Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Beccy87 skrev:

I morgen skal mannen tilbake på jobb. 
I utgangspunktet ikke noe stress, det å være alene hjemme med Bølla skal nok gå veldig greit. 
MEN
Det er planleggingsdag i barnehagen i morgen, så Trollet også må være hjemme. 
Første dag hjemme alene uten mannen også med TO barn da dere! 
Hjelpes meg hvordan skal det gå? :bond:

Trollets berg og dalbane humør når nye høyder om dagen også, har gror tenner så det synger etter og blir så fryktelig hissig om han ikke får det som han vil. 
Eksempler på ting som gjør at det er helt innafor å klikke i fullstendig 90graders vinker med hyling OG tårer: 
- At vi ikke vil være med og marsjere gjennom hele leiligheten samtidig som vi synger hundredeogsekstifire vers av ''en elefant kom marsjerende'', helst med elefantbamsen OG tromma.
- At vi ikke tegner eeeeeenda en ny ''bæ'' NÅÅÅÅ
- At han ikke får lov til å spise fargestiftene
- At han ikke får flere kjeks
- At han ikke får sitte ved pc-pulten til mannen
- At mannen eller jeg prøver å gå på do alene
- At det ikke er lov å pelle Bølla i øye
- At jeg ikke orker å synge ''bukkene bruse'' enda en gang 
:rolleyes:

Det er lov å grue seg litt er det ikke? :sjenert:

Haha :legrine: Kjenner meg igjen, og ja, det er fullt lov å grue seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker jeg hadde panikk fordi vi skulle på nyfødtsamtale på helsestasjonen første dag A var tilbake i jobb, og jeg måtte få både meg og S klare før kl 13 eller noe sånt. :fnise: Skjønner at jeg ikke hadde så mye å klage over ifht hvordan det er med nummer to! Jeg vil bare si at det er lov å se altfor mye tv den ene dagen... :sjenert: 

Det er utrolig hvilken vilje som finnes i disse små, og hvordan en hel verden legges i grus hvis de ikke får det akkurat slik de vil. :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du gruer deg! Driver allerede og legger en plan for kveldsvakter og helgevaktene til mannen etter fødselen. :fnise: Håper dagen går greit. Kjenner meg veldig igjen i total baluba for de mest idiotiske ting. Og det er faktisk det jeg synes er vanskeligst å takle. Ikke klikkinga i seg selv, med det at det er så vanvittig irrasjonelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! :nigo: Håper både Troll og Bøll oppfører seg eksemplarisk! Hvis ikke er dette en sånn dag der det er lov med altfor mye ipad og kjeks :P 

Måtte flire litt av lista til Trollet. Selv om det er et år mellom våre eldste så høres det litt kjent ut altså, sånn bortsett fra at det aller meste Mini klikker for om dagen går under kategorien "fikk ikke gjøje sjøl" eller "mamma gjoje feil". Du har mye å glede deg til med andre ord :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på en oppdatering om dagen, men jeg regner med at det har fått sånn noenlunde greit :) Det er jo tross alt lov med litt ekstra tv og greier på sånne dager. 

Lo godt av den lista di forresten! Skjønner at jeg har mye å glede meg til ja :P:ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overlevde alle mann i dag! :nori:
Jeg var på et tidspunkt den eneste som ikke gråt, med det tar jeg faktisk som en seier. :P 

Trollet har vært litt slappere enn vanlig, vi begynner vist å bli syk hele gjengen her nå (eller jeg begynner å bli syk, mannen er allerede ''kjempe dårlig'') så det har heldigvis ikke vært like høyt turbo tempo som vanlig.
Bølla sov mesteparten av tiden, bortsett fra når Trollet sov, da passet hun på å være våken så jeg slapp å sove også.. :rolleyes:

Det har vært høy tv og kjeks føring og jeg er sliten og litt nummen i hodet og veldig fornøyd med at Trollet skal i barnehagen igjen i morgen. :jepp:

Ut i fra tilbakemeldingene deres så ser jeg at det blir nok ikke noe enklere i løpet av det neste året, men nå har jeg i alle fall stukket hull på boblen og ''vet hva jeg går til'' neste gang det blir to mot en her i huset. Jeg har sagt det før og sier det igjen; all ære til alenemødre, jeg er utrolig takknemlig for at mannen nå tok med seg Trollet i dusjen og jeg får ligge her på sofaen å høre på snorkingen til Bølla i muligens en hel halvtime før de kommer ut igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klappe: Vel gjennomført første gang med to unger alene!

