Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Så deilig å være på plass :nigo: Fantastisk at det gikk såpass fort! Jeg hadde aldri giddet å treffe den jordmora igjen jeg heller. Tror egentlig jeg hadde gitt f i jordmor og bare hatt kontroller hos fastlege om jeg var i den situasjonen (vent litt... det var akkurat det jeg gjorde da jeg var gravid ;) )

Håper legen har noe mer vettugt å si i dag, så du får noen matnyttige svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun jordmora der kan du klare deg uten ja, håper du får noen mer fornuftige svar hos legen. Og hurra for bytting av helsestasjon sånn generelt! :nigo:

Og gratulerer så mye med nyinnflyttet leilighet, regner med det føles fantastisk! Tro meg, om noen uker føles det som om dere alltid har bodd der. Hva slags farger har dere malt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2016 den 9.16, miore skrev:

Så deilig å være på plass :nigo: Fantastisk at det gikk såpass fort! Jeg hadde aldri giddet å treffe den jordmora igjen jeg heller. Tror egentlig jeg hadde gitt f i jordmor og bare hatt kontroller hos fastlege om jeg var i den situasjonen (vent litt... det var akkurat det jeg gjorde da jeg var gravid ;) )

Håper legen har noe mer vettugt å si i dag, så du får noen matnyttige svar!

Jeg ville egentlig gjerne hatt annenhver kontroll hos jordmor og lege, rett og slett fordi jordmor har litt mer peiling på akkurat det med fødsel og gravid og alt sammen. Ikke bare blodtrykk og sykemeldinger og dårlig tid som legen som regel har. 
Nå er det jo litt annerledes enn forrige svangeskap med tanke på at jeg har fått vikar lege som er mye bedre enn fastlegen min og jeg er ikke like frynsete og nervøs som jeg var siden jeg denne gangen har '' gjort det allerede''. ;)  

Siden jeg har flyttet til en ny bydel så får jeg jo ny helsestasjon og har ordnet meg ny jordmor der. Satser på hun funker bedre enn det neket på grunnerløkka! 

På 7.11.2016 den 9.26, juliane skrev:

Hun jordmora der kan du klare deg uten ja, håper du får noen mer fornuftige svar hos legen. Og hurra for bytting av helsestasjon sånn generelt! :nigo:

Og gratulerer så mye med nyinnflyttet leilighet, regner med det føles fantastisk! Tro meg, om noen uker føles det som om dere alltid har bodd der. Hva slags farger har dere malt i?

JA! :hoppendeglad:
Jeg satser på at så fort vi får unnagjort det mest nødvendige av oppussing her nå (det ble selvfølgelig mye mer enn vi egentlig hadde tenkt og myye dyrere, blah) og pakket ordentlig ut så vil det begynne å kjennes ut som hjemme. 
Pr nå føles det som om jeg er på besøk hos noen andre når jeg går å legger meg. :fnise: 
Man har jo plutselig så begrenset med tid når man har et lite Troll som flyr rundt og helst skal ha den oppmerksomheten han fortjener. Og når han endelig er lagt for kvelden så frister sofaen mye mer enn å finne ny plass til at vi eier. 
I tillegg var vi på IKEA i dag og kjøpte ny innmat til garderobene så vi må vente på leveringen som kommer derfra før vi kan få på plass alle klærne våre. 

