Gå til innhold

Har politiet i Norge virkelig lov til dette?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Til alle kverulantene her inne:

Nei, dette er ikke normalt uten en meget god grunn!!

Herregud, folk her inne blir dummere og dummere.

 

Syns det høres helt merkelig ut!

Mdd blålys og alt, da skal det være en jævlig god grunn? Sa de ikke hvorfor de gjorde dette?

Skjønner godt at det var ydmykende og plagsomt.

 

Når det er sagt ble jeg en gang stoppet av politiet da jeg var ute og gikk sent på kvelden.

De stoppet meg og stilte masse spørsmål fra bilvinduet. Hva jeg het, hvor jeg bodde, hvor jeg hadde vært o.l.

Ble selvsagt irritert, siden det regnet masse og de tydeligvis hadde fritidsproblemer.

Sa irritert at "nå går jeg, for jeg skal hjem", og da truet de meg med at hvis jeg ikke oppførte meg, så skulle de jage bikkjene på meg. (Som var baki bilen)

 

Enkelte politifolk er idioter med for mye makt. Men i ditt tilfelle høres det ut som noe hadde hendt og de var på jakt etter en gjerningsmann i nabolaget.



Anonymous poster hash: 49bf5...faa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Til alle kverulantene her inne:

Nei, dette er ikke normalt uten en meget god grunn!!

Herregud, folk her inne blir dummere og dummere.

 

Syns det høres helt merkelig ut!

Mdd blålys og alt, da skal det være en jævlig god grunn? Sa de ikke hvorfor de gjorde dette?

Skjønner godt at det var ydmykende og plagsomt.

 

:klaske:

Jo, det er helt normalt at politiet stopper folk som rutinekontroll og med blålys.

Er ikke manko på umodne fjortiser med puter under armene på det forumet her.

"Jeg er krenket og ydmyket! Jeg har rettigheter! Jeg skal saksøke dere!"

:Knegg:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til alle kverulantene her inne:

Nei, dette er ikke normalt uten en meget god grunn!!

Herregud, folk her inne blir dummere og dummere.

 

Syns det høres helt merkelig ut!

Mdd blålys og alt, da skal det være en jævlig god grunn? Sa de ikke hvorfor de gjorde dette?

Skjønner godt at det var ydmykende og plagsomt.

 

Når det er sagt ble jeg en gang stoppet av politiet da jeg var ute og gikk sent på kvelden.

De stoppet meg og stilte masse spørsmål fra bilvinduet. Hva jeg het, hvor jeg bodde, hvor jeg hadde vært o.l.

Ble selvsagt irritert, siden det regnet masse og de tydeligvis hadde fritidsproblemer.

Sa irritert at "nå går jeg, for jeg skal hjem", og da truet de meg med at hvis jeg ikke oppførte meg, så skulle de jage bikkjene på meg. (Som var baki bilen)

 

Enkelte politifolk er idioter med for mye makt. Men i ditt tilfelle høres det ut som noe hadde hendt og de var på jakt etter en gjerningsmann i nabolaget.

Anonymous poster hash: 49bf5...faa

 

Du er nok en av kverulantene her inne. Selvfølgelig er det vanlig at politiet stopper for rutinekontroll, spesielt midt på svarte natta. "De hadde fritidsproblemer", hvor gammel er du egentlig? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mdd blålys og alt, da skal det være en jævlig god grunn? Sa de ikke hvorfor de gjorde dette?

 

Anonymous poster hash: 49bf5...faa

 

 

Blålys blir bare brukt til å signalisere at man skal stoppe, ingenting alvorlig med det. Sist jeg ble blinka på var det pga noen defekte baklys. Så lenge det er mørkt ute er dette et bedre signal en sirene. 

Anonymous poster hash: 5f96f...3ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Merker jeg faktisk blir lettere sint når det er så mye hets av politiet i Norge, skal være glad du ikke bor i Russland eller et land i Latin-Amerika. 

 

 

Enig. Jeg har en kompis fra et østlig eu-land, og han var storligen forbauset da han var inne hos politiet på avhør, uten å få noe som helst juling. Vi vet kanskje ikke hvor greit vi har det innimellom...

Anonymous poster hash: 5f96f...3ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rutinekontroll", sa hun. Det neste hun gjorde var å spørre meg hvor jeg hadde vært, og hva jeg hadde gjort på. Hun lurte også på om jeg bodde her. Deretter var det fram med vognkort og førerkort.

 

Jeg ble også stoppet ut av det blå klokka to på natta med spørsmål om hvor jeg hadde vært og hva jeg hadde gjort. Jeg hadde kost meg med en pulevenn i bilen et par timer, så jeg fomlet litt etter de rette ordene for å unngå å si det på en altfor blatant måte. "Jeg har vært å...ehh...uhm...*knis*...på damebesøk!" :laugh: Hun trodde helt sikkert det var et påskudd slik som jeg fomla. Deretter var det en blåsetest. Synes egentlig det var helt greit jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

 

Da har de trolig fått inn en melding fra en bekymret sivilist som har ment at du har kjørt uansvarlig, fort, vinglete eller lignende.

