Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Stemmer det @miore, tror vi diskuterte julemenn vs kakemenn et sted! 
Godt å høre at du er enig når jeg drar alle sørlendinger over en kam da men at det faktisk finnes unntak. :P 


Jeg gikk å la meg i går kveld og godt var det, for jeg har fortsatt ikke hørt noe fra vogndama.. 
Utrolig dårlig gjort, da må jeg vel slå meg til ro med at hun har solgt den til noen andre uten å si det til meg og jeg får fortsette letingen et annet sted. :dry:

Trollet sov godt i natt, våknet bare to små ganger og sov til 6 så vi er fornøyd. 
Hadde et svakt håp om at jeg skulle våkne opp bedre i dag men det har ikke skjedd. Er fortsatt potte tett og ingen ting hjelper annet en otrivin for tett og rennende nese (og den er det jo veldig diskutert om jeg kan bruke nå når jeg går rundt med Bølla i magen), vondt i halsen er borte men jeg har beholdt den dundrende hodepinen. 
Jeg er vel kanskje litt bortskjemt for til vanlig bruker jeg å hive i meg flaue mengder med smertestillende og annet rart bare jeg kjenner snufsen er på vei, mens jeg nå må jeg jo holde litt på bremsa, igjen på grunn av Bølla, så da drar det her ut i det uendelige. :bond:
Jeg vil bli frisk igjen NÅ!!!! 

Slipper heldigvis å dra på jobb siden jeg bare har 50% nå så planen for dagen er å sløve litt til på sofaen før jeg står opp. 
Så skal jeg møte en fremmed dame i byen for å kjøpe en pakke med babyklær fra finn (jeg hater forresten å møte finn mennesker og betaler heller for at de skal sende det, men hun her var fryktelig sta og mente at vi måtte møtes hvis jeg skulle ha pakken... Er jeg den eneste som ikke liker sånt?) , forhåpentligvis finne noen nye lamellgardiner til stuevinduene for de vi har her nå ramler ned bare jeg ser på dem (også er de lilla og selv om det er advent nå så er ikke lilla en farge jeg kan leve lenge med) og hente Trollet i barnehagen. 
En overkommelig liste med gjøremål til tross for at jeg er døden nær! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener med å møte finn-folk eller folk fra slike kjøp/salg grupper på facebook. Det går jo alltid bra, men det er liksom både tiltak og alltid litt småpinlig. :tongue: 

Håper formen blir bedre ut over dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter på tbanen og får for deg at du skal handle gardinstenger men har glemt å måle hvor brede vinduene er. 

Så kommer du på at den ene delen av sofaen er ca like lang så du googler "sofa" for å prøve å finne ut hvor lang den er. 

DA vet du at gravidhjernen har satt inn for fullt. 

Hæsjtægg-rødmer-av-seg-selv-på-banen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en kjempefin dag. 
Den begynte med at Trollet sov hele natten uten å våkne en eneste gang! (bare synd jeg måtte opp hver halvannen time for å tisse... :dry: ) 
Ingen jobb i dag heller så jeg reiste og leverte Trollet i barnehagen og når jeg kom hjem hadde mannen bestemt seg for å ta en fridag og bli hjemme han også. Så da har vi bare vært hjemme sammen som kjærester uten barn og sløvet på sofaen slik som i gamledager. 
Kjempekos! :strix:
Senere dro mannen og hentet mens jeg ble hjemme og laget thai biffsalat til middag som tilogmed falt i smak hos Trollet. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, så koselig dag med mannen. :rodmer: Det har vi snakket om at vi skal få til en gang i blant her også. Han vil jo jobbe turnus når han er ferdig og derfor ha fri litt midt i uka innimellom og jeg kan jo avspasere så da får vi kanskje til en slik dag en gang eller to i halvåret. Det er ønsket i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
32 uker er overstått, 7 uker igjen til fødsel
8 uker igjen til termin

Gravid-måned 8 og 3. trimester 

Dager igjen
224 dager har gått og 48 dager er igjen til fødsel.
Hjelpes nå er jeg snart høygravid, det har gått så syyyyykt fort denne gangen!! 

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Hun er ca 1,8kg og 39cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Kjenner henne godt gjennom hele dagen. Rister og humper og styrer på der inne. 

