Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, miore skrev:

Roligdag høres fantastisk ut! Hadde vi tenkt oss litt om hadde vi satt mini-m opp på en barnehagedag i romjula så vi kunne fått oss en sånn vi også - og så hun kunne fått løpt ut litt energi :fnise: 

Godt nyttår til dere!

Ja dagene blir lange for en liten tass som og mamma som er litt på halvveisen i formen om dagene.
Greit for ham å få ut litt av energien sin på andre områder også. ;) 

Takk og godt nyttår til deg og dine også! :)  

3 timer siden, Nori skrev:

Det er lite som er så irriterende som bråkete naboer! 

Håper dere fikk en fin dag sammen allikevel. Og ikke minst at dere får en fin feiring i kveld.  Tenk nå er det ikke lenge før dere er fire! 2017 blir et fint år!

Det blir lite feiring i kveld. 
Vi hadde tenkt å ha lunch her hjemme med familie men siden vi har vært syke og egentlig ikke orker så har vi avlyst alt og tar en helt rolig dag isteden. 
Det er helt syyyykt å tenke på at det er 2017 i morgen, jeg føler meg IKKE klar! 

På planen i dag blir det da altså hjemmekos med biff, fløtepoteter og karamelpudding til dessert. 
Har ikke bestemt meg for om jeg skal orke å holde meg våken til fyrverkeriene enda, til vanlig er jeg i sengs senest 22.30 så vi får ta det litt som det kommer. :fnise:

Nå må jeg løpe, Trollet har fått tak i en pose med opera mint og sitter midt på stuegulvet og sutter på en og en før han systematisk legger de ned ved siden av posen igjen. :sprettoy:

:nordvesta: GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen 2017! :nordvesta:

Jeg gikk å la meg når det var 10 minutter igjen til midnatt i går, da var det blitt så tåkete utenfor her at vi ikke så naboens raketter en gang så da så jeg virkelig ikke noen vits til å holde meg oppe lengre. 
Ble liggende å høre på all oppskytingen da så det var jo greit. :P 
Og Trollet sov gjennom det hele, men det var ikke overraskende, når han først sover så skal det gjerne mer enn 4 jordskjelv til for å vekke ham igjen. 

Den første dagen i nytt år startet dog litt bråere enn jeg hadde planlagt. 
Trollet våknet 04.45 og nektet å sovne igjen uansett hva vi gjorde. :dry:
Når jeg kom ut i stua så viste det seg at mannen ikke hadde ryddet etter i går slik som han skulle så dessert tallerkenene våre og et par glass, bla. hans glass med øl i stod igjen på stuebordet.
Ikke krise egentlig men vi har pratet en del i det siste om at nå når Bølla snart er her, Trollet blir mer og mer selvstendig (det er vel ikke lenge før han begynner å klatre ut av sprinkelsenga) og vi kommer til å få dobbelt så mye å gjøre så må vi passe bedre på alt mulig rundt om her. :opplyser:
Før vi vet ordet av det så står Trollet alene på stua en morgen og om han spiser litt av en chipsbolle som har blitt stående igjen så er jo ikke det så farlig, men om han for eksempel skulle fått i seg et gammelt glass vin eller øl så er ikke det noe noen av oss ønsker. 
Så da ble det litt surmuling på morgenen her, men det resulterte i at vi rimelig effektivt fikk ryddet både kjøkkenet og tatt ned juletreet så aldri så galt at det ikke er godt for noe.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år:nordvesta:

Hørtes egentlig ganske godt ut med en rolig feiring:) Men Trollet starter virkelig dagen alt for tidlig:ohmy: Jeg er rimelig klar for å hive ut juletreet jeg også, må vel få ordnet det i løpet av dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sovet gjennom fyrverkeriet her også, men jeg var for en gangs skyld våken. Riktig nok lå jeg på baderomsgulvet, så fikk ikke med meg så mye. :filer:

Så lenge det kommer noe positivt ut av surmulinga, så er det ikke så ille. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første offisielle dag i permisjon i dag! :mynona:

