Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Tusen takk til @Weebs @j86 @sitronkake og @Porcelain for støtte, tanker og råd! :hjerte:
Jeg har lest, men orker ikke å forholde meg til alt dette her nå og ''tar en struts'' og rett og slett pakker vekk alt som har med den gamle leiligheten å gjøre i en liten boks i hode (ved siden av den der jeg oppbevarer tankene rundt fødselen som snart kommer) og nekter å gi det noe mer oppmerksom het før vi får vite hvor stort pengekrav huseieren kommer med. :opplyser:

Nå har jeg frihelg og den nyyyytes max. :danse:
Mannen hadde fri i går og vi fikk endelig pakket ut litt av alle kassene våre og i dag skal vi endelig få montert opp garderoben på soverommet slik at vi kan pakke klærne våre ut av koffertene. :) 

Trollet sov hele natten i natt for første gang på lenge (det har vært mye snørr i det siste) og våknet kvart over 5. Prøvde å få ham til å sovne i egen seng i en halvtime før jeg måtte innse tapet. Han lå bare å blunket og skrek når jeg gikk ut av rommet.. :glare:
Så da gjorde jeg det som jeg har sagt så mange ganger at jeg aldri skulle gjøre ''ingen barn i senga med mindre vi er syke!'', og tok med meg både dyne og Troll inn i senga og la ham mellom mannen og meg. Der sovnet han på tvers av oss begge og sov til litt over 8!!! :sjokkert:
Veldig deilig med en sovemorgen altså, men betyr dette at jeg må bli en sånn en som sover sammen med barna mine ofte??
Er ikke sikker på om jeg er heeeelt klar for det livet... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så kjipt med gamleleiligheten. Håper virkelig dere kommer frem til en god løsning, som ikke ruinerer dere helt. 

Jeg er veldig pragmatisk når det gjelder søvn altså. Den løsningen som gir mest søvn, det er den vi velger. Ikke aktuelt at jeg skal ri prinsipper på bekostning av kvalitetstid med Jon Blund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne huseiere. Been there done that. Det er skikkelig, skikkelig pyton :( Jeg er også pragmatisk angående søvn, særlig fordi jeg har et barn som aldri noen sinne har sovet en natt i sin egen seng. Fullstendig nekt. Hysterisk unge. Så får det bare være at jeg ikke hadde tenkt å samsove med en snart ni mnd gammel baby. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått sykt fort, men samtidig vært kjempe lang! 
Stod opp med Trollet og leverte i barnehagen. Siden jeg jobber på hotell så tok jeg meg en studietur og spiste frokost hos en av konkurrentene før jeg satte kursen mot kontoret. Der gjorde jeg ca ingenting hele dagen rett og slett fordi jeg var stapp mett etter den enorme frokosten og fordi jeg er søpple-forkjølet og fortsatt litt skeptisk til hvor mye Otrivin det er innafor å innhalere. :sjenert:

Etter jobb stresshandlet jeg gave til mannen som har bursdag i morgen, det har vært så mye i det siste at i dag var den eneste dagen hvor jeg faktisk hadde tid til å dra innom mer enn matbutikken etter jobb. Også møtte jeg noen venninner til middag og nå ligger jeg på sofaen med en halv liter is og føler meg HELT utslitt! :daane:
Litt spesielt siden jeg la meg kl 20.30 i går kveld, men jeg skylder på at jeg er syk og at kroppen min plutselig har forstått hvor gravid jeg er... 