Soverommet vårt er malt i en klassisk hvitfarge. 
Bøllas rom er lys lys rosa og Trollets rom er himmelblått. Jeg ville egentlig ha lys lys blått inne hos han men da mente mannen at vi måtte ha ''ordentlig blå'' så han fikk velge. Og nå er det så blått der inne at jeg nesten blir litt kvalm. 
Må få opp noen ordentlige gardiner og litt flere møbler for å ta vekk litt av intensiteten! :fnise:

5 timer siden, maja87 skrev:

Gratulerer med innflytting 😊

Takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos legen i går gikk veldig fint. :jepp:
Hun var enig i at jordmor ikke virket helt på nett og siden jeg fortsatt ikke har fått prøveresultatene som hun skulle sende i posten så fikk legen hentet dem frem isteden. 
Det viser seg at når man måler blodsukkeret to timer etter å ha drukket den sukker drikken så skal man ha verdier under 7,8 for å være frisk og fin. 
Jeg hadde 5,2 før drikken, ingen sukker i urinen verken før eller etter og *drumroll please* 7,8 etter to timer!!! 
Så jeg ligger akkurat på grensen! :bond:
Kunne hun ikke bare skrevet det i smsen da?!?!!? Så hadde jeg sluppet å stresse sånn hele helgen! :balltre:
Så nå skal jeg dra ut å få kjøpt meg en blodsukkermåler og måle selv de neste par dagene også får vi se hva resultat det gir og hvordan veien blir videre. Skal tilbake til legen igjen allerede på Mandagen for å finne ut mer. Det føles godt å ikke være ''kjempe full av diabetes'' og det føles godt at legen tar litt mer kontroll. :)  

Fikk også litt mer sykemelding så nå jobber jeg 70% ut måneden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg og mannen inn til samtale på Ullevål fordi jeg ønsker planlagt keisersnitt denne gangen. 

Jeg er kjempe nervøs.. 

Tenk om de sier nei da!

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at dere er i hus :jepp: Eller leilighet da, for å være helt nøyaktig. Høres genialt ut med masse venner som kunne stille opp, det derre flyttegreiene er noe herk. Vi leide flyttefolk forrige gang og det kommer vi nok til å gjøre neste gang og, det er jo nok pes å pakke ned og opp alle greiene man har :daane: Og åj, dere har jo valgt farger på rommene dere. Her er alt grått grått grått. Unntatt gjestetoalettet.. det er hvitt :fnise: 

Lykke til på samtale i morgen! :hjerte: Håper de lytter ordentlig til det du har å si og at du får innvilget ønsket ditt om keisersnitt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere har fått flyttet inn! Og i DEN fine leiligheten :biggrin: 

Lykke til på samtalen i dag! Ras ut av deg alle tankene du har så tenker jeg det ordner seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med samtalen. Er sikker på at det skal gå fint. De tar ønskene til annengangsfødende mer seriøst, du har jo tross alt vært gjennom dette før og vet hva du snakker om. 

Og Grattis med innflytting! Herlig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, hvor vanskelig hadde det vært å skrive at du lå på grensen og ikke langt over? Flott at hun klarte å gi deg en siste bekymring i gave før du takket for deg og slapp å se henne mer :balltre:

Lykke til med samtalen i morgen! Det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger fine dere! :) 

Samtalen var på Ullevål i dag kl 14.00 og mannen ble selvfølgelig med for moralsk støtte. 
Jeg hadde googlet (litt for) mye på forhånd og hadde halvveis planlagt en liten tale til legen for å få dem til å forstå min side av saken. 
Ble møtt av en veldig hyggelig legemann med snasen bart som først begynte med å gå igjennom den forrige fødselen. 
Hvordan det hadde gått tidsmessig, hvor det gikk galt osv... 
Han avsluttet med å si at jeg hadde 85% sjanse for å kunne få en vellykket vaginal fødsel, nesten like gode odds som en førstegangsfødende og at han hadde så stor tro på at det ville gå bra at han var villig til å sette penger på det. 
Da sa jeg at det trengte han ikke for jeg var ikke interessert i å prøve meg på en vaginal fødsel. 
Så spurte han hvorfor og hva det var som gjorde at jeg ville ha keisersnitt igjen. 
Og DA sprakk ballongen og tårene kom og jeg klarte såvidt å forklare den hyggelige legemannen at jeg syntes det var så grusomt sist at selv med 85% sjanse så vil jeg virkelig ikke prøve. :unsure:
Jeg vil også ha en fin fødsel. 
Jeg vil også kunne se barnet mitt med en gang. 
Jeg vil også kunne huske de første dagene av ny babys liv. 
og mest av alt så håper jeg at dette kan gjøre at jeg ikke trenger å gå flere måneder før jeg blir glad i mitt eget barn. 

