Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Trollet er ikke bedre i formen i dag og nå sover han for andre gang i dag så da får jeg benytte anledningen til en liten gravid-oppdatering igjen: 

Torsdag og det betyr 24+0 i dag! 


:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  

Hvor langt på vei
24 uker er overstått, 16 uker igjen
Gravid-måned 6 og 2. trimester 

Dager igjen
168 dager har gått og 115 dager er igjen

Kjønn
:babyjente:

Navn
Navnet er klart, hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som en maiskolbe. 
Hun er ca 465 gram og 27cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Ja nå er det ordentlig mye turning der inne. Mye på dagen og en del på natten.
Mannen har også kjent det og jeg ser tydelig at magen hopper innimellom! 


Form
Formen er fortsatt god, litt sliten, men god.

Plager
Merker mer til bekkenet nå, det er mye på jobb som begynner å bli tungt.
Merker at det gjør mer og mer vondt i symfysen (?), det gjør for eksempel vondt å stå på ett ben og hvis jeg sitter lenge i en stilling. Nå gjør det også noen ganger vondt å snu seg i løpet av natten. 
Tisser også mer enn jeg liker. Må opp minst en gang i løpet av natten; dette lover ikke godt for tiden fremover. 


Cravings
Fortsatt ikke noe som utpeker seg voldsomt. 
Jeg har helt mistet smaken på appelsinjuice nå og det er jo litt rart. Har brukt å drikke det på jobb fordi vi lager fersk hver dag, men nå smaker den bare mugg så det måtte jeg bare slutte med... 

Men melk er fortsatt sykt godt! 

Humør
Humøret har stabilisert seg litt igjen denne uken og det er jo fint både for meg og alle rundt. 
Håper det varer. :P 


Vektøkning
+ 4 kg totalt
Har gått opp en kilo til nå og det er helt greit. 

Strekkmerker
Begynner å skimte noen små nye på innsiden av lårene. 
Er ikke noe flink til å smøre meg denne gangen (har jo ikke tid til noen ting lengre), jeg vet jo ikke hvor mye det kan hjelpe men det kan i alle fall ikke skade så spørs om ikke jeg må prøve å skjerpe meg litt fremover. 


Innkjøp og utstyr
Ikke kjøpt inn noe nytt men har lagt inn bestilling på hentesett og tepper hos både mamma og svigermor. 

Neste kontroll
Blir hos legen på mandag. 

Fødselsforventninger
Prøver å ikke tenke så mye på den fødselen. 
Den er fortsatt langt frem i tid og de tankene ligger i en boks til vi får innkalling til fødselsprat på Ullevål. 

Hodet ned/festet
Det hodet er vel fortsatt sånn ca ''all over the place'', sååå nei.. :P 

Utålmodig 
Ja nå begynner jeg å bli utålmodig. 
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt du er kommet! Husker fremdeles da jeg leste innlegget ditt der du nettopp hadde funnet ut at du var gravid. Og jeg var sååå sjokkert! :fnise: 

Nypresset appelsinjuice er amazing, trist at du har mistet smaken på det. Elsker når jeg får det på hotellfrokoster :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2016 den 11.33, Weebs skrev:

Så langt du er kommet! Husker fremdeles da jeg leste innlegget ditt der du nettopp hadde funnet ut at du var gravid. Og jeg var sååå sjokkert! :fnise: 

Nypresset appelsinjuice er amazing, trist at du har mistet smaken på det. Elsker når jeg får det på hotellfrokoster :biggrin:

Fordelen med å jobbe med hotellfrokost! :opplyser:
Appelsinjuice og varm kaffe er det jeg savner mest nå. 
Sånn bortsett fra Trønderfår, Strandamør og blåmuggost da selvfølgelig. :P   

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Nå må jeg lese det innlegget! :ninja: 

Jeg måtte lese det igjen selv nå og fikk faktisk tårer i øynene av meg selv her. 
Hæsjtægg hormonella lissåm! :fnise:

5 timer siden, Nori skrev:

24 uker, her må man visst bare henge med for tiden flyr! Håper både store og små føler seg bedre. 

