Gå til innhold

Sims2....


Arkana

Anbefalte innlegg

Jeg hadde problemer med at rektoren ikke kom. Han forsvant sporløst etter en kalkunmiddag hos meg og så han ikke igjen før etter flere uker - ett barn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Simgjesten

Foreldren måtte bytte jobb som ble omtrent samme arbeidstid som barna er på på skolen.

Foreldrenver er på jobb fra kl.0800 til1600(bilen henter dem kl.0700)

Barnevakten er på plass før kl. 0700 og drar etter ca. times tid når barna drar til skolen, men så er dette problemet at barnevakten kommer ikke kl.1500 og barna er alene hjemme og da er det melding på skjermen at det er ikke så lurt at barna er uten tilsyn fra voksne.

Tåler sosialmyndigheten at barna er er alene ca 1. time pr. dag eller er det en bug med barnevakten som ikke følger foreldrenes arbeidstid.

Det ser bare ut at hun kommer bare en gang en pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bugs med barnevakten. En gang var det 4 stykker som nektet å dra.. Måtte til slutt flytte for å bli kvitt dem ;)

Ring barnevakten om morgenen, og si at hun skal komme bare for den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HJEEEEP!

Lastet ned alienware og spøkelser fra sims hjemmeside, installerte det og alt var fint, Halt til jeg skulle spille på nytt: Nå får jeg lastet opp byen og andre familier, men ikke den jeg spiller - spillet krasjer og slår seg av mens det holder på å laste familien (ergo jeg kan ikke gå inn i huset og delete de tingene) :o

Må være de sakene jeg lastet ned som gjør det, men hva i all verden gjør jeg for å avinstallere de igjen? Har søkt på sims hjemmeside, men finner ikke noe svar. Vil ha tilbake familien min!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simgjesten

Tror ikke dt er så lurt å laste ned noe til spillet før det har fått noen måneder på baken.

Spillet er så "ferskt" til å eksperimentere med tredjepartsobjekter hvis det er det du har lastet ned.

Det kommer et objektprogram som man selv kan lage objekter og det er Maxis som har laget dette programmet, det kan lastes ned i desember.

Dette programmet heter Maya.

Kanskje kan man fikse bokhyllen slik at gjesten kan lese for barna mens foreldrene er opptatt med årnings.

Tror jeg vil fikse dobbelsengene slik at dem er kun for foreldrene, hvis barna er voksne så kan dem ikke ligge i dobbelsenga.

Vel, det var mine ønsker om dette objektprogrammet.

At gjestene kunne dusje slik at slapp denne "grønne kondensstripa" når dem ble skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror ikke dt er så lurt å laste ned noe til spillet før det har fått noen måneder på baken.

Spillet er så "ferskt" til å eksperimentere med tredjepartsobjekter hvis det er det du har lastet ned.

Det var objekter lastet ned fra Maxis sine Sims-sider, altså ikke tredjepartsobjekter, og jeg trodde derfor de var trygge :evil:

Angående party-gjester:

Be simmene invitere to hver på besøk (vanlig invitasjon på besøk, ikke party), så kan den siste throw party og invitere to til selskapet - da får du mange gjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Simgjesten

Her er en link til Dag Tore sims skole www.datola.biz/thesims2/

Denne siden har en bildeserie hvordan man bygger kjeller og han har eget forum hvor man må registrere seg for å poste innlegg, elleres kan man bare lese posteringene.

Har laget et nytt nabolag, men bygger bare hus kun på 2 veier som krysser hverandre slik at det ca 20 hus å spille på.

Den ene veien er det husrekke med kjelleretasje og den andre veien der har jeg hus som ståt på grunnmur.

Forretningstomta er det kjeller med dame og herretoaletter, trapperom og spilleautomatrom.

Hovetetasjen består av en landhandel som selger fra mat til klær og fra blader og spill og 1- en kassaoperatøte fordi kassaaåparatene krever skins og skinsene suger datakraft slik at maskinen blir treg.

Har prøvd burtikkene i de andre nabolagene og skjønner ikke hvorfor at butikken må ha mange kassaapparater, jo flere skins mer krever spillet av spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting ang lagring av filer i thesims2:

Når en skal ta vare på hus og nabolag, så trenger en bare ta vare på det som ligger i den ene mappa som inneholder det. Det ligger på min data på mine dokumenter, mens spillet er installert et annet sted! Blir dette riktig?

Hadde vært kjedlig å måtte starte på nytt igjen!!

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå har jeg prøvd alle varianter og får ikke til move_object on/off

:-(

Trykk Ctrl + shift + c (tror jeg det var) og skriv moveObjects on/off - det funker i hvert fall hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen - hvilket språk har du installert Sims2 på? Norsk? Engelsk? Noe annet? Kanskje det har noe å si? Selv om jeg ikke tror det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jaggu kjapt svart! Jeg har også norsk og bruker Move_object on - det har du vel prøvd ... Skulle ønske jeg kunne hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen - Forresten, da jeg spilte i Olivias hus i Snålfoss var det en dør som ble stående åpen etter at jeg sletta spøkelsene ved og slette gravene. Den klarte jeg aldri å slette - selv ikke med koden. Endte med at jeg flytta. Andre ting har gått fint. Prøver du bare en på en bestemt ting eller har du prøvd med flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regner med at du selvsagt har markert objektet du skal slette etter å ha skrevet "move_object on" og så klikket på Delete knappen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg sliter med en trapp som jeg ikke klarer å ta bort! Noen som har noen tips? Når jeg trykker på en vanlig trapp går det ann å bare trykke delete, men ikke på denne?!?! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...