Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Herregud - 13 dager! Det er jo ingenting! Nå er du virkelig rett rundt målstreken! Blir helt surrete av hvor fort tiden går (rart hvordan alle andres svangerskap går så fort... jeg syntes ikke akkurat at mitt gikk i rekordfart). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, miore skrev:

Herregud - 13 dager! Det er jo ingenting! Nå er du virkelig rett rundt målstreken! Blir helt surrete av hvor fort tiden går (rart hvordan alle andres svangerskap går så fort... jeg syntes ikke akkurat at mitt gikk i rekordfart). 

Ikke sant? Det er utrolig rart at en selv er i en annen tidssone enn andre gravide. :fnise:

Nå er det jo virkelig bare sjarmøretappen igjen, selv om jeg skjønner at du ikke akkurat føler deg på topp. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 10.00 og jeg har vært hjemme alene en halvtime allerede. 
Forlot Trollet i ny barnehage og han gråt ikke, bare så litt skuffa ut og vinket. :P  
De ringte nå nettopp og sa han hadde det veldig fint, de hadde fått inn en vikar som han tydeligvis kjente igjen som også har vært vikar i den gamle barnehagen hans. Fikk ikke med meg hva denne personen het, men det er jo gøy for Trollet da! :) 
Planen (hvis de ikke ringer og sier noe annet) er å dra å hente ham igjen rundt halv 3. Da får han både sovet og spist begge måltidene der uten at dagen blir så fryktelig lang. Satser på at det skal gå fint. 

Før den tid har jeg tenkt å spise en is, sitte litt på sofaen og bare være gravid før jeg skal kaste meg rundt og lage pastasalat og vaske bad og alle gulv. Vi har invitert min mormor, mamma og søster med kjæreste på en forsinket nyttårslunch her i morgen. Og siden mormor ikke har sett leiligheten enda er det greit at den ikke ser like rasert ut som det den gjør nå i alle fall. :sjenert:
Prøvde meg på å støvsuge i går ettermiddag men kom bare gjennom halve leiligheten før Trollet insisterte på å ta over. Kjekt at han vil hjelpe men så veldig effektivt er det ikke der han sitter oppå støvsugeren og tviholder i skaftet og skriiiiiiker av sinne om jeg prøver å ta over igjen. :hoho:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut. Nyt tiden :) Så bra at det går så fint i den nye barnehagen også, det gjør det mye lettere.

:fnise: Ja, det er veldig mye lettere å vaske uten å få masse god hjelp. Jeg kjenner til det der, men samtidig så er det litt viktig at de får prøvd seg. Helst kan de prøve seg når det ikke MÅ vaskes :P

Nå er det ikke lenge igjen! Så spennende med denne innspurten før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Det hørtes deilig ut. Nyt tiden :) Så bra at det går så fint i den nye barnehagen også, det gjør det mye lettere.

:fnise: Ja, det er veldig mye lettere å vaske uten å få masse god hjelp. Jeg kjenner til det der, men samtidig så er det litt viktig at de får prøvd seg. Helst kan de prøve seg når det ikke MÅ vaskes :P

Nå er det ikke lenge igjen! Så spennende med denne innspurten før fødsel.

Ja jeg er absolutt for ''barnearbeid'' - altså at barn skal være med å hjelpe til med ting hjemme. 
Men timingen passer ikke alltid like bra nei. 
Det er en grunn til at vi har to mopper når vi skal vaske gulvet, en til mamma og en til Trollet. :fnise:

_________________________________________________________________________

Nå har vi nettopp sagt hadet til besøket. Min mamma, mormor, søster og hennes kjæreste har vært her og spist lunch og Trollet har virkelig stått for underholdningen. Det var meningen at han skulle sove en god time etter at alle kom men det skjedde ikke. Han var alt for opptatt av alt og alle og løp rundt her tydelig fornøyd med all oppmerksomheten og hadde slettes ikke tid til å sove et minutt ekstra. 
Jaja... Får håpe det ikke blir altfor mye styr i kveld da... 

