Gå til innhold

Sims2....


Arkana

Anbefalte innlegg

Dette er gøy. Etter noen ukers eksamenslesing har jeg endelig tid til å spille Sims2 igjen. Jeg startet en ny familie' date= et par med firlingebabyer. Straks de flyttet inn i det nye hjemmet sitt flyttet faren ut og moren ble alene med ungene. Hun og faren har likevel beholdt kontakten, og han kommer jevnlig på besøk så de kan ha sex og hun bli gravid. Foreløpig er hun gravid med nr 13 (de eldste barna har flyttet hjemmefra), og mannen har flyttet tilbake for en periode. Moren drikker "elixir of life" for harde livet og er faktisk nå yngre enn de eldste barna sine. :ler:

:hoho:

er så mange morsomme historier her.

sitter her for meg selv og ler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var så mange tråder her at jeg ble litt forvirret, men lurte på en ting.

Får dere lastet ned møbler fra nett inn i dette spillet?

Jeg gjorde det på 1'ern :)

De eneste 'møblene' som er tilgjengelige akkurat nå er de i spillet og et par busker og en data og Halloween dekorasjoner på den offisielle Sims siden.

Grunnen til at det var så mange objekter til Sims 1 var jo at brukerne til slutt fikk hacket alle kodene og kunne lage egne møbler (ett år etter det første spillet ble utgitt). Vi har ikke kommet så langt med Sims 2 ennå.

Får ikke gjort om mesh'en ('grunnlaget' på objektene) ennå men folk jobber på det hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simgjesten

Ny ekspansjonspakke kommer mars 2005.

Det er om universitet der studentene finner på masse sprell som løpe naken i hagen, putekrig etc.

Tror og håper at biljardbordet og gitaren blir tilgjengelig for alle simmene

Her er linken til www.snootysims.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste 'møblene' som er tilgjengelige akkurat nå er de i spillet og et par busker og en data og Halloween dekorasjoner på den offisielle Sims siden.

Grunnen til at det var så mange objekter til Sims 1 var jo at brukerne til slutt fikk hacket alle kodene og kunne lage egne møbler (ett år etter det første spillet ble utgitt). Vi har ikke kommet så langt med Sims 2 ennå.

Får ikke gjort om mesh'en ('grunnlaget' på objektene) ennå men folk jobber på det hele tiden. :)

Ok...takk :)

Gleder meg til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Simgjesten

Hvor langt er detre kommet med sim-generasjonene?

Jeg må spille 1.generesjon er død og borte.

2.Sim-generasjonen etablerer seg i nabolaget enten som samboere eller dem er single som har flytta hjemme fra.

Jeg spillte på et hus der dem i utgangspunktet var 8 simmer, jentene ble gift i nabolaget og 2 av guttene flytta ut, men den yngste sønnen ble voksen og han satt i gjen på "simelonsekken" og han har adoptert en datter som er den første i 3. sim-generasjonen.

jJg lar bare den yngste i søskenflokken overta huset etter foreldrene slik at huset blir i slik at huset blir i slekta.

Der det var 8 simmer, nå er dem bare 2 som far og datter, han må finne seg en simdame.

Han derre Robert, er jo som Statsminister Bondevik, "Den evige konfirmant"som blir med tenåringene hjem fra skolen gjennom flere generasjoner.

Robert mangler bare korfimasjonsdressen. :hoho::hoho::hoho::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvor langt er detre kommet med sim-generasjonene?

Jeg tror faktisk jeg har kommet til 4. generasjon i en familie jeg ikke spiller så aktivt akkurat nå. Men altså, 4. generasjon er baby eller smårolling, tror jeg. Men den familen jeg for det meste spiller nå er 2. generasjon fra en familie, gift med 2. eller 3. generasjon fra en annen familie, jeg husker ikke helt. De har også et barn da, og venter nå sitt andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simgjesten

Jeg startet 1.generasjon med ca 9 hus med et simpar og dem har fått ca. 4 barn i snitt.