Her har pappaen egentlig tenkt seg på jobbtur under 1 måned etter termin, og så beleilig er det at han blir borte onsdag-søndag mens barnehagen er stengt torsdag og fredag :hakeslepp: Hvis han drar så må jeg kalle inn mormor-forsterkning altså, vi har jo en hund som må ut minst 3 ganger daglig også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Nautika skrev:

:klappe: Vel gjennomført første gang med to unger alene!

Her har pappaen egentlig tenkt seg på jobbtur under 1 måned etter termin, og så beleilig er det at han blir borte onsdag-søndag mens barnehagen er stengt torsdag og fredag :hakeslepp: Hvis han drar så må jeg kalle inn mormor-forsterkning altså, vi har jo en hund som må ut minst 3 ganger daglig også 😅

Takk takk! :) 

Om du kan kalle inn forsterkninger så hjelper jo det en del på i alle fall, men det hørtes i utgangspunktet ikke særlig fristende ut!
(Også minner det meg på at det er leeeeenge til jeg går med på mannens ønske om å skaffe hund!) :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink! :5: Tv og kjeks er så innenfor på slike dager. Godt du fikk deg en liten hvil, mens de var i dusjen. Hvordan går det om nettene? Får du sovet mellom slagene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg her :ac:

Må kommentere angående vogmen.  Har også to tette, ikke så tette som dine, men jeg kjøpte også bugaboo donkey brukt for jeg følte at det var absolutt nødvendig å ha vogn som begge får plass i da jeg ikke har lappen og må kunne hente og levere i barnehagen. Men jeg er altså ikke så frelst som alle andre tilsynelatende er.... og jeg var virkelig overbevist om at jeg måtte ha den vogna! Den er jo genial siden vi ikke må ha to vogner hjemme så vi sparer mye plass, men jeg liker egentlig ikke bagen, kalesjen eller sittedelen. Hva er igjen da liksom? Hehe.  Sittedelen er sikkert ergonomisk riktig, og det er jo supert, men jeg syns ikke storesøster her sitter noe godt i den! Hun må tippes tilbake for å sitte ordentlig, og det er jo ikke alltid populært. Vi hadde brio smile til henne og var superfornøyd med den, og vurderer nå å kjøpe en billig vogn som kan stå i barnehagen, så vi kan ta med gamlevogna hjem for å bruke den til lillebror. Vil selge donkeyen før den faller noe mer i verdi. Var nesten litt godt å se at andre ikke er sånn superfornøyd heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shiver skrev:

Snikleser melder seg her :ac:

Må kommentere angående vogmen.  Har også to tette, ikke så tette som dine, men jeg kjøpte også bugaboo donkey brukt for jeg følte at det var absolutt nødvendig å ha vogn som begge får plass i da jeg ikke har lappen og må kunne hente og levere i barnehagen. Men jeg er altså ikke så frelst som alle andre tilsynelatende er.... og jeg var virkelig overbevist om at jeg måtte ha den vogna! Den er jo genial siden vi ikke må ha to vogner hjemme så vi sparer mye plass, men jeg liker egentlig ikke bagen, kalesjen eller sittedelen. Hva er igjen da liksom? Hehe.  Sittedelen er sikkert ergonomisk riktig, og det er jo supert, men jeg syns ikke storesøster her sitter noe godt i den! Hun må tippes tilbake for å sitte ordentlig, og det er jo ikke alltid populært. Vi hadde brio smile til henne og var superfornøyd med den, og vurderer nå å kjøpe en billig vogn som kan stå i barnehagen, så vi kan ta med gamlevogna hjem for å bruke den til lillebror. Vil selge donkeyen før den faller noe mer i verdi. Var nesten litt godt å se at andre ikke er sånn superfornøyd heller :)

Hallo til deg, så hyggelig at du tråkker frem i lyset! :jepp:
Har du også dagbok?