I morgen har jeg sykedag igjen og mannen skal levere så da kan jeg sove leeeeeenge, lenge, lenge og det gleder jeg meg enormt til! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for dagen i dag var: 

- Sove lenge
- Dusje
- Hente siste del av gaven til mannen på posten
- Pakke inn gavene og lage kort
- Handle inn til middag 
- Handle noen julegaver 
- Støvsuge og vaske leiligheten
- Vaske en maskin med klær
- Kontakte forsikringsselskapet ang. gamle leiligheten
- Hente Trollet i barnehagen
- Lage middag til mannen kommer hjem

Dagen så langt: 
- Stod opp med Trollet kl. 05.30 (det er jo tross alt mannens bursdag og han burde få sove lenge) 
- La meg igjen etter at de dro i barnehagen og sov fra 8-11
- Brukt 2 timer på å sende mail til forsikringsselskapet 
- Dusjet
- Ligget på sofaen og snørret sammen med laptopen og repriser av Hotel Cæsar. 

... Planen var å reise å hente Trollet i 3 tiden og siden klokka nå er halv 3 og jeg fortsatt har vått hår ser jeg at jeg må droppe alle andre planer. Får satse på at Trollet er i godt humør og at vi kan handle, pakke inn gaver OG lage middag sammen! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Trollet vært på 15 måneders kontroll og det gikk kjempe fint! :jepp:
Vi var for første gang på ny helsestasjon, aldri mer trenger vi å reise tilbake til den på Grunerløkka og hjelpes meg deg føles godt! 
Første inntrykket av ny helsestasjon og helsesøster var veldig positivt.
Hun skrøt mye av Trollet og bemerket at han var en veldig rolig og blid liten gutt. 
Humøret hans går i berg og dalbane for tiden men akkurat når vi var der inne var han som en sol. SÅ blid og fornøyd der han tasset rundt og brifet med alle dyrelydene sine så det var jo veldig hyggelig. :P 

Han har alltid vært tøff og holdt seg til minimalt med grining ved tidligere vaksiner og denne gangen rynket han ikke en gang på nesen når hun satte sprøyta. Ble nesten litt bekymret for at hun bare latet som at hun stakk! :hoho:

Siden kontrollen av kl. 9 og det var turdag i barnehagen på andre siden av byen så valgte jeg å holde ham hjemme i dag, det hadde jeg ikke valgt igjen i morgen. Han er fin han lille gutten min men en hel haug med håndfuller for en snart høygravid dame som i tillegg er kjempe forkjølet. :daane:
Det at jeg fikk mail av forsikringsselskapet mitt om at innboforsikringen vår IKKE dekker vannskaden i den gamle leiligheten (de dekker bare innbo og løsøre, ikke vegger, tak og gulv) har heller ikke hjulpet og jeg må innrømme at jeg har tydd til tårene både en og to ganger i dag selv om Trollet har vært her. :(  
I morgen har jeg halv dag på jobb og begynner ikke før 11.00, hadde egentlig tenkt meg ut på Black Friday salg før jobb men det tror jeg jeg bare må droppe nå og heller prøve å sove litt lengre isteden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke lille trollet :rodmer:

Åhr, den vannskaden altså. Krysser fingrene for at regningen ikke blir så avskrekkende som dere frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt alene tid med laptopen under frokosten i dag, det er Fredag og det betyr 31+1 i dag! 
Vi har bikket 30-tallet dere!! 


:hoppendeglad:

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
31 uker er overstått, 8 uker igjen til fødsel
9 uker igjen til termin

Gravid-måned 8 og 3. trimester 

Dager igjen
218 dager har gått og 55 dager er igjen til fødsel.
WoW

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne mest for Bølla

Bøllas størrelse
Like stor som et salathode
Hun er ca 1,8kg og 39cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Det er litt trangt der inne nå men jeg mistenker at hun har lagt seg litt mer til ro for bevegelsene er ikke like mye all over the place som de har vært tidligere. 