Tidlig morgen opp som vanlig, leverte en voldsomt humørsyk Trollunge i barnehagen, svippet innom jobb for å levere den siste sykemeldingen og nå har jeg dratt med meg dyna ut på sofaen i stua og her har jeg tenkt å ligge til jeg blir nødt til å reise å hente i barnehagen igjen i 3 tiden. 
Skulle eeeeegentlig gjort både det ene og det andre, blant annet pakket ut alt utstyret vi trenger til Bølla, pakke fødebagen, handle og vaske gulvet. 
Men alt det kan vente til i morgen, nå skal jeg bruke all energien min på å slappe helt av. 
Har til og med satt på alarm kl 14.30 i tilfelle jeg skulle finne på å sovne her jeg ligger. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, tenk at du har permisjon allerede! Syns du knapt har vært gravid jeg. :P (Innser at du sikkert ikke har heeeelt samme oppfatningen da...)

Den dagen din høres helt perfekt ut, kooos deg! Første dag i permisjon SKAL brukes på sofaen, det burde vært pålagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble riktig så fin, jeg hadde nesten glemt hvor utrolig deilig det er å ligge på sofaen uten noen planer og bare gjøre ingenting. :nigo:

Natten har vært mindre fin, jeg sliter med å få sove fordi jeg har vondt i ryggen og bekkenet, det er vanskelig å finne en stilling som er behagelig innimellom all rastløsheten og når jeg først sovner så drømmer jeg mye og snorker enda mer så mannen vekker mer og da har vi det gående. 
Jeg liker ikke sove alene men jeg er redd mannen må sove på sofaen om det skal være sånn i natt også for begges skyld...:sjenert:

Ellers har Trollet sin siste dag i den gamle barnehagen i dag og jeg får vondt i hjertet av at han ikke får lov til å se de fine menneskene der lengre, og at han ikke forstår det selv en gang! :sad:
Han kommer jo ikke til å huske det, jeg vet jo det...
Hadde selv dagmamma når jeg var liten og begynte ikke i barnehagen før jeg var 3-4år og det eneste jeg husker derfra er tvistpapir, vegg til vegg teppe under et brunt sofabord og tusenfryd i hagen, men i følge mamma var hun helten over alle helter og jeg var til tider mer glad i henne enn både mamma og pappa til sammen..
Så det er jo bare vondt for meg og mannen, men allikevel.. Det er vondt....

Mannen har ordnet med jobb så vi henter sammen i dag så vi (les: han, siden jeg muligens blir å gråte litt) får sagt ordentlig takk og farvel til de som jobber der. Og i morgen har han fri så da får vi begge vært med på første dag av innkjøring i ny barnehage.
Det blir jo en kort-kort dag, sikkert ikke mer enn halvannen til to timer også får vi se hva Torsdagen og Fredagen bringer.
I utgangspunktet burde det gå veldig greit, Trollet er veldig åpen og lite skeptisk til nye mennesker men akkurat nå er han inne i et utviklingssprang igjen og fryktelig klengete.
Han lar ikke en gang mannen holde ham på morgenene så jeg får gått på badet uten å lage et spetakkel uten like... :bond:

Skulle også egentlig til jordmor for ny kontroll i morgen men den kræsjet akkurat med ny barnehage oppmøtet så den måtte jeg utsette til Torsdagen. Blir spennende å se hvordan vi kan løse det, i verste fall får Trollet være med på kontroll. Det kan vel ikke være sååååå uvanlig det? Å måtte ha med seg unge mener jeg? Hva med alle de som er alene med ansvaret eller ikke har barna i barnehagen..? :vetikke:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skjønner godt at du føler det trist:sukk:Tror det er vanlig å føle det ekstra vanskelig når de er så små, at man ikke får snakket med dem og forklart hvorfor. Heldigvis har du jo helt rett i det du sier, han kommer ikke til å huske det en gang:) Det at han ikke er skeptisk på andre folk er jo kjempebra, da vil nok overgangen gå veldig fint. Så er det jo et stort pluss at han får starte med de han senere skal gå på skole med. Masse lykke til, det vil mest sannsynlig gå supert:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstra lenge hjemme med lille, så hun har derfor vært med til både lege og jordmor.  Det har stort sett gått greit, men hun blir veldig lei seg når de undersøker meg :fnise:

Skjønner du kvier deg for å bytte bhg, men det går nok bra. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første dag i ny barnehage er overstått med glans! :nigo:
Var riktignok bare 2 timer, men fikk hilst på alle de ansatte på avdelingen, lekt med både biler og puterom og spist ostesmørbrød sammen med de andre barna. (eller noen av de i alle fall, de skal vært 18 barn der til vanlig men i dag var det bare 10!) 
Helt greit for oss med rolig start da. :) 

Har troen på at dette blir veldig bra, Trollet var generøs nok til å gi den ene som jobbet det en klem når vi gikk hjem så det lover godt. :nori:

Mannen fikk ordnet seg en senere start på jobb i morgen så da blir han med oss i barnehagen i morgen tidlig også kan jeg snike meg unna til jordmor kontrollen alene. Satser på halv dag i morgen også får vi se hvordan det går om jeg kanskje kan gå fra ham noen timer på fredagen. 
Fordelen med at jeg er i perm er jo at vi er veldig fleksible sånn og kan ta hele innkjøringen i et rolig tempo. ;) 

Mannen har fri hele dagen i dag så jeg skal benytte meg av at han kan herje med Trollet mens jeg kan prøve å finne igjen alle de klærne jeg har et svakt minne om at vi har kjøpt til Bølla og ikke minst få pakket den hersens fødebagen!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Ingenting er deiligere enn det. Kjekt at du slipper å ha med barnet på kontroll og, gjør alt litt roligere. 

Hørtes fornuftig ut å pakke fødebagen.  Ikke lenge igjen før KS nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare være litt klissete her nå og slenge inn at jeg ble liggende på sofaen tidligere mens mannen hadde Trollet i dusjen. 
Hører bare at de synger og ler for full hals og merker at jeg blir helt rørt. :rodmer:
Jeg er så fornøyd med mannen min nå!
Leser jo rundt om både her og i termingrupper om menn som er særdeles udugelige og priser meg så lykkelig for at jeg har en mann som det faktisk er litt tak i.
Han har absolutt sine dårlige dager også men jeg synes han er så kjekk og han er så flink med Trollet og tar så godt vare på meg og jeg vil nesten gå så langt som å si at jeg nesten sitter her og kjenner meg litt nyforelsket. :rolleyes:
Er nok gravidhormonene som spiller en del inn her. Husker jeg ble helt tussete med ujevne mellomrom når jeg gikk med Trollet også. Ville aller helst være tett-tett-tett inntil mannen heeeeeele tiden og kunne finne på å nesten føle hjertesorg bare han gikk på jobb om morgenen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig å føle det sånn:rodmer: Jeg er liitt motsatt for tiden, stakkars mannen min.. Bare i løpet av ettermiddagen har det vært noen kommentarer, men har sagt unnskyld da. Det stikker ikke så dypt, mer sånn: Du må huske å fjerne sokkelo fra håndkledet på badegulvet, husk å vask av kranen etter å å spyttet på den under tannpuss, husk å fjern matrestene fra kjøkkenvasken, husk å sett pålegget tilbake i kjøleskapet etter matlaging osv:P men hallo da, det er jo vanlig å rydde etter seg:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
37 uker er overstått, 2 uker igjen til fødsel
3 uker igjen til termin

Gravid-måned 9 og 3. trimester 

Dager igjen
259 dager har gått og 24 dager er igjen til termin og 13 dager igjen til fødsel.
NÅ ER DET BARE 13 DAGER IGJEN!!!!!!!!!!!
:mynona:

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne for Bølla

Bøllas størrelse
Hun er ca 3kg og 48cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Kjenner henne godt gjennom hele dagen. Heldigvis mer om dagen enn om natten og det er voldsomt som hun styrer på der inne noen ganger. De sa på OUL at jeg har morkaka foran denne gangen også men det har jeg av og til vanskelig for å tro på for jeg synes jeg kjenner mye mer bevegelser denne gangen enn med Trollet... :sprettoy: 

Form
Jeg eeeeeeer såååååå gravid nå!!! 
Er trøtt og sliten og må ha pauser innimellom det meste. 

