Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Oppdatert tippeliste!! 

Gutt 
:babygutt: :
Beccy (fordi den overtroiske delen av meg vil høre på alle kjerringrådene)
Mannen 
Nori  
Porcelain
Runforit
Trampe

miore


Jente :babyjente: :
Beccy (fordi den indre magefølelsen (eller er det ønsketenkning tror det er det)
Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) 
Mannens mamma 
j86
sitronkake
Weebs 
Chandra

Småkjekset 
LilleMy1989

JEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! :bond:
Med Trollet hadde jeg en sterk magefølelse på gutt hele veien men denne gangen har jeg vært utrolig vinglete. 
2 dager igjen nå! :hoppe:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, miore skrev:

Jeg tipper gutt bare for å skille meg litt ut :lur: Og fordi det er marginalt større sannsynlighet for å få det kjønnet man allerede har fått en gang til!

Er det det altså? 
Jeg var aldri noe god på prosentregning i skolen gi meg en formel med en hel masse bokstaver og jeg kan kose meg glugg, men sett på et lite prosent-tegn og jeg får vondt i hodet med en gang! :sprettoy:

Min logikk har liksom tenkt at jeg allerede har fått gutt, så da har jeg brukt opp en del av den 50-50 sjansen der ergo det blir litt mer sannsynlig å få jente nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallnerd her :P

I utgangspunktet har man jo ca 50-50 sjanse for hver fødsel (dvs, det er faktisk litt høyere sannsynlighet for å få gutt - 51.4 %).  Men har man allerede fått en jente, er det litt større sannsynlighet for at det blir en jente igjen. Effekten er ganske så liten, så det er fremdeles totalt sett større sannsynlighet for å få gutt - men forskjellen er redusert, om du skjønner.

Her er en laang artikkel om temaet:

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente

Alt i alt har det jo ikke så mye å si, det er nesten 50 % sjanse for å få hvert kjønn hver eneste gang uansett :)

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 11.11, miore skrev:

Tallnerd her :P

I utgangspunktet har man jo ca 50-50 sjanse for hver fødsel (dvs, det er faktisk litt høyere sannsynlighet for å få gutt - 51.4 %).  Men har man allerede fått en jente, er det litt større sannsynlighet for at det blir en jente igjen. Effekten er ganske så liten, så det er fremdeles totalt sett større sannsynlighet for å få gutt - men forskjellen er redusert, om du skjønner.

Her er en laang artikkel om temaet:

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente

Alt i alt har det jo ikke så mye å si, det er nesten 50 % sjanse for å få hvert kjønn hver eneste gang uansett :)

Jeg har funnet mye trøst i din oversikt over statistisk sannsynlighet for å lykkes per pp. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Nori skrev:

Jeg har funnet mye trøst i din oversikt over statistisk sannsynlighet for å lykkes per pp. :kghjerte:

Hihi, godt at mine nerdeegenskaper kommer til nytte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker nerder her inne @miore :jepp:

I dag satt jeg på jobb og skrev dato på en hel masse dokumenter og tanken slår meg at datoen ser så kjent ut. 
Hva er det som er spesielt med i dag?
Er det noens bursdag? 
Har jeg årsdag med mannen? 
Er det en super viktig avtale jeg har glemt? 
Preggo-hjernen knirker i høygir før det endelig setter inn; 23. August er jo terminen jeg fikk for Trollet! :jepp:
Så rart å tenke på at det har gått en helt år. Om en liten uke til nå så fyller Trollet 1 år og nå har vi en helt ny termin å forholde oss til.
Hjelpes meg det hadde jeg aldri sett for meg for to-tre år siden.
Så rart å tenke på hva livet noen ganger blir! :hjerte:

Nå er det bare en sov igjen til OUL og jeg er kjempe spent. Håper, håper, håper alt ser bra ut. 
Nå skal jeg bare se Hotel Cæsar (hysj, ikke si til noen at jeg følger med noen svakheter må man få ha) og legge meg sånn at tiden går kjempe fort. Timen er heldigvis på morgenen, så da blir det felles levering av Trollet i barnehagen og så rett på Ullevål. 
Spent, spent, spent!!!!! 
Ønsk meg lykke til da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig spennende! Tenk, OUL allerede! Ditt svangerskap går i rakettfart. Masse lykke til. Dette går kjempefint :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har vi vært på OUL og etter å ha hatt en lettere klein samtale med dama i skranken: 
Beccy: Hei, vi har time kvart over 9
Dame: Ja har dere fylt ut dette skjemaet *Holder opp innskrivingsskjema* og sendt det inn?
Beccy: Ja jeg har fylt det inn, men ikke sendt det.. 
*Lang Pause*
Beccy: Ja for jeg har mistet det...
*Klein pause*
Dame: Eh.... ooookeeeeiii... kanskje du vil fylle ut et nytt og levere det til meg i dag da?.... 
Beccy: Yes! 
Hun må jo tro jeg var lettere tilbakestående... :rodme:

Siden jeg er kronisk redd for å komme for sent og derfor insisterte på å møte opp en halvtime for tidlig og jordmoren var forsinket med enda et kvarter gikk det tre hele kvarter og to tissepauser før det var vår tur. :bond:
Da hadde jeg drukket nesten hele Colaen min uten at baby viste tegn til at det satte liv i leieren. Lå stille og pent krøllet sammen i en ball med ryggen opp. 
Fikk ristet litt løs etterhvert og alt så fint ut, alle mål var som de skulle og etter litt lirking og luring både her og der kunne vi slå fast med 90% sikkerhet at Bølla er ei JENTE! :babyjente:

Flertallet her inne og magefølelsen (det var ikke bare ønsketenkning) hadde rett! 
Hipp, hipp, hurra for det!! :hoppendeglad::bolledeig::hoppendeglad::bolledeig::hoppendeglad::bolledeig::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: "Javisst har jeg fylt det ut! Det ligger hjemme, under en kommode eller noe sånt!" :jepp:

Selvfølgelig er det ei jente. Jeg sa jo det! 

FANTASTISK at alt så fint ut! Gratulerer igjen! :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JENTE :hoppendeglad:

Jeg tippa rett, woho!

Veldig glad for at alt ser bra ut, dette var jo bare helt fantastisk! 

(Bittelitt sjalu, håper litt inderst inne at der er ei jente som er huleboer hos meg også, men det har jeg ikke lov til å si høyt! Og to gutter er jo topp det også, hadde bare vært så gøy med en av hver)

Gratulerer så masse :hjerte:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, j86 skrev:

JENTE :hoppendeglad:

Jeg tippa rett, woho!

Veldig glad for at alt ser bra ut, dette var jo bare helt fantastisk! 

(Bittelitt sjalu, håper litt inderst inne at der er ei jente som er huleboer hos meg også, men det har jeg ikke lov til å si høyt! Og to gutter er jo topp det også, hadde bare vært så gøy med en av hver)

Gratulerer så masse :hjerte:  

 

Det er lov til å hviske det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nori skrev:

:hoppe: Gratulerer! 

Hva er termin? 

Oi det glemte jeg helt av! 
Ny termin ble 29. Januar, satt tilbake hele 5 dager!!! :dry:

Nå må jeg til å knote for å fikse tickeren! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...