Dem har blitt voksen og flytta ut etter hvert, noen har etablert i nytt parforhold og gifta seg, noen er "på vent" ifamiliemappa for å bli plassert i et av husene pga at kjæresten som ennå er tenåring og bor hjemme hos foreldrene.

Når tenåringen blir voksen, låser jeg ønsket om utflytting.

Innflytting skjer vet invitasjon og masse klining og da stile spørsmålet om innflytting, men dette kan slå begge veier at det kan bli avslag, men som regel går det etter "planen" min at dem flytter sammen, blir forlovet og gift.

Det er som regel den yngste som fortsetter å bo hjemme i all "luxus" som foreldrene har skaffet gjennom et langt arbeidsliv.

Jeg pensjonerer ikke gammelsimmene når dem er halvveis i pensjonsalderen og går over til deltidsjobb.

Det er bare ett barn som er kommet til 3.generasjon, snart dør ut 1. generasjon og har ennå noen barn/tenåringer i 2.generasjonen som må bli voksen slik at dem får barn.

Ser at jeg må ha ca. 27 hus til 2.generasjon når 3 av 4 barn blir voksen og flytter ut og en av dem fortsetter å bo hjemme i huset etter at foreldrene er borte.

Dette er et infløkt puslespill og mage brikker må falle på plass etterhvert som man spiller.

Derfor fører jeg loggbok over hvert hus som jeg spillt på og når må jeg spille på neste hus slik at det bli jevnt.

Skal prøve å få dsse bysimmene yil å flytte inn i nabolaget via godt vennskap og da kan dem flytte ut til et annet hus i nabolaget.

Det er bare Marlene Hansen og Maren Bendiksen som har flytta inn i nabolaget.

Dette er en oppgave for de neste generasjonene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg spiller så blir plutselig hele skjermen en farge, bortsett fra de aktive objektene, som sim og kjøleskap. Andre som har opplevd det? Skjermdriveren som bør oppdateres kanskje?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hoppe:

Sikkert flere som har fått det med seg men nå har vi fått et lite gjennombrudd! Vi kan nå farge om objekter så vi slipper å ha de samme kjedelig fargene gjennom hele nabolaget. :tunge1:

Finnes masse gratis inne på http://www.modthesims2.com

I forumet Beta Testers > Object Recolours. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Sikkert flere som har fått det med seg men nå har vi fått et lite gjennombrudd! Vi kan nå farge om objekter så vi slipper å ha de samme kjedelig fargene gjennom hele nabolaget. :tunge1:

Finnes masse gratis inne på http://www.modthesims2.com

I forumet Beta Testers > Object Recolours. :D

Yes...endelig :hoppe:

Her er en annen side. De pleide å ha masse fine ting til the sims, så regner med at "standaren" er like bra nå også ;)

www.welldressedsim.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en annen side. De pleide å ha masse fine ting til the sims, så regner med at "standaren" er like bra nå også ;)

www.welldressedsim.com

Veldig fin side, men man må betale for å laste ned og det synes ikke jeg det er verdt i allefall. Det er synd, for alle de beste Sims-sidene tar seg betalt nå. Vel er jeg hekta, men ikke hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin side, men man må betale for å laste ned og det synes ikke jeg det er verdt i allefall. Det er synd, for alle de beste Sims-sidene tar seg betalt nå. Vel er jeg hekta, men ikke hekta.

Modthesims2 har mange fine ting og der trenger du ikke registrere deg. :)

Og på The Sims Resource kan du registrere deg gratis og laste ned flere objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin side' date= men man må betale for å laste ned og det synes ikke jeg det er verdt i allefall. Det er synd, for alle de beste Sims-sidene tar seg betalt nå. Vel er jeg hekta, men ikke hekta.

Ja jeg så det i ettertid.

Men det var jo ikke sånn før :grine:

Men jeg lurte på noe.

Lastet ned noe simmøbler, men når jeg zipper opp møblene så kommer det ikke frem i noe slags filformat? :o

Kun et hode som lot seg zippe opp, men møblene er helt ugjenkjennelige på dataen.

Neon som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...