Ja 24 uker høres så mye mer ut enn 23 av en eller annen grunn! :P 

______________________________________________________________________________

Formen er stigende igjen her i huset. Trollet våknet med litt i feber i dag også men jevnt over er almentilstanden mye bedre så vi håper på barnehage igjen på Mandag. :jepp:

Men før vi kan gå videre i livet så må jeg bare få skrevet ut at vi var på legevakten på Torsdagen. :rolleyes:
Trollet var sliten og slapp hele morgenen og jeg målte temperaturen hans til 39.4 på det meste og dum som jeg var så sendte jeg sms om det til mannen som satt på jobb sammen med hysterisk mor nummer 1 og 2. 
Så da insisterte han på å reise rett ned på legevakten og ville ikke høre på meg når jeg sa at vi kanskje skulle se det litt an og se om paraceten ville virke og at de der ikke kan gjøre så mye mer for oss uansett. 
Hysterisk mor nummer 1 og 2 hadde fortalt all verdens med historier om sine egne og andres barn så der var det ingen bønn; på med klær og ut på tur. :opplyser:
Da vi kom ned på legevakten så kicket paraceten inn så der satt vi da; 
en meget aktiv 1 åring som var høyt og lavt, en litt flau pappa og en mamma med ''I told u so''-fjes. :P   
Inn til lege, lytte, lyse, kjenne, prate og vi fikk beskjed om å fortsette med paraceter dersom feberen fortsatte og passe på å ta det rolig og få i ungen mest mulig drikke. 
For all del, man skal ikke ta noen risker med små barn og det er greit å få sjekket at det ikke var noe kjempe alvorlig. Men jeg er glad for at de ikke hadde lange køer og kjempe mye å gjøre der nede den dagen og neste gang vil jeg nok ha litt mer is i trusa og se an hvem mannen er på jobb sammen med før jeg sender melding. :fnise:

Ellers har vi fri begge to i helgen så vi har prøvd å komme i gang med pakkingen. Nå er det fire uker igjen til flytting og MYE som skal pakkes. Har tømt det meste av klesskapet mitt nå og det er jo fordelen med å være gravid igjen; jeg har nesten ingen klær som passer så nesten alt kan bare pakkes ned med en gang uten å bli savnet. Med full jobb, Troll og generelt liv så må vi bare ta det litt stykkevis og delt her og der. Gleder meg vilt til vi er ferdige med hele flyttingen, det skal *bank i bordet* bli lenge til neste gang! 

Trollet sovnet tidlig i dag og vi har allerede kost oss med burger. Nå er det duket for opptak av Nytt på nytt og en hel bøtte med Ben & Jerrys is i sofakroken rett og slett fordi det er lov på lørdager! :nigo:

God helg da dere! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S har allerede vært på legevakta flere ganger i sitt liv enn det pappaen hennes har i sitt. :hoho: 

Flytting er noe dritt! Vi har endelig begynt å komme sånn nesten i orden her nå, og hvis noen hadde fortalt meg at jeg måtte flytte igjen tror jeg jeg hadde havnet på psykiatrisk... Men det blir jo veldig bra når man er i hus da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, juliane skrev:

S har allerede vært på legevakta flere ganger i sitt liv enn det pappaen hennes har i sitt. :hoho: 

Flytting er noe dritt! Vi har endelig begynt å komme sånn nesten i orden her nå, og hvis noen hadde fortalt meg at jeg måtte flytte igjen tror jeg jeg hadde havnet på psykiatrisk... Men det blir jo veldig bra når man er i hus da!

Jeg hadde aldri vært på legevakta selv før vi fikk Trollet. :fnise:

Det er den gulroten i enden som holder meg gående nå, bare tanken på å kunne feire jul hjemme i EGEN leilighet skal bli utrolig deilig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Netflix i 3 år og vært missfornøyd i omtrent 2 av de. 
Bortsett fra de egenproduserte seriene deres så synes jeg det er utrolig mye søppel der inne. :bond:
Ja, det er kjekt å ha Modern Family -maraton men når de fortsatt ikke har lagt ut nyere sesong enn den som ble laget i 2014 så merker jeg at det ikke veier opp for alt det andre der inne. 
Så utrolig sjelden de legger ut filmer og serier som ikke er fra 90-tallet og som faktisk har fått mer enn en terningkast 3 hvis den i det hele tatt ble vist på kino... :nei:

Så har vi hørt en del bra om HBO nordic bla. at det er der GoT er (men så er jeg en av de sææære menneskene som leste bøkene lenge før tv-serien ble laget og som fortsatt går og venter på at neste bok skal komme ut sånn at jeg også kan få vite om Jon Snow virkelig døde eller hva f**n som skjedde på slutten der.) 
Så da signerte vi for gratis prøvemåned av HBO nå og lurer på å kansellere hele Netflixen. 

