Gå til innhold

Har politiet i Norge virkelig lov til dette?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg måtte spasere for å unngå å bli plaget av politiet? Syns du det er rett? Hvorfor skal jeg finne meg i å bli satt i en situasjon - av en offentlig tjenestemann som jobber for meg - hvor jeg må forklare overfor naboer hvorfor politiet var her med blålys mitt på natta, bare fordi jeg var ute og kjørte bil om natta?

 

Du lager alt dette rabalderet pga spørsmål fra politiet, men gir fra deg samme informasjon til naboen? Be naboen passe sine egne saker.

 

Anonymous poster hash: 11eb5...a6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk enig med deg denne gangen, ts. Stort sett er sikkert politiet noen alrighte dyr, men av og til gjør de noen frekke blundere. En dag jeg var syk og gikk i feil klær, joggeklær, ble jeg stoppet av en frekk politimann. Det var midt på lyse dagen og jeg skulle bare i nærbutikken. Han beskylde meg for det ene og det andre, bl.a for å være prostituert! Vemmelig.

 

Hadde du kjørt i en bentley og var kledd i dress, ville du nok ikke blitt stoppet. De er relativt feige.



Anonymous poster hash: 127d0...826
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er faktisk enig med deg denne gangen, ts. Stort sett er sikkert politiet noen alrighte dyr, men av og til gjør de noen frekke blundere. En dag jeg var syk og gikk i feil klær, joggeklær, ble jeg stoppet av en frekk politimann. Det var midt på lyse dagen og jeg skulle bare i nærbutikken. Han beskylde meg for det ene og det andre, bl.a for å være prostituert! Vemmelig.

 

Hadde du kjørt i en bentley og var kledd i dress, ville du nok ikke blitt stoppet. De er relativt feige.

Anonymous poster hash: 127d0...826

 

 

Du skulle sendt inn en klage på han for det. Jeg har også møtt frekke rasshøl av noen politimenn, og det beste du gjør er å klage på dem. Etterhvert får de mange saker på seg hvis de fortsetter og dette får konsekvenser for karrieren deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kjørt i en bentley og var kledd i dress, ville du nok ikke blitt stoppet. De er relativt feige.

Anonymous poster hash: 127d0...826

 

Folk med urent mel i posen kjører sjeldent Bentley og går kledd i dress.

Anonymous poster hash: a9277...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Er du utlending?

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

 

 

Nei, men om en er utlending bør det fortsatt ikke være gyldig grunn for politiet til å trakassere noen på vilkårlig grunnlag.

 

Innlegget er ryddet for slettet sitat. Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men om en er utlending bør det fortsatt ikke være gyldig grunn for politiet til å trakassere noen på vilkårlig grunnlag.

 

Kanskje purken hadde date med seg i bilen og ville vise KØLLA. haha

Anonymous poster hash: e4cd5...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Synes du kan slå fra deg den der "politiet jobber jo for meg"-mentaliteten. Den er akkurat like idiotisk som den der "staten bruker min skatt på det-og-det-og-det-dritet"-greien. Politiet jobber for staten - og ja, vi som folket er staten - men de må faktisk ha muligheten til å kontrollere folk dersom de skal kunne oppfylle det de faktisk er satt til å gjøre. 

Anonymous poster hash: ac7a6...bcf

 

 

Jeg har den holdningen fordi det er nettopp det politiet er til for; befolkningen i landet. De jobber for meg. Og det er ekstremt viktig at politifolk skjønner dette selv. Politifolk som ikke skjønner hva som er deres samfunnsoppgave burde bli pælma på huet og rævva ut av politihøyskolen allerede i løpet av første semester, for det yrket der fungerer som fluepapir på tidligere mobbeofre som har noe å bevise. Politiet er en alt for viktig samfunnsinstitusjon til at man bør fire så mye som en tomme på kravet om at man skal ha samfunnsbevisste, prinsippbevisste politifolk som kjenner sin besøkelsestid.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater seriøst det "argumentet" har du ikke gjort noe galt har du ingenting å frykte!

Hva med privatliv? Jeg har ikke gjort noe galt men jeg burde få lov  ha privatliv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tippe, så bor TS i en middels stor norsk by eller mindre. På landsbygda er det mange snåle politifolk som tar jobben sin alt for seriøst. Og det sier jeg ikke for å forsvare TS, for holdningene hans er helt bak mål. Politiet i Oslo og omegn (hvor jeg kommer fra) er av en helt annen kvalitet enn politiet på landsbygda når jeg er på ferie. På landsbygda virker det som de har noe å bevise og derfor ha kort hår og se aggressive ut. I Oslo og omegn skjønner de at man kommer vesentlig lenger ved å være imøtekommende og smile (der man har grunn til å være det selvsagt).



Anonymous poster hash: a9277...336
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Er du blitzer?

Anonymous poster hash: 11eb5...a6d

 

 

Nei. Jeg er minarkist/libertarianer (i den grad jeg definerer meg som noe).

Endret av Veslefrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Skal jeg tippe, så bor TS i en middels stor norsk by eller mindre. På landsbygda er det mange snåle politifolk som tar jobben sin alt for seriøst. Og det sier jeg ikke for å forsvare TS, for holdningene hans er helt bak mål. Politiet i Oslo og omegn (hvor jeg kommer fra) er av en helt annen kvalitet enn politiet på landsbygda når jeg er på ferie. På landsbygda virker det som de har noe å bevise og derfor ha kort hår og se aggressive ut. I Oslo og omegn skjønner de at man kommer vesentlig lenger ved å være imøtekommende og smile (der man har grunn til å være det selvsagt).

