Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

:rasende:

Akkurat som vi ikke kjenner nok på det selv at kroppen forandres og det FORT når det er to tette graviditeter! Uff, kjenner raseriet på dine vegne! Hva skal man egentlig svare på slikt da? Jeg er frista til å si "takk det samme" når folk sier nå viser magen jammen godt, men jeg kan jo rett og slett ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en periode jeg fikk sånne kommentarer. På kvelden da jeg var trøtt og følsom ble jeg lei meg. "Hvis du er så stor allerede nå, tenk hvor svær du blir når det faktisk nærmer seg!" Og jeg fikk akkurat den samme som deg. "Nærmer seg vel permisjon nå?" Da var det mange måneder til! Gudhjelpes, for en folkeskikk :P 

Men det er gått over nå altså :Nikke: Det er ingen så kommenterer lenger og jeg har heller ikke panikk for den bratte kurven min. Så lenge ikke jordmor kommenterer noe på veiingene våre så er det sikkert helt greit :) 

Dette går bra! Vi er garantert superlekre begge to :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide er fritt vilt..

Fikk den i en butikk to-tre måneder før. Ble så flau at jeg løy om når termin var 😂 Og jeg var langt i fra noe unormalt stor som gravid.. tror det er bare automatiske kommentarer dessverre, men ikke greit allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gravide kropper er fritt vilt! Er (nesten) ingen grenser for hva som er greit å si og gjøre. Jeg fikk kommentarer både på magen, direkte spørsmål om hvor mye jeg hadde lagt på meg og at puppene mine også hadde vokst. :daane:Nå gikk ikke kommentarene inn på meg, jeg ble bare fascinert over hva folk fikk seg til å si. Men mageklappinga, den fiksa jeg virkelig ikke! Når ble det greit å klappe folk på magen liksom?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 20.09, j86 skrev:

:rasende:

Akkurat som vi ikke kjenner nok på det selv at kroppen forandres og det FORT når det er to tette graviditeter! Uff, kjenner raseriet på dine vegne! Hva skal man egentlig svare på slikt da? Jeg er frista til å si "takk det samme" når folk sier nå viser magen jammen godt, men jeg kan jo rett og slett ikke gjøre det.

Ja det er akkurat det.. Jeg er så lei av å bare le det vekk for jeg synes faktisk ikke det er noe ok.. 
Så nå har jeg gått over til å si ingenting og bare gå min vei om noen kommenterer... 

På 21.10.2016 den 9.13, miore skrev:

Ugh. Folk er så forbanna korttenkte av og ti!

 

På 21.10.2016 den 9.59, Weebs skrev:

Jeg hadde også en periode jeg fikk sånne kommentarer. På kvelden da jeg var trøtt og følsom ble jeg lei meg. "Hvis du er så stor allerede nå, tenk hvor svær du blir når det faktisk nærmer seg!" Og jeg fikk akkurat den samme som deg. "Nærmer seg vel permisjon nå?" Da var det mange måneder til! Gudhjelpes, for en folkeskikk :P 

Men det er gått over nå altså :Nikke: Det er ingen så kommenterer lenger og jeg har heller ikke panikk for den bratte kurven min. Så lenge ikke jordmor kommenterer noe på veiingene våre så er det sikkert helt greit :) 

Dette går bra! Vi er garantert superlekre begge to :5:

Jeg sammenligner jo meg selv med meg selv i forrige svangerskap og ser jo faktisk at jeg er mindre denne gangen så sånn sett så er jeg ikke bekymret eller noe. 
Bare synes det er så unødvendig at ''alle'' skal kommentere det hele tiden. 
La meg være gravid i fred liksom :P 

55 minutter siden, maja87 skrev:

Gravide er fritt vilt..

Fikk den i en butikk to-tre måneder før. Ble så flau at jeg løy om når termin var 😂 Og jeg var langt i fra noe unormalt stor som gravid.. tror det er bare automatiske kommentarer dessverre, men ikke greit allikevel!

Ja jeg også har rundet opp flere ganger nå.. 
6mnd på vei blir ''nesten 7'' og på spørsmål om når termin er så sier jeg Januar istedenfor 29.Januar.. 

Litt dumt at det skal være sånn.. 
Går vel mye på hormoner også tenker jeg... 

25 minutter siden, Nori skrev:

Ja, gravide kropper er fritt vilt! Er (nesten) ingen grenser for hva som er greit å si og gjøre. Jeg fikk kommentarer både på magen, direkte spørsmål om hvor mye jeg hadde lagt på meg og at puppene mine også hadde vokst. :daane:Nå gikk ikke kommentarene inn på meg, jeg ble bare fascinert over hva folk fikk seg til å si. Men mageklappinga, den fiksa jeg virkelig ikke! Når ble det greit å klappe folk på magen liksom?! 

