Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

I feel your pain! (Ref innlegget i min egen dagbok :P) Spysjuka er riktignok tusen hakk verre enn forkjølelse og feber! Huff, håper lilletroll ikke har blitt så hardt rammet og at du og mannen holder dere friske :bond:God bedring til Trollet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det @miore og @sitronkake!

Det var selvfølgelig altfor optimistisk av meg å tenke vaksine. Han kaster opp hver halvannen til andre time her nå og vil ikke ha noe annet enn nan og Biola. Stakkars lille er tøff da, suser rundt her som ingenting annet før han plutselig sprutkasteropp, sutrer i 5 sekunder også er alt fint igjen! :sprettoy:

Nå sover han endelig litt i armkroken min og jeg har lyst til å være optimist igjen å håpe mannen og jeg ikke blir smittet også. Er det noe man kan gjøre for å slippe unna egentlig? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. God bedring i heimen :) 

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, unntatt å være ekstremt nøye med håndvask. Bruk sprit etter å ha vasket opp samt etter bleieskift. Vi klarte iallfall å unngå å bli smittet sist runde til lillegutt (sikkert på denne måten) :tommelopp: 

Endret av j86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj og fysj. Oppkastsjau er det verste altså! Håper han kommer seg fort og at dere slipper unna. Skulle gitt en klem, men velger å holde avstand.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste runde med oppkast var rett før 15.00 i går og han spiste til og med litt avokado til kvelds i tillegg til å sove hele natten med unntak av et par vanlige små oppvåkninger så jeg troooooor vi kan friskmelde oss. 
Verken jeg eller mannen har kastet opp så da er det vel håp da? 

Blir selvfølgelig hjemme fra barnehagen i dag også og mannen går på jobb nå straks og blir borte helt til i natt så jeg vet sannelig ikke hva vi to skal fylle dagen med.. 
Kanskje jeg kan ta ham med på IKEA for å bytte de hersens dukene og få ordnet meg juletrelys. 
Vi er jo såpass urutinerte at vi bare har en parkdress og en vinterdress og ett par støvler og alt ligger jo igjen i barnehagen siden vi ikke hadde planlagt å ta helg helt enda så da er det ikke så lett å få gått ut uten vognposen heller.. :dry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Saltsild skrev:

Jeg hadde lett dratt på IKEA  og bare puttet ungen i en parkdress :P Så får folk dømme meg.

@Saltsild!! Der er du jo! Jeg har tenkt på deg flere ganger, hvordan har du det?! :klem:

Jeg kom meg ikke ut døra i dag og problemet er jo at parkdressen er i barnehagen, ikke dømmingen! :P 
Men mannen skulle hente den på vei til jobb så vi har den til i morgen om det blir bruk for det. 

_____________________________________________________________________________________

Trollet har vært litt klengete og halvveis i hele dag og ikke spist noe annet enn en kopp med nan i dag tidlig og en pose med smoothie til lunch. Han sov to timer (og det er jo en time mer enn han pleier) og bortsett fra matlysten så virket det egentlig helt greit helt til han plutselig begynner å gråte helt utrøstelig og dumme meg trodde det var fordi han var sulten så jeg satte i gang å prøve å lage noe nytt å spise. Men neida, han kastet opp igjen.. Stakkars lille... Så drakk han to slurker nan og sovnet på skulderen min. :(  

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg nå da. Planen er at mamma skal komme å sitte barnevakt på kvelden (for første gang faktisk) i morgen fordi vi skal i 30årsdag, men om Trollet fortsatt er pjusk så må vi nok bare avlyse hele greia... :vetikke:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fri i dag og jeg fikk sove helt til kl 10!! :nigo:

Trollet kastet opp en gang til i går kveld rett etter leggetid men foreløpig har han vært i grei form i dag. 
Klengete og liten matlyst men ingenting kommer ut igjen så vi håper videre på at det kanskje er unnagjort nå. 

Er så utrolig vinglepetter på hva vi skal gjøre i dag. 
Vi er bedt i 30års-dag til bestevenninnen min og jeg vet ikke om jeg orker at vi går eller ikke.. 
Det er en times reisevei og av ulike årsaker så kommer det ikke til å være nesten noen der jeg kjenner godt. 
Jeg blir jo sliten av hver minste ting nå, i tillegg til at jeg ikke har noe pent å ha på meg og mannen er lite giret han også... 
Jeg vet mamma sitter barnevakt om vi vil reise, og det hadde kanskje vært kjekt å gjort noe bare jeg og mannen... Men da vil jeg helt ærlig heller gå ut å spise eller dra på kino eller noe.. Fest høres bare slitsomt ut nå.. :sjenert:
Blah... Jeg får se an formen i heimen og vingle litt til før jeg bestemmer meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett valgt noe med kun dere to. Fest som gravid er slitsomt nok, og snakke med en haug halvveis ukjente i tillegg. Men det er meg da ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avlyste barnevakt og ble hjemme. 
Nå har jeg fått hengt opp julegardinene, vi har spist hjemmelaget pizza og Trollet er lagt for kvelden. 
Neste på planen er en liter is og forhåpninger om at han sover mesteparten av natten igjennom og våkner til bedre form i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. 