Klare som egg for bedre tider benker vi oss foran tvn og gleder oss til å svømme i utvalg, bruker 5 minutter på å skumme litt rundt før vi tilslutt ender opp på ja, nettopp; GoT! :hoho:
Har sett to eller tre av sesongene fra før og var ikke videre imponert med hva de har gjort i forhold til bøkene (og JA, jeg føler meg ganske alene i verden om den meningen), men nå må vi vist gi det en ny sjanse. :P 

Men dersom det er noen andre som titter innom her og har serie eller film tips å komme med så sleng det ut. 
Det trengs! :nigo:

Edit: 
Halvveis inne i første episode så kommer følgende beskjed opp: ''Vi beklager. Det er for tiden problemer med å spille av video. Vennligst prøv igjen senere.''
Tror jeg bare går å legger meg uten mer underholdning i kveld jeg... :murvegg:

Endret av Beccy87
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at bøkene er veldig mye bedre enn serien, men jeg liker sistnevnte godt også. Prøver bare å fortelle meg selv at de er to forskjellige ting. Er jo mange store forskjeller. Jeg vil anbefale første sesong av True Detective, vanvittig bra! Jeg synes også Parks and Receiations er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt shameless (amerikanske versjonen), suits, mr robot, stranger things :-) var ivertfall noen tips i farta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @Nori og @j86:nigo:
Har sett true detective, en sesong av suits og stranger things og likte alle tre (selv om stranger things var heeeeeelt på grensen av hvor skummelt pyse-Beccy takler.. :sjenert:


I dag hadde jeg andre svangerskapskontroll hos legen og det første hun gjør når jeg kommer inn er å spørre om jeg er sliten. 
Synes det så godt altså?! :sprettoy:
Måtte jo bare innrømme at ja, jeg er rimelig sliten om dagen. Sover ikke så mye selv om jeg legger meg rundt 9 hver dag, på jobb går jeg bare rundt og er halvveis og hjemme er det så vidt jeg orker å lage middag til Trollet, vil bare gå å legge meg i senga og ligge der og bare ligge.... 
Sååå vi ble enige om at det beste er at jeg blir sykemeldt 20% de neste 4 ukene også ser vi om det kan hjelpe.
Jeg følte meg 100kg lettere når jeg gikk derifra og ser mye lysere på ukene fremover nå. For en flott lege jeg har! :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en lege du kan snakke med og som ser deg. Høres fornuftig ut med delvis sykemelding. Hvordan blir det i praksis? Kortere dager eller fridag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Nori skrev:

Så bra at du har en lege du kan snakke med og som ser deg. Høres fornuftig ut med delvis sykemelding. Hvordan blir det i praksis? Kortere dager eller fridag? 

Skal snakke med sjefen i morgen, men siden jeg styrer mye av vaktlistene selv så ser jeg for meg at det blir to ekstra fridager. :jepp:
Jeg jobber 3 dager den ene uka og 7 dager den andre så da ser jeg for meg at jeg legger to ekstra fridager inn i de 7-dagers ukene mine for å få best mulighet til å slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordnet det som jeg ville med sjefen min og jobbukene rulerer dermed slik: 
Mandag og Tirsdag --- Jobb 
Onsdag og Torsdag --- Fri (syk) 
Fredag, Lørdag og Søndag --- Jobb 
Mandag og Tirsdag --- Fri 
Onsdag, Torsdag og Fredag --- Jobb 
Lørdag og Søndag --- Fri 

Veldig fornøyd med den og det hadde vært fint om jeg kunne jobbet sånn frem til jul. :) 