Form
Formen er fortsatt sliten.
I tillegg til å være gravid sammen med en mann som jobber mye kveld og et Troll som ikke forstår at mamma helst vil sitte alene på sofaen og ikke ha ham oppå seg hele kvelden så har jeg blir søppleforkjølet. Hadde jeg vært hypokonder hadde jeg kanskje til og med kalt det influensa for jeg tror jeg har hatt en del feber.. Men det er jeg ikke, og influensa er jo noe jeg skulle/skal ta vaksine for så det gidder jeg ikke ha!
Jeg har oppgradert sykemeldingen min til 50% så nå jobber jeg 2 og en halv dag i uka og ingen helger lengre.
Satser på å holde det gående frem til jul. :) 


Plager
Bekkenet har blitt litt bedre etter at jeg kuttet ned på jobbingen og svangerskapsdiabetesen har jeg sagt fra meg.
Sliter litt med søvnen, ikke bare fordi Trollet er et troll om nettene nå, men også fordi jeg blir så rastløs og tankene kverner så det er vanskelig å finne roen når jeg først får lagt meg.


Cravings
Nei... 

Humør
Jeg er super stresset for tiden, mye av det er på grunn av den gamle leiligheten og alt rotet der. 
Kombinert med at mannen jobber mye og jeg ikke føler vi får gjort det vi skal her sliter en del på meg. 
Jeg VET at vi fortsatt har god tid, og at det med leiligheten kommer til å ordne seg på ett eller annet vis, men det er mye gråting og hadde det ikke vært for Trollet så hadde jeg bodd under dyna og nesten gitt opp alt denne uka. 


Vektøkning
+ 7 kg totalt
Jeg har ikke gått opp et gram de siste to ukene og nå er jeg nesten litt bekymret isteden for å være glad. 
Jeg vet jeg spiser mindre nå fordi jeg stresser sånn men på den andre siden så har jeg vært et godt stykke ned i godteriskålen den siste uka etter at jeg fant ut at jeg skulle legge diabetesen på hylla så jeg hadde faktisk forventet meg å gå opp mer. Magen har jo blitt større også så da er det vel greit... 

Strekkmerker
Har fått et par på innsiden av lårene og merker at magen klør utover kvelden så jeg er blitt litt flinkere til å smøre meg denne uka. 

Innkjøp og utstyr
Gjør et nytt forsøk på å kjøpe vogn i helgen og hvis formen tillater det så stikker jeg ut en tur på Black Friday salg i dag og kanskje finner noe der. 

Neste kontroll
Må kommet meg på ny glukosebelastingstest en dag neste uke og uka etter der igjen, den 5. Desember da har jeg første kontroll hos Jordmor og oppfølgingstime hos lege med tanke på diabetesen og nye blodprøver fordi jeg er rhesus negativ. Lurer også litt på om jeg kanskje skal ta influensavaksine da.. :klo:

Fødselsforventninger
Nå har jeg en dato å forholde meg til så nå kan jeg begynne å jobbe meg mot den. 
Jeg må nok ha en samtale eller to (eller 5) for å komme over tankene og at keisersnitt er det verste en person noen sinne har gjort mot meg.. Merker at hjertet banker litt fortere og jeg blir litt kvalm av å tenke på at jeg skal gjøre det en gang til. Men det er mye bedre enn alternativet, nå vet jeg i alle fall hva jeg går til og jeg kan være uthvilt og tilstede og jeg satser på å få en fin fødsel denne gangen

Hodet ned/festet
Troooor kanskje hun har lagt seg litt mer til rette nå ja.. 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den nye helsestasjonen virker bra :jepp: Skulle vel ikke så mye til å overgå forventningene etter den dere hadde kanskje. 

Håper virkelig at det med den gamle leiligheten løser seg uten at dere blir ribbet for penger :klemmer: Har ikke huseier noen form for forsikring som kan dekke noe? Har dere fått vite hva dere må ut med egentlig? 

I natt drømte jeg forresten om deg :fnise: Vi jobbet sammen  og var på personalfest på hotellet vi jobbet på. Underveis i festen måtte jeg opp på rommet mitt og skifte strømpebukse og da jeg kom ned igjen hadde du skiftet til en diger ullgenser. Bare ullgenser og truse :ler: Og du kunne ikke skjønne hvorfor det ikke var innafor å gå kledd sånn ute blant folk, det var jo ingen som så puppene dine :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for noe dritt med den gamle leiligheten, jeg krysser fingrene for at dere kommer til en fornuftig enighet med huseier. Slike utgifter er det siste man trenger når man har blitt huseiere, det følger nok av kostnader med flytting og ordning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sitronkake skrev:

Så bra at den nye helsestasjonen virker bra :jepp: Skulle vel ikke så mye til å overgå forventningene etter den dere hadde kanskje. 

