Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Weebs skrev:

Og søke om foreldrepenger! Eller har du gjort det allerede kanskje?

Jeg tenkte å vente til jeg hadde vært på alle de kontrollene i uka etter neste.. :jepp:
Hvis jeg får det som jeg vil med tanke på keisersnittet så vil jo terminen flyttes litt frem (jeg forstår det sånn at det ofte gjøres i uke 38 eller noe) og permisjonen legges deretter.. 
Hvis ikke så får jeg ordnet terminbekreftelse fra legen den uka uansett, gidder ikke ringe for å få det ordnet nå. 
Også skal vi jo flytte og da blir jeg med i en annen bydel ergo et annet nav kontor, vet ikke hvor mye det har å si men med tanke på hvor kronglete det systemet deres kan være så tenker jeg at jeg taper i alle fall ingenting på å ha skiftet adresse FØR jeg begynner. ;) 

Barnehage er dog herved søkt, så nå er det bare å vente på et svar jeg sikkert ikke får... 
Jeg har allerede kontaktet alle barnehagene for å sjekke om de tilfeldigvis hadde noen ledige plasser, men hallo, vi bor jo fortsatt i Oslo så det var er stort NEI fra alle.. 
Så med mindre noen flytter utpå nyåret så blir vi vel i den barnehagen vi har nå frem til neste høst og håper på plass i hovedopptaket da. 
Skulle gjerne flyttet hele barnehagen med meg jeg, er sååååå fornøyd med alle som jobber der, Trollet stortrives og det blir skikkelig trist den dagen han må slutte.. :unsure:
Apropos; nå må han hentes, laptopen må bort og jeg skal ut og lufte den nye gravidboblejakka mi for første gang. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar i mot alle konkrete tips til gravid og ammetøy. Har bestemt meg for å unne meg mer av det denne gangen, siden utgiftene blir mindre siden vi har alt av utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nori skrev:

Tar i mot alle konkrete tips til gravid og ammetøy. Har bestemt meg for å unne meg mer av det denne gangen, siden utgiftene blir mindre siden vi har alt av utstyr. 

For et fantastisk argument! Det skal jeg også bruke om jeg blir gravid :jepp:

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Hva slags jakke ble det? :nigo:

 

1 time siden, Nori skrev:

Tar i mot alle konkrete tips til gravid og ammetøy. Har bestemt meg for å unne meg mer av det denne gangen, siden utgiftene blir mindre siden vi har alt av utstyr. 

Det ble denne jakka , enkel, varm og svart. 
Litt stress med den halsen som viste seg å være veldig stor men da slipper jeg i alle fall skjerf utover, og ser for meg at det beltet kan hjelpe meg så jeg ser preggo ut og ikke bare tjukkis så jeg kanskje får sitte på bussen innimellom :P 

Ellers er neste prosjekt å finne en dressjakke til å ha på jobb som kan passe magen (en som ikke får meg til å se ut som jeg har stjelt mannens jakke på vei hjem fra nach...) Helst til ikke så altfor mye penger, i motsetning til deg @Nori så tenker jeg at jeg snart er veeeldig ferdig med å være gravid for evig og alltid og vil derfor legge minst mulig penger i klær denne gangen. :sjenert:
Så om noen har tips til hvor jeg finner det OG ammebher som faktisk gir litt støtte til megatitts så er det bare å skrike ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! Fin jakke perfekt for sesongen. Og gode argumenter. Greit å utnytte litt goodwillen fra folk når man er gravid. Jeg satte for lite pris på det altså. Ingen som tilbyr seg å bære opp posene fra bilen for meg nå nei :hoho:

Og ellers angående tøy... det hender det ligger pakker med preggerstøy på Finn med mye fint. Og tøyet er som regel pent brukt også. Da slipper du fort bilig unna :) Kanskje du kan finne en dressjakke der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2016 den 19.56, Beccy87 skrev:

 

Det ble denne jakka , enkel, varm og svart. 
Litt stress med den halsen som viste seg å være veldig stor men da slipper jeg i alle fall skjerf utover, og ser for meg at det beltet kan hjelpe meg så jeg ser preggo ut og ikke bare tjukkis så jeg kanskje får sitte på bussen innimellom :P 

Ellers er neste prosjekt å finne en dressjakke til å ha på jobb som kan passe magen (en som ikke får meg til å se ut som jeg har stjelt mannens jakke på vei hjem fra nach...) Helst til ikke så altfor mye penger, i motsetning til deg @Nori så tenker jeg at jeg snart er veeeldig ferdig med å være gravid for evig og alltid og vil derfor legge minst mulig penger i klær denne gangen. :sjenert:
Så om noen har tips til hvor jeg finner det OG ammebher som faktisk gir litt støtte til megatitts så er det bare å skrike ut! :) 

Den var fin! Det skjedde én gang at noen reiste seg for meg på banen da jeg var gravid, og det var en gammel dame (som jeg uten suksess forsøkte å sette seg igjen). Etterpå skjelte hun ut en tenåring of ga han DEN leksa om at det var han som burde reist seg. Glad jeg var i god form ;) Hvis ikke måtte jeg nok blitt litt freidig og bedt om å få sitte, tenker jeg. De fleste ser VELDIG hardt ned i telefonene sine når det kommer en gravid inn så de skal slippe å gi fra seg setet sitt.

