Gå til innhold

Har politiet i Norge virkelig lov til dette?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Og kan ressurser kanskje ha noe med prioriteringer å gjøre?

Hvis ressursene i utgangspunktet ikke er store nok, så hjelper ikke all verdens prioriteringer.

  

Ja nettopp, psykiatrien ja. Der har vi jo litt av et råttent system. Norge på toppen i verden av tvangsinnleggelser, tvangsbruk og tvangsmedisinering. Pillepushing og folk som dauer av overdoser "medisiner" på avdelingene og blir satt på 9 forskjellige samtidig. Ikke en kritisk psykiater av 10, må opp i 100 stk for å finne de - som firkløver. Et system som tvangssteriliserte tatere og andre og lobotomerte folk med å kutte istykker hjernen de sin til langt opp på 70 tallet. Idag stikker de sprøyter i folk som kutter ut mange av de normale funksjonene i hjernen. Fascistisk much? Om folk på nyhetsspeilet skulle være interessante for den fascistiske rettsløse systemet psykiatri så kunne man faktisk begynt å mistenke seriøs konspirasjon. Ingen som tenker selv orker å jobbe i det grusomme psykiatrisystemet, tro du meg. Anonymous poster hash: d6675...b09

Du har lest for mye vg.

Anonymous poster hash: 8d04b...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor du får dine opplysninger fra, men her opplyser Grete Lien Metlid selv at de sliter, grunnet mangel på konkurransedyktighet når det gjelder lønn, og det faktum at de konstant mister dyktige medarbeidere, og at må hele tiden lære opp nye.

 

http://www.nettavisen.no/dittoslo/etterforskerne-forsvinner-fra-oslo-politiet/8549004.html

Dette er jeg da fullt klar over - men det betyr ikke som visse her inne hevder, at politiet IKKE har kompetanse.

Anonymous poster hash: 8d04b...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som sagt vil jeg gjerne vite hva rettighetene mine er her, til neste gang. Skal lage så jævlig helvete for dem dersom det viser seg at de går ut over sine fullmakter.

De har handlet lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå diskuterer vi på prinsipielt grunnlag. Heng med i svingene, eller stikk.

Foreslår at du oppretter en tråd hvor du truer en av stortingsrepresentantene. Så kan vi se hvor mange dager det er til du får uanmeldt besøk av de "udugelige" politifolkene i PST.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du oppretter en tråd hvor du truer en av stortingsrepresentantene. Så kan vi se hvor mange dager det er til du får uanmeldt besøk av de "udugelige" politifolkene i PST.

Det beste svaret så langt. Vi "vet" jo at PST er inkompetente idioter som bare bruker skattepenger og aldri har avverget noe som helst.....

Kom igjen ts! Ta utfordringen!

Anonymous poster hash: 8d04b...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du oppretter en tråd hvor du truer en av stortingsrepresentantene. Så kan vi se hvor mange dager det er til du får uanmeldt besøk av de "udugelige" politifolkene i PST.

 

Hvor kom PST inn i bildet? Trodde vi diskuterte uløste saker. 

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått svar på det for lenge siden.

 

Konklusjon: Jeg har null rettigheter. Absolutt nada.

 

Nå diskuterer vi på prinsipielt grunnlag. Heng med i svingene, eller stikk.

Hei. Jeg jobber som politi og stopper støtt og stadig folk som er ute og kjører på natta.

Politiet kan etter vegtrafikkloven stanse og kontrollere bil og fører. Jeg har selv avslørt rusede førere, førere uten førerkort og tyver med bilen full av tjuvgods, ved å stanse biler på natterstid.

Hva slags rettigheter føler du at du mangler?

Som en annen sa: hvis du ikke vil svare på spørsmålene, så trenger du jo ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor kom PST inn i bildet? Trodde vi diskuterte uløste saker. 

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

 

Vi diskuterer vel egentlig ingen ting? Det er et par som er enige med Veslefrikk om at politiet er udugelige ...

Anonymous poster hash: a9277...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg jobber som politi og stopper støtt og stadig folk som er ute og kjører på natta.

Politiet kan etter vegtrafikkloven stanse og kontrollere bil og fører. Jeg har selv avslørt rusede førere, førere uten førerkort og tyver med bilen full av tjuvgods, ved å stanse biler på natterstid.

Hva slags rettigheter føler du at du mangler?