Anonymous poster hash: 35533...796

 

Jeg ringer til stadighet inn slike førere som du beskriver her. Sist var det en som var så opptatt av telefonen sin at han ikke klarte å bestemme seg for om han skulle ligge i h ellere v feltet.. Han stoppet midt i veien da han ble stoppet av sivilbil også.. 

 

Men uansett. Jeg og kjæresten ble stoppet kl 04 av en politibil og ble spurt om det samme som de spurte ts om. Det er helt vanlig når det er natt og unge mennesker er ute på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer til stadighet inn slike førere som du beskriver her. Sist var det en som var så opptatt av telefonen sin at han ikke klarte å bestemme seg for om han skulle ligge i h ellere v feltet.. Han stoppet midt i veien da han ble stoppet av sivilbil også.

 

Beklager, Snoopy! Fra nå av skal jeg alltid legge fra meg telefonen når jeg er ute og kjører  :Nikke:

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er noen idioter av noen maktmisbrukere.

Er politifolk sånne som ikke fikk bli advokater, eller? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Beklager, Snoopy! Fra nå av skal jeg alltid legge fra meg telefonen når jeg er ute og kjører  :Nikke:

Haha, er i og for seg greit om man må leke med telefonen, men det er jo på en annen side greit å ikke vingle så mye at man utgjør en fare for andre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer til stadighet inn slike førere som du beskriver her. Sist var det en som var så opptatt av telefonen sin at han ikke klarte å bestemme seg for om han skulle ligge i h ellere v feltet.. Han stoppet midt i veien da han ble stoppet av sivilbil også.. 

Samme her. Jeg er for opptatt av trafikksikkerhet til at jeg lar vinglepetter kjøre ubemerket fra a til b.

Anonymous poster hash: a9277...336

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer til stadighet inn slike førere som du beskriver her. Sist var det en som var så opptatt av telefonen sin at han ikke klarte å bestemme seg for om han skulle ligge i h ellere v feltet.. Han stoppet midt i veien da han ble stoppet av sivilbil også.. 

 

Men uansett. Jeg og kjæresten ble stoppet kl 04 av en politibil og ble spurt om det samme som de spurte ts om. Det er helt vanlig når det er natt og unge mennesker er ute på tur.

 

Så du ringte selv mens du kjørte. Så flott da. 

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av dette var bedrøvelig lesning.

Jeg tror mange tillegger politiet motiv og egenskaper de ikke har. Som at de er ute etter å plage nettopp deg.
Nå er det engang sånn at de fleste brekk skjer på nattestid, så det er en naturlig tid å drive kontrollvirksomhet.
Husk at politiet må nødvendigvis spørre og grave litt for å danne seg et bilde;. Hvis du ikke ønsker å svare på spørsmålene du blir stilt, så er det nå bare å si det rett ut.

Jeg ser også at det er mange som reagerer på at blålys blir benyttet for å stanse biler. Dette er helt vanlig og er en metode som brukes i alle andre land i hele verden.

Og som nevnt; veldig mange "krenkede" mennesker her som ikke kjenner til lovverket. Les Vegtrafikkloven, straffeprosessloven, politiloven og politiinstruksen. De ligger tilgjengelig på lovdata.no. De gir en god pekepinn på hva politiet kan, og ikke kan, gjøre.

Endret av PerUlv
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Så du ringte selv mens du kjørte. Så flott da.

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

Jeg har ikke førerkort enda og når jeg kjører med verge er telefonen det siste jeg tenker på. Så nei, jeg ringte ikke mens jeg kjørte. Jeg ringte mens kjæresten kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den dagen de stopper noen med fire ladde hagler i baksetet som var på vei inn på foreldrenes gård for å drepe de? Faen heller, såpass får vi tåle.



Anonymous poster hash: 723ea...580
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er politifolk sånne som ikke fikk bli advokater, eller? :P

 

De to yrkesgruppene har ikke akkurat veldig mye til felles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

 

Og den dagen de stopper noen med fire ladde hagler i baksetet som var på vei inn på foreldrenes gård for å drepe de? Faen heller, såpass får vi tåle.

Anonymous poster hash: 723ea...580

 

 

Sjansen for at politiet "rutinemessig" stopper akkurat den bilen er vel heller liten, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette søplepolitiet altså. For en gjeng med udugelige folk. #ironi

 

dagbladet.no/2015/07/24/nyheter/innenriks/politi/oslo/40304492/



Anonymous poster hash: a9277...336
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...