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er kjempe sær og ikke over meg av begeistring.
Den virker liksom bedre i teorien enn i praksis....
Har bare testet ut sittedelen en gang og da hadde Trollet på seg vinterdress så det gikk jo greit, men skal man sammenlikne kan man jo kalle emmaljungaen en stressless og donkeyen en barstol. :sprettoy:
I tillegg har ikke den versjonen jeg har greid å kjøpe inn fempunktsseler så da får vi ikke festa ham om han skal sitte i voksiposen... 

Det snødde når jeg skulle ut i dag og etter å ha knotet og bannet over det medfulgte regntrekket i over et kvarter så måtte jeg kaste det hardt i gulvet og gi opp. Jeg forstår verken frem eller bak, det er jo bittelite og kjempe trangt! :bond:
Og med et lite hull som skal være hvor? Må man ta av og på trekket hver gang ungen skal opp av vogna?
Tror jeg må søke det opp på youtube senere.. Endte opp med å ta det gamle ''teltet'' som fulgte med emmaljungaen, det er jo så stort at det kunne gått over en firlingvogn, litt dumt at det ikke er tett lengre bare.. men innen jeg kom meg ut så hadde det sluttet å snø så det løste seg greit allikevel. :P  

Tenker også at vi beholder vogna et par mnd til også selger den i bytte mot en billig sovevogn til barnehagen og et ståbrett til Trollet isteden. De ryker jo som varmbakst på finn så med mindre jeg herper den skikkelig så tror jeg ikke det skal bli noe problem å få igjen nesten alle pengene i alle fall. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes jeg hadde glemt hvor ''hektisk'' perm livet er! :bond:

Mannen var jo døden nær i går så han la seg tidlig men med ansvar for Trollet som klinket til med nesten ti oppvåkninger mellom 19.30 og 01.00 (sånn apropos ''hvordan går nettene?'' @Mumsy:P). 
Jeg ble sittende oppe med Bølla til 01.30, ekke innafor å slå seg helt til ro for natta før det serru! :natti:
Så sov hun til litt før 04.00 og spiste og kavet i litt over en time før hun sov halvannen time til og da stod vi opp fordi jeg var så trøtt og sur.

Hun er ikke fornøyd med særlig mye i dag! :( 
Hadde time hos hs halv 1 og tenkte vi kunne sove litt når Trollet og mannen var gått, men det skulle ikke Bøll ha noe av. Det ble 15 min her og 10 min der for hun nekter plutselig å ligge alene, helt til jeg gav opp og helte i meg en stor kopp kaffe og bestemte meg for å dusje, da ga hun seg og sov en halvtime i nestet... :glare:
Med dusj og sminke og det hele fikk jeg det nesten travelt på slutten og når vi kom hjem bestemte jeg meg for å lage cookies (det er din feil @Marimba!), med det resultat at kjøkkenet nå ser fullstendig bomba ut med blant annet en halvferdig deig på benken og to nesten tømte handleposer på bordet og jeg sitter fanget i sofaen med en snorkende baby på brystet på ubestemt tid.. 

Nesten sånn at jeg vurderer å lete frem det bæresjalet jeg så ambisiøst kjøpte meg når jeg hadde Trollet i magen men som vi aldri har brukt... Nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, permlivet er ingen ferie. Håper det går seg til etterhvert. Hørtes ut som cookies var på sin plass på en slik dag. Jeg er litt glad for at du skriver dette om vognen altså, har gått fra kanskje til definitivt nei nå. Usikker på hva alternativet blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mannen har dratt på med influensa jeg... :( 
Har har i alle fall høy feber og mandler (som han forøvrig fjernet to ganger som liten...:sprettoy:) på størrelse med tennisballer.. 
Trollet er snørrete men ellers i fin form og jeg begynner å kjenne at det gror både i nesen og halsen.. 

