Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

På 30.1.2017 den 20.41, Marimba skrev:

Det hørtes ut som et kjempebra opplegg, og et hyggelig besøk :) Spent på hvordan det er her. Hvordan finner man egentlig ut om sånt? 

Sjekk om helsestasjonen din har info ute på nettet, eller så kan du spørre jordmor neste gang du er til kontroll. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er Bølla mi 2 uker og tiden flyr like fort med henne på utsiden som den gjorde når hun lå i magen. :hjerte:

Vi blir mer og mer kjent for hver dag her nå og så langt må jeg si meg fornøyd. :P  
Hun lager fortsatt mye lyd i form av knirking og sukking, spesielt når hun sover. 
Hun er sterk og løftet hodet helt fra starten, nå kan hun holde det en stund av gangen og vi burde vel kanskje snart begynne å trene ordentlig på mageleie.
Navlen datt av i går (endelig, synes navlen er kjempe ekkel når den bare driver å dør på den måten!)
Det mørke håret hun kom ut med er i ferd med å forsvinne og jeg tror det blir erstattet av en litt lysere variant.
Spennende. :lur: Jeg er mørk blond men var helt lys som liten, mannen har mørkt hår og Trollet ble født med nesten svart manke og er nå lysere enn de blonde stripene jeg legger inn i mitt eget hår hver gang jeg går til frisøren. 
Hun har mannens øyne og ører og min nese og surmunn, og er vel jevnt over likere meg enn Trollet var når han kom ut. 

Jeg pumper fortsatt men det går plutselig litt trått. Jeg pumper to-tre ganger i døgnet og det har gått fint helt til i går kveld. Da fikk jeg bare ut 120ml til sammen i motsetning til rundt 250ml som jeg har fått de andre dagene. Nå har jeg prøvd igjen og såvidt fått ut 100ml og puppene er merkbart mindre (ref. mannen i dag tidlig ''oi, puppene dine er jo blitt møøøøøe mindre jo'') så jeg vet ikke helt hvordan det blir fremover, prøver litt til og tar det jeg får tenker jeg, kanskje det tar seg opp igjen om jeg prøver å pumpe oftere?:vetikke:

Mannen har fri fra jobben til mandag men i dag har jeg sendt ham bort for å være litt alene med en kompis så han kan være litt mann og ikke bare pappa, så vi jentene skal kose oss hjemme alene. Hun sov relativt greit i natt (jeg sov i alle fall) så jeg er ikke dødtrøtt heller og det er jo fint!

Begynte såvidt å sortere gjennom pre-gravid klærne mine i går så planen er å fortsette med det om Bølla tillater det. 
Gikk på vekta igjen i dag og har gått ned 10kg siden fødselen hvilket vil si at jeg har 4 kg igjen til pre-Bølla vekt og 9kg igjen til pre-Troll og er super motivert til å kutte ut sjokoladen og forhåpentligvis gå sommeren i møte iført et par av mine dypt savnede jeans! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere koser dere:hjerte: Virker som hun er en herlig liten bølle.

Jeg har skikkelig navlefobi, har ikke turt å sagt det til noen. Men det jeg gruer meg aller mest til med fødsel å baby, er å måtte se navlestrengen. I tillegg til å stelle navlestumpen (?) fram til den faller av :blush:

Du har jaggu gått ned mye i vekt, fort:jepp: Veldig bra at du har motivasjonen på topp, det hjelper mye! Jeg startet dette svangerskapet med 15 kg mer enn hva jeg er komfortabel med. (Gikk opp så mye det første året jeg flyttet inn med mannen). Så jeg skjønner godt at du gleder deg til å komme tilbake til ditt gamle jeg. Det gjør virkelig jeg også, men først må jeg bare godta at jeg kommer til å gå opp enda mer, sukk. Så får jeg bare sanke motivasjon for etter fødselen i mellomtiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlige lille Bølla! :hjerte: Godt å høre at du er fornøyd med skaperverket. :fnise: 

