Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Selv om det er fristende å ta æren for det @LilleMy1989 må jeg innrømme at det var Frosken som anbefalte den og siden da har den blitt en favoritt ;)

Men jeg har tips til en annen knallgod en! Nemlig pavlova. Nå har jo Toro kommet med pavlovamiks i pose. Alt du trenger er å blande med vann og piske i 10 minutter til stiv marengs. Så tegner du bare bunnen på bakepapir og steker i en time. Fordelen med denne er at du kan lage bunnen dagen i forveien. Jeg lager så en Freia vanilje kakefyll med laktosefri melk. Pisker 1 laktosefri kremfløte og blander disse to kremene. Da får du en deilig krem med vaniljesmak. Sett så kaken sammen rett før servering og topp med en blanding av friske bær. Nam :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du kler på deg i halvmørket og går ut døra, kommer inn i heisen og speilbildet som møter deg der er kliss likt (bortsett fra håret) Listbeth i side om side. 

Ja da kan du vel kalle deg en ordentlig småbarnsmor tenker jeg. :fnise:

 

Ootd: 

Jeans (type gravid), t-skjorte, joggesko, lang strikket cardigan med kaffeflekk på og sjal! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - we are all @Beccy87! Det første jeg gjorde da jeg kom på jobb i dag var å vaske vekk tre brunostflekker fra den hvite skjorten, resultatet av en hadet-kos :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 20+0 og offisielt halvveis i svangerskapet! 
Det tenkte jeg å markere ved å starte opp ukentlige gravid-oppdateringer inspirert av diverse bloggere og andre KG-damer!

:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  

Hvor langt på vei
Halvveis! 
20 uker er gått og vi har 20 uker igjen
Gravid-måned 5 og 2. trimester 

Dager igjen
141 dager har gått og 141 dager er igjen

Kjønn
:babyjente:

Navn
Navnet er klart, hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som en lang hjertesalat. 
Hun er ca 280 gram og 22cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Ja, selv om jeg har morkaka foran denne gangen også så har jeg kjent liv lenge og den siste uka har jeg virkelig begynt å kjenne mye og sterkere bevegelser. 
Fortsatt bare jeg som kjenner det inni meg men regner med det ikke er lenge igjen til mannen også kan kjenne. 

Form
Formen er veldig god! 

Plager
Ingen plager enda. 
Litt sliten i bekkenet noen ganger når det blir mye stress på jobb. 

Cravings
Ikke noe som utpeker seg voldsomt. 
Synes det er godt med frukt og toast med leverpostei.
Også melk da, melk er sykt godt! 

Humør
Humøret er jevnt over god stemning. 
Jeg kan til vanlig være en stor ball av følelser og kanskje ikke alltid like lett å ha med å gjøre men nå er jeg mer en jevn strek.. 
Vi har heller ikke hatt noen voldsomme episoder ala  ''the nan incident of 2015'' eller ''den gangen jeg kalte mannen dum'' så det er jo et godt tegn. Mannen sier også at jeg er (og jeg siterer ordrett) ''enklere å ha med å gjøre denne gangen''  så det er ikke bare inni mitt eget hode heller. :fnise:

Vektøkning
+ 1 kg
Jeg startet jo med 5 kg mer denne gangen enn forrige (i tillegg til at jeg da hadde lagt på meg 5 kg før der igjen når jeg sluttet å røyke) så det er jeg veldig fornøyd med. 
(uten at jeg har gjort noe for å unngå å gå opp annet enn at jeg har fortsatt å holde igjen når det kommer til godteri og søppelmat i motsetning til forrige gang hvor jeg spiste alt jeg kom over med begge hender og nesten uten å tygge)

Strekkmerker
Ingen nye enda

Innkjøp og utstyr
Har kjøpt to rosa pysjamaser og en rosa ullbukse i str 56.
Tråler finn i jakt på brukt søskenvogn til billigere pris en ville 17 000! 
Også er jeg på utkikk etter nytt jobb antrekk som kan passe til magen min som begynner å bli ordentlig tydelig nå. 