Form
Formen er kjempe gravid! 
Magen har plutselig blitt kjempe mye større og tyngre og jeg innser nå at jeg har lagt meg til en meeeget attraktiv vralt når jeg går! :nigo:

Plager
Alt har (naturlig nok) blitt mye tyngre nå og det er jo plagsomt i seg selv. 
Har vært super forkjølet denne uka men er heldigvis på bedringens vei nå. 
Tisser bare oftere og oftere, er gjerne oppe 3-4 ganger i løpet av natten nå og når jeg henter Trollet i barnehagen så må jeg tisse der før vi går fordi jeg er redd det ikke skal holde siden reiseveien nå tar ''en evighet'' og det holder at èn av oss klikker på bussen. :P 
Ja også har gravidhjernen satt inn for fullt og det er jo kjempe gøy. 
Hentet Trollet som vanlig i barnehagen i dag og kom helt hjem før jeg innså at det er planleggingsdag i morgen så nå sitter vi her uten utedress, støvler og alt i 3 hele dager. 
:murvegg:

Cravings
Nei... 

Humør
Er fortsatt rimelig stresset men jevnt over vil jeg kalle meg ca stabil. 

Vektøkning
+ 8 kg totalt
En kilo til opp denne uka og da har jeg vel fått igjen for all godteri spisingen jeg har holdt på med de siste ukene. 
Ligger fortsatt 5kg under hva jeg gjorde i samme uke forrige gang så sånn sett er jeg kjempe fornøyd! :) 


Strekkmerker
Har ikke blitt så flink som jeg tenkte til å smøre meg og nå ser jeg at jeg også har fått litt merker på undersiden av magen.. 

Innkjøp og utstyr
Det ble dessverre ikke vogn denne gangen heller, men jeg kjøpte en klespakke av en dame på finn så nå har vi en del bittesmå rosa plagg også! 

Neste kontroll
 Ny glukosebelastingstest i morgen, blir spennende å se hva resultatet blir denne gangen, i følge mine egne målinger er jeg jo ikke i nærheten av faresonen en gang.
Den 5. Desember da har jeg første kontroll hos Jordmor og oppfølgingstime hos lege med tanke på diabetesen og nye blodprøver fordi jeg er rhesus negativ. Lurer også litt på om jeg kanskje skal ta influensavaksine da.. 
:klo:

Fødselsforventninger
Nå har jeg en dato å forholde meg til så nå kan jeg begynne å jobbe meg mot den. 
Jeg håper jeg kanskje kan få pratet litt med jordmor om det neste uke.

Hodet ned/festet
Troooor kanskje hun har lagt seg litt mer til rette nå ja.. 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt vi her da. 

Bølla og jeg. 

På verdens minste venterom.

Hvis det kommer inn en person til så blir det vanskelig å puste her inne, så lite er det. Men stolen er behagelig da! 

Fikk vanlig sukkervann i dag også, ikke sån fancy med smak som alle dere andre snakker om.

Hæsjtægg-skuffa. :dry:

Halvannen time igjen før jeg kan hive innpå med både mat og drikke og løpe på jobb, men nå skal jeg kose meg med gamle hjemmetbladet. Kanskje jeg finne noe juleinspo fra i fjor? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg jammen her! Tenk at det bare er 7 uker igjen til fødsel! :ohmy:

Lykke til med glukosetesten, krysser fingrene for fine verdier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke vite resultatet med en gang, det sendes til legen og jeg skal dit på mandag. 

Meeeeen så har jeg jo den blodsukkermåleren min med meg da, så jeg målte rett etter at jeg var ferdig og fikk: 

8,6

Æsj... 

Forrige gang lå jeg jo akkurat på grensa med 7,8. Dette er jo langt over.  :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nori skrev:

Oj. Hvor nøyaktig er den måleren da? Kan det være den viste feil? :klem:

Den skal være veldig nøyaktig i følge de som solgte den til meg på apoteket så jeg tviler på den kan ha vist så veldig feil.. 
Får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til mandag og høre hva legen tenker nå. 

Hører jo om mange som må inn på ekstra ul og få insulin osv.. 
Kommer vel an på symfysemålet også, det var fint sist gang men det var jo i uke 27 så det begynner å bli litt vel lenge siden nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig klaffet det og i dag har vi fått ny vogn i hus! 
Eller ny-brukt da. 
Kjøpte en svart Bugaboo Donkey av noen på finn og er kjempe fornøyd. :strix:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, håper du kommer med en tilbakemelding på donkeyen! Jeg har buffalo og er superfornøyd med den, og har (aalt for tidlig) lurt veldig på å kjøpe donkey som søskenvogn når den tid kommer ;) Har du testet den ut? Er den like enkel som "de" skryter av å endre fra enkel- til søskenvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 uker igjen til fødsel, det er jo helt sjukt! Nå blir det jo en del flere uker mellom våre enn hva terminen tilsier pga. keisersnittet, men jeg kjenner jeg får hjertet i halsen når det er så kort tid igjen for deg :fnise: 