Når det gjelder pumpinga ville jeg nok ha forsøkt å pumpe litt oftere for å øke produksjonen. Hadde du ammet ville jo Bølla diet minst hver tredje time, gjerne enda oftere nå i starten. Tror jeg leste en gang at særlig nattamming (nattpumping) har veldig mye å si for produksjonen. Kjipt å bruke tid på natta på pumping da. :sjenert: Har du tenkt å pumpe helt til hun begynner med fast føde, eller er det bare den første tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også pumpet litt oftere. Det står kanskje noe på ammehjelpens sider hvordan man bør pumpe for å øke produksjonen? Jeg tenker at man bør pumpe to ganger på kort tid, tømme først, så vente en halvtime/time og tømme igjen, men det er bare magefølelsen min altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på rådet om å pumpe oftere altså, dessverre for deg for ja, det er såååå kjedelig! Pumpet jo selv de første 8 ukene, så mye som 10 ganger i døgnet i perioder. Nå var jo mitt mål å få til produksjon og amming så blir litt annerledes enn ditt etter hva jeg har forstått. Men nattpumping er bra (for produksjon, ikke noe annet!), men ikke hvis det fører til et drittliv resten av døgnet! 

Bølla høres fin ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Mumsy skrev:

Så bra at dere koser dere:hjerte: Virker som hun er en herlig liten bølle.

Jeg har skikkelig navlefobi, har ikke turt å sagt det til noen. Men det jeg gruer meg aller mest til med fødsel å baby, er å måtte se navlestrengen. I tillegg til å stelle navlestumpen (?) fram til den faller av :blush:

Du har jaggu gått ned mye i vekt, fort:jepp: Veldig bra at du har motivasjonen på topp, det hjelper mye! Jeg startet dette svangerskapet med 15 kg mer enn hva jeg er komfortabel med. (Gikk opp så mye det første året jeg flyttet inn med mannen). Så jeg skjønner godt at du gleder deg til å komme tilbake til ditt gamle jeg. Det gjør virkelig jeg også, men først må jeg bare godta at jeg kommer til å gå opp enda mer, sukk. Så får jeg bare sanke motivasjon for etter fødselen i mellomtiden:)

Jeg tror ikke du er alene om å grue deg til det. Navler er ikke særlig delikate. :sprettoy:
Heldigvis faller de av innen to uker og du trenger ikke gjøre noen ting med den annet enn å vaske når det døde er ramlet av (og da er det jo som å vaske en vanlig navle og det er ikke like ekkelt). ;) 

Vekten har rast av i et overraskende høyt tempo denne gangen i forhold til forrige, så det er veldig deilig. Hjalp vel at jeg ikke gikk helt bananas og spiste alt innen rekkevidde denne gangen. Det anbefales nemlig ikke (selv om det føles ut som baby mååååååå ha en hel sjokolade kl 3 om natta). :P 
Egentlig er endelig mål ytterligere 4kg ned fra startvekten jeg hadde med Trollet, nemlig der jeg var før jeg sluttet å røyke og spise p-piller, men jeg ser meg absolutt fornøyd om jeg greier å nå startvekt innen sommeren. :)  

19 timer siden, juliane skrev:

Åh, herlige lille Bølla! :hjerte: Godt å høre at du er fornøyd med skaperverket. :fnise: 

Når det gjelder pumpinga ville jeg nok ha forsøkt å pumpe litt oftere for å øke produksjonen. Hadde du ammet ville jo Bølla diet minst hver tredje time, gjerne enda oftere nå i starten. Tror jeg leste en gang at særlig nattamming (nattpumping) har veldig mye å si for produksjonen. Kjipt å bruke tid på natta på pumping da. :sjenert: Har du tenkt å pumpe helt til hun begynner med fast føde, eller er det bare den første tiden?

