rund og bedagelig liten jente''. Hun hadde jo bare gått ned 100g når vi sjekket ut fra sykehuset og nå hadde hun gått opp igjen 230g og landet på en fin 4580g og det må vi jo bare si oss veldig fornøyde med. ;) 
Navlen har fortsatt ikke falt av og har blødd litt til og fra de siste par dagene så vi var litt bekymret for at det kanskje var noe galt der, men neida.. Det var helt normalt og alt så bra ut, bare å smøre seg med tålmodighet. 

Fikk meldt meg på barselgruppe og fikk litt info om andre mor-baby aktiviteter som foregår rundt i nærmiljøet her. Vi har jo nettopp flyttet og jeg har store planer om å være litt mer sosial i løpet av denne permen enn jeg var i den første etterhvert som formen blir bedre igjen. 
Snuser også litt på å kanskje møte noen fra termingruppa en dag denne uka, er bare veldig usikker på hva jeg (kroppen) egentlig orker helt enda, så jeg avventer og ser om de bestemmer seg for tur eller cafe før jeg melder meg på. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmebesøk! :hjerte: Vi fikk heller ikke hjemmebesøk forrige gang (bydel St.hanshaugen), og selv om jeg ikke hadde keisersnitt hadde jeg jammenmeg trengt å snakke med en helsesøster før det var gått 16 dager og vi fikk lov til å komme på nyfødtsamtale på helsestasjonen. Krysser fingrene for at vår nye bydel også har kapasitet til hjemmebesøk! :) 

Og så fint at alt var fint med Bølla! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du var fornøyd med hjemmebesøk! Førstegangsfødende her får tilbud om hjemmebesøk både av jordmor man har gått til i svangerskapet og helsesøster. Med jordmor gikk man igjennom fødsel og hvordan det gikk med mor, mens helsesøster hadde mer fokus på barnet. Begge besøk innen de første ukene tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk hjemmebesøk 😊 Her jeg bor får vi både jordmor og helsesøster hjem om vi ønsket (noe jeg gjorde 😉) innen få dager. Jeg fikk faktisk tilbud om flere besøk pga ammeproblemer og keisersnitt. Valgte heller noen ekstra turer til helsestasjonen da, men supert tidbud. Dumt det skal være såå forskjell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nautika skrev:

Så bra du var fornøyd med hjemmebesøk! Førstegangsfødende her får tilbud om hjemmebesøk både av jordmor man har gått til i svangerskapet og helsesøster. Med jordmor gikk man igjennom fødsel og hvordan det gikk med mor, mens helsesøster hadde mer fokus på barnet. Begge besøk innen de første ukene tror jeg :)

 

30 minutter siden, maja87 skrev:

Så bra du fikk hjemmebesøk 😊 Her jeg bor får vi både jordmor og helsesøster hjem om vi ønsket (noe jeg gjorde 😉) innen få dager. Jeg fikk faktisk tilbud om flere besøk pga ammeproblemer og keisersnitt. Valgte heller noen ekstra turer til helsestasjonen da, men supert tidbud. Dumt det skal være såå forskjell! 

Det skulle være tilbud om det der vi bodde før også, men de var så overbelastet at du var neste heldig dersom du fikk gå til jordmor i det hele tatt i løpet av svangerskapet.. :dry:
Her vi bor nå har de tilbudet til førstegangsfødende og andre i risikogrupper. 
Jeg føler ikke behov for besøk av jordmor nå, men med tanke på hvordan fødselen og alt etterpå gikk forrige gang så hadde jeg absolutt hatt godt av det når Trollet ble født, så det er jo veldig fint at de aller fleste helsestasjoner greier å opprettholde tilbudet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et kjempebra opplegg, og et hyggelig besøk :) Spent på hvordan det er her. Hvordan finner man egentlig ut om sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...