Neste kontroll
Blir hos lege i uke 24 og den timen må jeg huske å få bestilt snart. 

Fødselsforventninger
Prøver å ikke tenke så mye på den fødselen. 
Den er fortsatt langt frem i tid og de tankene ligger i en boks til vi får innkalling til fødselsprat på Ullevål. 

Hodet ned/festet
Det hodet er vel fortsatt sånn ca ''all over the place'', sååå nei.. :P 

Utålmodig 
Nei, jeg holder fortsatt på å venne meg til tanken på at jeg er gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Beccy87 skrev:


:bolledeig::hoppendeglad::bolledeig:

Ja også fikk vi leiligheten i dag på forkjøpsretten! 
Lykken er komplett! 


:bolledeig::hoppendeglad::bolledeig:

Gratulerer!! :strix: Så deilig! Og gratulerer med halvveis! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersoug! Eller herregud, som jeg egentlig skulle skrive. Gratulerer med halvveis og gratulerer med leilighet :hoppendeglad: Kan jeg forresten få Finn-link på PM? :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!! Gratulerer så mye!! :hoppe: Den var virkelig knalllekker og dere kommer til å få det så fint der! Jeg lurer også på når dere flytter inn! :) 

Er dette mer utenfor sentrum?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Beccy87 skrev:


:bolledeig::hoppendeglad::bolledeig:

Ja også fikk vi leiligheten i dag på forkjøpsretten! 
Lykken er komplett! 


:bolledeig::hoppendeglad::bolledeig:

Hurrahurrahurra! For en herlig følelse! :duskedame: :danse::hoppe::hoppendeglad: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, jeg sitter her og svever på en rosa sky nå. 
Har gått igjennom prospektet for n'te gang og tenker bare ''DEN ER MIN!!!!!'' :danse:

Link på PM på vei til deg @Weebs :jepp:

@juliane Vi får nøklene 1.november. Skal ringe de vi leier av i morgen, vi har 3 mnd oppsigelsestid her men siden vi bor i et såpass ettertraktet område så kan det godt hende de går med på to. Vi må male litt og med barn og da enda større preggomage så vil jo ting ta litt lengre tid enn vanlig så det er nok greit å ikke måtte flytte på én helg. ;) 

@Chandra Ja det er utenfor sentrum, men fortsatt innen t-bane nettet. Ca 20 minutter med t-banen inn til sentrum og jobb. 

Hallo til deg @maja87, hyggelig med sniklesere som gir tegn fra seg innimellom :hallo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med leiligheten og halvveis i svangerskapet :laug:

Ja, man tegner den stivpiskede marengsen på bakepapir til ønsket størrelse @LilleMy1989 Eller hva ville du sagt? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer med leiligheten og halvveis i svangerskapet :laug:

Ja, man tegner den stivpiskede marengsen på bakepapir til ønsket størrelse @LilleMy1989 Eller hva ville du sagt? :fnise:

Det vet jeg ikke for jeg vet ikke hva du mener. Heller den ut liksom? :klo: 

Gratulerer med leilighet!! :hoppendeglad::danse: Kan jeg go gså få link, pretty please? ?? :nigo: Så utrolig digg! 

Gratulerer med halvveis gjennomført produksjon også... Nå går det fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Det vet jeg ikke for jeg vet ikke hva du mener. Heller den ut liksom? :klo: 

Gratulerer med leilighet!! :hoppendeglad::danse: Kan jeg go gså få link, pretty please? ?? :nigo: Så utrolig digg! 

Gratulerer med halvveis gjennomført produksjon også... Nå går det fort! 

Marengsen er helt stiv så du trenger ikke kakeform :) du bare tegner sirkelen opp på frihånd på bakepapir og fordeler marengsen på det området. Eventuelt tegner opp mange små om man vil lage  porsjoner ;)

Beklager avsporing i dagboka Beccy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...