Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du verden...jeg har mye moro i vente ser jeg!! :ler:

Jeg får ikke disse parene mine til å bli venner jeg... ser ikke ut til at kjemien stemmer hos noen av dem..de bare sloss og krangler... :tunge1:

Kanskje jeg skal prøve homofile partnerskap jeg også..det er kanskje der feilen ligger! :idesmil:

Skrevet

Lesbene mine hadde sex for første gang i går.

Men hun ene sitter bare på gulvet og danser avogtil med et skilt som dukker opp fra ingensteds! Jeg skjønner ikke dette, for sosialen er jo på topp??

Skrevet

Nå har folka i mitt hus fått tvillinger 2 ganger på rad.

For øyeblikket bor bestefar, tvillingene (som har blitt voksne), den ene tvillingens mann og deres tvillinger i huset. Takk og lov for at 2 av mannfolka er hjemmeværende.

Måtte innrede et eget barnerom med kjøleskap, barnesenger, stellebord, toalett og søppelbøtte. Da legger de i alle fall ikke fra seg babyene over alt :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har problem med minsteungen i min bisarre familie -han har en depresiv tilværelse for det er alltid noen som putter han i seng. Hans fun-parameter er helt knallrødt hele tiden. Jeg ber noen sette han på gulvet og ber ungen om å leke, men før jeg rekker å blunke har noen (har 4 voksne) putta han i seng igjen... Så står han der og hyler. Hva kan jeg gjøre for at de skal la den ungen leke?

Skrevet

Det er dessverre ingenting å gjøre. Slik er det hos meg også og det er veldig irriterende. Jeg prøver bare så godt jeg kan å holde et øye med ungen og forhindre de andre i å flytte på den.

Skrevet

Er det ikke bare å sette på pause etter å ha satt ungen på gulvet, og sette alle de voksne til å gjøre andre oppgaver, og trykke play igjen, og leke!?

Din vilje går jo foran simenes egen vilje, så når de har blitt satt til å gjøre noe, viker de vel ikke fra oppgaven? Det gjør ikke mine... Men kanskje det er annerledes når de har barn?? At oppgaver som innebærer stell av barn går foran alt det andre??

Skrevet
Er det ikke bare å sette på pause etter å ha satt ungen på gulvet, og sette alle de voksne til å gjøre andre oppgaver, og trykke play igjen, og leke!?  

Din vilje går jo foran simenes egen vilje, så når de har blitt satt til å gjøre noe, viker de vel ikke fra oppgaven? Det gjør ikke mine... Men kanskje det er annerledes når de har barn?? At oppgaver som innebærer stell av barn går foran alt det andre??

Det er ikke så enkelt. Simmene kan godt slutte å gjøre det du har satt dem til å gjøre fordi de har fått det for seg at noe annet (som å legge ungen) er viktigere. Du kan slå av fri vilje, men det pleier jeg stort sett ikke, for det er greit at de kan finne på noe selv også, særlig når jeg har 7-8 simmer.

Skrevet

Trodde det var en innstilling at våre ønsker ble prioritert også jeg...

Men er det bare to innstillinger; fri vilje og ikke fri vilje?

Gjest Anonymous
Skrevet

I min bisarre familie er de 8 stykker og da blir det vel mye å holde styr på om jeg skrur av den fri viljen... Skal prøve å plassere ungens leker på et soverom (nå er de på stua/kjøkkenet). Kanskje han kan sitte mer i fred når han er på et annet rom. Stakkars lille tassen jo depresiv :o

- hadde forsåvidt jeg også vært om noen kom å putta meg i seng hver gang jeg skulle gjøre noe morsomt :veldigsur:

Granny døde i går og ble til ei urne som forandra seg til ei gravstøtte når jeg tok den opp. Har nå plassert den i en krok i hagen. De andre kan gå dit å sørge (står og hyler og griner når der der). Har det noe for seg å la de sørge? Hjelper det for noe?

Skrevet

Det er bare to ja.

Skrevet

Er det noe man kan gjøre for at folk ikke skal "gå igjen" og spøke for simmene?

iingvild

Skrevet

iingvild

Nei, men spøkelsene kan ikke gå opp trapper, så det er greit å ha soverommene i andre etasje. Du kan jo evt slette gravene også.

Skrevet

Hvis du bygger hus med grunnmur, slipper du unna spøkelsene innendørs.

Gjest Anonymous
Skrevet

iingvild

I Sims1 gikk de døde igjen dersom de gjenlevende ikke fikk sørge over dem. Ingen av mine simmer har dødd i Sims2 så langt, så der kan jeg ikke svare sikkert.

Antar at dette er en av funksjonene som er videreført.

Skrevet

Er det "meg" (les: data'n min) det er noe galt med..eller synes noen av dere andre at det tar urimelig lang tid å laste opp de ulike "bildene" i spillet? Synes det tar så lang tid før jeg får opp nabolaget, får flytta inn familien.. + at det tar så lang tid å forflytte seg..virker som hele spillet bare går litt for treigt?!

Skrevet

... Det har nok muligens noe å gjøre med at maskinen ikke oppfyller alle kravene. Jeg vet at min sliter litt fordi prosessoren ikke er rask nok (og jeg ikke har T&L grafikk-kort på maskinen).

Men det blir mye venting innimellom, ja.

Forøvrig lurer jeg på om det går an å få til et lykkelig par, der hun ønsker seg familie, og han drømmer om romantikk... Hun tenker jo bare på ham, mens han drømmer om henne OG alle de andre jentene i nabolaget. Rundbrenner, altså...

Hvordan får man tenåringskjærester til å overnatte? Jeg får opp en knapp med foreslå å overnatte, og svaret blit tydeligvis ja, for det kommer plusser over hodet. Men når det blir for sent stikker den ene allikevel hjem. Hm. Kanskje den amerikanske moralen som slår til?

Skrevet
Kanskje den amerikanske moralen som slår til?
:ler:

Sitter du oppe og spiller du da moonchild? :)

Det er nok som du sier...selv om jeg er sikker på at jeg har oppfylt de kravene som stod der...vet det ikke for sikkert..så jeg skal ikke påstå noe..kanskje kjøpe ny maskin i stedet!?! :ler:

Skrevet

Kanskje tenåringene dine ikke har dobbeltseng, Moon?

Hvis du ikke vil ha rundbrenner, så får du slutte å flørte! Og bli sint og irriter de du vil slå opp med :wink:

Skrevet

Jeg la merke til det med overnatting også. Gutten sa ja og spiste middag med familien, men når det ble sengetid nektet han å sove i dobbeltsenga sammen med kjæresten, det eneste han ville gjøre var å slappe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...