Gå til innhold

Sims2....


Arkana

Anbefalte innlegg

Man kan sette møblene på skrå. Og hvis man plasserer stoler rundt et bord så flytter deg seg helt inntil bordet slik de vanligvis står i virkeligheten istedet for å stå i ruten ved siden av som i Sims1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmpf...sims2 er kjempetøft, men simene mine fikk fratatt barnet sitt av barnevernet! Gosj.. Og nå er kjæresten min (i virkeligheten) bekymret over mine morsinstinkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf...sims2 er kjempetøft' date=' men simene mine fikk fratatt barnet sitt av barnevernet! Gosj.. Og nå er kjæresten min (i virkeligheten) bekymret over mine morsinstinkter..[/quote']

Det er ingenting. I Sims1, hvor man ikke har muligheten for å la simmene flytte ut frivillig, måtte jeg noen ganger kvitte meg med barn jeg syntes ble plagsomme eller som ikke var pene nok (*kremt*, ja, det er bare et spill da). Hvilken mor er det som drukner barna sine fordi de er stygge? :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare roterer møbelet som vanlig. Hittil har jeg bare gjort det med forskjellige typer stoler og noen leker, så jeg er ikke sikker på om det virker for alle møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har lastet ned ekstra-ting til sims2.. er det noen her som vet hvor man skal legge det for å få det til å fungere på selve spillet?

Alt som ender med .package skal i Mine DokumenterEA GamesThe Sims 2Downloads :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så nevøen min på 9 spille det i helgen. Også har lillebruttern laget familien vår og huset dems, og det ligna noe innmari på enkelte av oss :o

Det kan hende det er fordi man kan bestemme nesten alt ved utseendet! Da har lillebroren din vært flink :wink:

Men det jeg alltid irriterte meg i Sims, og som jeg hørte var likt i sim2 var når du skulle flytte møbler. De kvadratene du flytter ting på er alt for store... Kanskje man kunne finne en fil eller et program på internett som gjorde kvadratene halvparten så store eller no.(...) Uansett, det syntes jeg er skikkelig irriterende, fordi hadde de bare strukket seg litt lenger der så hadde det vært helt perfekt for å bygge din egen leilighet, laste ned møbler, flytte på ting og se hvordan du vil ha det. Også bedre hvis du vil ha et annet sted også. Leke arkitekt altsa. Det er bare så irriterne fordi det er bare den lille tingen der. Får nesten inntrykk av at de ikke gadd det bare sånn at da kan de lage en 3er og selge den.

Det er mange andre morsomme ting med sims serien da.

Hva mener du med at kvadratene er for store? :sjenert:

Har bygd hus "fra virkeligheten" mange ganger jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk tvillinger. Holdt på å bli gal under svangerskapet da simmedama bare ville spise og sove. :ler:

Heldigvis er guttene snille. Ikke mye kolikk der i gården. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøpte sims lørdag (og har spilt kontinuerlig siden da ;)

Har nå en adoptert unge ved en feiltagelse og så fikk de tvillinger rett etterpå *puh* Prøvd å leie Nanny, men syns hun gjør en slett jobb; vasker ikke ungene selv om det oser av dem og kan la de stå å hyle ei god stund før hun tar de opp...

Damen min har lite tålmodighet med ungene: Fullfører sjeldent det jeg setter henne til, lære de å gå å slikt - vil heller sove eller se på TV. Men det som står som hennes høyeste ønske er enda flere unger :o

Hvordan får jeg ungene til å gjøre lekser? Når jeg klikker på bokhylla og går på "Study" får jeg bare opp samme valgene som for voksne? Har ikke ungene lekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksene tar ungene med seg hjem selv, de er noen fargerike bøker som de legger fra seg på gulvet et sted. Det hender også de legger dem fra seg utendørs, på vei fra bussen og til inngangsdøra. Kan være litt vanskelig å få øye på, så zoom inn litt og ta en titt. Ungene kan gjøre hverandres lekser hvis de er på samme nivå eller de som er eldre kan gjøre leksene til de yngre. Får de hjelp fra foreldrene går det fortere. Det kommer lekser hver dag, og de må gjøres om karakterene skal holdes oppe.

Jeg synes forresten også denne barnepiken er irriterende. Det er fint at hun rydder litt i huset i mellomtiden, men hun er ikke spesielt flink med barna. Det mest irriterende er at hun ofte ikke går når foreldrene er hjemme. Og hun følger kun den ene forelderens jobbtider, så selv om den andre er hjemme så kommer hun. Noe annet merkelig jeg har oppdaget er at gartneren og hushjelpen rett som det er går inn i huset, lager seg mat, ser på TV o.l. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk, da skal jeg lete etter bøker :)

De service-folkene tar seg til rette som bare det: Barnevakten min liker veldig godt å plaske rundt i bassenget mens ungene oser grønt og står i sengene og hyler fordi de er skitne og sultne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende det er fordi man kan bestemme nesten alt ved utseendet! Da har lillebroren din vært flink :wink:

Jeg skal hilse han og si det :)

Hva mener du med at kvadratene er for store? :sjenert:

Har bygd hus "fra virkeligheten" mange ganger jeg... :wink:

Kvadratene er for store! :frustrert:(Det er ikke hjernen min som er for liten!)

Jeg har lagd ting jeg også. Også av her jeg bor nå, men kanskje det er så mye skrå vinkler her hvor jeg bor. Jeg har til og med prøvd å fordoble størrelsen. Det er ting som bare ikke passer helt. Eller så er hjernen min for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Fant leksebøkene til ungene, men de nekter konsekvent å gjøre lekser :veldigsur:

Og, så har paret styrt så mye med ungene at de ikke har hatt tid til ungene. Etter mye dill fikk jeg dem til å bli forelska igjen. Han fridde til henne for forlovelse - hun svarte ja. Fikk han til å fri for marriage med det samme og tenkte å bli ferdig med hele greia - det var ikke lurt... Hun sa nei og tilta helt og ratingen på han falt ned på noen å 30, han tilta ennå mer og ratingen på henne falt ned på -8. Hvor lenge skal de være forlovet før en frir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke å være forlovet så lenge. Men to "frierier" på en gang ble kanskje litt vel mye? Mine to forlovet seg ene dagen, og giftet seg neste dag. Det gikk helt fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, får se om jeg kan få de til å like hverandre igjen og prøve på nytt da....

Både jeg og samboern har fått Sims-dilla og så har vi bare en datamaskin. Ta med min bærbare jobb-pc hjem og se om den klarer å kjøre Sims så slipper vi krangling i den ornt´lige heimen i tillegg til alt slitet med sims-familiene våre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkene må være i godt humør for å ha lyst til å gifte seg. Spis middag sammen, det er sosialt og de blir gode og mette. En evt tur på do for å lette på trykket og sørg for at de er uthvilte og glade. Mine har stort sett blitt forlovet og gift på samme tid. Det samme gjelder unger og lekser, de må være i godt humør for å ha lyst til å gjøre lekser. I det ene huset mitt så har mannens rating av kona falt til -20 etter at hun flørtet litt for hemningsløst med rektoren i håp om å få yngstemann inn på privatskole. Men etter litt kyssing og klemming var det i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...