Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

 

Her kommer den aller, aller, aller siste gravid-oppdateringen jeg noen gang skal skrive. 
Tenk det da dere! 
Nå er det fødsel i overmorgen og etter det skal jeg aldri være gravid igjen! 

:nordvesta:

 

Termin
29. Januar 2017  
MEN
Bølla blir tatt med keisersnitt 18. Januar 2017 

Hvor langt på vei
38 + 4 
Gravid-måned 9 og 3. trimester 

Dager igjen
270 dager har gått og 13 dager er igjen til termin og 2 dager igjen til fødsel.
NÅ ER DET BARE 2 DAGER IGJEN!!!!!!!!!!!
:mynona:

Kjønn
:babyjente:

Navn
Hun skal hete O men vi kaller henne for Bølla

Bøllas størrelse
Hun er ca 3,2kg og 50cm fra hodet til føtter! 

Kjenner du bevegelser
Kjenner henne godt gjennom hele dagen. Heldigvis mer om dagen enn om natten og det er voldsomt som hun styrer på der inne noen ganger. De sa på OUL at jeg har morkaka foran denne gangen også men det har jeg av og til vanskelig for å tro på for jeg synes jeg kjenner mye mer bevegelser denne gangen enn med Trollet... :sprettoy: 

Form
Jeg eeeeeeer såååååå gravid nå!!! 
Er trøtt og sliten og må ha pauser innimellom det meste. 

I tillegg er hodet mitt nesten falt av, jeg glemmer ting og sier feil og surrer voldsomt om dagen. 
''Jeg GLEDER meg til å få tilbake hjernen din Beccy'' - Sitat mannen. :fnise:

Plager
Tungt, tyngre, tyngst. 
Nå er det meste slitsomt. 
Jeg er oppe en gang i timen gjennom hele natten for å tisse. 
Trøtt og rastløs samtidig. 
Magen klør, klør og klør så her er det bare å påregne en del mer strekkmerker enn jeg hadde håpet på.
Bekkenet har også for alvor begynt å klage, nå gjør det vondt å sitte lenge, stå lenge, ligge lenge, gå lenge..
Også har jeg begynt å samle vann igjen, både hender og føtter er blitt ganske hovne de siste dagene.  

:dry:

Cravings
Cola har seilt opp som en sikker vinner her nå. Ikke sånn at det klikker for meg om jeg ikke får, men jeg må innrømme at jeg drikker minst ett stort glass hver dag. 

Humør
Humøret har jevnet seg ut, jeg verken gråter eller ler overdrevent mye. 

Vektøkning 
Jeg startet på 68kg sommeren 2014.
Så sluttet jeg å røyke samtidig som jeg kuttet p-pillene og da jeg satt med positiv test i hånda og Trollet som en spire i magen i midten av Desember 2014 veide jeg 74kg. 
Gikk opp, opp, opp gjennom hele svangerskapet og endte med å veie meg selv til svimlende 104kg den dagen fødselen startet. Opp 30kg totalt der altså! :sjenert:
Trollet kom ut og det var tungt, tungt, tungt å være så stor.
Når Trollet var 3 mnd så hadde jeg gått ned 18kg, fortsatt mye igjen.
Trente mer og mer og hadde kjempet meg ned til 79kg da jeg på ny satt med positiv test i hånda og Bølla-spire i magen. 
Kroppen har begynt å samle en del vann så nå stopper vekten på 93,1kg (opp 3 kg på to uker!) så da har jeg gått opp totalt 14kg denne gangen og det får være greit.
Sier jeg meg fornøyd så lenge jeg ikke bikker 95. 


Strekkmerker
Magen klør så mye nå, spesielt foran rundt navlen og jeg har flere ganger våknet av at jeg har klødd meg til blods. 
Ikke bra! 
Jeg ser at jeg har fått flere strekkmerker og regner med det kommer til å bli enda flere og tydeligere etter fødselen når magen får trukket seg sammen igjen... :icon_frown:
Det er jo ikke krise, men jeg gidder ikke lyve og si at jeg synes det er stas med ''tigerstriper'' og at de ''alltid kan minne meg på hvor tøff jeg er og hvor fint det var å bære frem et barn'' osv osv osv. Jeg skulle aller helst vært foruten. 

Innkjøp og utstyr
Da er det meste i hus. 
Trenger fortsatt litt flere bodyer i ull og litt flere flasker etterhvert men ingenting som må kjøpes inn nå. 

Neste kontroll
Neste og siste kontroll er hos jordmor i morgen og det er egentlig bare en time jeg har bedt om ekstra for å kunne prate litt om fødselen og alt det som ligger og ulmer der. 
Sliter fortsatt med å ta innover meg at jeg skal føde igjen og håper at jeg etter samtalen med henne i morgen kan klare å glede meg litt til Bølla kommer og ikke bare dytte alle tankene rundt det hele inn i den lille boksen bakerst i hjernen min. 