Etter at jeg hadde hikstet fra meg (og legemannen hadde kommet med en spøk om at ''det er helt greit å gråte i dag, alle gråter i dag.'' Ref: Trump-valg) så sa han at det jeg har vært igjennom der må ha vært en form for barselsdepresjon og at dersom det skjer igjen så må jeg være mye flinkere til å be om hjelp. :opplyser:
Så sa han at jeg må tenke over at dersom vi planlegger flere barn så er ett keisersnitt til med på å gjøre at jeg kanskje ikke kan føde en eventuell neste baby heller vaginalt. Det vet jeg jo, og jeg vet at vaginal fødsel er best for mor og barn og jeg vet at keisersnitt ikke er en tur i parken og at jeg kommer mest sannsynlig til å være dårligere lengre etter fødselen. 

Legemannen var fornøyd med det og ville ikke en gang høre om at jeg har fått litt svangerskapsdiabetes. 
Vips så fikk vi JA! 
Keisersnitt blir 18. Januar 2017! 

Så da gråt jeg litt til, takket for oss og svevde ut derifra. 
Nå kan jeg begynne å jobbe med at jeg faktisk synes det forrige keisersnittet var så grusomt traumatisk at jeg blir kvalm av å tenke på at jeg skal gjøre det en gang til og så kan jeg så smått begynne å glede meg til fødsel jeg også! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag og det betyr 29+0 i dag! 
Nå begynner vi å nærme oss 30-tallet dere!! 


:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
29 uker er overstått, 10 uker igjen til fødsel
11 uker igjen til termin

Gravid-måned 7 og 3. trimester 

Dager igjen
203 dager har gått og 69 dager er igjen til fødsel.
WoW

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som en ananas
Hun er ca 1,3kg og 35cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Det begynner å bli litt trangt der inne nå. 
Har hatt flere episoder bla. på bussen hvor jeg nesten har gått i bro for at hun skal kunne strekke seg rundt som hun vil der inne. Våknet også midt på natten her en dag av at mannen ligger og dytter meg i magen. Viste seg at Bølla var våken og holdt show for ham uten at jeg hadde merket det. :rodmer:

Form
Formen er sliten, det tar på med all flyttingen og Trollet som er ca turbo om dagen.
Jeg må passe på å ta det mer med ro nå så bekkenet mitt ikke klikker helt. 
Jeg har ''oppgradert'' til 30% sykmelding ut måneden og det kjennes godt.
Magen har også blitt kjempestor denne uka. Plutselig er den i veien overalt og jeg tar meg selv i å slite litt med å reise meg når jeg har sittet lenge på gulvet. 


Plager
Bekkenet er vondt når jeg våkner om morgenen og noen ganger våkner jeg også i løpet av natten fordi det gjør vondt å snu seg, må ta det litt mer med ro nå! 
Svangerskapsdiabetes kommer jo også helt klart under overskriften plager. 
Det viser seg at jeg ligger rett på grensa på 2 timers målingen med en verdi på 7,8. 
Har nå skaffet meg blodsukkermåler som jeg skal styre litt med hjemme for å rapportere tilbake til lege neste uke. 
Har også begynt å bli litt hoven både i føtter og hender. 

Cravings
Nei... 

Humør
Merker at jeg lar meg irritere lettere nå. Blir sint for små bagateller og tålmodigheten min ovenfor duste-mennesker er mindre enn før.
Egentlig veldig overrasket over at jeg greide hele flyttingen uten gråtings eller klikkings! 
Dagen etter første natten i ny leilighet var jeg kjempe sliten og mannen var potte sur fordi Trollet knuste presskanna vår og siden det var søndag og vi ikke hadde husket å ta med oss kaffefilterene så betydde det ingen kaffe den dagen. 