Så kjedelig med høyere verdi på blodsukkeret enn forrige gang :( Vet du hva som skjer videre nå? Jeg fikk utslag på sukker i urinen da jeg var på sykehuset for vekstkontroll på onsdag, så jeg må ta ny urinprøve til uka. Håper virkelig det er de labre larvene og eplejuicen jeg drakk kvelden før som gjorde utslaget (de sa at det kunne være det), nå orker jeg ikke mer styr i denne graviditeten :P 

Bugaboo-vognene er så fine! Mannen synes buffaloen var altfor lav for ham, så jeg fikk ikke gjennomslag for den forrige gang. Og nå dropper vi søskenvogn-greiene, Mini er jo 2 1/2 allerede så han klarer seg egentlig ganske greit uten vogn. Fikk IKKE mye medhold i at nye babyen skulle få låne vogna hans da, den var nemlig hans! "MIN!" Spørs om det ikke kommer en reaksjon fra den kanten når sportsvogndelen blir byttet ut med bag igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, miore skrev:

Ooh, håper du kommer med en tilbakemelding på donkeyen! Jeg har buffalo og er superfornøyd med den, og har (aalt for tidlig) lurt veldig på å kjøpe donkey som søskenvogn når den tid kommer ;) Har du testet den ut? Er den like enkel som "de" skryter av å endre fra enkel- til søskenvogn?

Nå har jeg bare trillet den hjem på tbanen med en pose matvarer og montert den opp og ned og ut og inn på stua men hittil er jeg kjempe fornøyd. :jepp:
Den er jo suuuper lett å trille (mye lettere enn emmaljungaen) til tross for at den er laget for to, men jeg er spent på hvordan det blir å ta den på bussen og gjennom dører her (gammel blokk) når den er på sitt bredeste. 
Hvis jeg får lurt med meg mannen ut for å kjøpe juletre i dag så skal jeg jammen meg prøve med Trollet i og babykurven ved siden av. 
Det er jeg også spent på, for delene er jo mye smalere enn emmaljungaen og sittedelen er mye brattere vinkel og ikke like dyp så det spørs om jeg må bli en sånn mamma som bruker sele når han sitter i voksiposen. :sjenert:
Og må jeg kanskje kjøpe en annen pose til Bølla da? Voksiposen er jo enorm, ser for meg at hun kanskje blir å drukne ned i den smale baggen. 
Hvilke poser har dere andre Buffalo-fans? 

Og JA, den er latterlig enkel å bytte fra enkel til søsken vogn, det er seriøst bare klikk-klikk-klikk-dra-sett-fest! 
(Hæsjtægg-tv-shop!) :fnise:

10 timer siden, sitronkake skrev:

7 uker igjen til fødsel, det er jo helt sjukt! Nå blir det jo en del flere uker mellom våre enn hva terminen tilsier pga. keisersnittet, men jeg kjenner jeg får hjertet i halsen når det er så kort tid igjen for deg :fnise: 

Så kjedelig med høyere verdi på blodsukkeret enn forrige gang :( Vet du hva som skjer videre nå? Jeg fikk utslag på sukker i urinen da jeg var på sykehuset for vekstkontroll på onsdag, så jeg må ta ny urinprøve til uka. Håper virkelig det er de labre larvene og eplejuicen jeg drakk kvelden før som gjorde utslaget (de sa at det kunne være det), nå orker jeg ikke mer styr i denne graviditeten :P 

Bugaboo-vognene er så fine! Mannen synes buffaloen var altfor lav for ham, så jeg fikk ikke gjennomslag for den forrige gang. Og nå dropper vi søskenvogn-greiene, Mini er jo 2 1/2 allerede så han klarer seg egentlig ganske greit uten vogn. Fikk IKKE mye medhold i at nye babyen skulle få låne vogna hans da, den var nemlig hans! "MIN!" Spørs om det ikke kommer en reaksjon fra den kanten når sportsvogndelen blir byttet ut med bag igjen.. 