Håper virkelig at det med den gamle leiligheten løser seg uten at dere blir ribbet for penger :klemmer: Har ikke huseier noen form for forsikring som kan dekke noe? Har dere fått vite hva dere må ut med egentlig? 

I natt drømte jeg forresten om deg :fnise: Vi jobbet sammen  og var på personalfest på hotellet vi jobbet på. Underveis i festen måtte jeg opp på rommet mitt og skifte strømpebukse og da jeg kom ned igjen hadde du skiftet til en diger ullgenser. Bare ullgenser og truse :ler: Og du kunne ikke skjønne hvorfor det ikke var innafor å gå kledd sånn ute blant folk, det var jo ingen som så puppene dine :hoho: 

Jo det var det forsikringsselskapet mitt sa, at de skal kunne ta det på sin... Meeeen så er de dessverre den type mennesker som jeg kan tenke meg vil nekte å gjøre det bare for å være teite. 
Vi har purret på nå men de nekter å oppdatere oss på hvor stor skaden er eller hvor mye penger det kommer til å dreie seg om. Så alt vi kan gjøre nå er dessverre bare å vente og håpe på det beste. Fryktelig frustrerende å gå rundt å ikke vite noen ting. 

Kjempe gøy med drøm da! Også jeg som faktisk var inne på tanken om å gå å kjøpe meg genser og ha på meg som kjole i jula! Riktignok en lang en og med litt mer en truse til og jeg tror jeg kommer til å stille litt flere krav enn at den skjuler puppene!! :hoho:

6 timer siden, Nori skrev:

Æsj, for noe dritt med den gamle leiligheten, jeg krysser fingrene for at dere kommer til en fornuftig enighet med huseier. Slike utgifter er det siste man trenger når man har blitt huseiere, det følger nok av kostnader med flytting og ordning.. 

Takk! Det legger helt klart en demper på hele innflyttingen og alt her. Jeg skulle jo bruke tiden nå på å komme ordentlig på plass her og kose meg med å lage et ordentlig hjem for familien min, men isteden så går jeg rundt her med en stor klump i magen og orker nesten ingenting. :( 

______________________________________________________________________________

Black Friday i dag og jeg hadde jo tenkt å få handlet litt, både til Trollet, Bølla og meg selv.
Meeeeeen det orket verken kroppen eller hodet så da sitter jeg her og lurer på om jeg kanskje kan klare å finne en fin deal eller to på nettet isteden. 
Nesten mest sur for at jeg er så fryktelig tett i nesen for de hadde vist 25% på alle parfymer på Kicks og jeg TRENGER en ny parfyme. ''Min'' parfyme har for lengst gått ut av produksjon og siden har jeg bare ikke funnet meg en ny som jeg trives godt nok med.. Når jeg tenker meg om så så har det nok litt med å gjøre at jeg er gravid og ikke om hverandre og derfor er jo luktesansen min all over the place så kanskje det er like greit at jeg venter.. 
Ja ok.. blablabla.. Tror jeg bare kutter der og går tilbake til tilbudsjakten jeg. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontrollen på Torsdag så spurte helsesøster om det gikk greit med soving og spising og sånt. 
Og joda, kunne jeg fortelle, det går fint. :jepp:
Trollet har jo aldri vært den som har sovet lengst men vi legger ham rundt 19.30 hver kveld og da sovner han greit i etter et par sanger og litt pjusk i egen seng.
Vi må inn en til tre ganger for å få ham til å slå seg ordentlig til ro men det går som regel greit. 
Så våkner han 2-3 ganger i løpet av natten nesten hver natt og man kan nesten stille klokka etter ham. 
Våken kl 22.00, 02.00 og 04.30 ish men det er ikke så farlig sier jeg.. for han sovner som regel igjen med en gang vi kommer inn og sier at det fortsatt er natta og da sover han frem til rundt 05.30. 