Da øker jeg til 4 pumpinger og det ser ut som det har hjulpet litt. Siden Bølla ikke legger seg før 1.30 så da pumper jeg en gang rundt midnatt så nattpump blir det. :)  
Nei jeg har egentlig bare tenkt å pumpe så lenge det går, jeg synes jo ikke det er noe særlig trivelig (for å si det mildt) så hadde det tørket opp nå så hadde det vært helt greit. Jeg tenkte egentlig 1-2 måneder men nå når jeg holder på så er jeg usikker på om jeg orker så lenge.. En dag av gangen men aldri om det blir lengre enn to måneder i alle fall. :)  

 

18 timer siden, Nautika skrev:

Jeg ville også pumpet litt oftere. Det står kanskje noe på ammehjelpens sider hvordan man bør pumpe for å øke produksjonen? Jeg tenker at man bør pumpe to ganger på kort tid, tømme først, så vente en halvtime/time og tømme igjen, men det er bare magefølelsen min altså :sjenert:

Takk for tips, prøvde meg litt frem i går med flere pumpinger litt tettere på ettermiddagen og kvelden og det ser ut som det har hjulpet litt. :)  

 

11 timer siden, maja87 skrev:

Slenger meg med på rådet om å pumpe oftere altså, dessverre for deg for ja, det er såååå kjedelig! Pumpet jo selv de første 8 ukene, så mye som 10 ganger i døgnet i perioder. Nå var jo mitt mål å få til produksjon og amming så blir litt annerledes enn ditt etter hva jeg har forstått. Men nattpumping er bra (for produksjon, ikke noe annet!), men ikke hvis det fører til et drittliv resten av døgnet! 

Bølla høres fin ut 😊

10 ganger i døgnet hadde jeg aldri klart! Du er tøff! 
Men jeg prøver meg på litt oftere et par dager og ser det an, jeg har fått ut mer i dag enn i går i alle fall. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bedre med melken :)

Jeg måtte pumpe hver gang jeg forsøkte å amme (kom ikke nok melk ved amming) Pumpet hver time til hver tredje. Skikkelig slitsomt. Beundrer dem som fullpumper. 

Det kommer an på hvor mye du ønsker å gi mm og hvor mye mme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Så bra det går bedre med melken :)

Jeg måtte pumpe hver gang jeg forsøkte å amme (kom ikke nok melk ved amming) Pumpet hver time til hver tredje. Skikkelig slitsomt. Beundrer dem som fullpumper. 

Det kommer an på hvor mye du ønsker å gi mm og hvor mye mme også :)

Imponerende! 
Det er egentlig ikke så viktig for meg å kunne gi mm, ser jo fordelene men tenker at mme er like så bra, eneste jeg tenker er at mm er fint helt i starten for immunforsvaret og alt det der, også er jeg livredd for at mme skal bli for hardt og at lille skal utvikle kolikk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Bølla vært ute på trilletur alene for første gang! :nori:
Godt å komme seg ut litt igjen. 
Fikk testet vogna litt ordentlig, vi kjøpte jo en brukt Bugaboo Donkey fordi jeg har behov for å kunne hente og levere Trollet i barnehagen og orker ikke å ha Bølla i sjal samtidig som Trollet ikke er helt der at han vil ha tålmodighet til å stå på brett hele veien. Trollet trenger også vogna si til å sove i i barnehagen så vi hadde uansett måttet kjøpe en til vogn til å trille Bølla i. 
I utgangspunktet så virker jo Donkey som drømmevogna. Den kan brukes til ett eller to barn, legges ut og inn så den ikke er kjempestor når du bare turer rundt med ett barn og for meg var det også viktig at de kan sitte ved siden av hverandre og ikke under/over eller bak. 

Nå er det mulig at det er fordi jeg a) er vant til doningen av en vogn vi har brukt til Trollet (emmaljunga mondial duo) eller b) fordi den er brukt, men den virker litt puslete og vinglete, litt som en dukkevogn....
Bagdelen er jo så tynn, det samme med kalesjen.. Den virker langt fra så lun og god som emmaljungaen. Nå er det jo ikke så altfor mye vær her i Oslo men det blir kaldt og det regner (regntrekket har jeg ikke testet men har hørt at det også er en utfordring.. ).
Kurven under er også langt fra optimal, nå er jeg jo vant til å kunne stable en liten lastebil under emmaljungaen og den kurven på siden er sikkert også grei å laste ting i når man kjører med ett barn men jeg synes det er mye mindre plass i tillegg til at jeg ikke føler bagen er solid nok til at jeg kan stable så alt for mye oppå den heller... :dry:

Neste utfordring blir stelleveske, jeg har den som tilhører emmaljungaen, men har ikke testet om jeg greier å henge den på Donkeyen eller om jeg må ut å handle ny.  
Noen som har anbefalinger å komme med? 