Nå er klokka straks 8.30, Trollet er levert i barnehagen og jeg har lagt meg under dyna på sofaen med en stor kopp te. 
Planen er å slappe godt av noen timer med litt søppletv før jeg drar ut for å kjøpe litt bobbleplast og silkepapir så jeg kan få unnagjort litt pakking i morgen. 
Planen er å få pakket ned en del av alt det vi har i kjøkkenskapene. Det er myyyye der vi ikke bruker hver dag som like gjerne kan ligge i esker i 3-4 uker uten at vi savner dem. :jepp:
Blandt annet de 20 tomme barnematglassene jeg har samlet meg opp. Som ivrig førstegangsmor så hadde jeg en drøm om å lage masse barnemat selv og samlet derfor (til mannens store frustrasjon) på alle glassene jeg kom over. Han synes det var kjempe unødvendig og jeg holdt en lang tale om at det var det I HVERT FALL ikke, jeg kom selvfølgelig til å få bruk for alle, ''man kan da ikke få for mange tomme barnematglass!'' :opplyser:
Det ble selvfølgelig bare med et halvhjertet forsøk og tanken så de står der bare og samler støv. :sjenert:
Så da blir jeg enten å måtte kaste de uten at mannen merker det og håpe at jeg unngår ''i told u so''- talen hans, eller å finne andre gode formål med glassene for å redde min egen stolthet. 
Hittil har jeg kommet på den geniale ideen og putte alle ringer og øredobber i slik at de ikke ligger og flyter rundt om i en eske sammen med alle de andre smykkene mine. (jeg er nemlig en sånn jente som ikke liker å pynte meg men allikevel eier haugevis av smykker og dill fra glitter, H&M osv som bare ligger rundt om i skuffer og esker). 
Men jeg trenger jo ikke 20 glass til det såååå... Noen som har tips? :P 


Apropos pakking; den andre dagen pakket jeg ned alle jakkene og skoene til meg og mannen og jeg sto i hvert fall 5 minutter og diskuterte med meg selv om jeg skulle pakke ned vinterjakka mi som fortsatt passer, eller om jeg kom til å trenge den. Jeg kom fram til at det er lenge til 5. November (da flytter vi), det er jo ikke så kaldt enda og da er sikkert magen blitt så stor at jakka ikke passer lengre uansett så jeg pakket den ned. 
På vei til barnehagen i dag tidlig følte jeg meg som en istapp (hele 2 grader ute!!) og den jakka MÅ opp igjen før jeg går noen som helst steder igjen. Spørsmålet er da bare hvilken av de tre eskene jeg pakket ligger den i? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så fant vi en hel haug med barnematglass som mannen hadde spart på i årevis da han skulle flytte inn sammen med meg :fnise: Husker ikke hva unnskyldningen hans var. 

Jeg angret meg ihjeeel på at jeg ikke merket pappeskene med tusj da vi pakket ting ned for å pusse opp. Salikatt, så lei jeg var av å åpne fem esker før jeg endelig fant den som inneholdt ditt og datt. Får faktisk litt panikkfølelse av å tenke på det. Hater å ikke vite hvor ting er :haar: Håper du finner jakka snarest :) 

Så bra at du har fått en arbeidsfordeling som du er fornøyd med! Det er veldig viktig altså :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: vi har også den rekka med babymatglass stående i et skap, der de tar opp aaalt for mye plass!

Jeg var nazi da vi skulle flyte, og listet opp superdetaljert hva som var i hver eske og hvilke rom de skulle til. Mannen lo av meg, men det var utrolig praktisk da vi skulle pakke ut igjen! Vi visste at den eska med "sovepose, anorakk, dymo og dvd-er" ikke var den første vi trengte å pakke ut, for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at dere flytter snart! Og nå har jeg lært at jeg ikke bør ta helt av med å spare på barnematglass også. ;) Jeg foreslår at du "mister" de i flytteprosessen og håper at mannen ikke legger merke til det!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og det betyr 25+0 i dag! 
Denne uka har gått suuuuuper fort! 
Om alle ukene som er igjen nå går like fort så skal jeg ikke klage i det hele tatt. 


:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  

Hvor langt på vei
25 uker er overstått, 15 uker igjen
Gravid-måned 6 og 2. trimester 

Dager igjen
175 dager har gått og 108 dager er igjen
(vi er snart nede på big brother nivå dere!!) 

Kjønn
:babyjente:

Navn
Navnet er klart, hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som en kinakål. 
Hun er ca 700 gram og 30cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Fortsatt mye bevegelser. Merker at det er mindre plass der inne nå, ikke like mye hopping rundt om kring, mer dytting og sparking med ujevne mellomrom. Kjenner godt med liv hver dag nå og det er betryggende. 