Og Trollet satt på gulvet der inne og bare ''ååååjaaaveeeeeel?!?! :lur:
Så i går natt våknet han med et skrik kl 02.00 og ga seg ikke før klokka var over 04.00, uansett hva vi gjorde og når han endelig sovnet igjen så holdt det bare til den vanlige 05.30. 
I natt våknet han først i halv to tiden men sovnet igjen med en gang også satte det i gang litt over 04.00 og da var det ingen bønn, han SKULLE IKKE SOVE IGJEN! Hyyyyyyyyyylte og hoppet og slo og klikket helt eller så lå han bare i senga og blunket og kastet seg rundt så lenge vi var i rommet.
Vi ga opp hele greia når klokka ble kvart på 6... 
:natti:
Mannen drar på jobb nå klokka 8 og kommer ikke hjem før i 6-7 tiden i kveld så jeg håper inderlig at Trollet bestemmer seg for å ta en litt lengre lur en sine vanlige 45 minutter når den tid kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ut som en slitsom natt. :(

Føler også så med deg angående vannskaden! Det høres ikke kjekt ut i det hele tatt. :( Her tror jeg at jeg ville vært skikkelig på utleier med tanke på forsikringsselskap og slikt og ikke godta summer han slenger ut. Mas på dokumentasjon ++ så kanskje han roer seg etterhvert? Håper alt løser seg og at du klarer å nyte den nye leiligheten. Nå slipper dere i alle fall å havne i en slik situasjon igjen nå som dere eier selv. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Chandra skrev:

Huff, det hørtes ut som en slitsom natt. :(

Føler også så med deg angående vannskaden! Det høres ikke kjekt ut i det hele tatt. :( Her tror jeg at jeg ville vært skikkelig på utleier med tanke på forsikringsselskap og slikt og ikke godta summer han slenger ut. Mas på dokumentasjon ++ så kanskje han roer seg etterhvert? Håper alt løser seg og at du klarer å nyte den nye leiligheten. Nå slipper dere i alle fall å havne i en slik situasjon igjen nå som dere eier selv. :hjerte:

Trollet sov halvannen time og har vært i fint humør, i tillegg til at mannen kom hjem tidligere enn forventet så det ble en fin dag i dag allikevel! :) 

Vi har sendt purremail til huseier om at vi vil ha dokumentasjon på alt og at vi vil vite hva de gjør, hvem de får tilbud av og hvor mye ting skal koste før vi er villige til å gi fra oss en krone. Vi venter fortsatt på svar og jeg gruer meg for jeg regner med de prøver å bygge seg opp en kraftig sak før de tar kontakt og at det er derfor de bruker så lang tid. 
Men JA, det er veldig deilig å tenke at jeg ikke trenger å forholde meg til en sånn en igjen.
Min leilighet - jeg kan gjøre hva jeg vil!!! :strix:

