Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt første kontroll hos jordmor og dere kan jo se for dere hvor nærme haka mi var gulvet når det viste seg at jordmor denne gangen er det samme kvinnemennesket som var helsesøsteren til Trollet tidligere; aka rotehode! :bond:
Jeg ble så paff at jeg måtte bare le og siden hun hadde med seg en jordmorstudent også så fikk jeg meg ikke til å si noe om hva som hadde skjedd forrige uke med Trollet og 1-års kontrollen. Kanskje pinglete av meg, men det står jeg i. 

Både blodtrykk, urin og hjertelyd var fin og vi pratet en del om fødsel og tanker rundt den. Jeg er jo mildt sagt lite gira så vi fikk henvisning til samtale på Ullevål for både meg og mann så vi kan prate med noen der og kanskje får planlagt keisersnitt denne gangen. Jeg har ikke bestemt meg enda for om jeg vil ha keisersnitt eller om jeg VIL ha, men jeg fikk klump i halsen og måtte blunke vekk et par tårer bare når jeg satt der og pratet om fødsel nå så... :sukk:

Vikarlegen jeg var hos på første kontroll var i overkant opptatt av diabetes og hang seg veldig opp i det at jeg har alders diabetes på alle bauer og kanter av familien. Det kombinert med at Trollet var 4242g når han ble født var nok til at jeg havnet i risikogruppen for svangerskaps diabetes (selv om jeg ikke hadde det forrige gang) og nå blir sendt avgårde til sånn glukosetest (?) i uke 26 så det blir jo spennende! :P  

Jeg var veldig innstilt på å bytte henne ut med en gang jeg kom hjem men hun var faktisk mer oppegående i dag en hun noen gang har vært når vi har vært der med Trollet. Kanskje hun bare har mer erfaring med gravide enn med små barn? 
Neste kontroll tar jeg i alle fall hos fastlegen så får vi se hvis vi flytter til en annen bydel i løpet av høsten så blir vi jo å bytte helsestasjon og jordmor da uansett.. 

Jeg merker at det frister mye mer å ligge på sofaen å drikke te i dag enn å dra ut å lete etter nye klær så jeg troooor kanskje jeg blir å utsette det til senere i uka.... Det er vel innafor...? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjørte kjoler jeg, for da kunne de aller aller fleste brukes fra magen var relativt liten og helt til slutten. Men jeg liker å gå med kjoler til vanlig også, da - pleier alltid å gå med kjole eller skjørt på jobb.

Jeg fant INGEN jakker jeg likte i noen butikker i Oslo, så jeg kjøpte min ene gravid-jakke her:

http://www.seraphine.com/us/maternity-clothes/maternity-coats.html#page=1&top=1700&

Litt dyrt, men jeg orket ikke gå og fryse eller føle meg som et stygt udyr gjennom en hel lang vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er hun både jordmor og helsesøster? Det var jo litt av en tilfeldighet. Jeg husker ikke om du har skrevet om fødselen din, ble det komplikasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, miore skrev:

Jeg kjørte kjoler jeg, for da kunne de aller aller fleste brukes fra magen var relativt liten og helt til slutten. Men jeg liker å gå med kjoler til vanlig også, da - pleier alltid å gå med kjole eller skjørt på jobb.

Jeg fant INGEN jakker jeg likte i noen butikker i Oslo, så jeg kjøpte min ene gravid-jakke her:

http://www.seraphine.com/us/maternity-clothes/maternity-coats.html#page=1&top=1700&

Litt dyrt, men jeg orket ikke gå og fryse eller føle meg som et stygt udyr gjennom en hel lang vinter. 

Jeg tror jeg er ganske uproposjonal i overkroppen for jeg har alltid store problemer med å finne kjoler som passer. Alle de kjolene som er delt sånn at de skal legge seg fint under puppene går enten rett over eller langt ned på magen hos meg... :dry:
Takk for tips til jakke, det skal jeg sjekke ut og er enig der, er det noe man kan legge litt penger i med god samvittighet så er det en vinterjakke! ;) 
Må man betale mye i toll og frakt? 

54 minutter siden, Nori skrev:

Jøss, er hun både jordmor og helsesøster? Det var jo litt av en tilfeldighet. Jeg husker ikke om du har skrevet om fødselen din, ble det komplikasjoner? 