I tillegg er hodet mitt nesten falt av, jeg glemmer ting og sier feil og surrer voldsomt om dagen. 
''Jeg GLEDER meg til å få tilbake hjernen din Beccy'' - Sitat mannen. :fnise:

Plager
Tungt, tyngre, tyngst. 
Nå er det meste slitsomt. 
Jeg er opp hver andre, noen ganger hver halvannen time gjennom hele natten for å tisse. 
Trøtt og rastløs samtidig. '
Magen klør, klør og klør så her er det bare å påregne en del med strekkmerker enn jeg hadde håpet på.
Bekkenet har også for alvor begynt å klage, nå gjør det vondt å sitte lenge, stå lenge, ligge lenge, gå lenge..  


Cravings
Cola har seilt opp som en sikker vinner her nå. Ikke sånn at det klikker for meg om jeg ikke får, men jeg må innrømme at jeg drikker minst ett glass hver dag. 

Humør
Humøret har jevnet seg ut, jeg verken gråter eller ler overdrevent mye. 

Vektøkning 
Jeg startet på 68kg sommeren 2014.
Så sluttet jeg å røyke samtidig som jeg kuttet p-pillene og da jeg satt med positiv test i hånda og Trollet som en spire i magen i midten av Desember 2014 veide jeg 74kg. 
Gikk opp, opp, opp gjennom hele svangerskapet og endte med å veie meg selv til svimlende 104kg den dagen fødselen startet. Opp 30kg totalt der altså! :sjenert:
Trollet kom ut og det var tungt, tungt, tungt å være så stor.
Når Trollet var 3 mnd så hadde jeg gått ned 18kg, fortsatt mye igjen.
Trente mer og mer og hadde kjempet meg ned til 79kg da jeg på ny satt med positiv test i hånda og Bølla-spire i magen. 
Nå stopper vekten på 89,5kg så da har jeg gått opp totalt 10,5kg denne gangen og synes det er helt greit. 
Hadde håpet å holde meg under 90, men siden det er 2 hele uker igjen så sier jeg meg fornøyd så lenge jeg ikke bikker 95. 


Strekkmerker
Jeg må finne noe nytt å smøre med. 
Magen klør så mye nå, spesielt foran rundt navlen og jeg har flere ganger våknet av at jeg har klødd meg til blods. 
Ikke bra! 
Jeg ser at jeg holder på å få flere strekkmerker og regner med det kommer til å bli enda fler og tydligere etter fødselen når magen får trukket seg sammen igjen... :icon_frown:
Det er jo ikke krise, men jeg gidder ikke lyve og si at jeg synes det er stas med ''tigerstriper'' og at de ''alltid kan minne meg på hvor tøff jeg er og hvor fint det var å bære frem et barn'' osv osv osv. Jeg skulle aller helst vært foruten. 

Innkjøp og utstyr
Vi har kjøpt vognpose, jeg må bare komme meg avgårde for å hente den. 
Isteden for å sende den til post i butikk posten som ligger 3 minutter unna her vi bor så ble den sendt til nærmat butikken langt, langt unna. Dritt post! :glare:
Jeg har også fått vasket alle klærne til Bølla og skrevet en liste så nå er jeg enda ett steg nærmere å få pakket den fødebagen.
Må kjøpe inn et par ullbodyer til og satser på å finne det på salg i morgen.  

Neste kontroll
Var hos jordmor igjen i dag og fikk gjennomført siste Rhesus test. 
Symfysemålet mitt går nå utenfor det grønne/grå feltet så hun sender henvisning til Ullevål for å se om de vil ha meg inn til en ekstra UL. De ringer i så fall i løpet av mandag eller tirsdag men jeg holder ikke pusten.  
(Trollet var 4242g og 52cm når han kom en uke på overtid) 
Hva skal de gjøre da liksom? Er Bølla kjempe stor så ville jo alternativet vært å planlagt ks og det skal jeg jo uansett ha om 13 dager... 
:vetikke:
Neste kontroll er hos fastlegen 11.Januar - om 6 dager. 

Fødselsforventninger
Njeeeei... Jeg tenker vel fortsatt mindre på fødselen enn jeg burde...
Har satt opp siste kontroll hos jordmor dagen før ks slik at vi kan prate litt da. 

Hodet ned/festet
Hodet er ned men ikke festet. 

Utålmodig 
Ja
Trives ikke som gravid generelt og gleder meg til å være alene i kroppen min igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...