Og apropos min nye leilighet: vi fikk med vaskemaskin og tørketrommel på kjøpet da de gamle eierne ikke ville flytte de med seg og jeg har vært super gira for jeg har ikke hatt tørketrommel siden jeg var liten og bodde hjemme hos pappa. 
Har derfor brukt den flittig helt til den i dag ikke ville samarbeide lengre. Uten bruksanvisning og greier så stod jeg der da og klødde meg i hode for å prøve å finne ut hva det symbolet som lyste betydde. :klo:
Jeg har jo lært at det er super viktig å tømme lofilterENE og det har jeg selvfølgelig gjort hver gang men ellers er jeg rimelig blank. 
Så jeg ventet tålmodig til mannen kom hjem og han bare:  
''ja for du har tømt filterene?''
''jaaaaaa''
''Vannet da?''
''Vann?!??!Det er jo tørketrommelen, den er det jo ikke vann i!''
''Ehhh.. jo Beccy... Hvor tror du vannet blir av når klærne blir tørre da?''
''Hmmmh...''
Ja så da lærte jeg noe nytt i dag også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: til det med tørketrommelen. Husk at det er en sånn annen filtergreie som må tømmes/vaskes av og til også. På vår er det en luke nederst til venstre som man kan åpne, og så drar man ut en sånn metallgreie som samler opp masse lo der også.
Lærte noe nytt da svigerfar var på besøk sist; at vaskemaskinen også har noe lofiltergreier. Den har jeg aldri sett før :overrasket: Eller, jeg vet fremdeles ikke hvor den er siden det var mannen som fikk æren av å fikse, men det var visst rimelig fullt av drit der også siden vi ikke hadde rørt den på en 4-5 år :ler: 

Tanken på at parfymer faktisk kan gå ut av produksjon har faktisk aldri slått meg, har aldri hatt problemer med å få tak i den som har fulgt meg de siste ti årene eller så. Måtte google nå, ser ut som den fremdeles selges. Puh! Blir generelt lite parfymebruk om dagen, synes alt lukter kvalmende. Tvang mannen til å kjøpe seg ny sjampo her om dagen, for jeg synes han luktet så ekkelt når han var nydusjet :fnise: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, sitronkake skrev:

:fnise: til det med tørketrommelen. Husk at det er en sånn annen filtergreie som må tømmes/vaskes av og til også. På vår er det en luke nederst til venstre som man kan åpne, og så drar man ut en sånn metallgreie som samler opp masse lo der også.
Lærte noe nytt da svigerfar var på besøk sist; at vaskemaskinen også har noe lofiltergreier. Den har jeg aldri sett før :overrasket: Eller, jeg vet fremdeles ikke hvor den er siden det var mannen som fikk æren av å fikse, men det var visst rimelig fullt av drit der også siden vi ikke hadde rørt den på en 4-5 år :ler: 

Tanken på at parfymer faktisk kan gå ut av produksjon har faktisk aldri slått meg, har aldri hatt problemer med å få tak i den som har fulgt meg de siste ti årene eller så. Måtte google nå, ser ut som den fremdeles selges. Puh! Blir generelt lite parfymebruk om dagen, synes alt lukter kvalmende. Tvang mannen til å kjøpe seg ny sjampo her om dagen, for jeg synes han luktet så ekkelt når han var nydusjet :fnise: 

Ja det er det jeg mener med filterENE, at det er flere enn ett som må sjekkes og tømmes innimellom. 
Vår har også en sånn lang metallboks bak en luke. 
Lofilter på vaskemaskin har jeg hørt om men jeg må innrømme at jeg aldri har tømt, kanskje det er der alle sokkene til Trollet havner? :fnise:

Var så fornøyd med den parfymen, var en som ikke var så vanlig og hadde vel brukt den parfymen i 5 år eller noe når de plutselig ikke solgte den lengre når jeg skulle ha ny. Husker jeg fikk ei venninne til å kjøpe 3 flasker til meg når hun var på ferie fordi de holdt på å selge den ut der, men parfyme går jo faktisk ut på dato og etterhvert luktet de ikke like godt. :P 