Ja tydeligvis... :klo:
Fødselen min var i korte trekk innlagt med missfarget fostervann, 15 timer med rier uten for mye fremgang for baby satt fast i bekkenet, endte med hastesnitt og mor og barn på intensiven. Ikke akkurat drømmefødsel... 
Hele fødselshistorien finnes nederst på siden for spesielt interesserte ;)  

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg tror jeg er ganske uproposjonal i overkroppen for jeg har alltid store problemer med å finne kjoler som passer. Alle de kjolene som er delt sånn at de skal legge seg fint under puppene går enten rett over eller langt ned på magen hos meg... :dry:
Takk for tips til jakke, det skal jeg sjekke ut og er enig der, er det noe man kan legge litt penger i med god samvittighet så er det en vinterjakke! ;) 
Må man betale mye i toll og frakt? 

Frakt er ikke så dyrt, i alle fall ikke om man handler fra den britiske versjonen av butikken (kan velge det på "flagget" øverst på siden). Tror det var 12 pund eller noe sånt? Jeg husker ikke hvorvidt jeg betalte noen form for fortollingsavgift utover MVA dessverre, det begynner å bli en liten stund siden nå :)  Husker ikke en gang om den kom på posten eller UPS/DHL, men om det var posten har de en kjekk kalkulator på nett:

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg lese om fødselen din igjen og den virket veldig tøff! :( Både under fødsel og tiden rett etterpå.  Godt at du får ekstra samtaler nå og eventuelt mulighet for planlagt KS om du ønsker det. Håper du får en bedre opplevelse denne gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun utdannet både jordmor og helsesøster altså? Og jobber som begge deler på samme helsestasjon? :klo: Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, juliane skrev:

Er hun utdannet både jordmor og helsesøster altså? Og jobber som begge deler på samme helsestasjon? :klo: Merkelige greier...

Ja nå er jo ikke den helsestasjonen helt i vater da så det skulle faktisk ikke forundre meg om hun ikke var utdannet som noen av delene...  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Ja nå er jo ikke den helsestasjonen helt i vater da så det skulle faktisk ikke forundre meg om hun ikke var utdannet som noen av delene...  :sjenert:

:blink: Enda en grunn til å krysse fingrene for at dere får leiligheten! :fnise: 

Ang. fødsel så skjønner jeg godt at du vurderer keisersnitt, for fødselen til Trollet hørtes ut som en skikkelig vond og skummel opplevelse :klem: Så bra at du har fått henvisning videre til samtale  :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja nå er jo ikke den helsestasjonen helt i vater da så det skulle faktisk ikke forundre meg om hun ikke var utdannet som noen av delene...  :sjenert:

Det var det første jeg tenkte også... Det der hørtes suspekt ut! Begge deler skal jo i teorien innebære (hver sin) videreutdanning, og hvis hun er så sløv som du sier synes jeg det høres rart ut at hun har tatt TO spesialiseringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg at jeg har lest om fødselen din tidligere. Forstår godt behovet for forutsigbarhet denne gangen altså. Ikke sammenlignbart med din situasjon selvfølgelig, men jeg gikk til mange samtaler på sykehuset i forkant av fødsel og hadde stor nytte av det. Ble tatt så godt i mot og kommer til å be om det neste gang også, siden det nok blir et annet sykehus denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en nervepirrende budrunde i dag som raskt eskalerte så må jeg dessverre skuffe og si at vi fortsatt ikke er huseiere... :(  
Den ble solgt for 600 000 over prisantydning, en sum som også var vår maxpris så da ga vi oss på topp og venter for å se om det er skjebne-bestemt at vi skal ha den, nemlig ved at vi blir oppringt i morgen når ansienniteten skal avgjøres. :P 

Jeg er skuffa, men det går greit. 
Vi MÅ ikke flytte NÅ, jeg bare VILLE ha den.. 
Det kommer vel flere leiligheter etterhvert... ;)  

Nå skal jeg prøve å fokusere på noe annet, nemlig bursdagen til Trollet som skal ferieres i helgen. 
Da har vi leid lokale og invitert det lille vi har av familie så til sammen blir vi 13 stk på tapas og dessert. 
Siden vi ikke hadde noen dåp/navnefest så slår vi heller på stortromma og feirer ordentlig 1-års dag! :nigo:
Som den sunnmøringen jeg er så vil jeg helst ha et stort og flott kakebord men det innebærer jo at JEG må bake en god del og det vet jeg rett og slett ikke om jeg har tid til.. :bond:
Hvis noen har tips til kaker eller annet så er det bare å slenge det inn, hittil ser listen slik ut: 
Marsipankake (bestilt fra konditori) 
Sjokolademuffins med uglepynt 
Ostekake
Fruktsalat med vaniljesaus
Oreokake (kanskje kanskje) 
:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiennitet? Kan du forklare.

Kjipt at dere ikke fikk den men 600' over er jo sykt.... 