Nå har ikke vi hatt barnevakt på den måten ennå, men hvis vi skulle hatt det hadde det definitivt ikke vært for å dra på fest. Da hadde vi gått ut for å spise og så tatt inn på hotell for å sooooooove. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og mannens tur til å sove lenge. 
Trollet våknet til vanlig tid 05.30 til tross for at han tok kvelden over en time tidligere i går kveld. Ikke har han vært veldig aktiv i natt heller så det var nok godt for ham å få sovet av seg litt. 
Han slukte en kopp med vann og nesten en hel kopp med melk før han sovnet av igjen på fanget mitt også sov vi begge 3 kvarter på sofaen med dyreflyplassen (på fem og anbefales for andre dyreglade barn) i bakgrunnen. :P  
Nå sitter han på gulvet og leker med duploen sin og er tilfreds så lenge jeg ikke tuller noe mer med tvn. Etter iherdig peking på tvn og roping av ''bæææææ'' måtte jeg gi tapt og sette på pudding-tv igjen.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Nori skrev:

God morgen.

Hvor ser dere dyreflyplassen? 

Det går på kanalen FEM, det og hundeviskeren er ofte mer populært enn Dora og Paw patroll tilsammen. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah OK. Vi har ikke TV-kanaler så da er det ikke aktuelt. :) Dyr er veldig populært her i huset også. Også ser S og mannen på Dypet, det er tydeligvis veldig bra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nori skrev:

Ah OK. Vi har ikke TV-kanaler så da er det ikke aktuelt. :) Dyr er veldig populært her i huset også. Også ser S og mannen på Dypet, det er tydeligvis veldig bra. :fnise:

Du finner sikkert noen episoder på youtube også om du vil teste. 
Dypet, det er vel med fisker og andre uhyrer det da? Ikke noe jeg kommer til å sette på i alle fall. 
Hilsen hun som synes hvaler er verdens skumleste dyr! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her! R har blitt så stor. Ingen søsken med det første da. Og jeg må lære meg å lese bedre tydeligvis :P
Skjønner godt at det ble avlysning av barnevakt. Hvordan er formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F**n at jeg overlevde gårsdagen er et eneste stort under! :sjokkert:
Skulle på jobb og alarmen gikk 05.10, sto opp, sminket meg og alt. I det jeg tar på meg jakken og skal gå så vrenger hele magen seg og der stod jeg da og kastet opp i nesten et kvarter... :kvalm:
Blaaaaaah... 
Sendte mld til sjefen (kjempe ironisk at det var julebord dagen før og jeg var satt opp fordi jeg uansett ikke kom til å drikke og være dårlig..) og gikk å la meg igjen i ca en halvtime før Trollet våknet. 
Mannen var i samme dårlige form og ble også hjemme.
Kom det ikke ut den ene enden så gjorde det den andre (tmi), Trollet derimot var i storform stakkars, men vi hadde jo ikke sjanse til å greie å få han i barnehagen eller noen ting. 
Så det ble mye dårlig samvittighet med Troll som måtte leke ekstra mye alene sammen med pudding tv i hele går mens jeg og mannen sprang i skytteltraffikk mellom sofaen og do. 

Formen er bedre i dag så nå er han i alle fall i barnehagen og jeg har fått sovet litt og begynt å rydde rundt om her. Huset ser ut som om vi har vært syke i en uke og jeg føler det flyter av bakterier overalt. Blir gal!! :bond:
Vaskemaskinen og tørketrommelen får kjørt seg i dag for så si det sånn, bare synd at de ikke kan gå samtidig for da går sikringen. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke burde forbys :grine: Det er så fælt! Masse sympati, og god bedring! 

Vi hadde samme opplegget for en måneds tid siden, med en mini-m som hadde blitt frisk og turbo igjen, og to foreldre OG besteforeldre som var slått helt ut. Vi har 400 m til barnehagen, og ingen av oss trodde vi kom til å klare det :ler: Heldigvis mannet mannen seg opp, og klarte å levere uten at det gikk galt. Tror ikke noen hadde vært spesielt fornøyde om hun hadde måttet bli hjemme med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...