Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg satt med litt klump i halsen og leste innlegget fra samtalen på sykehuset. De punktene du ramser opp - de ønsker jeg meg også så veldig neste gang, og jeg synes det er innmari sårt å ha mistet så mye av det som er fint i begynnelsen. Jeg tror du kommer til å få en helt annerledes nyfødttid denne gangen kjære Becky. Om ikke annet, så vet du at ting går over, alt går over, og det går faktisk over ganske fort!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.11.2016 den 9.21, Weebs skrev:

:fnise: 

Off, stressende start på dagen. Men du fikk kanskje en haug med søvn da? Det trengtes sikkert :)  

 

På 11.11.2016 den 10.21, j86 skrev:

Haha vi hadde samme start på dagen i dag. Kanskje guttene våre er synkroniserte uten at vi vet det? Lillegutt vekket oss 0750, det har ALDRI skjedd at han har sovet så lenge noen gang. Heseblesende til barnehage og jobb  her og. Du får bare prøve å sette pris på den ekstra søvnen :nigo: 

Jeg vet ikke helt om jeg synes den ekstra søvnen var verdt det... 
Jeg er en stor nok stressball helt uten slite ekstra stressmomenter i hverdagen! :fnise:

På 11.11.2016 den 20.07, lille_frosk skrev:

Hei! Jeg satt med litt klump i halsen og leste innlegget fra samtalen på sykehuset. De punktene du ramser opp - de ønsker jeg meg også så veldig neste gang, og jeg synes det er innmari sårt å ha mistet så mye av det som er fint i begynnelsen. Jeg tror du kommer til å få en helt annerledes nyfødttid denne gangen kjære Becky. Om ikke annet, så vet du at ting går over, alt går over, og det går faktisk over ganske fort!

Stor klem

Hei lille frosk!! 
Så hyggelig å høre fra deg igien! 
Har tenkt på deg fra tid til annen når jeg er her inne og savnet at du oppdaterer dagboka di, ser du har gjort det nå så nå må jeg inn å lese og håper du har det bra. :klem:

5 timer siden, Nori skrev:

Argh! En slik start ødelegger hele dagen. Håper resten av helgen foreløper uten unødvendig stress. 

Helgen er absolutt ikke stressfri! :bond:

______________________________________________________________________________

Har jobbhelg og et vennepar av oss er her for å hjelpe oss med å pusse opp gangen. 
Vi har allerede skiftet ut alle dørene og nå er vi i gang med å kle alle veggene med panel. En del kapping og måling og jeg vet ærlig talt ikke for jeg har vært på jobb og hos mamma med Trollet for ikke å være i veien og de har holdt på i hele dag uten å bli ferdig. Så mye styr er det tydeligvis. :vetikke:
Har litt dårlig samvittighet for at det tar så mye tid, men det var deres ide og de tilbydde seg å hjelpe uten at vi hadde spurt og mener at ''oppussing er gøy'' så jeg prøver å fortrenge det og tenke at de hadde sagt fra om det ble for mye. 

I morgen er det jobb, så overlevering av nøklene i den gamle leiligheten og det gruer jeg meg til fordi huseier der er en p*kk og jeg vet at de kommer til å prøve å gjøre alt for å ikke gi oss fullt depositum tilbake. 
Ett eksempel: 
Når de var innom for visning til nye leietakere så la de merke til at det var noen flekker på veggen i gangen etter barnevognen. 
Det har vi fått vasket vekk, men de mente de kom til å måtte leie inn en maler for å male over hele veggen. :murvegg:

Vi har klart å lage en ripe på ca 10cm i gulvet i gangen og jeg vet at de kommer til å kreve masse penger for den. Selv om vi har bodd der i 3,5 år uten noe problemer og jeg synes de burde være rause og la det gå under ''vanlig bruk og slitasje''- kontoen.. 



Kryss fingrene for oss da, vi trenger disse pengene til bla. ny barnevogn! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, huseier er en kuk, og dere skal forhåpentligvis aldri se han igjen -  da tror jeg at jeg ville vært skikkelig vanskelig tilbake.  Noe slitasje blir det når man leier ut, det er jo derfor de tar husleie.  (Jeg er egentlig ikke så tøff på det der sjøl altså, jeg blei trekt i depositum fordi jeg ikke hadde vaska vinduer i 2 etasje på utsida.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å gjøre et forsøk på å bli litt snasen til jul og sånt så når Adam og Eva skolen la ut tilbud på striper til 500kr så slang jeg meg på. 