Jeg merker jeg er mer sårbar nå enn forrige gang.. 
Men det er kanskje fordi jeg er mer lei denne gangen og at jeg ikke synes det er så spennende selv.. :P  
Og mageklapping er ALDRI lov. :opplyser:
Da slår jeg faktisk vekk hånden og sier ''nei!'' som om de skulle vært en hund som gjorde noe galt. 
Jeg har en enorm intimgrense til vanlig da (er av den sorten som ikke klemmer venninner eller noe) så det er heldigvis ikke mange gangene noen har prøvd å nærme seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt fri i helgen og det har egentlig vært litt slitsomt. :sjenert:
Trollet er inne i et utviklinssprang igjen nå og vil aller helst være opp meg hele tiden, mannen fungerer til nød innimellom men det er helt klart jeg som er no.1 for tiden 
Egentlig veldig koselig og veldig slitsomt. 

Har vært veldig sliten de siste dagene og lurer på om jeg kanskje kan ha behov for litt mer jern igjen. :klo:
Forrige svangerskap gikk jeg på jern tabletter hele veien men jeg har ikke fått beskjed om at lagrene er lave nok til at jeg burde gjøre det nå. Kanskje de kan sjekke det også når jeg skal inn å ta blodprøver uansett for den der glukosetesten? 
Tenker jeg skulle få den unnagjort enten onsdag eller torsdag denne uka. 
Gruer meg litt... 
Mest fordi jeg tror det blir veldig kjedelig og litt fordi jeg må klare meg uten å drikke noe hele natten og morgenen... 
Note to self: husk å handle inne flere urinprøveglass i morgen! 
For de tester urin også i samme slengen sant? 

Ellers stresser jeg en hel haug fordi vi ikke har pakket så mye som jeg skulle ønske og fordi mannen skal jobbe doble eller sene dager hele neste uke og da får han jo ikke pakket så mye da heller. 
Neste helg jobber jeg, vi får nøklene til ''ny huset'' neste tirsdag og har planer om å male alle tre soverommene og jeg regner med det ikke er gjort på en dag, så da er det ikke mye tid til å pakke neste uke heller. :bond:

Tenk om jeg blir påvist svangeskapsdiabetes da!? 
Jeg hadde vel merket noe om jeg hadde hatt det? 
Æsj nå gruer jeg meg litt mer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg inntatt det som føles som mitt siste måltid. :fnise:
Glukosebelastningstest i morgen tidlig og til vanlig så er det jo ikke noe stress å ikke spise før i 9-10-11 tiden, men fordi jeg VET at jeg ikke får lov så går jeg nesten og kjenner meg sulten nå selv om jeg nettopp har hevet innpå med en stor porsjon havregrøt. :P 

Leser litt rundt på internetten og blir ikke klok på om jeg kan drikke vann eller ikke.. 
Hvor mye kan litt vann gjøre liksom? 
Samtidig så er jo fasting fasting... 
Hmm.. Får se an hvor tørst jeg blir.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort! 

Sitter på venterommet og tester tålmodigheten as we speak. 

Testen gikk jo kjempe fint, litt skeptisk når jeg fikk beskjed om at de var tomme for den vanlige drikken så de måtte gjøre som i gamledager og blande sukker og vann. Ingen sitron eller bringebærsmak her altså.  :dry:

Så følger de opp med at de er tomme for sukker ( :sjokkert: ) så jeg er den siste i dag som kan få denne testen, alle andre må gå hjem. Snakk om flaks! Takk til Trollet for at han er en morgenfugl og fikk meg opp så tidlig! 

Drikken var egentlig ikke så fæl, nå er jo jeg glad i søtt og det var vel egentlig som å drikke kald flytende melis... Siden jeg var stuptørst så var det helt ok. :fnise:

Spennende å se hva resultatet blir, krysser fingrene for at jeg kan spise kaker og godis i jula i år også! 

Nå følger 1,5 time til med kg og hjemmet/se og hør lesing (ah, jeg elsker venterom) om hverandre. Jeg har i alle fall sikret meg en god stol. Motivasjonen er på topp! :lur:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også glad i søtt altså, men kald, flytende melis er ikke noe som frister sånn innmari på morgenkvisten. :spy: Har du det fremdeles ok der du sitter i den gode stolen og koser deg med Hjemmet? :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen og kjempe skuffet over at jeg ikke fikk vite resultatet med en gang! 
''Vi sender det til helsestasjonen så du kan ringe dit neste uke''
:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den glukosetesten endelig er over. Høres helt grusomt ut. Jeg er også veldig glad i søtt, men akkurat kald melis hadde jeg ikke orket å drikke altså. :PUtrolig teit at de ikke kan gi deg resultatene direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag og det betyr 27+0 i dag! 
Nå begynner vi å nærme oss 30-tallet dere!! 


:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  

Hvor langt på vei
27 uker er overstått, 13 uker igjen
Gravid-måned 6 og 2. trimester 

Dager igjen
189 dager har gått og 94 dager er igjen
(to-sifret og greier, dette kjennes bra!)  