Mannen og jeg er i alle fall slitne nok. Vi er ikke egentlig noen sosiale dyr så å ha besøk på denne måten tar skikkelig på. 
Hadde det ikke vært for Trollet så hadde vi nok gått og lagt oss begge to. 
Eller... Mannen ligger for øyeblikket å snorker på sofaen nå så... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Late to the party når det kommer til "OMG, så kort tid du har igjen!" men; OMG, så kort tid du har igjen! :fnise: 11 dager, det er jo ingenting! Og når du føder er det under tre uker til jeg har termin :bond: Hvor ble tiden av denne gangen?!

Håper det gikk greit med legging av Trollet i dag, kjenner til den greia med besøk, null soving og potensielt overtrøtte og frynsete barn ved leggetid :danser: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggingen i går gikk overraskende bra, han våknet en del ganger ut over natten men det er jo fortsatt vanligere at han våkner 2-3 ganger enn at han ikke gjør det så det er greit. :vetikke:
Hadde håpet det skulle gi seg til Bølla kom men den ideen må jeg bare gi opp nå. 
Dessuten blir vel han kanskje å våkne dersom Bølla blir en sånn baby som gråter..? 
Trollet ropte jo stort sett bare når han ville noe, han gråter faktisk mer etter at han har fylt 1år enn før! :fnise:

Det slo meg plutselig når jeg skulle legge meg i går kveld da, etter å ha listet meg inn til Trollet for å sjekke om han pustet og hadde dyna på seg, at snart skal jeg innom TO stopp på veien til senga. 
Jeg er snart TOBARNSMOR!!!!!!!! :bond:
Jeg klarer ikke fatte det, svangerskapet har bare rast avgårde denne gangen og jeg har så vanskelig for å forestille meg livet med enda en baby rundt om her. 
Har satt igang å lese min egen dagbok fra starten igjen for å prøve å huske litt av den første tiden med Trollet. 
Jeg begynte jo å skrive når han var rundt en mnd gammel og jeg har allerede hatt flere ''ååå så det var sånn det var ja''- opplevelser mens jeg leser. Det er rart hvor mye man glemmer (evt. hvor tjukk den ammetåka var!). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid deilig når leggingen går bra. Det er vel ganske vanlig med noen oppvåkninger. Ja, tenk det! Det blir nok veldig koselig med to, og litt hektisk :fnise:

Vi får håpe at bølla er en rolig sovebaby, så slipper man å sitte der med to våkne på natten. 

Har du skrevet dagbok hjemme? Det hørtes koselig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som sliter med å forstå at man faktisk skal bli tobarnsmor. Jeg lurer veldig på hvor mye mer slitsomt det kommer til å bli, men velger å ikke tenke så mye på det. Er jo uansett ingen vei tilbake nå. Her har vi aldri opplevd at S sover gjennom natta. Men vi har jo ennå noen måneder igjen. ikke at jeg synes det er så ille nå. Nå ligger vi vanligvis på ca 3 oppvåkninger og han er enkel å få til å sovne igjen. Smokk og vann gjør susen. Men jeg håper virkelig Humla sover mer enn S gjorde det første året. For det var tortur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er kvart over 1 på natten. 

Jeg er søppletrøtt. 

Kroppen er ikke enig. 

Sov en liten time tidligere før jeg våknet og måtte tisse og etter det har jeg bare ligget og vridd meg. 

Vondt her, ubehag der, armen sovner, magen er tung og stor, tisse igjen, prikker i bena, varm, kald, vondt, blaaaah!

Så da står jeg her i mørket på stua og gynger.... 

:kaklehone:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei natten i natt var ikke noe særlig, jeg gleder meg til å få kroppen min for meg selv igjen! 
Men etter å ha levert Trollet i barnehagen (og tatt en snarvei som ikke var en snarvei og derfor sullet rundt på tur i en halvtime istedenfor et kvarter) fikk jeg sovet litt til og det hjalp. :)  