Som en annen sa: hvis du ikke vil svare på spørsmålene, så trenger du jo ikke det.

 

Her på KG er etter reglene ikke lov å oppgi hva en jobber med. Dette fordi en kan ikke på noen måte bekrefte dette. 

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerUlv: Vil det ikke virke mistenkelig hvis noen nekter å oppgi hvor vedkommende har vært og hva vedkommende har gjort? I så fall er du jo nesten nødt til å notere episoden, registrere personalia, klær, utseende, høyde, osv. For hvem vet?

Til forskjell fra en som forklarer hva vedkommende har gjort.

 

Med andre ord, friheten til å ikke svare på spørsmål er en illusjon. Lar en være må politiet virkelig undersøke vedkommende.



Anonymous poster hash: 22132...059
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk burde vært mer kritiske til det norske politi, istedet for denne glorifiseringen av dem. Vi lever i et demokrati, da burde flere benytte seg av muligheten til å kritisere maktinstanser og ikke bare oppføre seg som sauer.

 

Glorifisering? Hvilken alternativ virkelighet er det du lever i da? Leser du ikke aviser? Følger ikke med i media? Ser ikke de ekstremt innbitte politihaterne som benytter enhver anledning til å rase voldsomt mot politiet i et hvert kommentarfelt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en filleting for deg, det var det derimot ikke for ham.

Kanskje dette betyr at han ikke er vant til å bli stoppet av politiet, men du derimot blir stoppet av politiet konstant og er vant med det.

 

Det er en filleting. De fleste blir aldri stoppet av politiet, men når de først gjør det så oppfører de seg ikke som babyer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bør ikke spørre om slike ting i det hele tatt, med mindre det foreligger sjellig grunn til mistanke. For det er per definisjon et "avhør" når de gjør de.

 

Nei, det er ikke definisjonen på avhør. Du feiler igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke glemme at politi kan være så mangt, en fersk politikonstabel rett ut av skolen er fortsatt ung person som kanskje ikke har rukket å reflektere over alt her i livet enda.

 

Og likevel er veldig mange av sakene som rapporteres internt til Spesialenheten nettopp rapportert av relativt nyutdannede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel er veldig mange av sakene som rapporteres internt til Spesialenheten nettopp rapportert av relativt nyutdannede...

Jepp. Det er nok problemer blant gamlegutta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel husker når de fant det kontoret ved siden av den amerikanske ambassaden eller hvor det var, iallefall i det strøket og det viste seg at de hadde et helt kontor med ansatte som jobbet med å registrere en haug med mennesker i egne registre. Det var stor sak på tv2 om dette…Husker ikke helt hvilket år, men tror folk er sykt naive mange ganger. Dessverre.

 

Dette var ikke noe politiet hadde noe med å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest 3 av sidene her, men jeg må si jeg synes TS oppfører seg som tidenes mest hårsåre dramaqueen her. Jeg har faktisk blitt stoppet av politiet over 50 ganger av diverse årsaker, og det er vel bare 10-12 av de stoppene som provoserte meg som unødvendig/maktmisbruk/tidtrøyte. Jeg setter pris på at de stopper narkiser, fyllekjørere og øst-europeere på nattestid, for da har de ikke alltid tid til å stoppe folk som meg som "bare" kjører for fort.

Hvis du begynner å hyle opp som en stukken gris neste gang du blir stoppet om rettigheter/maktmisbruk etc vil politiet mest sannsynlig lagre bilens regnr i loggen/blokka for "mistenkelig atferd", og da risikerer du bare at de stopper deg flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig har de lov til dette. Har selv kjørt midt på natta langt bort på landet, da sjekka de meg også. De satt ikke på noen blålys da, men skjønner jo at de gjorde det i din situasjon for å signalisere. Flertallet av politibetjentene i Norge er faktisk ikke ute etter å ta deg eller andre uskyldige mennesker, selvom noen konspirasjonsteoretikere liker å tro det. Merker jeg faktisk blir lettere sint når det er så mye hets av politiet i Norge, skal være glad du ikke bor i Russland eller et land i Latin-Amerika. 

Jeg har bemerket meg en ting, det er som regel alltid de som faktisk har gjort noe galt men ikke erkjenner det som klager på politiet. Normale mennesker som følger normal atferd driver sjeldent hatkampanjer mot politiet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...