 

Dressjakke: Mitt tips er å kjøpe en vanlig blazer, evt i litt større størrelse enn vanlig, og gå med den ukneppet dersom det er ok på jobb. Da blir utvalget mye større enn om man skal ha gravid-blazer - der er det mye stygt å velge blant :blink: Jeg brukte mine vanlige to yndlingsblazere (en blå og en svart) med magen stikkende ut, og syntes ikke det så alt for merkelig ut. Bakfra så det nesten normalt ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sjela skrev:

Smart! Fin jakke perfekt for sesongen. Og gode argumenter. Greit å utnytte litt goodwillen fra folk når man er gravid. Jeg satte for lite pris på det altså. Ingen som tilbyr seg å bære opp posene fra bilen for meg nå nei :hoho:

Og ellers angående tøy... det hender det ligger pakker med preggerstøy på Finn med mye fint. Og tøyet er som regel pent brukt også. Da slipper du fort bilig unna :) Kanskje du kan finne en dressjakke der?

Ja det er litt rart hvor store kontraster det er med den goodwillen altså! 
På bussen er det lite å hente med mindre jeg tar av meg jakka og skyter magen ut kombinert med ''sliten og kjempelei''-trynet mitt! 
Finn er jeg veldig glad i så der skal jeg absolutt lete! ;)  

23 timer siden, miore skrev:

Den var fin! Det skjedde én gang at noen reiste seg for meg på banen da jeg var gravid, og det var en gammel dame (som jeg uten suksess forsøkte å sette seg igjen). Etterpå skjelte hun ut en tenåring of ga han DEN leksa om at det var han som burde reist seg. Glad jeg var i god form ;) Hvis ikke måtte jeg nok blitt litt freidig og bedt om å få sitte, tenker jeg. De fleste ser VELDIG hardt ned i telefonene sine når det kommer en gravid inn så de skal slippe å gi fra seg setet sitt.

 

Dressjakke: Mitt tips er å kjøpe en vanlig blazer, evt i litt større størrelse enn vanlig, og gå med den ukneppet dersom det er ok på jobb. Da blir utvalget mye større enn om man skal ha gravid-blazer - der er det mye stygt å velge blant :blink: Jeg brukte mine vanlige to yndlingsblazere (en blå og en svart) med magen stikkende ut, og syntes ikke det så alt for merkelig ut. Bakfra så det nesten normalt ut ;) 

Jeg opplevde akkurat det samme, at jeg var den eneste på bussen som reiste meg for en gammel dame (og jeg satt innerst og var tydelig gravid), vet selvfølgelig ikke om de andre som satt rundt slet med usynelige sykdommer som gjorde at de ikke kunne stå men der og da føltes det ganske frustrerende for det var tydelig flere som så henne når hun kom på... 

Nå har jeg en blazer som er i en større størrelse og enn så lenge fungerer det fint. Sjefen min er jo et kapittel for seg selv så jeg tror faktisk ikke hun ville godtatt åpen jakke men kanskje jeg skal gi det et forsøk før jeg evt går ut å kjøper ny. :P  

____________________________________________________________________________________

Har hatt jobbhelg og den har vært tøff. :daane:
Det har vært høyt stressnivå på jobb og jeg har rett og slett ikke hatt tid til å legge inn pauser og det kjenner jeg veldig på nå. 
I tillegg har mannen også jobbet hele helgen så vi har bare møttes i døren når jeg kommer hjem og han går så jeg har vært alene med Trollet hele ettermiddagen og kvelden også. Det har jeg forsåvidt vært hele uka og det tar på å være ''alenemor'', han mannen min kan gi seg en god f**n i å noen gang reise fra meg, jeg ORKER ikke være alenemor på heltid! :P  
Er sliten både i hodet og kropp og har mest lyst til å gå å legge meg med en gang. 
Meeeen mannen er ferdig på jobb ''tidlig'' i dag så jeg skal bare sitte her litt til Trollet slutter å prate med seg selv og sovner ordentlig inn slik at jeg kan gå å vaske håret, og innen jeg er ferdig med det så er forhåpentligvis mannen hjemme igjen MED burger king! 