Ja, også det aller største minuset med vogna (som egentlig er et minus med leiligheten og ikke vogna sin feil):
At den ikke går inn døra her når den er lagt ut for to barn. :raven:
Den går inn hovedinngangen til blokka og den går inn verandadøren men ikke inn hoveddøren til selve leiligheten. Døra og gangen er vinklet sånn at den åpnes akkurat i 90grader og det er en cm for lite og fryktelig irriterende! Jeg har prøvd å lirket og lurt (og skrapt opp dørkarmen) men nei, det er ikke mulig å få den vogna inn som dobbel. - Drittdør! :(  

Men den skal få pluss for at den er så enkel å håndtere og veier i seg selv mye mindre enn emmaljungaen. og bortsett fra den teite døra så er kanskje alt bare noe jeg blir vant og fornøyd med etterhvert. Kanskje... :vetikke: 

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var godt å komme seg en tur ut. Synes du er flink jeg, som tar med deg en nyfødt baby ut:jepp: Jeg er ikke så erfaren med babyer og barn generelt, så jeg kommer sikkert ikke til å tørre å gå ut døra de første månedene :fnise:

Kjedelig at vogna ikke sto til forventningene! Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha Emmaljunga vogn, så i mitt hode er alle andre vogner litt dukkevogn-lignende. Men det er helt sikkert en smakssak:) Mulig det blir som å sammenligne en Tesla med en Audi Q7? Nå er ikke jeg så god på biler heller når jeg tenker meg om, men ser liksom for meg at det blir samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Imponerende! 
Det er egentlig ikke så viktig for meg å kunne gi mm, ser jo fordelene men tenker at mme er like så bra, eneste jeg tenker er at mm er fint helt i starten for immunforsvaret og alt det der, også er jeg livredd for at mme skal bli for hardt og at lille skal utvikle kolikk.. :sjenert:

Det skjønner jeg, men hvis det er noen trøst fullammet jeg og frøkna hadde kolikk og er syk konstant :fnise: Jeg tror mme er like bra. 

Det er bra du skriver dette om vognen egentlig for jeg vurderer jo den vognen, men synes den virker i overkant vinglete, skjør og lav. Dumt det ikke er flere slike type vogner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pumping så er jeg imponert over alle som i det hele tatt får det til jeg :P Jeg ble ikke noe venn med pumpa forrige gang, og om jeg ikke får til å amme denne gangen og pumpinga blir like styrete så er veien kort til mme kjenner jeg. Synes du er flink jeg, som står på og pumper når du egentlig ikke synes det er noe hyggelig :Nikke: 

Så kjedelig at nye gliset ikke levde opp til forventningene :riste: Kan nok ha noe med at du er vant til den gamle doningen til Trollet ja, for selv om jeg ikke har prøvd noen av de vognene annet enn i butikken, så virker jo Bugabooen litt mer plastic fantastic enn Emmaljungaen. Men de jeg kjenner som har Bugaboo har jo ikke vært annet enn fornøyde, så det er kanskje en tilvenningssak? :vetikke: 

Ler forresten av sammenligningen din, @Mumsy, komplett med "jeg har ikke så god peiling på biler". Jeg måtte google Audi Q7 for å skjønne hva du snakket om :ler: 

Endret av sitronkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Mumsy Hihi, jeg har heller ikke peiling på bil og måtte google begge to! :fnise:

Jeg har ikke møtt noen med Buffalo vogner som IKKE er fornøyde så jeg regner med det er en tilvenningssak. Flaks for meg at jeg er så utrolig tilpasningsdyktig da. Hilsen hun som boikottet nærbutikken sin i et halvt år etter at de pusset opp... :dry:

I følge God Morgen Norge så er det den nasjonale ''Kom deg ut dagen'' i dag, og selv om det er ment at man skal gå ut i naturen så velger jeg å tolke det dit hen at ut er ut og prøver å dra med meg mannen ned til sentrum for å spise lunch. Han har siste dagen hjemme med oss (med unntak av helgen) i dag så jeg er fristet til å kalle det en date. :hjerte:
I går kveld ble vi enige om å dra hjemmenfra kl. 11.00, nå er klokka 11.30 og han er i dusjen, jeg elsker sørlendinger... :bond:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om livet med Bolla er herlig! Får meg til å glede meg ekstra til vi blir fire. :rodmer:

Vi har Buffalo og er veldig fornøyd med den. Har aldri tatt i en Donkey, men det bør jo være samme greia? Føler absolutt ikke at den er skranglete eller dukkevogn-aktig. Men jeg liker ikke Emmaljunga-vognene da. Synes de er klumpete og lite elegante.. Smak og behag. 

Koselig med lunsjdate da, selv om du må vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Beccy87 skrev:

@Mumsy Hihi, jeg har heller ikke peiling på bil og måtte google begge to! :fnise:

Jeg har ikke møtt noen med Buffalo vogner som IKKE er fornøyde så jeg regner med det er en tilvenningssak. Flaks for meg at jeg er så utrolig tilpasningsdyktig da. Hilsen hun som boikottet nærbutikken sin i et halvt år etter at de pusset opp... :dry:

I følge God Morgen Norge så er det den nasjonale ''Kom deg ut dagen'' i dag, og selv om det er ment at man skal gå ut i naturen så velger jeg å tolke det dit hen at ut er ut og prøver å dra med meg mannen ned til sentrum for å spise lunch. Han har siste dagen hjemme med oss (med unntak av helgen) i dag så jeg er fristet til å kalle det en date. :hjerte:
I går kveld ble vi enige om å dra hjemmenfra kl. 11.00, nå er klokka 11.30 og han er i dusjen, jeg elsker sørlendinger... :bond:

Å.. sånt blir jeg sprø av :P Er litt for glad i å forholde meg til hva som er planlagt, og hater følelsen av å være for seint ut (selv om det er snakk om en lunsjdate med meg selv og samboer :ler: ) Spent på hvordan det blir når vi får en ny liten sjef i huset her, som det ikke alltid er like lett å planlegge etter :fnise: .

Men kos dere på "kom deg ut dagen"! Jeg synes tolkningen deres var kjempefin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk en fin-fin dag i går. Bølla sov seg gjennom hele daten og det var veldig deilig å være ute blant folk og bare være kjærester igjen. :)  
Ble også topp stemning når Bølla våknet og var sulten på tbanen, men det var jo ikke noe stress, bare å dra frem flaska også ordnet alt seg. Jeg greier faktisk ikke sette ord på hvor deilig jeg synes det er å slippe ammingen denne gangen! :nigo:

Ellers kan jeg melde om at jeg har sluttet helt å ta smertestillende nå og begynt å pelle av stripsene som ligger over såret. Det er litt lengre enn det forrige og har nesten grodd helt sammen nå. 
Merker at formen min er bedre for jeg har snudd tankegangen over til å bli mer og mer overfladisk. :sjenert:
Jeg har ikke fått mange strekkmerker (hurra) men noen er det selvfølgelig blitt. Et par lange på sidene og en del små rynker foran,rundt og under navlen. 
Jeg kan godt leve med litt strekkmerker altså, det jeg er mest redd for er at jeg skal få heng over arret. 
Magen er jo fortsatt ikke helt borte og jeg har en del vekt igjen å gå ned før jeg er i mål, og ja, det er bare to uker siden fødselen så absolutt ingen grunn til å bli utålmodig enda. Og det er jeg ikke heller, men jeg er redd for at jeg skal bli sittende igjen med overheng. Det ser stygt ut og ikke minst så må det vel være ganske ubehagelig med tanke på bukser og klær som presser på? 
Noen med erfaring her? :vetikke:
Ellers er jeg såpass lett påvirkelig at jeg gikk ut og handlet meg en liten flaske Bio-oil i går og tenker å smøre magen et par ganger daglig med den. Godt mulig det ikke kommer til å gi noen resultater men hva har jeg å tape liksom? 
Like greit å smøre seg med den som med noe annet? 
Ja sånn bortsett fra at den lukter bestemors gjestetoalett da... Det var litt nedtur... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal mannen tilbake på jobb. 
I utgangspunktet ikke noe stress, det å være alene hjemme med Bølla skal nok gå veldig greit. 
MEN
Det er planleggingsdag i barnehagen i morgen, så Trollet også må være hjemme. 
Første dag hjemme alene uten mannen også med TO barn da dere! 
Hjelpes meg hvordan skal det gå? :bond:

Trollets berg og dalbane humør når nye høyder om dagen også, har gror tenner så det synger etter og blir så fryktelig hissig om han ikke får det som han vil. 
Eksempler på ting som gjør at det er helt innafor å klikke i fullstendig 90graders vinker med hyling OG tårer: 
- At vi ikke vil være med og marsjere gjennom hele leiligheten samtidig som vi synger hundredeogsekstifire vers av ''en elefant kom marsjerende'', helst med elefantbamsen OG tromma.
- At vi ikke tegner eeeeeenda en ny ''bæ'' NÅÅÅÅ
- At han ikke får lov til å spise fargestiftene
- At han ikke får flere kjeks
- At han ikke får sitte ved pc-pulten til mannen
- At mannen eller jeg prøver å gå på do alene
- At det ikke er lov å pelle Bølla i øye
- At jeg ikke orker å synge ''bukkene bruse'' enda en gang 
:rolleyes:

Det er lov å grue seg litt er det ikke? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Beccy87 skrev:

I morgen skal mannen tilbake på jobb. 
I utgangspunktet ikke noe stress, det å være alene hjemme med Bølla skal nok gå veldig greit. 
MEN
Det er planleggingsdag i barnehagen i morgen, så Trollet også må være hjemme. 
Første dag hjemme alene uten mannen også med TO barn da dere! 
Hjelpes meg hvordan skal det gå? :bond:

Trollets berg og dalbane humør når nye høyder om dagen også, har gror tenner så det synger etter og blir så fryktelig hissig om han ikke får det som han vil. 
Eksempler på ting som gjør at det er helt innafor å klikke i fullstendig 90graders vinker med hyling OG tårer: 
- At vi ikke vil være med og marsjere gjennom hele leiligheten samtidig som vi synger hundredeogsekstifire vers av ''en elefant kom marsjerende'', helst med elefantbamsen OG tromma.
- At vi ikke tegner eeeeeenda en ny ''bæ'' NÅÅÅÅ
- At han ikke får lov til å spise fargestiftene
- At han ikke får flere kjeks
- At han ikke får sitte ved pc-pulten til mannen
- At mannen eller jeg prøver å gå på do alene
- At det ikke er lov å pelle Bølla i øye
- At jeg ikke orker å synge ''bukkene bruse'' enda en gang 
:rolleyes:

Det er lov å grue seg litt er det ikke? :sjenert:

Åååh, sorry at jeg ler, men jeg kjenner meg så igjen :hoho: Til tross for at vi har bare den ene, så jobber vi med mye av det samme, for å si det mildt. Gå på do alene føler jeg det er årevis siden jeg har gjort, det er krise hver gang vi sier nei til tv eller ipad (det kjennes ut som om det er det eneste jeg sier hele dagen), jeg synger omtrent dyrene i afrika i søvne nå (vår bukkene bruse, tipper jeg), det blir TOTAL nedsmeltning om vi sier nei til ENDA EN pose med rema 1000-smoothie; jeg får kommando om å tegne sur mann ca hvert tiende minutt, og hva ER det med å spise tegnestifter? Fant oransje og blå i bleien i dag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...