Kanskje Trollet og jeg kommer unna med en vanlig forkjølelse? Det er lov å håpe sant? 
Jeg har i alle fall ikke tid til å bli syk nå. 
Kan man få hjelp mot influensa forresten? Eller må det bare gå over sånn som en vanlig forkjølelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke godt ut. Hvis jeg har forstått det riktig så må vel influensa bare gå over av seg selv, fordi antibiotika kun virker på bakterier, og ikke virus. Derimot hvis han har veldig hovne mandler, kan det være infeksjon, som da kan behandles med antibiotika :) Så det er mulig å ta en sjekk hos legen, om han ikke blir bedre av seg selv.

Krysser fingrene for at du og Trollet i verste fall bare får en forkjølelse, det er absolutt lov å håpe:jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessverre er det vel sånn at hvis det faktisk er influensa mannen har, er nok ikke sjansen spesielt stor for at dere andre bare får en forkjølelse. Den må dere jo da i så fall ha fått fra et annet sted. :sjenert: La oss bare håpe at mannen bare er kraftig forkjøla og ikke har influensa! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mumsy skrev:

Huff, det hørtes ikke godt ut. Hvis jeg har forstått det riktig så må vel influensa bare gå over av seg selv, fordi antibiotika kun virker på bakterier, og ikke virus. Derimot hvis han har veldig hovne mandler, kan det være infeksjon, som da kan behandles med antibiotika :) Så det er mulig å ta en sjekk hos legen, om han ikke blir bedre av seg selv.

Krysser fingrene for at du og Trollet i verste fall bare får en forkjølelse, det er absolutt lov å håpe:jepp:

 

Ja det er de mandlene som ikke gir helt mening.. 
Bare synd at mannen er en sånn en som ''ikke går til legen'' da... :glare:

2 timer siden, juliane skrev:

Dessverre er det vel sånn at hvis det faktisk er influensa mannen har, er nok ikke sjansen spesielt stor for at dere andre bare får en forkjølelse. Den må dere jo da i så fall ha fått fra et annet sted. :sjenert: La oss bare håpe at mannen bare er kraftig forkjøla og ikke har influensa! :jepp: 

Ja jeg håper at det er en kraftig forkjølelse.. 
Men siden han ikke snørrer og går rundt og har kjempe vondt i hele kroppen og feber, mens vi andre sitter med tett nese og hals så tenkte jeg at kanskje det er influensa han har. 
Er det ikke det som er hovedforskjellen? 
Influensa er feber og vondt mens forkjølelse er i hovedsak snørr og hoste? :klo:
Uansett hva det er så står det ikke på min ønskeliste denne uka. 

8 minutter siden, Nori skrev:

To små barn og en syk mann i huset. Det er jammen ikke bare bare! Håper dere andre slipper unna.

DET håper jeg også! :opplyser:

___________________________________________________________________________________________

I går bakte jeg altså cookies etter denne oppskriften. Der står det at den vil gi ca 50 kjeks, det vet jeg ikke for jeg spiste selvfølgelig en god del av deigen. 
Og siden det er litt synd på meg i dag som kanskje holder på å bli syk så har jeg faktisk spist nesten alle jeg greide å steke isteden for frokost og lunch... 
Hæsjtægg-no-shame 
Tror for min egen del det blir lenge til neste gang jeg baker, jeg er rett og slett for svak i viljestyrken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring. Håper dere slipper unna. 

Cookies. Trykker meg ikke inn på oppskriften! Det klarer jeg ikke nå. Skjønner hva du mener. Holdt på å bake i går, glad jeg lot være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...