Spent på hvordan det går med sovingen i natt.. Trollet gror så mange tenner nå og våkner med ujevne mellomrom (les: ca annenhver time) gjennom hele natten. Har gitt ham paracet nå to netter på rad for at han i det hele tatt skal sove, håper jeg slipper det i natt. Også er jeg selvfølgelig spent på når han har tenkt å våkne i morgen med tanke på at vi skrudde klokka. Satser på en gang mellom 5 og 6 og ikke tidligere.*kryss kryss*

Nå er det stille der inne, da kaller dusjen. Over og ut! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04:13 stod det på klokka da Trollet våknet.

Prøvde alt jeg maktet å få lurt ham i søvn igjen.

Han vekslet fint mellom å bare ligge å blunke, ligge å prate med seg selv, hyyyyyle og hoppe i senga i raseri.

I en time. 

05.10 gikk min alarm og mannen tok over mens jeg gikk på badet. 

Når jeg kom ut så hadde de sovnet sammen i senga vår... 

Jaja, fint for dem da... 

:dry:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, jeg har allerede et sterkt hat mot mannen hver gang jeg har arbeidshelg og må stå opp mens han kan sove videre. Jeg kommer til å daue når det der kommer i tillegg :fnise: Jeg har lest så masse om det i ulike dagbøker at jeg får like gjerne begynne å forberede meg allerede :daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi blitt smittet av det samme som hele resten av Norge (og KG) og går nå å snørrer og hoster og er pjuske alle mann. :forkjola:
Veldig dårlig timing med tanke på at vi tar over leiligheten i morgen og skal bruke hele uka på å male og flytte... 
Jaja, får ty til nesespray og paracetter og håpe på det beste. :jepp:

Mannen og Trollet gikk og la seg samtidig litt over 7 i dag, han er jo selvfølgelig kjeeeeempe syk (mannen altså), og jeg ble liggende å halvsove på sofaen frem til midnatt før jeg våget meg inn i sengen.
Her snakker vi nemlig vm i hvem som kan snorke høyest for tiden! :P   
Og da setter selvfølgelig Trollet i gang å våkne en hel haug. Inn - ut - opp - ned... Stakkars, han har sikkert like vondt i halsen som meg.... :(  
SÅ når jeg endelig bestemte meg for å koke opp litt melk og honning til oss DA sovnet han og nå har jeg ligget på sofaen igjen i snart en halvtime og venter bare på at han skal våkne sånn at jeg får ''torturert'' ham litt med nesesugeren og gitt ham den hersens melka... :bond:
Klarer ikke bestemme meg for om jeg bare skal bli på sofaen i natt eller om jeg skal våge meg tilbake i sengen, da våkner han sikkert med en gang... Hmmm.. får se hva bekkenet sir etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tikket denne meldingen inn på mobilen min: 

''Hei! Jeg har fått resultatet av glukosebelastningen din. Du har forhøyet blodsukker etter 2 timer. Det betyr at du har svangerskapsdiabetes som behandles med diett og fysisk aktivitet. Sender deg kostråd og prøvesvarene i posten. Forsøk å kutte ned på sukker og fett. Mvh jordmor xxxx'' 

Jeg vet ikke jeg... 
Hvor alvorlig er det da? 
Hvis kostholdsrådene kan komme i posten... 
Og jeg skal ''forsøke å kutte ned på sukker og fett'' - ikke kutte ut, men kutte ned... ?? 

:klo:

Og MER fysisk aktivitet? 
Jeg står og går stort sett hele dagen på jobb (litt mindre de siste ukene fordi bekkenet ikke er så kult lengre) og har minimum 10 000 skritt på fitbiten min hver dag... Hvor mye mer må jeg egentlig bevege meg da?? 

:bond:

Betyr dette at jeg ikke kan spise noe godt i jula? 

:vetikke:

Æsj, det her synes jeg ikke noe om altså, jeg har jo vært mye flinkere med kostholdet nå enn i forrige svangerskap! :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo en dårlig måte og gi deg beskjed på. Og ekstremt mangelfull informasjon. Jeg har ikke personlig erfaring, men ei venninne fikk påvist svangerskapsdiabetes og hun ble fulgt opp av diabetessykepleier og ernæringsfysiolog liksom. Hun ble også "behandlet" med kosthold og aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva er det for en måte å informere på?!? En SMS der det ikke står noe matnyttig i det hele tatt? Jeg blir bare mer og mer imponert over denne helsestasjonen din. Du burde jo absolutt få håndfast informasjon fra lege og/eller ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nori skrev:

Det var jo en dårlig måte og gi deg beskjed på. Og ekstremt mangelfull informasjon. Jeg har ikke personlig erfaring, men ei venninne fikk påvist svangerskapsdiabetes og hun ble fulgt opp av diabetessykepleier og ernæringsfysiolog liksom. Hun ble også "behandlet" med kosthold og aktivitet. 

