Gå til innhold

Sims2....


Arkana

Anbefalte innlegg

Tenkte noen av dem kunne drukne i bassenget, men de gangene jeg har prøvd å bli kvitt noen av simmene mine syns jeg alltid så synd på dem at jeg setter ned stigen igjen...

Fatter ikke at jeg kan være så bløthjerta - det er jo bare et spill!

:ler::ler::ler:

Kjenner følelsen, jeg synes det er såå trist når de dør eller flytter ut... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, pleide å få skikkelig dårlig samvittighet jeg og. Men nå vil jeg bare eksperimentere og se hvordan det er når de dør på de forskjellige måtene.

Det er 9 måter for en Sim å dø på. Prøver for tiden, 'Death by Flies (når det er så mye oppvask og skittne ting at fluene svermer og angriper)' men det tar så lang tid. Har 21 tallerkner liggende på kjøkkenet uten at det har skjedd noe. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er så vant med å ta livet av uønskede simmer at det ikke er noe problem med. Som oftest bruker jeg bassenget, fordi det er raskt og smertefritt. I Sims1 brukte jeg ofte marsvinet, altså lot dem leke så mye at de ble syke og døde. Den eneste metoden jeg ikke har klart å gjennomføre er å stenge dem inne i et lite tomt rom, og ta vekk døren. Det tar evigheter før de dør, og de står der og ber om nåde og skriker og roper, så det går bare ikke. Ungene er jo greie å bli kvitt, bare la dem skulke skolen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når barna blir syke og bør holde sengen? De voksne kan jo ringe jobben og si at de er syke' date=' men det kan ikke barna...??[/quote']

Jeg har ikke funnet noen måte å løse det på. Heldigvis er de stort sett bare syke et døgn, så neste dag kan de gå på skolen igjen og i løpet av noen dager har de toppkarakterer igjen. Det er ikke så farlig som med voksne som faktisk kan miste jobben skulle de være borte for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Nylig skjedde noe annet mystisk. Datteren i familien har en teddybjørn. Plutselig så "svever" den rundt omkring og befinner seg på de merkeligste steder, og det eneste valget jeg får når jeg klikker på den er "Talk through to.." også kan man velge navnene til en av de andre. Sletter jeg bamsen og lagrer så er det greit igjen. Bare en bug, eller er det noe annet rart? :o

Ang. karakterer. Hun gjør som regel lekser men det kan hende hun må være i enda bedre humør når hun drar på skolen? Får prøve det da og se om det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med bamsen har jeg også opplevd, men bare når noen har dødd. Det er de som hjemsøker huset og får bamsen til å sveve.

Ungene bør være i godt humør før de går til skolen, ellers kan karakterene gå ned. Et tips: hagen er jo det siste "rommet" de går gjennom før de går på jobb/skole. Så det er lurt å gjøre hagen så flott som mulig slik at de har fullt opp på environment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simgjesten

Har et problem, eller er det bug i spillet at det er objekter som har meldingen "handlinger utilgjengelig fordi det er i bruk, noe i den ordlyden og husker ikke akkurat teksten når man bruker musen.

Det er stoler, dobbelsenger, dører som ikke lukker seg, men står på vid gap eller kollåpent, tolk dette for det hva dere behager.

Får ikke fjernet disse objektene, juksekoden får jeg ikke til å bruke moveobjectson, får samme melding som nevnt tidligere.

Mange av mine simmer bor i bokollektiver i nabolaget, noen abv dem finner hverandre og når jeg ser at vennskapspoengene er høyt nok, flytter jeg ut disse turtelduene til et annet hus.

Når det gjelder juksekoden moveobjectson, skal den være i bygge eller kjøpemodus?

Er dere plaget av disse basselusksimmene som bare er ute etter å smitte halve nabolaget med influensa?

Her er et tips om dette, finn ut hva denne smittekilden (simmen)heter og hvor den bor, spill på det huset slik at den få ro og må hvil seg ellers er mannen med ljåen på pletten og tar denne ekstremtsyke simmen som har hostet og harket i flere hus.

Tidligere syntes jeg at det var fælt at mannen med ljåen kom, men det er jo bare midlertidige filer som opprettes og noen slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ingen i familien som har dødd... ??

Jeg tror at det spøker i enkelte hus.

Har opplevd at tomme stoler ved bordet flyttes og at maten blir spist, selv om det ikke sitter noen der. Det hender også (i de samme husene) at det blir tappet vann i badekaret og at noen bader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det minste tvillingparet mitt (toddlers) får ikke poeng :o Selv om de leker masse med den rosa kaninen og det kommer opp vindu som forteller at de fikk carisma-points så kommer det ingen points i det "jobb" feltet. Kjempeirriterende! Kan det være fordi jeg har aging av? Har gjort det mange ganger før uten at det har stoppet simmene fra å få poeng.... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moveobjects cheaten skal skrives moveobjects on

Må være mellomrom mellon objects og on.

Den skal skrives "move_objects on".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det spøker i enkelte hus.

Har opplevd at tomme stoler ved bordet flyttes og at maten blir spist, selv om det ikke sitter noen der. Det hender også (i de samme husene) at det blir tappet vann i badekaret og at noen bader.

Man kan visst forhindre at det spøker, ved å bygge grunnmur eller påler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke at det hjelper med grunnmur mot disse spøkelsene. De "vanlige" spøkelsene er synlige. Folk som har dødd i huset og som ligger gravlagt i hagen.

De usynlige spøkelsene har jeg hatt i hus både MED og uten grunnmur og de spremmer ingen. Bare spiser opp maten og bader i badekaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simgjesten

Greit svar om move_objects_on, men dere svaerte ikke hvilken modus man kan bruke denne koden.

Har prøvd denne kosen med får ikke fjernet noen objekter.

I spillet mitt er Mortimer død, Dagfinn Drømmerud, sommen er gift med Lillian Jovialsen og hennes foreldre er døde.

Søsteren Amalie Jovialsen er Gift med Aimar Brakstad, nå Jovialsen.

Mporen til Aimar, Beate som hadde 2 sønner og den tredje er på vei og hun var enke.

Det ble en gutt som jeg døpte Lasarus, han ble voksen og gift med Line Berg.

Birger Blakstad adopterte barn da han ble voksen og han fant en dame som bodde i bokollektiv, hun flyttet til Birger, de ble både forlovet og gift og fikk et barn sammen.

Beate Brakstad er død, eldste sønnen er pensjonist.

Foredrene til Lune Berg, John og Jorunn er døde, men dem nådde å få tvillinger før pensjonistalderen, da var det futt i "Johnnegutten" :hoho::hoho::hoho:

Slik er sims2 livet på min maskin!

Ta det med ro folkens, det kommer mere historier senere når jeg har fått tenåringene som florerer i nabolaget til å bli voksen og føre slektene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit svar om move_objects_on, men dere svaerte ikke hvilken modus man kan bruke denne koden.

Hvilken som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...