Ja jeg synes tiden har gått sykt fort denne gangen! 
Med Trollet så sjekket jeg alle appene mine flere ganger om dagen og ble skuffet fordi det fortsatt var 23+5 når jeg sjekket for n'te gang den dagen. Mens nå er det mer sånn ''oii, vi er i uke 32 allerede ja, hvor ble alle 20-ukene av?!?'':bond:

Jeg vet ikke hva som skjer med blodsukkeret det. Får vel vite det i morgen når jeg skal til legen igjen. 
De andre målingene jeg har gjort innimellom har jo vært fine, så sånn sett virker det som jeg kan spise vanlig mat (med og uten sukker) så lenge jeg ikke drikker 3dl sukkervann på tom mage! :P 
Regner med det bare blir ''spis mindre sukker og hold deg i aktivitet'' nå også. Med mindre symfysemålet mitt viser seg å være all over the place. da bli man vist sendt til vekstestemering og får mer oppfølging. Trooooooor jeg.. :klo:

Jeg vet ikke hvor lang mannen din er eller hvordan de vanlige buffalo vognene er, men det var noe av det som overasket meg mest med Donkey, at man kunne forlenge det håndtaket så utrolig langt opp. Jeg er 172cm selv og mannen er vel rundt 185cm og med den vogna der kunne vi godt vært 2m uten problemer! :jepp:
Hihi, søte Mini som ikke vil dele da, her var Trollet også veldig interessert i den nye vogna og skulle både sitte og ligge i den mens jeg monterte. :P 
Prater dere mye med ham om at det skal komme ny baby forresten? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er nesten to meter, men håndtaket passet greit på buffaloen likevel. Men han syntes at bagen ble for langt ned, så da vi prøvetrillet i butikken følte han at han var ute og trillet dukkevognen sin :ler: 

Apropos seler i voksi-posen, vi har TFK og der brukte jeg seler i vogna lenge siden vogna ikke er så dyp når sittedelen er helt oppreist. Husker en gang jeg var på toget der jeg hadde tatt av ham selene og løsnet på bøylen sånn at han kunne komme ut av vogna mens vi kjørte. Så skulle vi gå av og jeg rakk ikke å feste bøylen ordentlig (den er noe dritt å ta av og på på TFK-vogna), og så tenkte jeg at "jaja, får bare ta det når vi har gått av". Jeg begynner å trille baklengs ut, Mini lener seg til siden for å se hva som skjer - og bæm! så datt han ut av vogna :overrasket: Følte meg som mom of the year da, med tusen folk som stirret mens jeg rødmende sopte opp Mini fra gulvet og løp ut :rolleyes: Gikk heldigvis bra med ham! Men etter det slurvet jeg aldri med seler eller bøyle igjen.. :rodme: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sitronkake skrev:

Apropos seler i voksi-posen, vi har TFK og der brukte jeg seler i vogna lenge siden vogna ikke er så dyp når sittedelen er helt oppreist. Husker en gang jeg var på toget der jeg hadde tatt av ham selene og løsnet på bøylen sånn at han kunne komme ut av vogna mens vi kjørte. Så skulle vi gå av og jeg rakk ikke å feste bøylen ordentlig (den er noe dritt å ta av og på på TFK-vogna), og så tenkte jeg at "jaja, får bare ta det når vi har gått av". Jeg begynner å trille baklengs ut, Mini lener seg til siden for å se hva som skjer - og bæm! så datt han ut av vogna :overrasket: Følte meg som mom of the year da, med tusen folk som stirret mens jeg rødmende sopte opp Mini fra gulvet og løp ut :rolleyes: Gikk heldigvis bra med ham! Men etter det slurvet jeg aldri med seler eller bøyle igjen.. :rodme: 

Det er akkurat det jeg er redd for skal skje! 
Emmaljungaen er jo veldig dyp og pr nå så har vi ikke bikket ned beinstøtta en gang så eneste måten han kommer seg ut er om han klatrer, men Donkeyen er jo overhodet ikke dyp og bratt kurve så der ser jeg for meg han kan skli ut bare jeg kjører over en dørstokk! :bond:

______________________________________________________________________________________

I dag klarte jeg å lure mannen (potte sur, men han ble med) ned på plantasjen for å handle juletre. 
Egentlig var planen å prøvekjøre nyvogna med Trollet + babybag men mannen mente det bare ble stress og siden han har var så sykt grinete så orket jeg ikke diskutere... Får prøve den en annen dag isteden. :sjenert:

Uansett; juletre! Det har jeg aldri hatt før og valget falt på falsk fordi det virker enklere men jeg var virkelig ikke klar over at det skulle være så knotete å pakke ut! Jeg brukte over en time bare på å rett ut alle grenene og fortsatt ser det rimelig skakket ut... :dry:
Da jeg var på IKEA sist så kjøpte jeg en hel haug med juletrepynt og litt annen nips som bare har blitt liggende i den blå posen til julen skulle nærme seg. Dro den frem nå og det viser seg at jeg IKKE har kjøpt verken lys eller stjerne til treet. Men jeg har klart å hamstre med meg tilsammen 8 meter med rød duk (som jeg trodde var tallerkenbrikker). :murvegg:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...