Ingen har ringt fra Ullevål i dag så da regner jeg med de har bestemt seg for at jeg bare får ha stor mage og potensielt stor baby og holde meg til ks datoen jeg har fått. Greit det altså, selv om det hadde jo vært gøy med en ekstra UL sånn helt på tampen. :plystre:
Jeg blir jo fortsatt litt svett hver gang noen spør om det er jente eller gutt. De sa 90% jente på OUL og vi så de der berømte tre strekene men teeeeeeeenk hvis det viser seg å være en gutt da?!?!! :bond:
Eller tenk om det viser seg at det ikke er helt greit der inne allikevel? 
Trollet er jo født med en liten defekt (den venstre tommelen hans er bygd feil så det hemmer pinsettgrepet hans noe og han skal opereres i løpet av våren), ikke på noen som helst måte alvorlig men det har jo fått krisemaksimeringstankene mine til å surre. 
''Tenk om vi ikke er i stand til å lage perfekte barn da?'' 
''Tenk om vi var heldige med Trollet og nå kommer det noe alvorlig'' 

Æsj, jeg får ikke lov av mannen til å tenke sånn så jeg prøver å la være.
Som han sier: ''Vi skal jo ha den her babyen uansett hvordan den kommer ut så det får vi bare leve med.'' ;)  
Han er fin han der mannen min altså! :hjerte:

Nå har jeg spist 4 (!) skiver med rød pultost (som er seriøst det beste pålegget noensinne sidestilt med strandamør). Fikk 2 bokser av mormor når hun var her på lørdag fordi de selges selvfølgelig ikke i noen butikker rundt om her og jeg har allerede spist opp en helt boks alene. :rodme:
Sitter bare og venter på at klokka skal bli halv 3 sånn at jeg kan vagge meg ut igjen for å hente Trollet. 
De har ikke ringt i det hele tatt fra barnehagen så da regner jeg med at alt har gått på skinner der nede, blir spennende å høre. :) 

Og nei @Askmeagain89 ikke skrevet dagbok hjemme, jeg tenkte på alt det rotet jeg har notert ned her inne! :P 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pultost? Ugh. Er ikke det sånn som lukter promp? Tror ikke jeg har smakt det noen gang, men jeg ser for meg at jeg ikke liker det siden jeg ikke er noe fan av oster som smaker så mye. Brie er utfordrende nok liksom :P Og strandamør.. om vi spiser frokost sammen tror jeg du kan få ha pålegget ditt helt for deg selv :fnise: 

Jeg får også noen sånne katastrofetanker innimellom - alt som kan gå galt under fødselen, alt som kan feile babyen som man ikke vet om på forhånd.. Men, man får jo ikke akkurat gjort så mye med det heller, så jeg prøver å skyve de tankene så langt bort som mulig og så krysser jeg fingrene for at vi får friske og fine bebiser begge to :jepp: 
Hvis det plutselig skulle vise seg å være en liten Oluf i stedet, så får han vel gå i litt rosa klær de første månedene han da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sitronkake skrev:

Pultost? Ugh. Er ikke det sånn som lukter promp? Tror ikke jeg har smakt det noen gang, men jeg ser for meg at jeg ikke liker det siden jeg ikke er noe fan av oster som smaker så mye. Brie er utfordrende nok liksom :P Og strandamør.. om vi spiser frokost sammen tror jeg du kan få ha pålegget ditt helt for deg selv :fnise: 

Jeg får også noen sånne katastrofetanker innimellom - alt som kan gå galt under fødselen, alt som kan feile babyen som man ikke vet om på forhånd.. Men, man får jo ikke akkurat gjort så mye med det heller, så jeg prøver å skyve de tankene så langt bort som mulig og så krysser jeg fingrene for at vi får friske og fine bebiser begge to :jepp: 
Hvis det plutselig skulle vise seg å være en liten Oluf i stedet, så får han vel gå i litt rosa klær de første månedene han da :ler: 

Haha ja! Men lukter ikke de fleste oster som smaker noe promp da?! :hoho:
Jeg er ganske sær når det kommer til deling av mat også (litt sånn ''Joey doesn't share'' ref. Friends) og unngår blant annet tapas restauranter så langt det lar seg gjøre rett og slett fordi jeg blir stressa av hele konseptet. Så da er det jo greit å vite at du er en god kandidat om jeg noen gang skulle savne noen å spise frokost med! :fnise:

Om det kommer ut en liten utovertiss så går nok det også fint, vi har nok av blått etter Trollet å ta av, men en ting er i alle fall sikkert; det blir IKKE en Oluf! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om mannen har en veldig fin filosofi, men det er lettere sagt enn gjort å droppe krisemaksimeringen/dramatankene om man er typen til å ha en litt vel pessimistisk tankegang!