Nå har jeg vært her i en time og vi har fortsatt ikke begynt fordi brannalarmen gikk og alt skal planlegges litt. Er vist første dag med kunder det her så ting tar litt tid. :bond:

Helt greit det egentlig.. Så lenge

- Jeg blir fin til slutt

- Jeg rekker legetimen min kl 14.30

- Jeg ikke sovner underveis! 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det går! Alltid godt å få freshet seg opp litt, så må få summet meg til å bestille time til meg og E nå snart også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3,5 timer er gått og jenta er ute og blander mer farge. Fronten er igjen... Det går ikke fort men forhåpentligvis blir det bra... 

Håper jeg rekker legen... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret ble litt mørkere blond enn jeg egentlig hadde tenkt meg, men siden det er vinter og sikkert rimelig lenge til neste gang så er det like greit at skillet mellom ny farge og kommende ettervekst blir så stor. :)

Jeg rakk legen, men måtte ta taxi for å greie det. En kjøretur på under 5 min, men hadde ikke tid til å vente på bussen og ikke bekken til å gå superfort. 
Vel fremme på legen så kom vi frem til at jeg ikke har svangerskapsdiabetes. Jeg har målt blodsukkeret i flere dager nå og som legen sa ''det her var jo ikke høye verdier i det hele tatt!'' 
Så nå er det bare vanlig måtehold ang. sukker og ny glukosetest om to uker så får vi se hva den sier da. :)  
Ellers har jeg hatt 30% sykemelding denne og forrige uken men har fortsatt vondt både her og der etter en altfor travel jobbhelg så jeg går over til 50% fra og med mandag førstkommende.
Den satt et stykke inne men når jeg tenker over at det bare er 10 uker igjen til fødsel så føles det riktig.
Må lade batteriene innimellom nå før det blir to turboer å ta seg av her og det bekkenet blir bare verre og verre. 

Apropos turbo: 
Trollet har blitt en skikkelig liten ramp i det siste! :bond:
Han tar for eksempel fjernkontrollen som han vet veldig godt er ''mamma sin'' og løper avgårde til andre siden av stua hvor han gjemmer den. Så står han der og ser lur ut mens vi sjenner og sier at vi må få den igjen. ''Neeeeh!'' får vi til svar, kombinert med verdens største rampeglis. 
Jeg klarer jo ikke være så sint heller fordi han er jo bare hel sjarmerende, men lurer litt på hvor dette skal gå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt et sånt menneske som skreller klementiner og synger bæ bæ lille lam med innlevelse på bussen.... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle synge så mye, så høyt, i offentlighet - gjerne med tilhørende bevegelser :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Joiner weirdo-i-offentlighet- klubben. :ler:

Så deilig med frisørtime, selv om det ble litt stress mot slutten. Håret mitt ser mildt sagt jævlig ut og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Tror jeg har havnet i en kronisk bad hair-tilstand. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre ikke-miste-hår-under-graviditeten tett fulgt av miste-alt-håret-på-en-gang-opplegget etter et halvårstid har føkka opp alle mine muligheter for good hair days :dry: Har en milion antenner som kruser og krøller seg og står til alle kanter, som en slags løveman rundt fjeset. 

Venninna mi med tre tette barn har tre etasjer med antenner i forskjellige lengder :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, miore skrev:

Det derre ikke-miste-hår-under-graviditeten tett fulgt av miste-alt-håret-på-en-gang-opplegget etter et halvårstid har føkka opp alle mine muligheter for good hair days :dry: Har en milion antenner som kruser og krøller seg og står til alle kanter, som en slags løveman rundt fjeset. 

Venninna mi med tre tette barn har tre etasjer med antenner i forskjellige lengder :sprettoy:

Da er vi to :5: Blir awesome å få et barn til nå, vikene mine fra forrige gang har endelig begynt å komme seg :ler: 

Tror ikke jeg har sunget så mye i offentlighet egentlig, men når jeg tenker meg om så har jeg jo ikke tatt så mye kollektivtransport med Mini heller. Har blitt mye sang i bilen, men der er det jo ingen som hører meg ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, sitronkake skrev:

Da er vi to :5: Blir awesome å få et barn til nå, vikene mine fra forrige gang har endelig begynt å komme seg :ler: 

Tror ikke jeg har sunget så mye i offentlighet egentlig, men når jeg tenker meg om så har jeg jo ikke tatt så mye kollektivtransport med Mini heller. Har blitt mye sang i bilen, men der er det jo ingen som hører meg ;) 

Av en eller annen grunn er "ro, ro, ro din båt" (med bevegelser og stor grad av innlevelse, seff) OBLIGATORISK når vi kjører t-bane :vetikke: Synes litt synd på resten av passasjerene som må høre på celine dion-stemmen min, men tenker at det er bedre enn å høre på sutrende barn ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om å være teit på offentlig transport! 
Eller det viste jeg jo at jeg ikke var, for jeg har alltid tenkt at ''en sånn der en skal jeg aldri bli!'' :ler:

Forrige svangerskap merket jeg ikke store hårforskjellen men her om dagen klødde jeg meg i bakhodet og sto plutselig igjen med en hel neve hår! :hakeslepp:

Har forøvrig en skikkelig dritt dag i dag. :( 
Fikk mail av tidligere huseier aka de-dritteste-menneskene-jeg-noen-gang-har-møtt hvor de vil kreve oss for enda mer penger enn vi først trodde. 
Kort fortalt så har jeg greid å lage en ripe i gulvet og jeg er helt enig i at den ikke går under ''normal slitasje'' så den er jeg forberedt på å betale litt for.
I tillegg har vi skrudd fast et par møbler her og der og hengt opp en ledningslist som dessverre rev med seg en del av malingen på veggen når vi tok den ned igjen. Alt det har vi sparklet over og nå vil de at vi skal betale for maling og arbeid for å dekke dette. Det gjelder hele stua og ene soverommet. 
Når vi var nesten ferdig med gjennomgangen så skulle de dra frem kjøleskapet for å trekke ut kontakten og da oppdager vi at det har vært en lekkasje under så gulvet har fått en vannskade. 
Vi har ikke merket noe til dette hele den tiden vi har bodd der og aner ikke hvor eller når det vannet har kommer fra.. 
Leiligheten var nybygget når vi flyttet inn, vi er de eneste som har bodd der så vi kan heller ikke skylde på tidligere beboere...
Nå sier de at de ikke finner noen feil på kjøleskapet så det må ha skjedd i forbindelse med avriming av fryseren og at gulvet er så skadet at det må rives opp og de vil komme tilbake til oss med kostnader for dette arbeidet og hvor mye skade det eventuelt er på massen under parketten. 
Jeg blir så stresset av alt det her at jeg har bare gått rundt og smågrått i hele dag. :sukk:
Vi har allerede sprengt budsjettet med tanke på oppussingen her, vi skal jo ha ny baby straks med alt som følger med, det er jul og huff... nei jeg vet ikke jeg.... 
Tørr ikke tenke på hvor mye dette kommer til å koste oss og jeg aner ikke hvilke rettigheter vi eventuelt kan ha eller hva vi skal gjøre. :cry3:
Noen som har et godt råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shit fuck! Har ingen erfaring med sånt, men herregud. Skikkelig uflaks! :icon_frown:

Håper noen smartinger her inne har gode råd å komme med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men herregud da. Så mye drittgreier med gamleleiligheten på en gang. Det høres for meg ut som det mest kostbare av de tingene der er relatert til vannskaden på gulvet. Jeg klarer ikke helt å lese ut fra det du skrev om det er deres kjøleskap eller utleier sitt? Men det er gjerne utleier sitt siden de påstår det ikke er noe feil funnet på kjøleskapet nå i etterkant? Kanskje du kan ta en titt her: http://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/utleier-leietaker-plikter.html

Helt nederst på linken står det spesifikt om vannskader, og selv om det i dette eksempelet er en varmtvannsbereder er det jo ganske relevant. Det står jo der at skader forårsaket av vannlekasje hovedsakelig er utleiers ansvar, såfremt leietaker "ikke har overholdt egne vedlikeholdsplikter under leieforholdet", og da igjen må vel de bevise at dere ikke har overholdt deres ansvar der. Det skal vel også stå litt om hva som er innenfor deres plikter i leiekontrakten. Jeg vil jo tro at å sjekke under et kjøleskap ikke er helt vanlig prosedyre, så fremt det faktisk ikke har rent vann på gulvet når dere har defrostet da? Forsikringsselskapet deres er uansett et godt sted å starte. Håper virkelig det ordner seg for dere dette her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så utrolig frustrerende! Kjenner jeg blir småstressa på dine vegne :bond: Mest for det med kjøleskapet, for dere skal vel ikke måtte betale så innmari mye å få malt noen vegger? Har dere hørt med forsikringsselskapet? Eller er det utleiers forsikringsselskap som skal kobles inn? Jeg har dessverre ikke noen gode råd å komme med, for her har jeg ikke helt peiling merker jeg. Håper det ordner seg uten at dere må punge ut med masse penger :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slitasje på vegg pga skruer mener jeg er normal slitasje, sitter på mobilen, men mener jussformidlingen eller noen har sagt det. Tror du kan Google det frem. 

Sto kjøleskapet der før dere flytta inn? Tror du at dere kan ja vært uforsiktige ved avriming? Jeg føler det er lettvint av huseier på legge all skyld på dere, de må faktisk regne med nor slitasje når de leier ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...