_______________________________________________________________________________________

I dag har vi fri alle sammen så da har vi sent Trollet på besøk til min mamma og invitert en kompis av mannen opp for å hjelpe til med å legge lister så vi kanskje endelig blir ferdige med gangen. :) 
Planen min, siden jeg ikke er så fryktelig handypandy, er å få pakket ut resten av eskene vi har stående på kjøkkenet. Sånn sett er det veldig greit at mannen har jobbet mye sent for da har det holdt fint med de få tallerkenene vi har siden vi strengt tatt har spist bare skive, julepølse og grøt til middag den siste uka... :rodme:
Får jeg unnagjort litt klesvask også så skal jeg si meg godt fornøyd med dagen. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige uke fant jeg en vogn jeg vil ha på finn og prøvde å avtale å møte selger den søndagen. 
Ble etterhvert så sliten den helga og hun hadde planer så jeg avlyste og spurte om vi kunne ta det denne helgen isteden. 
Hørte ingenting før i går, da sendte hun melding og sa hun skulle bort kl 15.00 i dag men etter det en gang kunne vi godt møtes. 
Jeg sier ja og spør om vi kan avtale tid og sted men har fortsatt ikke fått noe svar... 
Jeg vil ha den vogna men synes det er veldig frustrerende å sitte her uten noe konkret å forholde meg til... 
Forventer hun at jeg bare skal sitte klar da? 
At hun kan sende melding om en times tid og så skal jeg bare droppe alt og reise å møte henne? 
Jeg er en planlegger og synes dette er veldig vanskelig å forholde seg til.. 
Klokka er 19.30 nå... Hvor lenge må jeg vente før jeg med god samvittighet kan si art det er for sent og vi må ta det en annen gang..? 
Føler meg litt teit her nå og har mest lyst til å gå å legge meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg haaater - HATER! - å ikke ha en tid å forholde meg til, så du har min fulle sympati! Jeg blir urolig og frustrert i hele meg av en sånn situasjon. Det er faktisk min eneste frustrasjon med svigerfamilien - deres totalt manglende evne til å komme med en tid når de skal avtale besøk. "En gang i løpet av søndagen" holder ikke for meg, for å si det sånn. Skjønner godt at du bare har lyst til å legge deg :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, miore skrev:

Gah, jeg haaater - HATER! - å ikke ha en tid å forholde meg til, så du har min fulle sympati! Jeg blir urolig og frustrert i hele meg av en sånn situasjon. Det er faktisk min eneste frustrasjon med svigerfamilien - deres totalt manglende evne til å komme med en tid når de skal avtale besøk. "En gang i løpet av søndagen" holder ikke for meg, for å si det sånn. Skjønner godt at du bare har lyst til å legge deg :klem: 

TAKK! :klem:
Er svigerfamilien din også fra sørlandet? 
Det er min og jeg har inntrykk av at alle derfra mangler det planleggings genet. :dry:
Et eksempel er samtalen jeg hadde med mannen for et par dager siden: 
Mann: ''Mamma tenkte å kanskje komme på besøk før jul siden hun må jobbe i romjulen''
Beccy: ''Ok, når da?''
Mann: ''Vet ikke, tror hun tenkte første eller andre helgen i desember''
Beccy: ''Ja.. Ok... Nå er første helgen i desember neste helg og da skal du jobbe fredag kveld og lørdagen dag... Og andre helgen i desember er den 10 og da skal vi begge i 30års lag så mamma skal ha Trollet på kvelden...''
Mann: ''Stemmer det....''
Beccy: '' Så det blir kanskje litt dumt om hun kommer da.....?''
Mann: ''Ja...''
Beccy: ''.......''

De har fortsatt ikke bestemt når hun skal komme. Om, når og hvis hun kommer skal hun også bo her, noe som betyr at vi er nødt til å rydde plass til henne på det rommet som skal bli Bøllas rom og som pr i dag fungerer som mellomlagringsplass for alt som skal ned i boden... Meeeen det kan han få lov til å finne ut av selv når, om og hvis hun kommer... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her er det jeg som er fra sørlandet, mannens familie er fra østlandet! Men det er erketypisk sørlendinger å være ALT for avslappede (eller sløve/ubrukelige, som jeg velger å kalle det) på det området. Mamma er like planleggingsmenneske som meg, og vi har begge irritert oss grønt over at ingen andre rundt oss er så veldig opptatt av å a) planlegge og b) faktisk gidde å følge de planene vi legger så lenge jeg kan huske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...