Fødselsforventninger
Jeg forventer at denne fødselen skal bli bedre enn den forrige.
Jeg forventer mer kontakt med baby med en gang.
Jeg forventer rolige omgivelser.
Samtidig forventer jeg at det kommer til å bli en stor psykisk utfordring og håper jeg greier å forholde meg rolig og nyte at andre har kontroll isteden for å blir panisk og redd. 
Jeg forventer at jeg kan sitte med mannen og Bølla etterpå og bare bruke tid på oss tre.
Også forventer jeg at jeg kommer til å savne Trollet mitt en hel masse midt oppi alt det her! 
 


Hodet ned/festet
Hodet er ned men ikke festet. 

Utålmodig 
Ja
Dette svangerskapet har rast avgårde men jeg er allikevel utålmodig og kjempe lei av å være gravid. 
Gleder meg til å være ferdig og synes det er helt greit at dette er siste gang! 
:nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dager! TO! :strix: Det er jo helt vilt. Nå er det jo nesten så du kan telle timer til du har jenta di i armene dine :hjerte: 
Håper virkelig du får en fin fødselsopplevelse denne gangen! Og ikke minst at du opplever tiden etterpå som mye bedre enn det du gjorde med Trollet :klemmer: Det blir sikkert godt å få snakket litt med jordmor i morgen, krysser fingrene for at du får de skumle tankene litt ut av systemet etter samtalen.

Jeg har forresten hatt SÅ lyst på indisk mat etter at jeg leste om take away-middagen deres i helgen. Synd jeg ikke er så imponert over den ene indiske restauranten vi har her :dry: Mulig jeg må ta med mannen på date i byen før bebis kommer :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende! Og ikke minst deilig å være så nærme slutten. Håper alt går etter planen nå og at du får litt egentid de siste to dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager er nesten ingen tid, det! Dette KOMMER til å bli en fin opplevelse, og det at du har tatt tak i følelsene fra sist gang og tvunget deg selv til å konfrontere dem kommer garantert til å hjelpe dette til å bli en mye bedre fødsel enn den forrige. Denne gangen er du forberedt! Tenk, om to dager sitter du der med en nusselig, nyfødt liten bølle i armene :rodmer: Åhr, bare bittelitt misunnelig :P 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vilt at i morgen tidlig har du Bølla i armene:strix: Jeg blir nesten litt sentimental her nå jeg. Ble jo akkurat "kjent" med deg;) Kom liksom inn i dagboka de litt sent, så i følge meg har du hatt en kort graviditet. Regner med du ikke føler det selv:PØnsker dere all lykke og håper virkelig du får en fin opplevelse, både med fødselen og tiden etterpå:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du sannsynligvis er tobarnsmor på denne tiden i morgen! :hjerte: Håper så inderlig alt går som det skal og at du og Bølla får den starten dere fortjener og at ikke ting blir leit og teit slik som forrige gang. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL I MORGEN :rodmer::nordvesta::dagens-rose::tommelsmil::strix::duskedame::smilyblomst::babyjente: Håper jordmortimen i dag gjorde godt, og at du får en SUPER opplevelse i morgen! Mvh, overly enthusiastic miore! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere all mulig lykke til i morgen :hjerte: håper nervene er under kontroll og at det blir en kjempefin opplevelse for dere, det er virkelig vel fortjent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå lykke til i morgen :nordvesta:

Håper det blir en kjempefin opplevelse som står til forventningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger dere! :hjerte:
Greier ikke sitere alle men det er så gøy og rørende at så mange ''inni internetten'' bryr seg så mye om meg. :mynona:

Vi har fått starttid i morgen, vi er først på lista og skal møte opp på Ullevål allerede kl 06.45. 
Det eeeeeer så tidlig det! :daane:
Risikerer jo faktisk at Trollet ikke våkner før vi går...
Mamma kommer for å følge han i barnehagen men det stikker litt å tenke på at jeg bare ''blir borte'' i 3-4 dager uten at han forstår hvorfor. 
Han er så sykt mammadalt om dagen også! 
Men det får gå, 3-4 dager det greier vi også kan vi være sammen hver dag (nesten) for resten av livet. :jepp:

Jeg har fått unnagjort alt som skal gjøres, bortsett fra å pakke ned strandamøren, hårføneren (usikker på om den skal være med) og tannbørsten. Overlevde til og med en runde med klyx; det hjelper virkelig på å kunne være hjemme på sitt eget bad og IKKE ha rier. :opplyser:
Det eneste som gjenstår nå er å spise litt, bare tanken på fasting fra kl 02 gjør meg jo super sulten, og forhåpentligvis et par timer søvn også er vi klar til avreise. 

Hyyyyyl og skriiiiiik, jeg føler med såååå klar-ikke klar-klar-ikke klar-klar at jeg tror jeg snart går på veggen! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på Fødeavdelingen og stortuter litt ekstra ved tanken på at det i morgen er deg! :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...