Form
Formen er sliten og jeg har fått 20% sykmelding ut måneden noe som hjelper veldig.
Nå får jeg sove litt mer og stresser ikke like mye og det er godt.


Plager
Bekkenet er tungt og jeg klarer ikke lengre å gå hele dagen på jobb uten å sette meg ned fordi det gjør vondt. 
Må bli flinkere på å legge inn pauser før det blir kjempevondt.

Også har jeg plutselig fått veldig tørr hud, men jeg er usikker på om det er svangerskaps relatert eller bare fordi det plutselig har blitt kaldt ute. 
Ja også har hjernen skrudd ned kapasiteten til ca 50%, jeg glemmer ting hele tiden og ar problemer med å fokusere på det meste. Var på Clahs Olson den andre dagen for å handle esker og teip og greide å glemme hva jeg skulle der hele fem ganger underveis i labyrinten.. Jeg blir galen! :sprettoy:

Cravings
Fortsatt ikke noe som utpeker seg noe særlig. 
Har egentlig ganske dårlig matlyst generelt for tiden, litt sånn ''åh, må jeg finne noe å spise igjen.. ingenting frister...''
Appelsinjuice smaker fortsatt mugg og kaffe må intas med isbiter. 
Drikker litt te og en del melk. 


Humør
Humøret er helt greit, jeg er mer jevn igjen og det er fint. 
(gråt ikke en gang av denne ukas fødeavdelingen og det var jo litt rart) :P 


Vektøkning
+ 4 kg totalt
Har ikke gått opp noe denne uka og det synes jeg er veldig fint.
Har et ønske om å ikke gå opp mer enn 11kg totalt denne gangen for å slippe så mange av plagene i ettertid. 

Strekkmerker
Begynner å skimte noen små nye på innsiden av lårene. 
Må bli flinkere til å smøre meg nå! 

Innkjøp og utstyr
Alle innkjøp er satt på vent til vi har kommet på plass i den nye leiligheten. 

Neste kontroll
Blir glukosetest 25 Oktober og jeg prøver å ikke grue meg så mye som jeg får inntrykk av at jeg burde.
Fasting blir en ting, men hvor fæl kan den sirupen man må drikke egentlig være? 
:klo:
Må huske å ta med bok til ventingen...  

Fødselsforventninger
Prøver å ikke tenke så mye på den fødselen. 
Vi skal inn til samtale på Ullevål og jeg håper jeg vår innvilget planlagt keisersnitt, inntil da vil jeg ikke tenke så veldig mye mer på det. 

Hodet ned/festet
Det hodet er vel fortsatt sånn ca ''all over the place'', sååå nei.. :P 

Utålmodig 
Ja nå begynner jeg å bli utålmodig. 
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke flau for å innrømme at jeg ikke er så god på kjøkkenet. 
Jeg KAN lage mye gode kaker og desserter hvis tålmodigheten min har en god dag og jeg slipper å gjøre det hjemme på det minikjøkkenet vi har nå, men mat og da spesielt middag er en utfordring jeg hater å ta. :opplyser:
Mannen er kokk og da naturligvis kjempeflink til å lage mat, men siden han gjør det hele dagen på jobb så er det ikke det som frister mest når han kommer hjem. 
Alle bare: ''ååå du er så heldig som bor med en kokk, dere må ha god mat hele tiden'' 
Eh... nei du vil bli overasket over hvor mye pølser, ostesmørbrød og frossen pizza kokker faktisk spiser! :fnise:

Nå jobber mannen også veldig mye kvelder hvilket betyr at jeg er den som er ansvarlig for å få i meg og Trollet middag de fleste dager. 
OG DET ER SÅ VANSKELIG!!!!! :pasha:
Ikke bare har Trollet entret et utviklingstrinn nå som gjør at han vil sitte oppå omtrent hele tiden, men han har også glemt at han egentlig er en veldig tålmodig unge og nekter plutselig å forstå hva ''du må vente'' betyr... :bond:
Jeg er helt tom for ideer, må på butikken for n'te gang denne uka etterpå for å handle noe vi kan spise i dag men hva?!?! 

Hva lager dere andre her til middag egentlig? 
Det bør helst ikke ta mer enn 40 minutter for å unngå at både jeg og Trollet ender opp gråtende, og ikke pannekaker, fiskepinner, pølser eller grøt for det har vi rett og slett litt for ofte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...