 

9 minutter siden, miore skrev:

Eh, hva er det for en måte å informere på?!? En SMS der det ikke står noe matnyttig i det hele tatt? Jeg blir bare mer og mer imponert over denne helsestasjonen din. Du burde jo absolutt få håndfast informasjon fra lege og/eller ernæringsfysiolog.

JA! 
Jeg blir helt satt ut jeg. 
Selv om jeg egentlig ikke burde la meg overraske lengre... 
Skal dit en siste gang neste uke, tror jeg i alle fall...
Jeg sendte bare svar tilbake: ''Javel. Har jeg fortsatt time hos deg neste mandag?'' - og den har jeg ikke fått svar på enda.. sååå... da venter jeg da... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, det var en dårlig tilbakemelding. Svangerskapsdiabetes kan være ganske alvorlig, men det kommer jo ann på i hvor stor grad du har det. Det får du vel vite når svarene kommer i posten..  (!!!).  Det trenger ikke ha sammenheng med kostholdet ditt sånn som jeg har forstått det, det handler vel om at hormoner kan forstyrre dette med insulin i kroppen din.  Men du må få mer oppfølging enn dette... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i flytting! :bond:

Har hatt fri fra jobb i tre dager nå og vært maler og pakker på deltid (husmor og mamma på deltid også selvfølgelig, Trollet er ikke satt helt vekk for anledningen). 
I morgen er det halv dag på jobb rett og slett fordi jeg ikke kan ta fri og fordi jeg ikke GIDDER full dag. 
Flyttebilen kommer på Lørdag og jeg gleeeeeder meg sånn til å våkne i nytt hus på Søndag og kunne være ferdig med hele dritten. 
Det BØR være lenge til neste gang vi flytter igjen. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er søndagen og helgen snart over og jeg ligger i skrivende stund på sofaen i min nye leilighet! 
ENDELIG! :hoppendeglad:
Til tross for snø, snø og snø så fikk vi en perfekt flyttedag i går.
Trollet slo til med å sove til 06.30 (i motsetning til sin vanlige 05-05.30) så møtte 8 venner av oss opp kl 10 og begynte bæringen, vi hadde leid stor flyttebil med sjåfør (heldigvis, uaktuelt å kjøre flere turer med meg bak rattet på det føret!) som kom kl 11.
Rett før kl 13.00 var hele leiligheten tømt og ca 14.30 så var alt på plass i et herlig kaos i den nye leiligheten. 
Vi fikk også fantastisk hjelp av et vennepar som skiftet ut alle dørene våre. Jeg er oppvokst på 80-90tallet og derfor skadet for livet med tanke på alt som er furu-farget. Jeg takler det bare ikke og når alle dørene i hele leiligheten var typisk gule furudører så måtte de skiftes for at jeg skulle kunne få sjelefred her. :opplyser:

I går sovnet vi før kl 22.00 og jammen sov ikke Trollet til 06.30 i dag også! Han var riktignok våken en hel haug med ganger i natt, men noe annet var jo heller ikke å forvente... Mye nytt nå for en liten tass. 
Dagen i dag har gått med på å spille litt tetris med kommoder og bokhyller mellom de forskjellige rommene, planlegge hva vi skal kjøpe på IKEA og prøve å pakke ut mest mulig så det ser levbart ut her og ikke bare en haug med kasser. 
Trollet virker å trives veldig godt med å få så stor plass. Vi flyttet jo fra ca 65kvm til 102kvm så forskjellen er STOR. 
Og det er DIGG! :danse:

I morgen blir en spennende dag. 
Mannen leverer så jeg kan ta banen rett til jobb. :nigo:
Så er det kontroll hos fastlegen for å ta nye blodprøver siden jeg er rhesus negativ og forhåpentligvis får jeg også litt mer svar på hva den her svangerskapsdiabetesen innebærer. Har fortsatt ikke fått noe brev fra jordmor i posten og jeg sendte henne sms tilbake og sa at jeg ikke vil treffe henne mer så kontrollen hos henne på Tirsdag utgår. 
Så skal jeg hente i barnehagen og da må vi ta buss hjem.
En busstur som tar opp til 30 minutter.
Nevnte jeg at Trollet blir utålmodig etter 5min?? :unsure:
Mannen skal jobbe sent i morgen så da blir vi alene hele kvelden så jeg håper det ikke blir for mye stress... 

Er sliten nå. Flyttingen har tatt på og jeg har kanskje tatt i litt mer enn jeg burde.
Men nå er vi i alle fall på plass og det er godt! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fantastisk at dere er på plass i ny leilighet! :hoppe: Og jeg tror du gjorde rett i å "sparke" jordmora di, hun virket ikke helt god.. Lykke til på kontroll i morgen, håper du får noen svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...