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som en klase bananer... :sprettoy: 
Hun er ca 1kg og 32cm fra hodet til føtter! 
(mannen lurte på om det var first price eller dole bananer og synes IKKE 1kg var mye, ''hæææ? Vokser de så grasalt mye de siste månedene altså?!'' :fnise:)
I følge appene mine så åpner hun øynene for første gang denne uka, spent på å se hvor lik hun blir på broren sin. 

Kjenner du bevegelser
Kjenner godt med liv hver dag. 
Hun er også grei hittil med at hun ikke holder show om natten, mulig det at morkaka ligger foran gjør at jeg bare ikke kjenner det så godt, men jeg er i alle fall glad for at det bare er den ungen på utsiden av magen som holder meg våken om natten, enn så lenge. ;) 


Form
Formen er sliten og jeg har 20% sykmelding ut måneden noe som hjelper veldig.
Nå får jeg sove litt mer og stresser ikke like mye og det er godt.


Plager
Bekkenet er vondt når jeg våkner om morgenen og noen ganger våkner jeg også i løpet av natten fordi det gjør vondt å snu seg. 
Må har flere pauser på jobb og har planer om å snakke med sjefen for å få en tilrettelagt admin-dag i løpet av neste uke for å få enda litt mer avlastning isteden for å måtte be om mer sykemelding. 

Cravings
Drikker fortsatt mye melk. 
Appelsinjuice smaker fortsatt mugg og kaffe må inntas med isbiter. 
Egentlig er all varmmat litt ''blæh'' for tiden, jeg spiser heller skive hele dagen enn varm lunch eller middag. Ja bortsett fra grøt da, det går egentlig mye i grøt her. Grøt er digg. Både havre og risengryn. 
:jepp:


Humør
Merker at jeg lar meg irritere lettere nå. Blir sint for små bagateller og tålmodigheten min ovenfor duste-mennesker er mindre enn før. Har heldigvis unngått å klikke hittil men frykter at det kanskje vil renne over en gang om ikke så lenge..  

Vektøkning
+ 6 kg totalt
Er litt bekymret for at jeg nå er sykemeldt og at jeg ikke orker å være like aktiv som tidligere.
Det vil jo sikkert påvirke vekten.
:sjenert:
Får bare fortsette å holde fokus på kosthold (med begrensing av kos i ukedager) og prøve å legge inn en tur her og der på de dagene jeg ikke jobber. Vil ikke ende opp der jeg var forrige gang hvor jeg ble sliten bare av å gå til bussen om morgenen... 
Har et ønske om å ikke gå opp mer enn 11kg totalt denne gangen for å slippe så mange av plagene i ettertid. 

Strekkmerker
Har fått et par på innsiden av lårene og merker at magen klør utover kvelden så jeg er blitt litt flinkere til å smøre meg denne uka. 

Innkjøp og utstyr
Alle innkjøp er satt på vent til vi har kommet på plass i den nye leiligheten.
Bortsett fra at jeg trooooor jeg kommer til å kjøpe vogn fra en på finn.no i løpet av helgen. 
Sikler på en Bugaboo Donkey og tror jeg har funnet en brukt en der som både ser grei ut og har en fin pris.  


Neste kontroll
Uka etter neste skal jeg ha hele tre (!) kontroller etter hverandre! :bond:
Mandag 7 = siste jordmor kontroll før jeg bytter helsestasjon, regner da også med å få resultatene fra glukosebelastningstesten hvis hun ikke har rotet de vekk til da... 
Tirsdag 8 = blodprøver hos legen igjen siden jeg er rhesus negativ og samtale om videre sykemelding
Onsdag 9 = fødsels samtale på Ullevål for å forhåpentligvis får planlagt keisersnitt 

Fødselsforventninger
Jeg er 98% sikker på at jeg VIL ha keisersnitt denne gangen og har så smått begynt å forberede meg på eventuell trygling når vi skal i overnevnte fødsels samtale. 
Jeg håper de bare ser på meg og mitt triste ansikt og lar meg få planlagt snitt uten mer diskusjoner. 
Er veldig redd for at de skal prøve å presse meg til å ''prøve vaginal fødsel først med lavere terskel for å avbryte og gå over i snitt dersom jeg føler det blir for mye'' - nei, jeg vil ikke prøve, jeg vil ikke gå inn i uvissheten igjen. 
:(

Hodet ned/festet
Det hodet er vel fortsatt sånn ca ''all over the place'', sååå nei.. :P 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker! Herregud så fort det går! :duskedame:

Nå har barnehageportalen åpnet igjen forresten, så da vet du hva du må gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, juliane skrev:

27 uker! Herregud så fort det går! :duskedame:

Nå har barnehageportalen åpnet igjen forresten, så da vet du hva du må gjøre. ;)

Iiiiih, det hadde jeg glemt!!! 
Takk, nå har jeg enda en ting jeg kan gjøre på sofaen isteden for å pakke!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...