Hvor på Sunnmøre er du fra? :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok en heftig opplevelse ja :klemmer: Det blir ikke sånn igjen :jepp: hvis det er pga stjernekikking så er jo sannsynligheten for gjentagelse forsvinnende liten, det er det jeg trøster meg med ;) Det blir nok godt med en samtale på sykehuset, det skal vi ha! 

Oreokake er jeg rimelig lei av altså... Hva med suksessterte? :spise: Det er faktisk begrenset hvor mange kaker man trenger, utrolig men sant!, selv for Sunnmøringer ;) 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ansiennitet? Kan du forklare.

Kjipt at dere ikke fikk den men 600' over er jo sykt.... 

Hvor på Sunnmøre er du fra? :ninja: 


Leiligheten er en OBOS- leilighet og når de legges ut for salg kan de som er obos-medlemmer ta over det aksepterte budet og få kjøpe boligen til den prisen som ble avtalt i budrunden. 
Dersom flere obos-medlemmer vil bruke forkjøpsretten på samme bolig, er det den som har vært medlem lengst som får velge å benytte forkjøpsretten først (ansiennitetsprinsippet). 
 
Så et menneske fra obos vil starte å ringe den personen med lengst ansiennitet i morgen for så å jobbe seg nedover listen til han enten finner noen som vil kjøpe den, eller til alle har sagt nei og først DA får budvinner feire kjøpet. 
Nesten som å stjele egentlig. :P 
Vi har ikke kjempe lang ansiennitet og jeg vet at det var 9 stykker som hadde meldt forkjøp på denne leiligheten, så da kommer det helt an på om de synes den er verdt pengene, hva deres budsjett er osv osv osv.. Time will tell! ;)  

Født og oppvokst i området Ålesund, Moa og Skodje  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Det var nok en heftig opplevelse ja :klemmer: Det blir ikke sånn igjen :jepp: hvis det er pga stjernekikking så er jo sannsynligheten for gjentagelse forsvinnende liten, det er det jeg trøster meg med ;) Det blir nok godt med en samtale på sykehuset, det skal vi ha! 

Oreokake er jeg rimelig lei av altså... Hva med suksessterte? :spise: Det er faktisk begrenset hvor mange kaker man trenger, utrolig men sant!, selv for Sunnmøringer ;) 0

Jeg satt akkurat å googlet suksessterte! Synes det er såååååå godt, men har aldri laget det selv.... :sjenert:
Det kan faktisk aldri blir for mange kaker!!! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hurra! Ganske grei ordning egentlig :jepp: satser på den blir deres likevel ;) 

Samme som meg, dvs Ålesund. Bor utenfor nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo den browniesgreia som @Sjela (tror jeg) tipset om. 

En pakke browniesmix, en pakke kremfløte, en pakke bringebær (eller annen syrlig) gelé + ferske eller frosne bringebær/kiwi etc. 

Lag brownies. 

Lag gelé med halvparten av vannet og kjøl ned til romtemperatur. Må ikke stivne! 

Pisk krem og rør inn geleen :jepp: 

Ha det oppå kaka og avkjøl til neste dag. Hvis du vil at bærene skal litt nedi eller feste seg så må du ha på de før du avkjøler kaka. Hvis ikke så strør du det bare oppå dagen etter. De kan også blandes inn i kremen ;)  Jeg har brukt å bare trykke de lett nedi. 

Dette blir en kjempegod brownies som ikke er for mektig, deilig med det syrlige :jepp: 

Hvis du bruker Regal browniesmix og laktosefri kremfløte så blir den også gluten- og laktosefri ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ooooo den browniesgreia som @Sjela (tror jeg) tipset om. 

En pakke browniesmix, en pakke kremfløte, en pakke bringebær (eller annen syrlig) gelé + ferske eller frosne bringebær/kiwi etc. 

Lag brownies. 

Lag gelé med halvparten av vannet og kjøl ned til romtemperatur. Må ikke stivne! 

Pisk krem og rør inn geleen :jepp: 

Ha det oppå kaka og avkjøl til neste dag. Hvis du vil at bærene skal litt nedi eller feste seg så må du ha på de før du avkjøler kaka. Hvis ikke så strør du det bare oppå dagen etter. De kan også blandes inn i kremen ;)  Jeg har brukt å bare trykke de lett nedi. 

Dette blir en kjempegod brownies som ikke er for mektig, deilig med det syrlige :jepp: 

Hvis du bruker Regal browniesmix og laktosefri kremfløte så blir den også gluten- og laktosefri ;) 

 

NAM! :spise:
Om det ikke blir denne gangen  (fordi det blir for mange med sjokolade) så skal jeg jammen meg lage den senere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...