Så da fikk mannen ta med seg guttungen ut i snøen for å tømme søppel mens jeg tok meg et kvarters liten tårefoss på sofaen. :P 

Vektøkning
+ 7 kg totalt
Har vært mye aktivitet nå med flyttingen, og siden jeg har fått diabetes så må jeg vist være eeeeeenda mer aktiv.. 
Det tror jeg ikke jeg kommer til å greie, men når jeg tenker på hvor lyst jeg har på sjokolade (siden jeg ikke har lov til å spise så mye av det lengre) så er nok litt ekstra, eller i alle fall tilnærmet samme nivå aktivitet lurt. 
:lur:

Strekkmerker
Har fått et par på innsiden av lårene og merker at magen klør utover kvelden så jeg er blitt litt flinkere til å smøre meg denne uka. 

Innkjøp og utstyr
Alt er satt på vent til vi er kommet oss ordentlig på plass i ny leiligheten. 

Neste kontroll
Neste mandag (14.11) har jeg time hos legen for oppfølging og videre planlegging av svangerskapsdiabetesen. 
Lurer også litt på om jeg kanskje skal ta influensavaksine da.. 
:klo:

Fødselsforventninger
Nå har jeg en dato å forholde meg til så nå kan jeg begynne å jobbe meg mot den. 
Jeg må nok ha en samtale eller to (eller 5) for å komme over tankene og at keisersnitt er det verste en person noen sinne har gjort mot meg.. Merker at hjertet banker litt fortere og jeg blir litt kvalm av å tenke på at jeg skal gjøre det en gang til. Men det er mye bedre enn alternativet, nå vet jeg i alle fall hva jeg går til og jeg kan være uthvilt og tilstede og jeg satser på å få en fin fødsel denne gangen

Hodet ned/festet
Hun ligger på tvers gitt! :nigo:

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du fikk innvilget keisersnitt :jepp::klem: Skjønner godt at du gruer deg litt likevel, for som du sier så er det ikke barebare det heller, men nå blir det i det minste gjort i kontrollerte former og uten at du har gått gjennom en marerittfødsel på forhånd. 

Og shiiiit, bare 10 uker til fødsel! Kjente jeg ble litt småsvett nå, det virker ikke lenge til i det hele tatt. Og bare noen uker etter så er det min tur :bond: Dette svangerskapet har bare rast avgårde! 

Godt å høre at det er flere som er litt irritable og ustabile i humøret for tiden.. :sjenert: Stakkars mannen min, det er som regel han det går ut over. Han er jo den jeg er mest sammen med, og så har han en egen evne til å være verdens mest irriterende. Mulig jeg kan skylde på hormonene for det siste der.. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter! Selvfølgelig blir det litt gruings, det er jo en operasjon. Men nå er du godt forberedt! Dette blir bra :hjerte:

10 uker! :hakeslepp: Det går rasende fort med alle gravidusene her inne altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når klokka er 09.05 og du sitter på bussen på vei til jobb. 

En jobb som startet 08.15

08.15 satt du på bussen til barnehagen. 

Der skulle du levert 07.35. 

07.35 var det klokka viste når du hadde vært våken i 10 minutter etter å ha våknet av deg selv. 

Svømmings på tid om morgenene når man setter sin lit til ungen som alarm. 

Hæsjtægg-learning-by-doing

:bond:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha vi hadde samme start på dagen i dag. Kanskje guttene våre er synkroniserte uten at vi vet det? Lillegutt vekket oss 0750, det har ALDRI skjedd at han har sovet så lenge noen gang. Heseblesende til barnehage og jobb  her og. Du får bare prøve å sette pris på den ekstra søvnen :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...