Anonymous poster hash: a9277...336

Jeg har samme erfaring (som ts) med politiet i hovedstaden faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet er underbemannet nok som det er, har for lite penger som det er, det er for stor kriminalitet som det er, nok uløste saker som er enn at de skal gå i hagen til folk for rutinesjekk. Dette er latterlig, og høres mer ut som denne betjenten heller gjorde noe eget og bestemte seg for å plage Veslefrikk bare fordi han følte for det.



Anonymous poster hash: e4cd5...dc4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som går med hettegenser og skateboard under den ene armen er i seg selv ytterst mistenkelige, så de "fortjener" selvfølgelig å bli stoppet og ransaket av politiet. Helst så ofte som overhodet mulig. Samtidig driter politiet i å stoppe ved siden av gjenger med utlendinger som dealer narko helt åpenlyst i Oslos gater.....

 

Politiet har selvfølgelig ikke lyst til å stigmatisere disse "stakkars" utlendingene. I tillegg blir jo selvfølgelig politifolkene automatisk stemplet som noen store rasister bare dem kaster så mye som ett kjapt blikk mot en utlending. Da er det er selvfølgelig mye mer lettvint å gå etter etniske nordmenn som føyer seg for alt politiet sier, og aldri klager på noe. Uansett hva slags dritt politiet finner på..

 



Anonymous poster hash: c5195...ae2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er på tide at autoritetsangst blir et tema i skolen.

Ts - politiet har full anledning til å stoppe deg i en rutinekontroll når som helst. Det er jobben deres. Å kalle det for trakassering er bare tull.

Jeg har selv blitt stoppet slik, og det er som regel bare hyggelig. Jeg vet jo hvor jeg har vært, hvor jeg skal og hvorfor. Det er ikke hemmelig.

Min erfaring er at politiet stort sett er hyggelige og greie. Hvis du derimot er aggressiv mot dem fordi du har en subjektiv oppfatning av at du blir trakassert når de stopper deg i en rutinekontroll, så er det ikke så merkelig om de har vært litt bryske.

Rist av deg vrangforestillingene og samarbeid med resten av samfunnet. Du får det mye bedre da.

Anonymous poster hash: 8d04b...800

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hofmann

 

En person som går med hettegenser og skateboard under den ene armen er i seg selv ytterst mistenkelige, så de "fortjener" selvfølgelig å bli stoppet og ransaket av politiet. Helst så ofte som overhodet mulig. Samtidig driter politiet i å stoppe ved siden av gjenger med utlendinger som dealer narko helt åpenlyst i Oslos gater.....

 

Politiet har selvfølgelig ikke lyst til å stigmatisere disse "stakkars" utlendingene. I tillegg blir jo selvfølgelig politifolkene automatisk stemplet som noen store rasister bare dem kaster så mye som ett kjapt blikk mot en utlending. Da er det er selvfølgelig mye mer lettvint å gå etter etniske nordmenn som føyer seg for alt politiet sier, og aldri klager på noe. Uansett hva slags dritt politiet finner på..

 

Anonymous poster hash: c5195...ae2

 

 

Slik snakker en ekte fascist. Politiet skal selvsagt ikke stoppe noen utelukkende fordi de bærer på et skateboard, eller utelukkende fordi de ser utenlandske ut. Hva faen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som går med hettegenser og skateboard under den ene armen er i seg selv ytterst mistenkelige, så de "fortjener" selvfølgelig å bli stoppet og ransaket av politiet. Helst så ofte som overhodet mulig. Samtidig driter politiet i å stoppe ved siden av gjenger med utlendinger som dealer narko helt åpenlyst i Oslos gater..... Politiet har selvfølgelig ikke lyst til å stigmatisere disse "stakkars" utlendingene. I tillegg blir jo selvfølgelig politifolkene automatisk stemplet som noen store rasister bare dem kaster så mye som ett kjapt blikk mot en utlending. Da er det er selvfølgelig mye mer lettvint å gå etter etniske nordmenn som føyer seg for alt politiet sier, og aldri klager på noe. Uansett hva slags dritt politiet finner på..  Anonymous poster hash: c5195...ae2

Dette er jo bare subjektive meninger, og vitner om at du vet veldig lite om hvordan politiet jobber.

Anonymous poster hash: 8d04b...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med et eksempel på trakkasering fra politiet selv. Var i frognerparken og trente med broren min. En politimann på sykkel stopper opp og ser på oss, ikke suspekt eller noe bare kikker på det vi driver med. Så kommer det et par unge kvinner med 5 skrikende unger på rundt 8-11 år, mens kvinnene blir stående på veien cirka 10 meter unna med barnevogn løper disse ungene løper rett bort til oss og begynner å styre og herje, kommer med frekke kommentarer og lignende, det er umulig å trene med dem rundt siden vi kan komme til å tråkke på dem når vi beveger oss så broren min ber dem gå bort, ikke noe banning eller noe.

Da kommer politimannen bort, han skal imponere hunnkjønnet tydligvis og han brysker seg så jævlig. Ja, vi hadde bare å oppføre oss! Ellers ble det bortvisning! Fyren hadde en veldig aggressiv holdning og var bare skikkelig motbydelig.

 

Så vi banka dritten ut av han. Haha. Nei vi gjorde selfølgelig ikke det, men det er det nærmeste jeg noengang har kommet å lefse til en politmann. ;)

 

Det endte med at han "advarte" oss om å oppføre oss og forlot stedet på sykkelen sin. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Jeg tror det er på tide at autoritetsangst blir et tema i skolen.

Anonymous poster hash: 8d04b...800

 

Jeg foreslår heller at "autoritetsansvar" blir et tema i skolen. Hakket mer samfunnsnyttig i et demokratisk samfunn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...