Jeg drar bare på tapasrestaurant om jeg er helt sikker på at jeg er med folk som er inneforstått med at vi må dele alt helt likt :ler: Ikke snakk om at en person kan ta tre av en ting når det bare er fire ting og vi er fire folk. Hallo, lissom. I så fall kan jeg mentalt allokere en av hver ting helt i starten, og da blir det ikke like stressende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg glemmer aldri da mannen tok mer bacon enn meg da vi hadde bakt potet... Det er to år siden. Alltid når vi skal fordele noe mat så får jeg piiittelitt mer sånn at jeg ikke skal klikke :fnise:

Mat, ass :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare ikke tenke på noe har aldri fungert for meg. :P Du er ikke den eneste son innimellom konsumeres av negative tanker. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at innkjøringen i nye barnehagen ser ut for å gå fint! Trives dere godt i nye leiligheten og nye nabolaget så langt? :)

Kjenner meg så godt igjen i krisemaksimeringen og tankene. Leste meg litt opp på tiden før fødsel i min egen dagbok og ser jo det at å ha dagene helt for seg selv uten selskap ikke gjorde godt for tankesnurringen :fnise: Heldigvis blir de fleste bekymringer aldri noe av, og uansett hvor mye man har "betalt" i form av bekymring på forhånd så får man dessverre ikke nedbetalt noe som helst av det som faktisk kan skje. Så egentlig er det like greit å bare prøve så godt det lar seg gjøre å ta det som det kommer og ha et så åpent/positivt syn som man klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, j86 skrev:

Så bra at innkjøringen i nye barnehagen ser ut for å gå fint! Trives dere godt i nye leiligheten og nye nabolaget så langt? :)

Kjenner meg så godt igjen i krisemaksimeringen og tankene. Leste meg litt opp på tiden før fødsel i min egen dagbok og ser jo det at å ha dagene helt for seg selv uten selskap ikke gjorde godt for tankesnurringen :fnise: Heldigvis blir de fleste bekymringer aldri noe av, og uansett hvor mye man har "betalt" i form av bekymring på forhånd så får man dessverre ikke nedbetalt noe som helst av det som faktisk kan skje. Så egentlig er det like greit å bare prøve så godt det lar seg gjøre å ta det som det kommer og ha et så åpent/positivt syn som man klarer.

Trives kjempe bra i ny leilighet og nabolag bortsett fra i går kveld når jeg nesten tvang mannen til å pakke og flytte med en gang. 
Vi bor i 1.etg, men i skrånet terreng, så verandaen på baksiden ligger en etasje over en parkeringsplass (minst 2meter ned). 
Mannen gikk ut der for å røyke i går kveld og roper meg ut, spør om jeg har sett at noen har skrevet ''hei'' i snøen på verandaen!!! 
NEI DET HAR JEG IKKE SETT FØR! :sjokkert:
Jeg trykker på alt jeg har av panikknapper og tenker tusen katastrofetanker på en gang.
- Hvem har vært på verandaen vår? 
- Når har de vært der?
- Hva gjorde de?
- Mannen har glemt å låse verandadøren tidligere, tenk om de hadde kommet inn?
- Tenk om de har vært inne mens vi sov?
- Tenk om de kommer tilbake?
- Hvorfor har de giddet å skrive hei? 
- Hvorfor vil de skremme meg sånn? 
osv osv osv.. 

Sånn raser jeg rundt i panikkmodus og ser for meg at jeg aldri kan få slappet av noen sinne her hjemme igjen i i alle fall 10 minutter før mannen slenger ut: Det kan ikke ha vært søsteren din som skrev det når de var her på Lørdag da? :vetikke:

Hmmmm... 
Sender hysterienær melding til søsteren om det er hun som har skrevet på verandaen og får ''hihi ja, så du ikke det før nå?'' tilbake. 
Klikker, skjeller henne ut etter notene for å ha skremt livet av meg før jeg innser at jeg kaaaaaaanskje har overdrevet en smule og at hele greia egentlig er ganske morsom... 
Ler godt av det nå, men der og da var det ikke så kult. 
Hæsjtægg-hormoner-og-alt-det-der. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...